Skocz do zawartości

Realne spalanie 2.0d 2. 3.0d 3.5d 2.0i 2.3i 2.8i 3.01 3.5i


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 853
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Prędkość podróżna maks 120km/h i tylko miejscami.

Raczej większość trasy 80-90 km/h (bez autostrad i drog expresowych - cala trasa zwykla jednojezdniowka)

Moim zdaniem spalanie na poziomie 6 litrow w trasie jak dla mnie niemozliwe przy tej masie auta i z takim silnikiem.

Mamy podobne furki - różnica jest taka, że ja nie mam Xdrive'a. Jadę za kilka dni, za dni parę w dłuuugą trasę, nie wiem czy bak starczy w jedną stronę :)

Jak się korki nie trafią to liczę na prędkość podróżną rzędu 120km/h i jednak lepszy wynik jak 8.8l/100km, o którym pisałeś. Różnica prędkości średniej też powinna być zauważalna.

Odezwę się.


PS Jakie masz ciśnienie w oponach - ja coś koło 2.5 bara w każdym kole (+- 0,1 tak jak wskazuje instrukcja dla 18 cali).

 

Ja mam 2.6 bara.

Opublikowano

F10, 528i, 245PS, skrzynia automatyczna, koło 18 cali.

Spalanie z komputera pokładowego mam 8.9l/100km i po zatankowaniu pod korek, metodą prawie pełnego baku wyszło.. 8.9 l. Biorąc pod uwagę, że mieszkam na wyżynie (co podwyższa spalanie), jeżdżę krótkie odcinki (typowe to 2x2km, 2x5km, do pracy 2x13km), a na zewnątrz jest obecnie średnio może 3 stopnie Celsjusza, to jestem zadowolony.

Opublikowano

Auto - BMW F10, 528i 245PS w Automacie.

Podróż - ok 2x800km w 3 osoby + ok 50kg bagaży. Koło 18 cali, temp. około kilku stopni Celsjusza - brak korków. Jazda w nocy, jazda spokojna bez szarpania (trasa Niemcy-Szczecin i z powrotem).


W pierwszą stronę przy prędkości podróżnej 120-130km i średniej 113km/h auto spaliło... 5.9l/100 km. :8)

Po całej podróży łącznie z przejazdem przez Berlin po 900km podróży zatankowałem 53l Pb 95 - czyli spalanie się zgadza ze spalaniem z komputera.


W drugą stronę przy prędkości podróżnej 110-130km/h i średniej 106.4km/h samochód spalił 6.7l/100km (tu już nie tylko trasa, ale dojazd po krajówkach) - średnia z trasy była w okolicy 110km/h.

Niestety w drugą stronę lało i wiało, więc auto spaliło też więcej paliwa.


Podsumowując tak jak myślałem auto pali w trasie baaardzo mało - 8 biegowy automat, dobry silnik i niski współczynnik Cx robią robotę.

Ciesze się, że auto pali tak mało, ale rodzi się pytanie - dlaczego niektórym pali poniżej 6l/100km, a innym w okolicy 8 czy 9l/100km?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ludzie różne rzeczy wypisują.

Miałem 528ix i spalanie nie schodziło poniżej 10. W mieście 16 a na trasie 12-13.

Nigdy jednak nie testowałem go przy 120.

jazda np. Niemcy ... 200 gdzie się dało. Sprzedałem z powodu spalania.

Teraz mam 525xd i też nie jest dużo lepiej. Miasto 10 trasa 12 przy zachowaniu tych samych prędkości.

Opublikowano
Ludzie różne rzeczy wypisują.

Miałem 528ix i spalanie nie schodziło poniżej 10. W mieście 16 a na trasie 12-13.

Nigdy jednak nie testowałem go przy 120.

jazda np. Niemcy ... 200 gdzie się dało. Sprzedałem z powodu spalania.

Teraz mam 525xd i też nie jest dużo lepiej. Miasto 10 trasa 12 przy zachowaniu tych samych prędkości.

Zgadzam się, ale wartości, które podałem są.. prawdziwe.

