Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witajcie

od jakiegos czasu mam problem. zaczal sie jakies kilka miesiecy temu, ale wystepowal na tyle rzadko i chwilowo, ze nie przywiazywalem do niego wagi (1raz /miesiac) ale teraz mam go prawie codziennie.

 

otoz po odpaleniu auto nierowno chodzi, szarpie, a po wbicui biegu zwykle gasnie. praktycznie nie reaguje na pedal gazu, strzela w kolektor itp -slowem wg mnie nie chodzi na wszystkie cylindry. i dzieje sie tak glownei kiedyjest zimne, jak jest cieple to w miare ok.

filtr paliwa wymieniony, swiece nowe (oczywiscie NGK:-) ).

 

mam lpg, ale jest to gaz sekwencyjny. po przelaczeniu sie na lpg brzytwa -wszystko ok, ale do czasu rozgrzania silnika na paliwie -porazka. w zwiazku z tym ze wymienilem swiece, filtry itp, a auto na gazie chodzi ok, raczej wykluczam sprawy elektryczne, typu cewki itp. moja dedukcja idzie w kierunku ukadu zasilania paliwem -moze wtryski sie zapiekaja albo cos?

 

myslalem nad uzyciem jakiegos swinstwa do przeczyszczenia tego. chyba ze macie inne pomysly??

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano
Wygląda na padniętą sondę lambda, ale czy wtedy gaz też nie powinien szwankować?
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano
moim skromnym zdaniem wygląda to na pompe paliwa kolega miał identyczne objawy i pompa rozwiazała problem i jak kolega wyzej zobacz jak jest po odłączenju przepływomierza
Opublikowano
Może rzeczywiście ukł. benzynowy się zapaskudził spróbuj pojeździć na Pb troche żeby "rozruszać" układ. Jeśli rzadko jeździsz na Pb może masz w niej troche wody dotankowanie rozwiąże problem.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

hello

wiec jesli chodzi o pompe - umarla jakis czas temu i od miesiaca jest nowa.

poza tym jak juz sie rozgrzeje, to na paliwie tez jest ok.

 

jutro sprawdze przeplywomierz - ale czy nie wplywa on na jazde na gazie? bo jesli ma on cos do tego a na gazie jest ok, to jego tez mozna chyba wykluczyc?

 

filtr paliwa jest wymieniony, a w zbiorniku mam ok 30-40l benzyny.

auto codziennie jezdzi na pb, bo sekwencja jest tak ustawiona aby ze nie przelaczy sie jesli auto nie osiagnie odp temp i okreslonych obrotow, co przy aktualnie panujacych temperaturach daje kilka min pracy na benzyznie

 

jak sa juz te objawy ze sie dusi itp, to prawie nie reaguje na gaz, dlawi sie a z kolektora (chyba, w kazdym razie gdzies z komory silnika) slychac strzaly

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano
u mnie padl przeplywomierz i na gazie chodzi bez problemu podobnie bylo co u ciebie az w koncu nie mialem wolnych obrotow i mi gasl odlaczylem kostke od przeplywomierza i znowu wszystko ok podnies maske odkrec kostke piec sekund pracy i sie okaze czy to jest to a i bedziesz spal spokojnie
Opublikowano
Przepływomierz - sonda lambda lub sonda lambda - przepływomierz i w tej kolejności sprawdz. Sonda ma b. duży wpływ na pracę AFM a przy walniętej AFM bedzie zle pracował(pośrednio)
Opublikowano
u mnie padl przeplywomierz i na gazie chodzi bez problemu podobnie bylo co u ciebie az w koncu nie mialem wolnych obrotow i mi gasl odlaczylem kostke od przeplywomierza i znowu wszystko ok podnies maske odkrec kostke piec sekund pracy i sie okaze czy to jest to a i bedziesz spal spokojnie

 

 

