Skocz do zawartości

Skrzynia automatyczna, na skrzyżowaniu na D czy na N


BMW_3

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze jeździłem tak, że w korku czy na czerwonych światłach stałem na D z wciśniętym hamulcem. Gdzieś niedawno przeczytałem, że to nie jest zdrowe i powinienem włączać na N. Byłem zaskoczony. Serio trzeba wrzucać N lub P?
17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Faktycznie dziwne co napisali. Na P bodajże przestaje działać jakieś tam smarowanie więc na dłuższy postój przy włączonym silniku lepszy chyba jest N niż P. Ale ja zawsze stoję na D.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz wachlować biegami na każdych światłach to po co ci automat :lol:

Swoją drogą to widziałem takich co na światłach P wrzucają (widać po mignięciu wstecznych świateł). Pewnie po roku automat do remontu :lol: :lol:

 

Na N można wrzucić jak utkniesz w korku na dłużej lub przed przejazdem kolejowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno pytanko. wiem jak działa skrzynia manualna, sprzęgło i silnik. W automacie jest ta różnica, że nie ma pedału sprzęgła a zatem silnik cały czas ma ochotę przekazywać moc na zatrzymane hamulcem koła. Czy w tej sytuacji sprzęgło nie dostaje w dupkę? Ślizga się, czy jest rozłączone? Przez co, przez elektronikę?

 

Do czego zmierzam - czy stojąc na czerwonych światłach lub w korku, mam mocno wciskać hamulec czy wystarczy lekko?

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Lepiej lekko. Jak za mocno będziesz naciskał to ciśnienie w układzie hamulcowym może tak wzrosnąć, że wybuchnie i stracisz hamulce.

 

to chyba ironia :wink: bo już nawet u mnie jest system obnizjący ciśnienie na postoju żeby nie pogiąć tarcz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W automacie jest sprzęgło hydro-kinetyczne a nie cierne, więc nic się nie zużywa. Jedyny objaw postoju z włączonym D to nieco większe zużycie paliwa bo silnik musi pokonać opór oleju w sprzęgle HK. Jeśli postój trwa dłużej, np na przejeździe kolejowym, należy włączyć N - można też wyłączyć silnik na N lub P. Różnica jest taka, że na P następuje zblokowanie napędu żeby auto się nie stoczyło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ALE PRZY DUŻUCH KORKACH, NA D GRZEJE SIĘ OLEJ, DLATEGO TEŻ ZALECANIĄ CO NIEKTÓRZY WRZUCANIE NA N, GDYŻ TEN OLEJ SIĘ TAK NIE GRZEJE.

 

PZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do czego masz start-stop silnik sam wyłącza się na światłach (po spełnieniu odpowiednich czynników o czym mowa w instrukcji)

Ja do tej pory nigdy w moich automatykach poprzednich (bez start-stop) jak obecnych nie kombinowałem-zawsze na światłach obojętnie jak długo stałem :wciśnięty pedał hamulca,a przekładnia biegów na D-nie miałem do tej pory problemów ze skrzynią,generalnie xdrive automatyk to najlepsza skrzynia biegów moim skromnym zdaniem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O SS już było wiele "kłótni" tutaj na forum. Ja mam swoje zdanie - powinna to być opcja jak każda inna i zwolennicy mieliby możliwość wrzucić to do konfiguracji. Ja nigdy nie popierałem tego systemu i przyzwyczaiłem się do tego, że niemal jednocześnie z przyciskiem uruchamiania silnika naciskam przycisk ss i po prostu wylaczam to ustrojstwo. O + i - nie warto pisac po raz kolejny...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O SS już było wiele "kłótni" tutaj na forum. Ja mam swoje zdanie - powinna to być opcja jak każda inna i zwolennicy mieliby możliwość wrzucić to do konfiguracji. Ja nigdy nie popierałem tego systemu i przyzwyczaiłem się do tego, że niemal jednocześnie z przyciskiem uruchamiania silnika naciskam przycisk ss i po prostu wylaczam to ustrojstwo. O + i - nie warto pisac po raz kolejny...

 

Poproś przy okazji wizyty w serwisie żeby Ci to zwyczajnie wyłączyli i wtedy domyślnie po uruchomieniu silnika funkcja działać nie będzie. Jak człek zapragnie bawić sie w eco-driving to zawsze będzie mógł nadusić i włączyć. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproś przy okazji wizyty w serwisie żeby Ci to zwyczajnie wyłączyli i wtedy domyślnie po uruchomieniu silnika funkcja działać nie będzie. Jak człek zapragnie bawić sie w eco-driving to zawsze będzie mógł nadusić i włączyć. :wink:

 

Słuszna uwaga, z tym, że jakiś czas temu ktoś na forum pisał, że ta usługa kosztuje 1tys zł. Jest to informacja od użytkownika forum, nie potwierdzona w serwisie. Za taką kasę (jeśli by się potwierdziło) wolę np porządnie zadbać o lakier...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to prawdopodobne. W zasadzie odblokowanie/zablokowanie dowolnej funkcji z poziomu auta ma normalnie ustaloną cenę. Tak mi powiedział pewien jegomość z jednego z salonów... Dodał jeszcze, że nie da sie zrobić z poziomu komputera niczego bezpłatnie bo "to jest zautomatyzowane i w BMW widzą wszystko i naliczają im opłaty" - bzdura jakich mało ale cóż!? :lol:

Są jednak salony, które są nastawione bardziej frontem do klienta i stawiają na budowanie trwałej relacji(lojalności) a nie oskubanie delikwenta na wszystkim na czym sie da - dlatego swoje auto zamówiłem w innym salonie niż ten w którym mieli takie właśnie podejście.

Mam kolegę który poprosił o to w salonie, w którym kupował auto i zrobili mu to bezpłatnie. Ja czekam na pierwszy przegląd i też zamierzam się tym zająć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Z taką wiedzą rozmowa w serwisie być może będzie wyglądała inaczej, bo argument "nie ma takiej możliwości" nie będzie do mnie przemawiał :) Dziękuje za uwagę! :)

 

P.S.

Co do systemu Start-Stop... Ktoś tu prawił opowiadania, że jest to system idealny itd. Więc mam jedno krótkie pytanie na podstawie przykładu: trasa np 500km bez postoju, silnik dostaje w du..., dojeżdżamy do miejsca gdzie musimy się zatrzymać (światła, przeszkoda na drodze, cokolwiek...), system wyłącza silnik natychmiast (przetestowane :) ).... Czy to nie jest wbrew powszechnie stosowanym dobrym praktykom dbania o turbinę i schładzania jej po jeździe. Jak dla mnie koncerny samochodowe wkładając do auta ten system (chcemy czy nie) mają wielokrotną korzyść (nie wiem tego na pewno ale domyślam się, że padają rozruszniki, turbiny i pewnie jeszcze parę elementów). Gwarancja jest tak dopasowana, że w tym czasie jest małe prawdopodobieństwo awarii, a gdy się skończy... strach pomyśleć :) A nieświadomi użytkownicy cieszą się, że "zaoszczędzili" 100??? PLN w ciągu roku na benzynie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie sprowadza się to do tego co napisałeś ;) turbo dostaje wtedy kosmicznie po dupie, bo nie ma tam niestety żadnego czujnika. Gdzieś tam w którymś z tematów ktoś podawał ile statystycznie zmniejsza się żywotność m.in. turbo i rozrusznika dzięki start-stop.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.