Skocz do zawartości

523i M52 Pęknięta chłodnica.


karolsss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów przeglądających mój temat.

Z góry przepraszam, wiem że takich tematów jest miliony. Posiadam BMW E39 523i s silnikem m52, zagazowana, 1996r.

Otóż po kupnie tego samochodu, miałem problem z termostatem. Miałem po wymianie nalaną wodę, jakiś miesiąc. (ciągłe problemy z odpowietrzeniem, nie było sensu lać płynu). W zeszłą sobotę, po doprowadzeniu samochodu do ładu zalałem chłodniczy płyn zimowy. Zrobiłem to tak:

1) Wylałem całą wodę z układu chłodzenia.

2) Otworzyłem odpowietrzniki - na termostacie i przy zbiorniczku wyrównawczym

3) Zalałem płyn aż z odpowietrzników wyleciał płyn bez bąbli. Węże górny i dolny z wodą.

4) Odciągnąłem nadmiar, zakręciłem odpowietrzniki i korek wlewu płynu.

Na drugi dzień dolałem jeszcze z pół litra do stanu "kalt" .

Wiskoza sprawna, pompa wody również bo pompowała ostro strumień przelewowy w wyrównawczym.

No i dziś nie miła niespodzianka. Wracam z pracy, idę zjeść obiad ( :D ), zaczynam odpoczywać i nagle wołają mnie, że coś leci z bmw. Mam aluminiową obudowę termostatu, więc to od ręki skreśliłem. Węże też nowe bo popękane stare były. Otwieram maskę, patrzę - chłodnica wystrzelona od góry, aż obudowa się uniosła.

I tu pytanie - czy dobrze odpowietrzyłem układ? Przelew w zbiorniczku był, ogrzewanie ok. Wiem, że tematów o odpowietrzaniu jest 100, a nawet 1000 ale każdy pokazuje inny sposób.

Dodam, że dziś zrobiłem tylko 30km i chłodnica pękła. A przed wymianą płynu trasa do Gdańska po 120km w jedną stronę, razem ok 240km, wszystko było ok. Zastanawia mnie też fakt, dlaczego korkiem nie poszło?

Proszę o odpowiedzi. Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Pewnie będziesz zaskoczony, ale na 99% masz zepsuty korek na zbiorniczku. Należy go wymieniać profilaktycznie co 2-3 lata i kupować tylko ori BMW. "Uśmiechnięte" chłodnice to najczęściej wynik zablokowanego korka. Ewentualnie może wystrzelić gumowy wąż, ale to rzadziej - no i Ty masz nowe, więc zepsuł się najsłabszy punkt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek moim zdaniem tylko oryginał. BO już nie raz cyrki się działy i ludzie przez głupi korek ściągali głowicę za doradztwem mechanika bo zmianiali na zamiennik a i tak nie działało :duh:

 

Zresztą febi robi dla e39 zamienniki np czujników, które jak wiadomo w ponad połowie nie działają na dzień dobry albo się uszkadzają po niedługim czasie

Edytowane przez danielxc717
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz ogólnie strach jechać gdziekolwiek. Ten miesiąc przejeżdżę na zamienniku, potem założę ori bmw. Teraz dwa szybkie pytania :

1) Jak najprościej odpowietrzyć układ - przód uniosę, zaleję do pełna aż będzie lecieć bez bąbli, odciągnę płyn ze zbiorniczka do stanu "kalt" - będzie dobrze?

2) Jest sposób aby sprawdzić korek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie będzie w wężu płynu to jeszcze trzeba go uciskać. Robisz to na wyłączonym silniku na włączonym zapłonie przód wyżej może być i ogrzewanie na 32st i delikatny nadmuch.

 

Jak już wstępnie odpoweitrzysz dobrze jest zakręcić korek poczekać aż się zrobi trochę ciśnienie w układzie i popuścić śrubę odpowietrznika jedną potem drugą. Niech wylecą resztki powietrza. Nie przejmuj się że płyn się wyleje to nic nie szkodzi.

 

Ja bym jednak kupił oryginał. Niestety nie sprawdzisz bo nie jesteś w stanie wyczuć jakie jest ciśnienie. Może być np trochę powyżej 2 barów. Nie wyczujesz tego a może powoli wykańczać chłodnicę albo zrzucić kiedyś wąż co się zdarzy pewnie przy wyprzedzaniu przy wyższych obrotach.

 

Chyba że będzie całkiem padnięty i węże będą jak kamień albo je zrzucać zacznie przy normalnej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wstępnie odpowietrzysz dobrze jest zakręcić korek poczekać aż się zrobi trochę ciśnienie w układzie i popuścić śrubę odpowietrznika jedną potem drugą. Niech wylecą resztki powietrza. Nie przejmuj się że płyn się wyleje to nic nie szkodzi.

Również na zgaszonym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak się zastanawiałem nad korkiem. Zamiennik FEBI nie będzie dobry?