921da8525865.jpg\4cb186601824.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale co byś chcial? Zeby przy palowaniu po autobanie 200 palil 6 litrow? :mrgreen:

Sprzedales z powodu spalania. Rozumiem jakbys jezdzil ekonomicznie i spalanie bylo wysokie, to mozna to uzyc jako argument.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przecież nie narzekam....do takiej eksploatacji jak lubię po prostu lepszy jest d.

Zrobię kiedyś test spalania przy 120 :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ludzie różne rzeczy wypisują.

Miałem 528ix i spalanie nie schodziło poniżej 10. W mieście 16 a na trasie 12-13.

Nigdy jednak nie testowałem go przy 120.

jazda np. Niemcy ... 200 gdzie się dało. Sprzedałem z powodu spalania.

Teraz mam 525xd i też nie jest dużo lepiej. Miasto 10 trasa 12 przy zachowaniu tych samych prędkości.

Miałem 525xd (teraz mam juz f02 lci 750ld) i

chip zrobiony na 273km/560nm, ale dpf na miejscu, egr off.


W miescie ale nie bardzo zakorkowanym 9,5l/100

W trasie 140-160km/h - 6,7 albo 6,9l/100km nie pamietam - z 1550km trasy

W trasie 200km/h - 8,1-8,4l/100km - ok. 350km trasa.


Wyniki powatrzalne.

Także... nie wiem od czego to zależy. 173 tys km przebiegu, 2014, nowy rozrzad

W 520d jak mialem RWD 330 nalotu, 2011, nowy rozrzad to miasto 8,9l/100, trasa 7,4l/100km przy 140-160 a przy 200 nie wiem.

Opublikowano

Moje pytanie jest wciąż aktualne. Jak to jest, że wielu kategorycznie na Forum twierdzi, że nie da się zejść poniżej 12l w mieście, a w trasie spalanie to w okolicy 10l, gdzie nagle się okazuje, że w długiej trasie z palcem w nosie można osiągnąć 6.5l/100km (dla 245KM F10 nieźle zapakowanego).

Wyniki z długiej trasy to 5.9l/100km przy średniej 113km/h i 6.7l/100km przy średniej 106km/h, gdzie w drugą stronę lało i wiało. Prędkość podróżna to +- 110-130 (ze wskazaniem na 120km/h, bo wystarczą dwie trzy zwężki na 60km/h przez 10km i skutecznie obniża to średnią, a spalanie niekoniecznie).


Albo to wynika z różnic między samochodami, albo z ciężkiej lub lekkiej nogi kierowcy... Więc być może auto jest oszczędne w zużyciu paliwa, ino kierowca....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moje pytanie jest wciąż aktualne. Jak to jest, że wielu kategorycznie na Forum twierdzi, że nie da się zejść poniżej 12l w mieście, a w trasie spalanie to w okolicy 10l, gdzie nagle się okazuje, że w długiej trasie z palcem w nosie można osiągnąć 6.5l/100km (dla 245KM F10 nieźle zapakowanego).

Wyniki z długiej trasy to 5.9l/100km przy średniej 113km/h i 6.7l/100km przy średniej 106km/h, gdzie w drugą stronę lało i wiało. Prędkość podróżna to +- 110-130 (ze wskazaniem na 120km/h, bo wystarczą dwie trzy zwężki na 60km/h przez 10km i skutecznie obniża to średnią, a spalanie niekoniecznie).


Albo to wynika z różnic między samochodami, albo z ciężkiej lub lekkiej nogi kierowcy... Więc być może auto jest oszczędne w zużyciu paliwa, ino kierowca....

A jak to jest że lżejsze z kołami o mniejszych oporach f30 328i pali więcej?

Mi 18 zima w mieście, latem 13.5 w trasie koło 8-9.

Termostaty sprawne.

Opublikowano
Moje pytanie jest wciąż aktualne. Jak to jest, że wielu kategorycznie na Forum twierdzi, że nie da się zejść poniżej 12l w mieście, a w trasie spalanie to w okolicy 10l, gdzie nagle się okazuje, że w długiej trasie z palcem w nosie można osiągnąć 6.5l/100km (dla 245KM F10 nieźle zapakowanego)...

A jak to jest że lżejsze z kołami o mniejszych oporach f30 328i pali więcej ..w trasie koło 8-9?

