Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przymierzam się do wymiany radia z business na prof. Szukałem troche na forum i wiem, że temat jest drażniący ale nie mogę tego pojąc.

1.Czy każde radio prof. ma bluetooth? Jeśli nie to jak je odróżnić?

2.Czy po wmontowaniu radia prof. z bluetooth będę mógł od razu parować swój telefon?

3.Czy jak mam multifunkcje w kierownicy to będzie mi działało odbieranie połączeń bez zmieniania wiązek?

4.Czy trzeba coś programować?

5.Czy jest przy tym dużo "pierdzielenia"?

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja mam radio Professional ale nie mam bluetooth.

Zapewne za bluetooth odpowiada jakiś dodatkowy moduł taki jak tu http://allegro.pl/modul-telefonu-bluetooth-bmw-e90-e91-fv-i3455473155.html

i nie wiem czy jak to podłączysz czy będzie działać, nie wiem czy czegoś jeszcze nie trzeba dołożyć, jakiś mikrofon czy coś.. tak mi się wydaje bo w środku nic takiego nie ma chyba. Ale niech wypowiedzą się osoby co już coś takiego dokładały.

205 1.9d 64km-> Q5 3.0D 240km -> Passat B4 1.9TDI 90km -> e90 320d 163km <- klik & I3s 2018 | Niezła fala..

http://www.motostat.pl/user_images/55143/icon5.png i spada... chyba uczę się jeździć eco..

Opublikowano (edytowane)

1. Radio z wbudowanym BT:

(bez radiatora):

http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/33/16/74/87/3316748744

Radio bez BT:

(z radiatorem):

http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/33/53/95/88/3353958884

 

Jeśli masz radio bez BT to najłatwiej dołożyć BT kiedy masz opcję 6FL czyli w USB w podłokietniku.

 

Wówczas posiadasz w bagażniku moduł ten moduł:

http://i44.tinypic.com/2wf0biv.jpg

http://i39.tinypic.com/2zqbqr8.jpg

 

Dodatkowo potrzebujesz:

61138377072 x1 -> 3 pins Connector

61130005197 x4 -> Female Pin

84316938762 x1 -> Mic

Kabel SMB-SMB

 

1. Zdejmujesz plastik ze oświetleniem wnętrza, ten obok lusterka, i po wyjęciu zaślepki masz miejsce na instalacji mikrofonu.

http://s22.postimage.org/y7a91mhsd/20130512_230415.jpg

2. Z '3 pin connector' (ten podłączasz do mikrofonu, foto powyżej) + 2x female pin + 5 metrów elastycznego przewodu + 2x female pin robisz przewód który biegnie od wewnętrznego lusterka, przez słupek, próg, do bagażnika, gdzie podłączasz do modułu wciskając w wolne miejsce we wtyczce, jak po foto poniżej:

http://s22.postimage.org/r2sfslaj1/20130512_225933.jpg

http://s22.postimage.org/lv7co4txp/20130512_225945.jpg

3. Podłączenie anteny w praktyce sprowadza się do dostatecznie długiego przewodu z końcówkami SMB-SMB (obie końcówki żeńskie, kątowe), np o długości 2 m, który robi za antenę. Wystarczy go podłączyć jak na zdjęciu poniżej:

http://s22.postimage.org/6xyvn4gp9/20130512_230109.jpg

Nie potrzebujesz kupować anteny BT, rozwiązanie jak wyżej sprawdza się bardzo dobrze.

Przewód SMB kupowałem u 'master antena' - pierwszy wynik w google.

4. Dołożenie kodu wyposażenie BT - $644 - do VO (vechicle order) i reset modułu radia (w NCSExpert: profil expert_mode, SG_CODIEREN modułu 2RAD, działa nawet na kablach USB-OBD) są wystarczające.

Może się okazać konieczna zmiana języka komend głosowych ale to robi się podobnie jak w pkt 4.

 

Multifunkcja bedzie dzialać od razu, parowanie uruchamiamy przez przytrzymanie na radiu guzika ze słuchawką. Wszystko da się zamontować w jedno popołudnie.

Edytowane przez Santa Cruz

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie chcesz ściągać poszycia słupków i kombinować z podsufitką możesz kupić górną obudowę kolumny kierowniczej od e93 z mikrofonem, wtedy wystarczy ok 1,5 m kabla do mikrofonu. Ja tak zrobiłem, używana obudowa z mikrofonem na alledrogo kosztowała mnie 100 zł ale tylko dlatego, że pan sprzedający nie miał pojęcia co to jest :mrgreen: Pasuje idealnie do innych e9x bez żadnych przeróbek. Radio z BT wychodziło po 2010r rozpoznasz je po znaczku BT na naklejce. Mnie radio i wszystkie inne rzeczy kosztowały ok 1200 zł, kabel do USB oraz nowe gniazdo USB/AUX kupiłem nowe w BMW. Robocizna 0 zł bo zrobiłem podłączenie sam...
Krzysztof
Opublikowano
Podepnę się do tematu. Ja u siebie mam radio professional ale bez bluetooth'a. Lepiej jest wymienić radio na te z wbudowaną funkcją BT czy dokładać moduł( tego z pewnością nie mam) ? Czy po wyminie radia na te z funkcją BT wszystko powinno śmigać?
Opublikowano

Dzięki kolego Kris1973 za cenną informację. Mi pozostał zakup i montaż mikrofonu, nie byłem pewien czy obudowa od E93 pasuje do E90 i na razie nie robiłem zakupów. W takim razie montaż zrobię mniej inwazyjną metodą :)

 

@filip...