Ja jakieś 2,5 roku temu zmieniłem profilaktycznie oryginalny stary korek chłodnicy na zamiennik Febi i nie mam z nim najmniejszych problemów.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest progres. Chłodnica wymieniona na nową, zamiennik. Pierwsze co zauważyłem - pojawił się przelew nawet na jałowych obrotach, czego nie było na starej chłodnicy. Węże z wodą, zalany zbiornik do pełna. Samochód chwilę kopcił na biało(za pierwszym odpaleniem), mam nadzieję, że to tylko woda. Samochód chwilę chodził na jałowo, odkręcony korek zbiorniczka, przelew równomierny, zmienia się z obrotami silnika (czyli pompa ok). Zakręciłem korek, odkręciłem odpowietrznik zbiorniczka wyrównawczego, chwilę poleciały bąble, potem płyn. Zakręciłem. Termostat otworzył, wąż górny ciepły, po przejechaniu 4km cieplejszy. Dolny chłodniejszy. Wisko załącza. Samochód chwilę stał, zdążyła spaść temperatura, otworzyłem korek zbiorniczka, odpowietrznik na termostacie i dmuchnąłem w zbiorniczek. Z odpowietrznika przy termostacie chwilę leciało powietrze, potem płyn. W zbiorniczku zrobiło się prawie pusto. Dolałem do stanu płynu. Kolejny przejazd - węże nie robią się twarde, wydaje się być ok.

Jutro ruszam autem do pracy, zobaczymy czy będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otworzyłem korek zbiorniczka, odpowietrznik na termostacie i dmuchnąłem w zbiorniczek. Z odpowietrznika przy termostacie chwilę leciało powietrze, potem płyn. W zbiorniczku zrobiło się prawie pusto. Dolałem do stanu płynu. Kolejny przejazd - węże nie robią się twarde, wydaje się być ok.

Jutro ruszam autem do pracy, zobaczymy czy będzie ok.

 

Powtórz tą czynność jeszcze raz i będzie ok. Możesz też nagrać film jak wygląda strumyk przelewowy i się oceni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano, jak samochód ostygł w zbiorniczku jeszcze trochę płynu zeszło. Dolałem z 2 setki.

Wszystko jest ok, grzeje jak z pieca, temperatura na środku, poziom płynu w zbiorniczku się nie podnosi. Teraz pytanie - jak twarde powinny być węże górny i dolny?

Moje są tak, że można je trochę ścisnąć, lecz nie dużo. To dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze :) Mógł byś pokazać filmik ze strumyka przelewowego na wolnych obrotach i na trochę większych?

 

Możesz nawet oponę rowerową o dość dużym balonie napompować do 2 barów i zobaczysz że nie jest to flak tylko dość twarda opona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą wróciłem z pracy, samochód musi chwilę ostygnąć. Zrobię film i wyślę. W przeciągu godziny postaram się dodać post.

EDIT: Myślę, że potrwa to trochę dłużej płyn jest za gorący, trochę mi "ulało" po otworzeniu zbiorniczka. O 18 odpiszę wraz z filmem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakres obrotów do 3500. Teraz przez chwilę na benzynie mi gasł, nie miałem tak jeszcze. Ale jest już ok. Zaraz ruszam w trasę do gdańska, w zbiorniczku po otworzeniu podniósł się poziom płynu. Czy jak zamknę go z takim stanem to coś się stanie? Druga sprawa - nowy korek wyraźnie syczy po naduszeniu węża, na starym tego nie było. Czy to ok?

FILM(przesyła się, za jakieś pół godziny będze dostępny):

http://www.youtube.com/watch?v=jM0rYDO8RHU&feature=youtu.be

 

EDIT:

Wróciłem z Gdańska, 250km, wszystko ok.

EDIT2: Znalazłem problem gaśnięcia na benzynie. Wykruszały wąż podciśnienia, który idzie do serwo. Wszystko już ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat.

Dzisiaj wracając z pracy miałem ciężką nogę :twisted:

Z czystej ciekawości otworzyłem maskę, w celu sprawdzenia czy wszystko ok.

Węże delikatnie można nacisnąć, jednak korek syczał. Wydaje się, że zbiorniczek lekko wybrzuszony, ale może tego nie widziałem i było tak od nowości. Wyrzuciło trochę płynu. To raczej nie jest normalny objaw sprawnego układu chłodzenia? Obawiam się, że mam gdzieś rozszczelnienie w uszczelce głowicy. Sam już nie wiem. Stan płynu jak rozumiem, powinien się podnieść po rozgrzaniu? A może to wina nie oryginalnego korka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek moim zdaniem tylko oryginał. BO już nie raz cyrki się działy i ludzie przez głupi korek ściągali głowicę za doradztwem mechanika bo zmianiali na zamiennik a i tak nie działało :duh:

 

Zresztą febi robi dla e39 zamienniki np czujników, które jak wiadomo w ponad połowie nie działają na dzień dobry albo się uszkadzają po niedługim czasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie mi dlaczego korek tylko z ASO? nie zrozumiem tego, nowy zamiennik ma nie dzialac jak nalezy? nic skomplikowanego w jego konstrukcji nie ma, jaka cena oryginalu i zamiennika ?
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nic skomplikoewanego?

Tu się nie zgodzę.

 

Ptrzykładowo na trzy korki "marki" topran nie działały trzy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I takie pytanie - czasami kopci na biało, kłęby pary wodnej. Dzieje się to sporadycznie. Wiadomo - zależne od pogody. Ale np.dzisiaj - byłem w mieście, przejechałem jakieś 15km, samochód oczywiście dogrzany. Postój godzina. Wracam, odpalam, samochód po chwili chodził na gazie. Patrzę, a za mną biało. Po minucie przestało. Czy może to być wina wypalonego/wyciętego katalizatora? Czy uszczelki pod głowicą?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.