Nie wiem co masz na myśli - sugerujesz, że wyniki, które podałem są nieprawdziwe?

Jak szybko jedziesz w trasie (prędkość średnia i podróżna) i czy szarpiesz jazdę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moje pytanie jest wciąż aktualne. Jak to jest, że wielu kategorycznie na Forum twierdzi, że nie da się zejść poniżej 12l w mieście, a w trasie spalanie to w okolicy 10l, gdzie nagle się okazuje, że w długiej trasie z palcem w nosie można osiągnąć 6.5l/100km (dla 245KM F10 nieźle zapakowanego)...

A jak to jest że lżejsze z kołami o mniejszych oporach f30 328i pali więcej ..w trasie koło 8-9?

Nie wiem co masz na myśli - sugerujesz, że wyniki, które podałem są nieprawdziwe?

Jak szybko jedziesz w trasie (prędkość średnia i podróżna) i czy szarpiesz jazdę?

Skąd od razu podejrzenie że sugeruje iż podajesz nieprawdziwe wyniki?

Napisałem tylko że ludziom lzejsze F30 z silnikiem N20/N26 pali dużo więcej - mi również (jak bym nie jechał).

Opublikowano

Nie odpowiedziałeś na pytanie - z jaką podróżna prędkością jeździsz, z jaką średnią, i czy szarpiesz jazdę.

No i co chcesz powiedzieć, pisząc, że 3'ka pali więcej...? Napisz, proszę, konkretnie.


Mój pomiar pokazał, że auto potrafi być bardzo oszczędne (załóżmy 6l Pb przy podróżnej 120km/h) - ja jestem naprawdę pod wrażeniem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie odpowiedziałeś na pytanie - z jaką podróżna prędkością jeździsz, z jaką średnią, i czy szarpiesz jazdę.

No i co chcesz powiedzieć, pisząc, że 3'ka pali więcej...? Napisz, proszę, konkretnie.


Mój pomiar pokazał, że auto potrafi być bardzo oszczędne (załóżmy 6l Pb przy podróżnej 120km/h) - ja jestem naprawdę pod wrażeniem.

Nie chodzi tylko o mnie.

Ale.

Moja żona i mojego kolegi żona miały F30 328i


Moja RWD, kolegi xDrive.


Jeśli brać pod uwagę tylko trase to:

moja 90kmph - Bydgoszcz Toruń - DK80 bez korków - 8,4l

kolegi 90-100kmph - Bydgoszcz Toruń też DK80 bez korków - 8,5l


U mnie 225/45/18 u kolegi zony 225/50/17

Cisnienie w normie.

Oleje 0W40, filtry w normie (po wymianie tyle samo kopciło).


Nie szarpie. Jak szarpie to pali 19.


Zadnych bledow na komputerze, sondy lambda sprawne, przeplywka sprawna, paliwo 95.



Z reszta inni - podobne wyniki:

https://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/seria-3/f30-f31-f34/limuzyna/silnik-benzynowy-2.0-328i-245km-2012-2015/


Piszą trasa 8, inni minimalnie 7,5


Ktoś pisze o 5,4l przy 110km, ale zdanie dalej jest 7,5l na trasie Polska - Czechy.


Także.. ten. No. W f30.



W F10 pisza 12,5l w trasie:

https://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/seria-5/f10-f11/strona-2/?engine=silnik-benzynowy-528i-245km


Przy 150 co prawda, ale.. jaka bedzie roznica przy 120? 2-3l max.

To daje 9, nie 6.


Takie tam tylko głośne myślenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spalanie to kwestia bardzo indywidualna... myślę, że ktokolwiek cokolwiek napisze jest bliskie prawdy.

Są tacy, którzy piszą, że na trasie pali im 6 i podają jakąś prędkość np. 130-140.

Tyle tylko, że jest to pewnie wartość osiągnięta w tzw. porywach.

Jadąc np. do Niemiec staram się gdzie się da utrzymywać prędkość 180-200 i wtedy średnie spalanie na całym baku mam 12.

Jak pojadę cały czas nie przekraczając 120 to jest 6,5....

W mieście do tej pory użytkowałem głównie auto klasy średniej i też spalanie było 10-12 Pb na całym baku (podobnie pali 525xd).

