Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witajcie

Ponieważ ostatnio zrobiła się dość mocno jesienna pogoda coraz częściej zacząłem korzystać z wycieraczek i za nic na świecie nie mogę ustawić wycieraczek w trybie przerywanym... Mam tryb auto, który działa ok, czyli mniej deszczu chodzą wolniej, więcej szybciej... Ale jak dźwignię dam o jedno przełożenie do góry to od razu pracują w trybie ciągłym... Moje pytanie brzmi, czy w takim razie nie ma trybu przerywanego, czy może trzeba go kodować?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok, dziś wieczorem wrzucę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

o to wygląd mojej manetki,

http://img14.imageshack.us/img14/2595/nlj7.jpg

przy okazji robienia zdjęcia, udało mi się włączyć tryb przerywany, musiałem tylko delikatnie ją podnieść ale jak wyłączyłem i znów chciałem włączyć to już chodziły w rybie ciągłym... dziwne, chyba coś jest nie tak z tym włącznikiem.

Chociaż na trybie auto wygodnie się jeździ.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli nie masz czujnika deszczu, to:

 

1. Wciśnięcie przycisku na manetce od czoła, uruchamia wycieraczki (tryb przerywany). Powtórne wciśnięcie przycisku, wyłącza pracę wycieraczek.

Na manetce jest przełącznik (nazwijmy go suwak). W zależności od jego położenia wycieraczki pracują szybciej, lub wolniej.

2. Mocniejsze popchnięcie manetki w górę, włącza tryb ciągły. Cofnięcie, przerywa ten tryb i wycieraczki pozostają w trybie przerywanym.

Dalsze cofnięcie manetki, wyłącza pracę wycieraczek.

3. Jedno popchnięcie manetki w dół - wycieraczki wykonują tylko jeden ruch.

4. Najszybsza i ciągła praca wycieraczek odbywa się, gdy manetka jest w położeniu najwyższym.

 

 

I przy okazji dwa słowa o wycieraczce tylnej...

 

1. Popchnięcie manetki w dół, ale wzdłuż kolumny kierowniczej, uruchamia tylną wycieraczkę (tryb przerywany).

Tryb ciągły pracy nastęstępuje tylko w czasie przytrzymania manetki do oporu, lub na wstecznym biegu.

O spryskiwaczach nie piszę, bo i tak "wydzie w praniu". :D

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A mam czujnik deszczu!!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

pozwol ze sie wtrace odnosnie wycieraczki tylniej :) pchniecie jej ku radiu - 1 raz aktywuje ja i bedzie dzialala caly czas ( wlancza sie co kilka sekund - nie mierzylem tego :) ) a pchniecie jej dalej aktywuje spryskiwacz tylni :)

 

a co do czujnika deszczu i wlaczaniu sie przednich wycieraczek to wydaje mi sie ze ze :

1) przycisk z boku manetki od wycieraczek ( ten z dioda) musisz miec wcisniety

2) suwak ktory jest na dzwigni sluzy w tym wypadku do ustawienia czulosci - czestotliwosci wlanczania wycieraczek. im wiekszy poziom tym bardziej sa czule ....

niech mnie ktos poprawi jesli sie myle ....

pisze to w kontekscie samochodow ktoymi jezdzilem z czujnikem deszczu bo sam w swojej e87 nie posiadam takiego gadzetu i nie chce nikogo wprowadzic w blad :8)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Nie, automatyczny tryb sam decyduje kiedy wycieraczki wykonaja 'przejazd po szybie'. Timer ustawia sie do manualnego wlaczenia ktoregos z trybu wycieraczek, mozna sobie przyspieszyc/zwolni. Nie da sie tym 'suwakiem' ustawiac automatycznego trybu czyli przyspieszac automac badz zwalniac go. Automat to automat.
Opublikowano
suwak ktory jest na dzwigni sluzy w tym wypadku do ustawienia czulosci - czestotliwosci wlanczania wycieraczek. im wiekszy poziom tym bardziej sa czule ....

niech mnie ktos poprawi jesli sie myle ....

 

Zgadza się.

Opublikowano
suwak ktory jest na dzwigni sluzy w tym wypadku do ustawienia czulosci - czestotliwosci wlanczania wycieraczek. im wiekszy poziom tym bardziej sa czule ....

niech mnie ktos poprawi jesli sie myle ....

 

Zgadza się.

 

Nie mylisz sie. Natomiast ja u siebie zawsze mam na najwyzszej czulosci i mam wrazenie, ze to i tak za slabo reaguje. Da sie to jakos programowo ustawic?

Opublikowano

 

Natomiast ja u siebie zawsze mam na najwyzszej czulosci i mam wrazenie, ze to i tak za slabo reaguje. Da sie to jakos programowo ustawic?

