zslawek Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Ja tuż przed Wigilią wymieniłem termostat na nowy oryginalny BMW i kompletna klapa. Wracając z warsztatu utrzymywał temperaturę na poziomie 60 stopni. W następnego dnia zagrzał się tylko do 35 stopni :evil: dopiero kolejny sprowadzony też oryginalny był dobry i teraz mam temperaturę 88-90 stopni. Dodam tylko że poprzedni oryginalny termostat BMW wytrzymał 1,5 roku :cry:
djNaneK Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 na oryginalnych termostatach jest nazwa firmy "behr" oraz znaczek BMW. Ja kupiłem zamienniki również firmy "behr" tylko po prostu bez znaczka BMW, a kosztowały prawie połowe mniej :) także nie wiem czy jest sens kupować oryginalne termostaty ze znaczkiem BMW :)tak samo z szybą przednią która mi pękła. wymieniłem ją na PLINKINGTONa bez znaczka bmw ktora kosztowała ok 500zł a ta sama szyba PLINKINGTONa ze znaczkiem bmw kosztuje ponad tyś zł :) Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryskido e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift, http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html
bartolini9 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Posiadam E90 z 2010 roku, silnik 2.0d 184 KM. VIN: E554995 Udało mi się znaleźć taki termostathttp://wrzucaj.net/images/2015/01/06/temostat.jpgoznaczony numerem 6. Czy wymieniać również obudowę z uszczelką oznaczoną numerem 7?Czy jest jeszcze inny termostat, który powinienem wymienić?Proszę o pomoc, gdyż 1szy raz mam BMW i nie jestem jeszcze zorientowany.Pozdrawiam BEZ CUKRU studio projektowe - Trójmiasto
jedker Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Wystarczy jak kupisz sam termostat (BMW OE 11518512234) i uszczelkę (BMW OE 11518516207) .Można je dostać osobno
bartolini9 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Wystarczy jak kupisz sam termostat (BMW OE 11518512234) i uszczelkę (BMW OE 11518516207) .Można je dostać osobnoDzięki.A czy jest jeszcze jakiś drugi termostat, który należy/powinno się wymienić? BEZ CUKRU studio projektowe - Trójmiasto
Zasłużeni forumowicze speed1211 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 6 Stycznia 2015 Nie, masz tylko jeden a czemu wymieniasz? Siada Ci już? Spot Monachium Facebuk: BMW München PL- Kto ty jesteś?- Cyprian mały.- Jaki znak twój?- BMW!!!
bartolini9 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Właściwie badam na razie sytuację, czy konieczna jest wymiana czy nie. Trochę pobadałem sytuację i wychodzi,że maksymalnie osiągam 87-88 stopni płynu chłodzącego (znalazłem gdzieś informacje, że właśnie przy tej temperaturze termostat się otwiera a w tym temacie podane jest w pewnych wypowiedziach,że autka osiągają temperatury sporo ponad 90 nawet, więc nie jestem pewien jak to jest naprawdę). Wydaje mi się również, że moje BMW nagrzewa się zauważalnie wolniej od mojego poprzedniego auta Volvo S60 z silnikiem D5. Zaznaczę jeszcze raz , mam BMW z 2010 roku z silnikiem 2.0d 184 KM, może już w tych silnikach inne termostaty występowały. BEZ CUKRU studio projektowe - Trójmiasto
Zasłużeni forumowicze gorik79 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 6 Stycznia 2015 jaki przebieg? http://www.mautoczesci.plhttp://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=269446
Zasłużeni forumowicze speed1211 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zaznaczę jeszcze raz , mam BMW z 2010 roku z silnikiem 2.0d 184 KM, może już w tych silnikach inne termostaty występowały.Masz ten sam silnik co ja :norty: ale termostat inny. Spot Monachium Facebuk: BMW München PL- Kto ty jesteś?- Cyprian mały.- Jaki znak twój?- BMW!!!
