Skocz do zawartości

sprawdzajcie temperature silnika!!! WYMIANA TERMOSTATÓW


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziwne ze nie dostal komunikatu o niskim poziomie plynu chlodzacego.
  • Odpowiedzi 603
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jestem ciekaw, czy przy takich niewielkich spadkach temperatury do wymiany jest tylko jeden, czy trzeba jednak oby dwa wymieniać ? Ja jestem pół roku po i wszystko w normie, termostaty oczywiście zakupione w ASO.
Opublikowano

Mnie kazdy zapewnial, jak temp rosnie na postoju a podczas jazdy spada to glowny, zmienilem glowny, to nic nie dalo i zmienialem drugi.

 

Co ciekawe termostat EGR mozn kupic za 70zł na allegro, jest to oryginalny BMW OE, tylko ze zdrapanym znaczkiem BMW, dzieki czemu nie placimy za "marke" - potwierdzone

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak logicznie myśląc BMW zamawia np. 10.000 sztuk. Fabryka tyle też produkuje a nie więcej... bo po co? Seria która nie przeszla wyrywczych testów jest wtedy sprzedawana bez znaczkczka BMW a że fabryka poniosła koszta w produkcji w ten sposób próbują je zamortyzowac. Myślę że nie ma innego wytłumaczenia bo to jest jednak trochę roboty najpierw nakładać znaczek a później go zeszlifować. Łatwiej było by zrobić je bez znaczka.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Tak, był. Na moim było widać zeszlifowanie znaczka BMW. Dlaczego? NIe wiem, jestem z niego zadowolony jak na razie.
Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano
Tylko nie obraź sie jak nie będzie oringa w zestawie, bo nie jestem pewny czy to od tego chłopa brałem :D
Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano
zamowilem zobaczymy co bedzie teraz mam 83 jak byly przymrozki :duh:

 

to nie jest zla temperatura moim zdaniem. Naczytalem sie wtym watku sporo - i u siebie podejrzewalem ze tez mam walniete - bo sie otwieraly przy ok 80stopniach.

Ale w serwisie powiedzielei ze to jest ok. Przeczytaj moj post strone albo dwie wczesniej.

 

Pozdr

Opublikowano
U mnie po mieście miał 95-97 stopni po trasie ok 68-70 stopni. Wymieniłem termostat i po mieście ma 95-96 jak jeźdźe bardzo dynamicznie jak normlanie 90, na trasie 89-91. Podczas rozbierania okazało się, że termostat główny był rozwalony (sprężynka w ogóle urwała sie od plastiku), nie wiem co z mały czy tak na prawde dzialal czy nie ale wymieniłem oba:) Znaczna różnica w spalaniu nawet na trasie. Miałem ok 6,4-6,7 przy spokojnej jeździe do 110, obecnie nawet poniżej 6/100 przy spokojnej jeździe 100-110km/h.
Opublikowano
zamowilem zobaczymy co bedzie teraz mam 83 jak byly przymrozki :duh:

 

to nie jest zla temperatura moim zdaniem. Naczytalem sie wtym watku sporo - i u siebie podejrzewalem ze tez mam walniete - bo sie otwieraly przy ok 80stopniach.

Ale w serwisie powiedzielei ze to jest ok. Przeczytaj moj post strone albo dwie wczesniej.

 

Pozdr

U mnie też w serwisie twierdzili ze 84-85 to jest ok. Ale zmienili zdanie po delikatnych sugestiach. Wymienili i jest 88.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak ich przekonałeś do tego? Mi też trzyma tą temp. a im cieplej, tym lepiej :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
TUTAJ masz to pokazane jako element numeru 1 na schemacie, a TUTAJ przykładowe ogłoszenie z taką grzałką.

 

 

Ok dzieki :cool2:

icon4.png
Opublikowano
U mnie odpukać - pół roku i 20tkm od wymiany jest wszystko okej, w trasie 86-89 stopni, zobaczymy jak długo termostaty wytrzymają w takiej kondycji :cool2:
Opublikowano (edytowane)

I u mnie 13.11 wymienili obydwa termostaty. Koszt OEM ok 380zł komplet. Wymiana 200zł. Czas pracy z odpowietrzeniem to ok 2h. Teraz silnik ma temperaturę ok 88-90st C w czasie jazdy poza miastem, w mieście 90-92, a w korku, gdy więcej stoi to 90-95st C. Po ruszeniu spada do ok 90-92st C. Silnik gładko i ciszej pracuje. Wcześniej, czyli sprawdzone 10.11., miałem w trasie 67-72st C, w miescie w korku ok 80-85st C.

Jako ciekawostkę podam, że na trasie Wawa- Szczecin-Wawa zwykle spalał mi ok 6l/100km przy średniej prędkości 135km/h. Ostatnio, czyli jakieś dwa tygodnie temu spalanie wyniosło 7,6l/100km przy podobnej prędkości i zbliżonych warunkach drogowych i to wzbudziło moje zainteresowanie, obok nieco głośniejszej pracy silnika. Sprawdziłem temperaturę silnika i okazało się jak wyżej. Zakup w Inchape BMW przy Prymasa 1000-lecia.

Edit: 06.01.2015: u mnie wzrosty temperatury podczas jazdy, po wymianie termostatów, spowodowane były wypalaniem dpf nawet do 95stC.

Edytowane przez Arturl1

-------------------

Artur

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Swiezo po zakupie 330d e90 tez mam problem z temperatura, w trasie nie przekracza 50st po miescie 60-65st. Najgorsze jest to ze po wymianie glownego nic sie nie zmienilo, najpierw gates, pozniej z aso. Teraz w trasie po 20km 45st. I kabina tez dlugo sie nagrzewa, cieple powietrze zaczelo dmuchac pi 10-15km. Co jeszcze sprawdzic, jakies pomysly? Nie ruszalem jeszcze egra ale z tego co piszecie poprawia 10-15stopni
Opublikowano
Swiezo po zakupie 330d e90 tez mam problem z temperatura, w trasie nie przekracza 50st po miescie 60-65st. Najgorsze jest to ze po wymianie glownego nic sie nie zmienilo, najpierw gates, pozniej z aso. Teraz w trasie po 20km 45st. I kabina tez dlugo sie nagrzewa, cieple powietrze zaczelo dmuchac pi 10-15km. Co jeszcze sprawdzic, jakies pomysly? Nie ruszalem jeszcze egra ale z tego co piszecie poprawia 10-15stopni

Tylko od egr został Ci do wymiany i poprawa będzie gwarantowana ale pod warunkiem odpowietrzenia układu chłodzącego. To też jest przyczyna długiego nagrzewania się w kabinie. Masz pewnie cały czas otwarty / zacięty mały obieg chłodzący.

-------------------

Artur

Opublikowano
ja wymieniłem termostaty tego roku w kwietniu i wczoraj w nocy pierwszy przymrozek -3 i temperatura jest na poziomie 83-84 C.(jak wyłącze nawiew to rośnie a jak puszcze zaraz spada do tego poziomu). Jest to możliwe żeby po takim czasie już puszczały ? zaznaczam ze to po przejechaniu 16 km.Może po trasie osiągnie wyższą temperaturę :? ....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.