 

nie chce cie wprowadzic w blad ... ale wydaje mi sie ze gdzies czytalem ze da sie to ustawic ... nieznacznie ale sie da :) nie potrafie tego odnalezc :) albo u nas to czytalem albo w temacie e90 :)

Opublikowano
Nie mylisz sie. Natomiast ja u siebie zawsze mam na najwyzszej czulosci i mam wrazenie, ze to i tak za slabo reaguje. Da sie to jakos programowo ustawic?

U mnie tez jest na maxa i jest za mało czuły. Czytałem na stronach warsztatów ktore zajmują sie modyfikacjami i diagnostyka komputerowa, że da sie zmienic czułośc.

Opublikowano

ustawia sie na przelaczniku. Innej opcji nie ma i zaden koder wam nie pomoze. To tak jak zmienic ustawienie lusterek za pomoca komputera, nie da rady. Czujnik sam wybiera optymalna czulosc, dlatego mozecie na przelaczniku wybrac 'max' i koniec regulacji.

 

Pzdr.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano
ustawia sie na przelaczniku. Innej opcji nie ma i zaden koder wam nie pomoze. To tak jak zmienic ustawienie lusterek za pomoca komputera, nie da rady. Czujnik sam wybiera optymalna czulosc, dlatego mozecie na przelaczniku wybrac 'max' i koniec regulacji.

 

Pzdr.

 

No nie wiem czy sie zgodzę. Na stronie jednej z firm wchodze w opcje strojenia sterownikow w BMW serii 1 i jest jak byk napisane:

 

Zmiana czułości czujnika deszcze/zmierzchu

 

Możliwość dostosowania czułości czujnika do Twoich wymagań

 

Znaczy chyba sie da :)

Opublikowano

Na 100% musi byc jeszcze regulacja kampem przez podpiecia kabla. Skoro w VW jest to i u nas musi byc :)

 

Cytat z kompa z VW:

 

Coding rain and light sensor -G397

The code is composed as follows:

 

Variant 1:

Windscreen type: Insulating glass with grey wedge

PR number: 4GK/4GN/4GY

Code number: 150608 (for input in tester)

 

Byte 0

Transmission at 880nm (%): 80

Byte 1

ALS correction value (%): 76

Byte 2

Motorway light: 0

Rain light: 2 (not deselectable)

Sun roof function: 0

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Variant 2:

Windscreen type: Laminated green glass with grey wedge

PR number: 4GH/4GP

Code number: 146221 (for input in tester)

 

Byte 0

Transmission at 880nm (%): 45

Byte 1

ALS correction value (%): 59

Byte 2

Motorway light: 0

Rain light: 2 (not deselectable)

Sun roof function: 0

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Variant 3:

Windscreen type: Laminated green glass without grey wedge

PR number: 4GF/4GQ

Code number: 150573 (for input in tester)

 

Byte 0

Transmission at 880nm (%): 45

Byte 1

ALS correction value (%): 76

Byte 2

Motorway light: 0

Rain light: 2 (not deselectable)

Sun roof function: 0

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Variant 4:

Windscreen type: Security

PR number: F4S

Code number: 4,334,105 (for input in tester)

 

Byte 0

Transmission at 880nm (%): 25

Byte 1

ALS correction value (%): 34

Byte 2

Motorway light: 0

Rain light: 2 (not deselectable)

Sun roof function: 0

Rain sensor inactive*: 64

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Explanatory notes:

Transmission = degree of transparency of window

ALS = Assistance Light Sensor

 

Wyglada, ze wyboru dokonujemy za pomoca wybranej szyby (rodzaju), ale zapewne te "procenty" przepuszczalnosci tez mozna by dobrac samemu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok, dzięki za ten skan:

http://i.imgur.com/eA3njiE.jpg

mea culpa

 

napisane jest:

ustawianie dlugosci przerwy lub czulosci czujnika deszczu - obrocil pokretlo 5

 

To wyjaśnia, dlaczego raz udało mi się włączyć tryb przerywany (właśnie na postoju) a podczas jazdy mi się to nie udawało...

 

Żeby nie zakładać nowego pytania mam pytanie czy mieliście tak, że wycieraczki podczas pracy na trybie auto Wam się zacięły tzn. stanęły w jednej pozycji, nie reagowały na ruchy manetki (w tym włączanie/wyłączanie trybu auto) i aby znów zaczęły działać należało zgasić auto i wyjąć kluczyk?!

Zdarzyło mi się to już 3 krotnie i na autostradzie widziałem e90 stojące na boku z wycieraczkami w połowie szyby, w lusterku widziałem że też zastosował taki myk jak ja (zgasły mu światła na chwilę) i znów ruszył.

Więc coś musi być nie tak z tym czujnikiem deszczu (trybem automatycznym).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.