Zasłużeni forumowicze chris99 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 6 Stycznia 2015 Tempera otwarcia termostatu w dieslu bmw, to najczęściej 88'C. Wiele zależy od stylu jazdy, kiedy temp w okolicach 88'C osiągniemy. Sprawdzałem wczoraj temp i miałem przeważnie w okolicy 87'C, ale jak delikatnie przyśpieszyłem pod wzniesienie na odcinku około 3 km, to podskoczyła do 89'C. W czasie wypalanie DPFa jest wyższa nawet o jakieś 5'C. W N47 termostaty rzadko padają, ale wiadomo że się zużywają i trzymają z czasem coraz słabiej. Sam termostat nie jest jakoś specjalnie drogi - około 155zł, ale cena za uszczelkę ponad 80zł w serwisie za kawałek gumy (nr 5 na schemacie) to już przegięcie na maxa :duh: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4066-pompa-wody-ukl-chlodntermostat/i51029/kL/sN/r2009/m08 BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010BMW E91 2006 330d 2010↔2018BMW E81 2007 118d 2015→ BMW F31 2014 325d 2018→
bartolini9 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 jaki przebieg?Przebieg to 140tys.Masz ten sam silnik co ja :norty: ale termostat inny.Prawdopodobnie kilka innych elementów jest innych jeszcze, co powoduje,że nie można jednoznacznie powiedzieć,że te silniki to to samo :) Masz też 184 KM? Co proponujecie więc zrobić? Myślicie,że jak na razie z termostatem wszystko jest w porządku? BEZ CUKRU studio projektowe - Trójmiasto
Zasłużeni forumowicze gorik79 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 6 Stycznia 2015 z tymi termostatami nie ma takiego problemy jak w M47/57 powinno być 89-91 więc na razie obserwuj, najlepiej wymieniać z plastikową obudową która lubi się odkształcać, u mnie taki kpl. termostat i obudowa z uszczelką oryginał BMW 280zł http://www.mautoczesci.plhttp://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=269446
Zasłużeni forumowicze speed1211 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 6 Stycznia 2015 Mam 177 po redukcji na 163 ale też jeden termostat na szczęście :) obserwuje często temp. i jak złapię to trzyma 89°-91°C ale jeżdżąc po mieście potrafi też spaść na chwilę na 88° Spot Monachium Facebuk: BMW München PL- Kto ty jesteś?- Cyprian mały.- Jaki znak twój?- BMW!!!
Arturl1 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 U mnie, po wymianie termostatów ze 2 mce temu, przy temperaturze -7stC trzyma temperaturę 86-89stC przy delikatnej jeździe w Wawie bez korków i po obwodnicy. Uważam, ze to jest ok. Podczas wypalania dpf własnie wtedy temperatura wzrosła do 92stC i było tak przez ok 15min jazdy. Potem spadła spowrotem do 86-89stC. Podczas postoju delikatnie rośnie o 1-2stC. -------------------Artur
Blade1984 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Czytam cały temat i już sam nie wiem czy jest wszystko ok. Na dworze 3 stopnie i klima na auto 20 stopni. W trasie 20 km mam temperaturę max 71 stopni (w ukrytym menu). Czy tak powinno być ? Dodam że spalanie w mieście to 8,5 litra... Moja galeria: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=350337&p=2578999#p2578999
K8v8M Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2015 Raczej termostaty do wymiany. SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PWJak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978
Arturl1 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Raczej termostaty do wymiany.Dokładnie. -------------------Artur
Blade1984 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Jutro podpytam w sklepie motoryzacyjnym o cenę i sam wymienię oba. Jaki płyn chłodniczy wlać ? Moja galeria: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=350337&p=2578999#p2578999
Zasłużeni forumowicze chris99 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 11 Stycznia 2015 Jutro podpytam w sklepie motoryzacyjnym o cenę i sam wymienię oba. Jaki płyn chłodniczy wlać ? Jak nie chcesz kupować w serwisie, to kup Behr - z innymi bywa różnie.Płyn może być Prestone. Ja kupuję koncentrat Shella. BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010BMW E91 2006 330d 2010↔2018BMW E81 2007 118d 2015→ BMW F31 2014 325d 2018→
Zasłużeni forumowicze jacekmury1 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 11 Stycznia 2015 Plyn moze byc Dynagel co do termostatow to wszyscy polecaja kupowac w ASO.
