Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam dylemat niestety nie moge tego sprawdzić w praktyce puki co

 

Czy można zastosować opony 18"

 

przód: 225 /40 18

tył: 245 /40 18

 

Istotą jest czy nie będzie wariować kontrola trakcji bo profil 40 z 225 a 245 jest nieco inny ?

jest jakiś katalogowy limit odchyłu ?

Opublikowano
225 to szerokość co nie ma znaczenia ważny jest profil jakbyś założył balon typu 60-65 to tedy możne ASC by wariowało , ale ja mam tak jak Ty 225 z przodu i 255 z tyło na profilu i jest gitara trochę w koleinach wozi ale ASC nie miga
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
225 to szerokość co nie ma znaczenia ważny jest profil jakbyś założył balon typu 60-65 to tedy możne ASC by wariowało , ale ja mam tak jak Ty 225 z przodu i 255 z tyło na profilu i jest gitara trochę w koleinach wozi ale ASC nie miga

Profil liczony jest tak jak kolega wyżej to przedstawił. Profil z opony 255 jest minimalnie wyższy niż z 225

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Odpowiem Ci tak.Jak auto zacznie Ci dławić,szarpać,zamulać to pierwsze co zrob to załóż koła jednakowe.Miałem taką akcję w X3 i nawet nie błysneła kontrola trakcji czy 4x4.Dobrze,że koleś był kumaty,bo z pół auta bym wymienił i nic by to nie dało.A może to tylko przy cztero napędowcu?
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano

Może być tak też że bedzie miał normalną moc ale będzie dało się driftować bo tylne koło będzie krecić się wolniej (zanim ASC zaskoczy juz bedzie za późno)

 

różnica promienia koła to 8mm (całe koło wyższe ok 16mm)

Opublikowano

Jest dokładnie tak jak napisał PanMiyagi, średnica koła zależy zarówno od profilu jak i od szerokości.

Możesz ją wyliczy z poniższego wzoru:

średnica koła = 2 * profil * szerokość / 100 + rozmiar felgi w calach * 25,4

W Twoim przypadku różnica wielkości kół wynosi 2,5% (tylne koło jest większe) z tendencją do zmniejszania (tylne opony zużywają się szybciej).

Dla przykładu różnice procentowe seryjnego ogumienia E46 wynoszą:

1,0% przy 225/45R17 (przód) i 245/40R17 (tył)

0,2% przy 225/40R18 (przód) i 255/35R18 (tył)

Twoje ogumienie na pewno nie jest dobrane optymalnie, ale nie panikował bym, nie jest źle.

Gdzieś czytałem, że różnica w średnicy opon na różnych osiach nie powinna być większa od 3%.

Tyle teorii, o praktyce niech się wypowiadają inni.

Opublikowano
U mnie przy oponach tył 235/40/17 a przód 225/45/17 i ASC mi głupiało. Nie jestem pewny co do wymiaru profilu bocznego opony, sprzedałem je ponad rok temu i zapomniałem :P ale na bank miałem 235 tył i 225 przód z 5% różnica w wysokości. na tych gumach ASC potrafiło włączyć się ma prostej drodzę z delikatnymi nierównościami. Teraz przy 4 takich samych oponach ASC włącza się tylko kiedy jest potrzebne ;))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.