Teraz kupiłem hybrydę ładowaną z gniazdka i przy przebiegach dziennych 20-30 km mam 0,1 l :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spalanie rośnie w zasadzie w dwóch przypadkach, gdy występują częste wzrosty prędkości, czy to w mieście ze startu, czy w trasie, gdy prędkość dynamicznie wzrasta, oraz podczas pokonywania dużych oporów powietrza, czyli przy wyższych prędkościach.

Dlatego raczej trudno się dziwić, że podczas utrzymywania zadanej dość niskiej prędkości nawet paliwożerne i ciężkie f10/11 z silnikiem 2.0t seri N potrafi spalić 6 litrów na każde 100 km.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
...

Dlatego raczej trudno się dziwić, że podczas utrzymywania zadanej dość niskiej prędkości nawet paliwożerne i ciężkie f10/11 z silnikiem 2.0t seri N potrafi spalić 6 litrów na każde 100 km.

Wydaje mi się, że prędkość 120-130km/h jest.. normalną prędkością podróżną, niska prędkość to 80-90km/h. Po drugie ja jestem pod wrażenie, bo jechałem z Rodziną trasę nową Mazdą 3 120PS 2.0 i spalanie z dystrybutora wyszło 6.1 przy podróżnej 100km/h-110km/h.

 

Nie odpowiedziałeś na pytanie - z jaką podróżna prędkością jeździsz, z jaką średnią, i czy szarpiesz jazdę.

No i co chcesz powiedzieć, pisząc, że 3'ka pali więcej...? Napisz, proszę, konkretnie.

Mój pomiar pokazał, że auto potrafi być bardzo oszczędne (załóżmy 6l Pb przy podróżnej 120km/h) - ja jestem naprawdę pod wrażeniem.

Nie chodzi tylko o mnie. Ale. Moja żona i mojego kolegi żona miały F30 328i

... W F10 pisza 12,5l w trasie:

https://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/seria-5/f10-f11/strona-2/?engine=silnik-benzynowy-528i-245km

Przy 150 co prawda, ale.. jaka bedzie roznica przy 120? 2-3l max. To daje 9, nie 6.

Takie tam tylko głośne myślenie.

Czyli wciąż odczytuję twoją wypowiedź jako negacje mojej. Szczerze, to widzę, że Cię nie przekonam. Mam nadzieję, że wyniki, które podaję i opis komuś pomogą w wyborze samochodu.


Wrzucam zdjęcia z prawie całej podróży tj. ok 80% trasy (podróżna 120-130km/h) gdzie 80% to Autobahn, a reszta przejazd przez przez Berlin (niestety zablokowali jakąś drogę i było trochę kręcenia) i Szczecin, plus z powrotem przez Szczecin na stację, więc sumarycznie jakieś 100km ze średnią może 50km/h, co skutecznie obniża średnią. Z matmematyki zły nie byłem - przy wyniku końcowym ok. 100km/h prędkości średniej i poniższym założeniu dawałoby średnią 115km/h na trasie (więc +- tyle ile mówiły poprzednie zdjęcia).


Co do mojej podróży... Wydaje mi się, że to dobra dokumentacja.

005a0918c252.jpg

1558ce94e5b7.jpg

I na stacji paliw:

99ba8c1a56d6.jpg

fb6cb8d05c59.jpg

e1fb2c83ce4c.jpg


Jeżeli mniejszy samochód z tym samym silnikiem pali komuś więcej, to może to wynikać, zasadniczo, z trzech rzeczy:

1) Dużo większy współczynnik Cx

2) Skrzynia o większych oporach i innych przełożeniach

3) Nieekonomiczna jazda kierowcy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...

Dlatego raczej trudno się dziwić, że podczas utrzymywania zadanej dość niskiej prędkości nawet paliwożerne i ciężkie f10/11 z silnikiem 2.0t seri N potrafi spalić 6 litrów na każde 100 km.

Wydaje mi się, że prędkość 120-130km/h jest.. normalną prędkością podróżną, niska prędkość to 80-90km/h. Po drugie ja jestem pod wrażenie, bo jechałem z Rodziną trasę nową Mazdą 3 120PS 2.0 i spalanie z dystrybutora wyszło 6.1 przy podróżnej 100km/h-110km/h.