Zasłużeni forumowicze speed1211 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 11 Stycznia 2015 Ja zamówiłem BASF Glysantin G48 i ten chyba jest zalewamy w fabryce. Spot Monachium Facebuk: BMW München PL- Kto ty jesteś?- Cyprian mały.- Jaki znak twój?- BMW!!!
Zasłużeni forumowicze chris99 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 11 Stycznia 2015 Ja zamówiłem BASF Glysantin G48 i ten chyba jest zalewamy w fabryce. Tak z ciekawości - gdzie go dostałeś i jaka cena w porównaniu z tym z serwisu? BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010BMW E91 2006 330d 2010↔2018BMW E81 2007 118d 2015→ BMW F31 2014 325d 2018→
Zasłużeni forumowicze speed1211 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 11 Stycznia 2015 http://m.ebay.de/itm/291272156520?txnId=11161105560196,84€/L (przesyłka wliczona w cenę za litr)ale przeplacilem :D leebman ma w promocji a tego nie sprawdzałem :duh: http://m.leebmann24.de/item/3331373836U mnie w ASO kosztuje 8€ za litr.A na Amazon 6,50€/L + przesyłka 4,90 http://www.amazon.de/gp/aw/d/B00J3Q7VF4/ref=redir_mdp_mobile/275-2987245-7458960 Spot Monachium Facebuk: BMW München PL- Kto ty jesteś?- Cyprian mały.- Jaki znak twój?- BMW!!!
Blade1984 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Sprawdzac moze raz na miesiac z ukrytego menu i nie panikowac :cool2: Zakladanie jakis miernikow, albo jezdzenie z podlaczonym obd to juz pedancja :norty: I raz na miesiąc za często ... Przy wymianie oleju można sprawdzać (co rok)... Swoją drogą w volvo s60 D5 termostaty praktycznie są niezniszczalne... A tu zmieniłem na BMW i lipa pod tym względem... mpier ja sprawdziłem i mam 70 stopni. Termostaty zamówione BEHR koszt po zniżkach od mojego mechanika 250zł za oba... Wymianę ogarnę sam... Moja galeria: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=350337&p=2578999#p2578999
Zasłużeni forumowicze speed1211 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 12 Stycznia 2015 (edytowane) Wiekszosc z Was jezdzi w tym watku na sprawnych termostatach wiedz zapytam sie tutaj :norty: Spada Wam tep. przy wiekszym obciazeniu czy trzyma dalej wskazowke na 90?Zauwazylem ze na wyrzszych obrotach temp. spada o pare stopni co dla mnie nie jest zrozumiale i tu dwa przypuszczenia. - Teperatura spada bo pompa wody dziala szybciej dzieki czemu ciecz chlodzi sie szybciej aby chronic silnik przy obciazeniu.- Glowny termostat zaczyna popuszczac przy wiekszym cisnieniu/obciazeniu, ciecz z duzego obiegu miesza sie z chlodniesza z malego i termostat powoli kwalifikuje sie do wymiany. Musze jeszcze sprawdzic przy wiekszej szybkosci bo jak na razie to predkosci od 60-80 sprawdzalem.Jak jest u Was? Edytowane 12 Stycznia 2015 przez speed1211 Spot Monachium Facebuk: BMW München PL- Kto ty jesteś?- Cyprian mały.- Jaki znak twój?- BMW!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się
Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu
Zaloguj się