Skocz do zawartości

Jak kupić E30, żeby nie żałować.....


Gość lagadula

Rekomendowane odpowiedzi

zgadzam się z tym:P w historia poprzedniego silnika mało mi znana bo tylko oleje były wymieniane(rozrząd się sypnął?)i był zamontowany fabrycznie nowy silnik w aso z wszystkimi do tego potrzebnymi pierdołami, jest cała dokumentacja, z samochodem dostałem plik dokumentów grubości książki telefonicznej:) i tylko poprzedni właściciel(1w PL) zostawił po sobie fakturki za klocki, tarcze i kompletne sprzęgło nie mówiąc o olejach. a wcześniej chyba fanatyk tym jeździł bo kto normalny kupuje nowy silnik(4500€ w 1999r)... przykro mi nie jest z tego powodu:) życzę innym takich udanych zakupów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem sprawa dotyczy kół tylnych wydają mi się krzywe jak stanie sie kilkanaście metrów za autem to wydaje się,że są ewidentnie krzywe w sensie,że się jak by chciały rozejść tak na ukos nie wiem o co kaman z tym nie mam pojęcia czy tak może byc...

 

Tak ma być, auta z tylnym napędem mają koła ustawione w negatywie, tym bardziej jest to widoczne im bardziej auto jest obniżone - jak dla mnie to zaleta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak wspomniałem, w e30 im niżej tym bardziej bedzie zdzierać opony. No jak ktoś uważa to za zaletę.... :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wspomniałem, w e30 im niżej tym bardziej bedzie zdzierać opony. No jak ktoś uważa to za zaletę.... :twisted:

 

Mercedesy, stare Ople RWD (Omegi, Rekordy, Senatory, Commodory) Fordy RWD - wszystkie zdzierały gumy - pozdro...

 

ps.radzę sobie obejrzeć zdjęcia z zawodów DTM jakie tam mają auta negatywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W codziennym uzytkowaniu nie liczy się negatyw a koszty. Jak bede startować w dtm, drift czy palenie gumy to se zrobię negatyw. W codziennym użytkowaniu wolę gdy by nowo kupiona opona przejechała parę sezonów nic co roku je wymieniać.

Pozdro.

 

P.s Mercedesy miały z tyłu wielowahaczowe zawieszenie z mozliwością regulacji, wiec jak komuś coś zdziarało to z braku chęci do regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to tez sie wypowiem... w styczniu zakupilem super ete..na poczatku nie bylem przekonany do niej ze wzgledu na nizsza moc niz 2,5 ale jak przejechalem sie nia pierwszy raz to odrazu wiedzialem ze wezme ja... teraz planuje wrzucic m30b35 a ten silnik z super ety sprzedac...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To ja się podepnę pod temat :).

 

Chodzi mi po głowie zakup E30 albo Alfy 75 (jako drugie/trzecie autko). Czy ten samochód wymaga nieustannej opieki (nie dysponuję wiedzą techniczną i nie zamierzam raczej), jak wygląda dostępność części, z jakim wydatkiem trzeba się liczyć przy zakupie i w eksploatacji? Jaki silnik najlepiej kupić - interesuje mnie tylko benzyna?

 

A może ktoś jeździł oboma autkami i ma porównanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jak każde kilkudziesięcioletnie auto, również E30 ma swoje wady i bolączki. Nie są to jednak rzeczy nie do przejścia i "nieustannie" nie trzeba będzie tego auta naprawiać, bo to prosta i bardzo żywotna konstrukcja. Poczytaj, na forum jest mnóstwo na temat E30 i bolączek poszczególnych silników... W tym momencie na allegro jest aukcja przepięknej klasycznej E30 z 1983r :

http://moto.allegro.pl/item1107306802_bmw_316_e30_1983_stan_idealny_kolekcjonerski.html

 

Oczywiście dobre E30 z porządnym silnikiem i zadbane będzie kosztowało w granicach 10k zł, ale nie jest to koszt trudny do przekroczenia, jeśli kupi się tanią i wymagającą wkładu. Dlatego też warto szukać egzemplarza od pierwszego, względnie drugiego właściciela i co tu dużo mówić - droższego, żeby później nie przepłacać.

Jeżdżę E30 325iA na co dzień (wcześniej 316i M40) i szczerze polecam.