 

Nie odpowiedziałeś na pytanie - z jaką podróżna prędkością jeździsz, z jaką średnią, i czy szarpiesz jazdę.

No i co chcesz powiedzieć, pisząc, że 3'ka pali więcej...? Napisz, proszę, konkretnie.

Mój pomiar pokazał, że auto potrafi być bardzo oszczędne (załóżmy 6l Pb przy podróżnej 120km/h) - ja jestem naprawdę pod wrażeniem.

Nie chodzi tylko o mnie. Ale. Moja żona i mojego kolegi żona miały F30 328i

... W F10 pisza 12,5l w trasie:

https://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/seria-5/f10-f11/strona-2/?engine=silnik-benzynowy-528i-245km

Przy 150 co prawda, ale.. jaka bedzie roznica przy 120? 2-3l max. To daje 9, nie 6.

Takie tam tylko głośne myślenie.

Czyli wciąż odczytuję twoją wypowiedź jako negacje mojej. Szczerze, to widzę, że Cię nie przekonam. Mam nadzieję, że wyniki, które podaję i opis komuś pomogą w wyborze samochodu.


Wrzucam zdjęcia z prawie całej podróży tj. ok 80% trasy (podróżna 120-130km/h) gdzie 80% to Autobahn, a reszta przejazd przez przez Berlin (niestety zablokowali jakąś drogę i było trochę kręcenia) i Szczecin, plus z powrotem przez Szczecin na stację, więc sumarycznie jakieś 100km ze średnią może 50km/h, co skutecznie obniża średnią. Z matmematyki zły nie byłem - przy wyniku końcowym ok. 100km/h prędkości średniej i poniższym założeniu dawałoby średnią 115km/h na trasie (więc +- tyle ile mówiły poprzednie zdjęcia).


Co do mojej podróży... Wydaje mi się, że to dobra dokumentacja.

005a0918c252.jpg

1558ce94e5b7.jpg

I na stacji paliw:

99ba8c1a56d6.jpg

fb6cb8d05c59.jpg

e1fb2c83ce4c.jpg


Jeżeli mniejszy samochód z tym samym silnikiem pali komuś więcej, to może to wynikać, zasadniczo, z trzech rzeczy:

1) Dużo większy współczynnik Cx

2) Skrzynia o większych oporach i innych przełożeniach

3) Nieekonomiczna jazda kierowcy

Ale nie musisz mnie przekonywać, bo to nie tędy droga.

Ja mam na myśli tylko to że mało kto tak potrafi :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

RalfPi wklejam pierwszy post w tym temacie, najlepiej obrazuje o co mi chodzi.


przez maja22 » 15 Sie 2013 21:41

Aby troszeczke rozruszac forum a do tego duzo osob pisze o spalaniu co i ile ON to moje porownanie dwoch aut:



Trasa - 63km 20% miasto ( v- 20-70km/h ) 80% poza miastem ( v- 60-120km/h ) auta zderzak w zderzak 535xd a za nim X1 2.0xd




X1 2.0xd 184KM automat ZF8 ustawiony na pozycji normal ( comfort )3/4 baku ON na liczniku 6110km


535 3.0xd 313KM automaat ZF8 ustawiony na pozycji comfort 3/4 baku ON na liczniku 15900km


wynik:


X1---> 6.0l/100km

535 ---> 6.2ll/100km


bardzo zaluje iz nie zrobilem zdjec bo wszystko bylo przygotowane na to ... ale zapomialem, jesli zrobie ta sama trase dam na forum.


Można by się dziwić, ale ciężki i mocny diesel zużył tyle co stosunkowo lekkie x1 z małym silnikiem.

Jechali wolno i spokojnie to i wyniki były niskie.

Raz jeszcze powtarzam, wolno jedziesz, to nawet i benzyna potrafi spalić niewiele.