Wydaje mi się że lepiej kupić radio z wbudowanym BT i USB. Po zmianie najprawdopodobniej trzeba będzie zrobić kodowanie i wtedy radio będzie w pełni funkcjonalne. Przy dokładaniu modułu może być konieczna większa rzeźba w przewodach. Może ktoś bardziej doświadczony w tym temacie jeszcze się wypowie.

Opublikowano

Czyli podsumowując:

 

wystarczy kupić radio prof. z BT do tego kupić mikrofon, wszystko zamontować, podłączyć mikrofon do radia i będzie śmigać. A no i jeszcze doprogramowanie. Dobrze rozumiem?

Opublikowano
Tak, dokładnie :) U mnie na przykład po kupnie i montażu działało USB i AUX w radiu. Aby aktywować BT potrzebne było kodowanie.
Opublikowano
No i fajnie, takie rozwiązanie bardziej mi odpowiada, bo po co rzeźbić... :) teraz tylko polować na allegro :) a jeśli chodzi o usb to chyba trzeba dokupić ten moduł w podłokietniku?
Opublikowano
http://zapodaj.net/bc7257b767893.jpg.html jestem mega zadowolony i żadna rzeźba , a nawet poprawiło wygląd mojej deski :cool2: usb jest , bluetooth super działa z N-8, nawigacja prowadzi do celu bez problemu, i kamerka cofania zamontowana :cool2: !!!a to jest super u mnie w mieście. Zapomniałem dodać, że jeszcze super sprawuje się zestaw głośnomówiący
Opublikowano
A jak z czujnikami cofania? Czytałem trochę komentarzy na temat tych urządzeń i były różne, najważniejsze że Tobie się podoba i jesteś zadowolony :)
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Sory za odgrzebanie kotleta ale mam pytanko dotyczące kodowania bluetooth w e61. Okazało się, że mam w aucie moduł MULF2 (dzięki Capaz ;) ). Dodałem do VO $644 i teraz który moduł muszę zresetować ? W NCS nie mam takiego modułu jak 2RAD. Czy powinienem zresetować MULF'a ? Jeśli tak, czy można to zrobić przez D-CAN ?
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Sory za odgrzebanie kotleta ale mam pytanko dotyczące kodowania bluetooth w e61. Okazało się, że mam w aucie moduł MULF2 (dzięki Capaz ;) ). Dodałem do VO $644 i teraz który moduł muszę zresetować ? W NCS nie mam takiego modułu jak 2RAD. Czy powinienem zresetować MULF'a ? Jeśli tak, czy można to zrobić przez D-CAN ?

Do przekodowania MULF oraz... tu pytanie do Ciebie co Ci wyświetla NCS w oknie z listą modułów (MASK, CAPPL)?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Do przekodowania 2MULF oraz całe CCC czyli CAPPL, CAUDI, CGATE, CHOST, CTUNE.

 

Do MULF2 konieczny będzie ICOM. Zwykły kabelek DCAN jest niewystarczający.

 

Fabrycznie miałeś $644 czy tylko obsługę USB ?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czyli do przekodowania moduły, które podałem wyżej oraz rozbudowa MULF o mikrofon i antenę BT.
Opublikowano

prmax bardzo dziękuję za pomoc.

 

Capaz - tak, rozmawialiśmy o mikrofonie, antenie i kablach ale nie wchodziliśmy już w szczegóły które dokładnie moduły trzeba kodować.

 

Panowie, ostatnie pytanie. Czy jak dodałem do VO $644 i teraz zakoduje moduły CCC pustym plikiem FSW_PSW.MAN to będzie banglać ?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Kodujesz profilem expert a nie pustym .MAN moduły CCC oraz MULF.
Opublikowano

Witam,

 

Udało się wszystko uruchomić bez ICOM. Po dodaniu FA do VO zrobiłem reset 2MULF i całego CCC. No i wszystko bangla. Auto paruje się z tel, kontakty są dostępne i przycisk na kierownicy też działa. Pozostaje tylko dokupić i podłączyć mikrofon. Nie potrzeba też anteny, wystarczy dłuższy kabel z końcówkami SMB. Nie mniej jedank dzięki wielkie za pomoc.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam mam pytanie odnosnie mikrofonu, mam kupione radio z bluetooth i caly osprzet poza mikrofonem i kablem. Sklaniam sie ku zakupowi mikrofonu i pokrywy kolumny z e93 tylko wszedzie sprzedawane sa mikrofony bez okablowania czy ten przewod miedzy radiem a mikrofonem ma jakas nazwe nr katalogowy, czy trzeba go samemu zmontowac a jesli tak to jakie wtyczki, piny musze zakupic? Z gory dziekuje za odpowiedz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam mam pytanie odnosnie mikrofonu, mam kupione radio z bluetooth i caly osprzet poza mikrofonem i kablem. Sklaniam sie ku zakupowi mikrofonu i pokrywy kolumny z e93 tylko wszedzie sprzedawane sa mikrofony bez okablowania czy ten przewod miedzy radiem a mikrofonem ma jakas nazwe nr katalogowy, czy trzeba go samemu zmontowac a jesli tak to jakie wtyczki, piny musze zakupic? Z gory dziekuje za odpowiedz.

Przewód do mikrofonu możesz sam zrobić, ja tak zrobiłem. Kupiłem wtyczkę do radia 12 pinową i 2 pinową do samego mikrofonu.

Krzysztof

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.