Skocz do zawartości

X3 2.0d dziwne zachowanie ukladu napedowego.


ARTTUURR

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak jestes z Wawy to zapraszam: http://www.warsztatpompa.pl :) Nie takie cuda naprawialismy :)

 


Niestety mieszkam w UK



No to masz do sprawdzenia:

- przedni wal (trzeba zdemontowac i sprawdzic krzyzaki, czy nie sa zatarte lub zbyt duzo luzu nie maja)

- obie polosie, czy nie maja luzu

- flansze atakujaca na przednim dyfrze po zdemontowaniu przedniego walu - ma nie miec luzu.

I tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jestes z Wawy to zapraszam: http://www.warsztatpompa.pl :) Nie takie cuda naprawialismy :)

 


Niestety mieszkam w UK

 

No to masz do sprawdzenia:

- przedni wal (trzeba zdemontowac i sprawdzic krzyzaki, czy nie sa zatarte lub zbyt duzo luzu nie maja)

- obie polosie, czy nie maja luzu

- flansze atakujaca na przednim dyfrze po zdemontowaniu przedniego walu - ma nie miec luzu.

I tyle.



Dziękuję bardzo za nakierowanie...dam znać po co i jak. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja bym zaczął od opon. Różne marki potrafią mieć różne średnice pomimo tego samego rozmiaru. Pomiędzy nowymi Goodyear a używanymi continental miałem 1cm różnicy na średnicy. Nowe goodyear-y były mniejsze.

Wymienisz pół auta, wydasz fortunę i wszystko szlag trafi poprzez opony.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jestes z Wawy to zapraszam: http://www.warsztatpompa.pl :) Nie takie cuda naprawialismy :)

 


Niestety mieszkam w UK

 

No to masz do sprawdzenia:

- przedni wal (trzeba zdemontowac i sprawdzic krzyzaki, czy nie sa zatarte lub zbyt duzo luzu nie maja)

- obie polosie, czy nie maja luzu

- flansze atakujaca na przednim dyfrze po zdemontowaniu przedniego walu - ma nie miec luzu.

I tyle.

 

Dziękuję bardzo za nakierowanie...dam znać po co i jak. Pozdrawiam




Wszystko sprawdzone wszystko sprawne bez luzu bez zatarc, flansza też sprawna bez luzu...może to będzie jakaś elektryczna przypadłość (chociaż na kompie nie pokazuje żadnego bledu) albo sam rozdzielacz do wymiany ponieważ jak odepne silniczek rozdzielacza to auto jezdzi normalnie bez żadnych stukow, A jak podłączone to stuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja bym zaczął od opon. Różne marki potrafią mieć różne średnice pomimo tego samego rozmiaru. Pomiędzy nowymi Goodyear a używanymi continental miałem 1cm różnicy na średnicy. Nowe goodyear-y były mniejsze.

Wymienisz pół auta, wydasz fortunę i wszystko szlag trafi poprzez opony.

 


Dzięki sprawdzę chociaż nie wydaje mi się ponieważ jak pisałem przy odlaczonym silniczku reduktora auto jezdzi bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przy odłączonym silniczku jeździ bez zarzutu to znaczy, że krzaczy się się xdrive. Typowy objaw.

I najprawdopodobniej uszkodzony został przez zaniedbanie w ogumieniu.

Wiem, bo przerabiałem to u siebie w e53, też oszczędzałem na oponach i w 20tyś km z x-drive nie było co zbierać. Naprawiłem, zadbałem o opony i zrobiłem bez dotykania 160tyś. I do dziś jest idealny. Auto ma 556tyś


Żeby zobrazować odrobinę co się dzieje ze złymi oponami: jak jest różnica w obwodzie opony między przodem a tyłem to x-drive odczytuje to jako poślizg/problemy z trakcją. Dopina napęd żeby to wyprowadzić, ale nic to nie daje - opony dalej mają różną prędkość - więc x-drive dąży do samodestrukcji

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przy odłączonym silniczku jeździ bez zarzutu to znaczy, że krzaczy się się xdrive. Typowy objaw.

I najprawdopodobniej uszkodzony został przez zaniedbanie w ogumieniu.

Wiem, bo przerabiałem to u siebie w e53, też oszczędzałem na oponach i w 20tyś km z x-drive nie było co zbierać. Naprawiłem, zadbałem o opony i zrobiłem bez dotykania 160tyś. I do dziś jest idealny. Auto ma 556tyś


Żeby zobrazować odrobinę co się dzieje ze złymi oponami: jak jest różnica w obwodzie opony między przodem a tyłem to x-drive odczytuje to jako poślizg/problemy z trakcją. Dopina napęd żeby to wyprowadzić, ale nic to nie daje - opony dalej mają różną prędkość - więc x-drive dąży do samodestrukcji

 

Miałeś rację. Dzisiaj sprawdziłem obwody i co się okazuje jest 1cm różnicy pomiędzy continentalem A Michelin..nigdy bym się tego nie nie spodziewał że to może być przyczyną wszystkie parametry opony takie same A tu masz 1cm różnicy...zawsze kupowałem continental ale z braku dostępności byłem zmuszony wybrać inną markę...myślisz że wymiana na drugie Michelin załatwi sprawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kupisz takie same, to może pomóc. O ile nie jest za późno.

 

Od zakupu nowych opon i tak nie uciekniesz, niezależnie od stanu reduktora. Zregenerujesz i bez wymiany opo znów go załatwisz.

Wymień opony, olej w reduktorze, przeprowadź kalibrację i testuj. Może akurat się uda. Trzymam kciuki.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
jak kupisz takie same, to może pomóc. O ile nie jest za późno.

 


Wielkie piwo dla

Nomad66
tak jak mówiłeś problem był z oponami. Po wymianie wszystko wrocilo do normy. Naped dziala bez zarzutu. Ktos moze powiedziec mi dlaczego tak jest ze rozmiar opon wszystkie parametry byly te same a rozni sie 1cm na srednicy?

Są jakieś standardy które muszą być spełnione, A nie że dwie różne firmy mimo że takie same standardy mają inne średnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różne firmy, różne matryce.

Po to właśnie jest ta wyśmiewana homologacja zwłaszcza przy ogumieniu mieszanym :lol: Wiele osób nie wieży, już to przerabiałem i się dzielę a nie wymyślam :cool2:

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.