Dodam, że nie neguje, ani stylu, ani prędkości, niczego. Podsumowuje, Twój post, czyli długa trasa, utrzymywana niewysoka prędkość i mamy pozytywy turbo benzyny w ciężkim aucie na trasie.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
RalfPi wklejam pierwszy post w tym temacie, najlepiej obrazuje o co mi chodzi.


przez maja22 » 15 Sie 2013 21:41

Aby troszeczke rozruszac forum a do tego duzo osob pisze o spalaniu co i ile ON to moje porownanie dwoch aut:

Trasa - 63km 20% miasto ( v- 20-70km/h ) 80% poza miastem ( v- 60-120km/h ) auta zderzak w zderzak 535xd a za nim X1 2.0xd

X1 2.0xd 184KM automat ZF8 ustawiony na pozycji normal ( comfort )3/4 baku ON na liczniku 6110km


535 3.0xd 313KM automaat ZF8 ustawiony na pozycji comfort 3/4 baku ON na liczniku 15900km

wynik:

X1---> 6.0l/100km

535 ---> 6.2ll/100km

....

Można by się dziwić, ale ciężki i mocny diesel zużył tyle co stosunkowo lekkie x1 z małym silnikiem.

Jechali wolno i spokojnie to i wyniki były niskie.

Raz jeszcze powtarzam, wolno jedziesz, to nawet i benzyna potrafi spalić niewiele.

Dodam, że nie neguje, ani stylu, ani prędkości, niczego. Podsumowuje, Twój post, czyli długa trasa, utrzymywana niewysoka prędkość i mamy pozytywy turbo benzyny w ciężkim aucie na trasie.

Rozumiem, co masz na myśli i dla kogoś kto zna podstawy dynamiki nie powinno to być zaskakujące.

Nie rozumiem jednak Twojej opinii o paliwożerności silnika 2.0 245PS..

Po pierwsze jechali sporo wolniej niż ja (oczywiście krótszy odcinek) a po drugie.. ja mam paliwożerną benzynę, a Chłopaki mają oszczędne diesle... a spalanie większe (ON 6.1, PB - 5.9)- o co tu chodzi?

To w końcu co jest oszczędne, a co paliwożerne? Pytam zupełnie poważenie i nie ma tu krzty szyderstwa.

Cieszę się, że się zgadzamy, że w trasie ten silnik zużywa małe ilości paliwa - przynajmniej w rozsądnych zakresach prędkości, bo przy prędkości 200km/h to nie mam pojęcia. Może komuś uda się zrobić podobny pomiar (np. 400km trasy - podróżna 200km/h a średnia np. 180km/h) - myślę, że są trasy, na których spokojnie idzie taki pomiar zrobić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
RalfPi wklejam pierwszy post w tym temacie, najlepiej obrazuje o co mi chodzi.


przez maja22 » 15 Sie 2013 21:41

Aby troszeczke rozruszac forum a do tego duzo osob pisze o spalaniu co i ile ON to moje porownanie dwoch aut:

Trasa - 63km 20% miasto ( v- 20-70km/h ) 80% poza miastem ( v- 60-120km/h ) auta zderzak w zderzak 535xd a za nim X1 2.0xd

X1 2.0xd 184KM automat ZF8 ustawiony na pozycji normal ( comfort )3/4 baku ON na liczniku 6110km


535 3.0xd 313KM automaat ZF8 ustawiony na pozycji comfort 3/4 baku ON na liczniku 15900km

wynik:

X1---> 6.0l/100km

535 ---> 6.2ll/100km

....

Można by się dziwić, ale ciężki i mocny diesel zużył tyle co stosunkowo lekkie x1 z małym silnikiem.

Jechali wolno i spokojnie to i wyniki były niskie.

Raz jeszcze powtarzam, wolno jedziesz, to nawet i benzyna potrafi spalić niewiele.

Dodam, że nie neguje, ani stylu, ani prędkości, niczego. Podsumowuje, Twój post, czyli długa trasa, utrzymywana niewysoka prędkość i mamy pozytywy turbo benzyny w ciężkim aucie na trasie.

Rozumiem, co masz na myśli i dla kogoś kto zna podstawy dynamiki nie powinno to być zaskakujące.

Nie rozumiem jednak Twojej opinii o paliwożerności silnika 2.0 245PS..