 

masz racje umnie tak wlasnie jest odpalam gasnieie pochodzi troche dopiero jak nabieze temp. to wtedy wogole niema obrotow jalowych i gasnie na skrzyzowaniu nawet zdaza sie :D a czaami to nieda sie jechac ;/ hehe i dzis odpielem przeplywomierz i wszystko oka :D czyli musi to byc to .Sonde mam napewno sprawna bo wyminilem niedawno !! na uniwersalna

NO TO JAZDA !!!
Opublikowano
:lol: po jednym strzale mógł ci sie odpiąc jakis gumowy przwód od powietrza i zasysa lewego... proponuje posprawdzac .... pod kolektorem ssącym <>
Opublikowano
Do kolegow z odpinaniem przepływki(wtyczki od niej),ja stosowałem raz te metode jak miałem folowanie obrotow ,ale na chwile zeby przegonic wszystko na maksa w silniku.nie możecie tak jezdzić na stałe!po pierwsze silnik pracuje wtedy w trybie awaryjnym i za pare tygodni bedziecie pisali posty typu POMOCY,po drugie zaobserwujcie sobie teraz spalanie benzyny-zdziwicie sie troche jakie DUŻE.pozdro
Opublikowano
po jednym strzale mógł ci sie odpiąc jakis gumowy przwód od powietrza i zasysa lewego... proponuje posprawdzac .... pod kolektorem ssącym <>

 

Zgadzam sie z kolega, mialem ten sam problem. Silnik strzelal, pracowal nie rowno, tragedia. Swiece, cewki, filtry, przeplywomierz i nic - dopiero ktos mi podpowiedzial zeby sprawdzic taki gumowy wezyk ktory znajduje sie po srodku kolektora tylko ze z drugiej strony, zalozylem go i okazalo sie ze to bylo to ;) Na pierwszy rzut oka wygladalo ze siedzi na swoim miejscu ale tak nie bylo. Zanim co kolwiek wymienisz sprawdz ten przewód.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

dobra, odswiezamy temat :-) bo w miedzyczasie dokonalem kilku prob.

 

a wiec jesli chodzi o przewody i weze, to wszystkie wygladaja ok. zgodnie z jedna z sugestii odlaczylem przeplywke i jezdzilem tak przez tydzien. auto troche sie zamulilo (no ale wiadomo, caly czas mial z kompa odczytywane usrednione dawki powietrza ), ale objawy sie zminimalizowaly.

po tym okresie podlaczylem przeplywke, podpialem auto pod interfejs i wyskoczyly 2bledy - przeplywomierz (ze nie ma zasilania -no ale normalne ze nie mial, bo tydzien jezdzil bez i zalapal blad) i drugi blad -regulacja sondy lambda. zresetowalem wiec te bledy i kolejny tydzien jezdzilem normalnie, bez zadnych sztuczek. dzis ponownie podlaczylem interfejs i mam tylko jeden blad - regulacja sondy lambda. dokldaniej po przetlumaczeniu brzmi to tak:

 

blad 201 -regulacja sondy lambda

byc moze zbiornik zostal oprozniony (pusty, na wyczerpaniu) poniewaz sonda odczytala nieprawidlowa - zbyt duza lub zbyt mala mieszanke. moze to byc rowniez spowodowane pojawiajacymi sie innymi usterkami, ktore moga na to wplywac. sprawdz wszystkie potencjalne uszkodzenia mogace miec na to wplyw, w szczegolnosci swiece, wydech (??), wtryski, czujnik temp, obszar doplywu/dolotu (paliwa? powietrza? nie wiem).

 

czy na podstawie moich prob i powyzszego odczytu mozna stwierdzic ze pada sonda? co prawda juz byla 1,5 roku temu wymieniana, ale ze jezdze duzo, i to na gazie (sekwencja) to wiem ze sondy lubia umierac szybko.

czy moze ona miec wplyw na takie zachowanie auta jak na poczatku tego postu?

 

dodam ze przez ostatni tydzien wszystko bylo w miare ok :-)

 

pozdrawiam i czekam na podpowiedzi

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.