Poczytaj też tekst z mojego linku (kurna, znów jestem nieskromny :D )

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OKi dzięki za szybką odpowiedz jest jeszcze troche pracy przy moim bmw ale... dam rade podoba mi sie to ze za małą kase kupił mi ją brat tylko za 1000zl silnik zdrowy Hamulce super wnętrze super ale co do Hamulców to płyn mi ucieka musze wymienic uszczelke pompy Hamulcowej i bedzie gitara heh :) oprócz tego to ta cholerna przepływka mam pytanko czy przepływka od calibry pasuje do silnika m10 bo słyszałem ze tak bo na necie ciezko znalesc przepływke w dobrym stanie i za dosyc rozsądną kase pewnie dlatego taki tani bo bez oc był:) była okaza troche jest stuknieta z boku ale sie wyklepie ogólnie jestem zadowolony pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alfa 75 VS e30 to idealne porównanie, dwa auta o tym samym charakterze, jak jestem zdecydowanym przeciwnikiem alfy, ale te modele idealnie sobie odpowiadają, miałem przyjemność pojeździć alfą 75 w wersji america z V6 i prowadzi się to bardzo fajnie, do tego szperunek w serii :twisted:

alfa ma dwie wady: psuje się niemiłosiernie i jest duży problem z dostępnością części, do tego te ich dziwne rozwiązanie, silnik z przodu, skrzynia z tyłu, tarcze hamulcowe tylne przy skrzyni, nie przy kołach, duże problemy z wałem i jego wibracjami, cuda się dzieją z elektroniką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Alfa 75 to trzeba być mega fanem marki. Inaczej moża się zrazić. Trudno dostepne częsci, horendalne ceny, E30 jest lepszym wyjściem jeśli chodzi o ceny i naprawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam

A ja kupilem moje bmw w swoim mieście, za w miarę przystępną cenę (4500),na dodatek za bardzo nie skupiając się na aspektach technicznych, po prostu coś mnie chwycilo za serce jak to autko zobaczylem. Jak do tej pory spisuje sie bardzo dobrze, silnik trochę slaby (1.8) ale dwudziestoletnie serducho ma prawo nie mieć już tyle mocy co za mlodu. Blachy ma zdrowe, progi cale, reszta nosi ślady normalnego użytkowania.

A więc można trafią dobre autko za umiarkowaną kasę

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest temat, w którym omawiamy ogłoszenia, jest do tego na tym forum odpowiedni dział:

viewforum.php?f=44

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nazywam się Krzysiek i przymierzam się do zakupu e30. Znalazłem egzemplarz ktory mi się podoba i odpowiada moim wymaganiom.

Czytajac Wasze rady, znalazłem taką w której napisano, że egzemplarze ktore miały przygode czołową - obojetnie jak mocną - nigdy potem nie uda się spasować nalezycie maski względem błotników. No i ta sztuka miała, delikatną stłuczke, centralnie miedzy nerki. Zostało to naprawione, wygląda to tak jak na foto poniżej. Ewidentnie maska pieje. Czy taką w sumie niewielką szczeline da sie zniwelować? Nie wiem jak wygląda konstrukcyjnie mocowanie i czy jest jakas regulacja.

http://img175.imageshack.us/img175/7268/p8023836.th.jpg

http://img826.imageshack.us/img826/6317/p8023835.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Da się to zniwelować. Ewidentnie cała maska jest lekko za wysoko. Regulacja tego jest niewielka, ale powinno się dać zrobić. Jak to zrobić dowiesz się z jakiejś książki typu "sam naprawiam"

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej , mój pierwszy post:) Ja na dniach zaczynam swoją przygodę z E30 :)

Kupuję BMW E30 1.8iS z grudnia 1990 . Będę trzecim właścicielem, drugi właściciel to niemiec z rocznika 1938, drugim właścicielem jest sąsiad a zarazem kolega który to auto ma już ładnych parę lat więc taka okazja nie mogła mi przejść koło nosa:) czerwoniutka coupe ze zdrową IS'ą i zdrowiutką budą :) na całej budzie jest jedna malutka kropka rdzy :) cena to 5 800 zł może i droższa od tych allegrowych ale pewna i wydaje mi się że lepiej dać trochę więcej i mieć pewniejsze auto bo wiem że on tego auta nie kapił bo to chłopak dla którego najważniejszy był zawsze super stan auta a nie jakieś tuningi;). Kupię to porobię zdjęcia i pochwale się wam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.