Po pierwsze jechali sporo wolniej niż ja (oczywiście krótszy odcinek) a po drugie.. ja mam paliwożerną benzynę, a Chłopaki mają oszczędne diesle... a spalanie większe (ON 6.1, PB - 5.9)- o co tu chodzi?

To w końcu co jest oszczędne, a co paliwożerne? Pytam zupełnie poważenie i nie ma tu krzty szyderstwa.

Cieszę się, że się zgadzamy, że w trasie ten silnik zużywa małe ilości paliwa - przynajmniej w rozsądnych zakresach prędkości, bo przy prędkości 200km/h to nie mam pojęcia. Może komuś uda się zrobić podobny pomiar (np. 400km trasy - podróżna 200km/h a średnia np. 180km/h) - myślę, że są trasy, na których spokojnie idzie taki pomiar zrobić.

Nie każdy potrafi w ten sposób jeździć aby uzyskać 5.9 dla PB, natomiast dla ON 6.1 to wynik dobry ale nie szokujący.


Druga sprawa to gdy w PB lekko depniesz lub 'poszarpiesz' będzie 13l a w ON 9l.


W przykładzie 535 a za nim X1 jeśli zderzak w zderzak to...X1 był w tunelu aerodynamicznym.


Tak czy inaczej PB - delikatna sprawa :) w 4.4 w F10/F01 ludzie też chciecli jeżdzić oszczędnie a później był jakiś problem z olejem czy coś :D


Anyway. Jak by ktoś się tak pochylił nad jazdą ON lub Ty byś wsiadł do ON to byś może i 4.5 wykręcił. Więc dalej 4.5 a 5.9 - to przepaść.

Opublikowano
RalfPi wklejam pierwszy post w tym temacie, najlepiej obrazuje o co mi chodzi.

przez maja22 » 15 Sie 2013 21:41

Aby troszeczke rozruszac forum a do tego duzo osob pisze o spalaniu co i ile ON to moje porownanie dwoch aut:

Trasa - 63km 20% miasto ( v- 20-70km/h ) 80% poza miastem ( v- 60-120km/h ) auta zderzak w zderzak 535xd a za nim X1 2.0xd

X1 2.0xd 184KM automat ZF8 ustawiony na pozycji normal ( comfort )3/4 baku ON na liczniku 6110km


535 3.0xd 313KM automaat ZF8 ustawiony na pozycji comfort 3/4 baku ON na liczniku 15900km wynik:

X1---> 6.0l/100km

535 ---> 6.2ll/100km

....

Dodam, że nie neguje, ani stylu, ani prędkości, niczego. Podsumowuje, Twój post, czyli długa trasa, utrzymywana niewysoka prędkość i mamy pozytywy turbo benzyny w ciężkim aucie na trasie.

Rozumiem, co masz na myśli i dla kogoś kto zna podstawy dynamiki nie powinno to być zaskakujące.

Nie rozumiem jednak Twojej opinii o paliwożerności silnika 2.0 245PS..

Po pierwsze jechali sporo wolniej niż ja (oczywiście krótszy odcinek) a po drugie.. ja mam paliwożerną benzynę, a Chłopaki mają oszczędne diesle... a spalanie większe (ON 6.1, PB - 5.9)- o co tu chodzi?

To w końcu co jest oszczędne, a co paliwożerne? ...

Nie każdy potrafi w ten sposób jeździć aby uzyskać 5.9 dla PB, natomiast dla ON 6.1 to wynik dobry ale nie szokujący.

Druga sprawa to gdy w PB lekko depniesz lub 'poszarpiesz' będzie 13l a w ON 9l.

Rozumiem - dziękuję za wyjaśnienie.

Anyway. Jak by ktoś się tak pochylił nad jazdą ON lub Ty byś wsiadł do ON to byś może i 4.5 wykręcił. Więc dalej 4.5 a 5.9 - to przepaść.

Czekamy na zdjęcia :)

Moim celem przy rozpoczęciu tej dyskusji, było pokazanie konkretnych wyników spalania 2.0 245PS przy konkretnych warunkach. Uważam, że długa trasa pokonana z podróżną prędkością bliskiej średniej pozwala dobrze oszacować spalanie. Wyszło mi, że w trasie auto pali mało lub bardzo mało , co mnie jako właściciela bardzo cieszy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.