Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dzisiaj byłem na przeglądzie i wyszło, że mam lewy postojowy za słaby, żeby dostać pieczątkę...

 

No więc tak.

Miesiąc temy wymieniałem cały tył:

- Klocki do tarcz

- tarcze

- klocki ręcznego wraz z zestawem naprawczym

 

Jestem świadom, że ręczny w e39 to ogólnie porażka, ale przegląd trzeba mieć..

 

Po montażu próbowałem go sprawdzić, jednak działanie znikome, pomyślałem, że może musi się trochę podkład z tarcz zetrzeć zanim zacznie działać, więc kilka razy podczas jazdy zaciągałem ręczny, żeby się przetarł - chyba pomogło, bo zaczął lepiej działać i żyłem w tej świadomości do dzisiaj.

 

Co dziwne, na połamanych klockach przed wymianą łapał lepiej, ale i tak nie można było zablokować kół w czasie jazdy (co jest normalne w innych samochodach którymi jeździłem).

 

Na przeglądzie zabrałem się do szybkiej narawy - pod dźwignią skręciłem lewą stronę na maxa - rezultat znikomy.

 

Czas na pytanie :)

 

Czy jest jakaś dodatkowa regulacja, czy czas na zmianę linek. Jeśli zmiana linek, to czy jest to mocno praco-chłonne, czy da radę to ogarnąć w godzinkę?

Opublikowano

Mnie też to ostatnio spotkało, ale przynajmniej pieczątkę dostałem :mrgreen:

Jest dodatkowa regulacja w środku tarczobębna. Jest tam taka zębatka, która przy obracaniu nią rozszerza dolną strefę okładzin hamulcowych. Jak naciągasz linkę w kabinie, to rozszerza się górna część okładzin w bębnie.

Cała trudność polega na tym, żeby górę i dół ustawić tak, żeby przy zaciągnięciu ręcznego okładziny przylegały do bębna jak największą powierzchnią.

Ja po ostatniej wymianie tego dobrze nie ustawiłem i będę to rozbierał jeszcze raz i dopasowywał.

Jeśli i to nie pomoże, to pozostaje wymiana linek ręcznego. Opis wymiany był ostatnio na forum :search:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To gdzie jeździsz na przeglądy? :shock:

klocki ręcznego wraz z zestawem naprawczym

Do ręcznego masz szczęki nie klocki.

Regulację masz w tarczo-bębnie na takim regulatorze z zębatką w środku jak już kolega wyżej napisał.

Nic nie trzeba rozbierać i dopasowywać. Zdejmujesz koło i na dole musisz przez dziurę od śruby znaleźć tą zębatkę i kręcisz(nie pamiętam w która stronę), przy obracaniu tarczą jak będziesz czuł, że ręczny lekko obciera to zostawiasz idziesz zaciągasz parę razy ręczny. Jak lekko będzie obcierało to zostawiasz i przykręcasz koło.

Może być że linki już do bani. U mnie też tak było mogłem sobie podkręcać na lince pod dźwignią i nie było żadnego efektu, a to dlatego że linki były tak skorodowane i zasyfiałe, że i tak chodziły tylko tyle co miały ruchu i nie rozpierało szczęk tyle co potrzeba.

Tak wyglądają linki

Naprawa%2520BMW%2520%252812%2529.jpg

Różnią się między sobą długością, nie dużo ale z tego co pamiętam to 5-10cm.

ec2Wze6.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ok, Ok, faktycznie szczęki, najważniejsze, że wymienione ;)

 

Powiedz jak z wymianą linek, ile zajmuje i czy jakieś akrobacje trzeba robić? Po wymianie blokuje Ci koła, czy dalej o tyle o ile?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podnośnik lub kanał to podstawa.

Jak wszystko idzie sprawnie to normalnie w 1 godzinę do 1,5 powinieneś się uwinąć. Gorzej jak nie będzie szło sprawnie, a raczej tak będzie- to nie wiem ile czasu zejdzie :mrgreen:

U mnie linki nie chciały wyjść z mocowania przy kole i trzeba było je obciąć jakże popularną kątówką :mrgreen: ,a dziury w które wchodzi końcówka pancerza rozwiercić wiertarką. Z tym, że u mnie nie było to problemem bo zawias z tyłu miałem rozłożony na czynniki pierwsze (na samochodzie zostały same półośki :mrgreen: )

Tak bez rozbierania to ciężko będzie bo dojścia nie ma żeby wiertarka podejść.

W środku to trzeba tylko odkręcić nakrętki na dźwigni i pod spodem opuszcza się aluminiową osłonę na środku tunelu i wyciąga się bezproblemowo. Przy montażu trzeba trochę pogmerać ręką i jak jest druga osoba to dobrze bo porusza trochę dźwignią ręcznego i linka wpada w dziurkę bez mydła :norty: :mrgreen:

Tak to w skrócie wygląda.

A i jeszcze dobrze jak auto jest zimne, bo w innym przypadku poparzymy się o wydech.

Ręczny po naprawie szału nie robi(na trawie zablokuje :mrgreen: ), ale na spokojnie utrzymuje auto na wzniesieniu i mam pewność że się nie stoczy.Na diagnostyce wskazówki też się podnoszą całkiem możliwie i wg przepisów mieści się w normie.

Edit.

I taka moja uwaga/spostrzeżenie. Mocowania linki przy wahaczu takie druty są do niczego-źle rozwiązane. Po 1.mocowania lubią wyskoczyć z dziury w wahaczu wtedy linka nam trze po półosi. Po 2.Te druty przecierają gumową warstwę pancerza do metalu i wtedy w tym miejscu pancerz rdzewieje i wiadomo że przepuszcza wodę i syf do linki.

Moja rada- wypierdzielić te druty i przypiąć linkę na zwykle plastikowe opaski(trytytki :mrgreen: )

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeszcze lepiej " trytkami " złapać do tych drutów.

 

Ja dziś byłem na przeglądzie i ręczny mam lepszy niż zasadniczy z tyłu < tak powiedział PAN >

Podobno nawet równiej bierze. Oczywiście bez problemu zaliczył mi przegląd.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepiej to przegląd wygląda w moim drugim :mrgreen:

-"To wjedź na rolki"

-Ale mam stały na 4 i wyrwie go z rolek.

-"No ta. Nie mogłeś kupić normalnie jak wszyscy!!! ? Ale hamulce masz?"

-No nie pier...l, że bez hamulców jeżdżę :mrgreen: :mrgreen: Przejechać dalej?

-"..............(chwila zastanowienia)Dobra tam. Daj kur..a ten dowód! :mrgreen: Ooo. Lpg masz"

-No mam. A co uważasz, że wyżywił bym go na Pb :mrgreen: ?

-"Też prawda. A papier na butlę?"

-No jest

-"To 162 zł"

Resztę tekstu to takie tam zapalimy, pogadamy :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano

Pojechałem do innego, zrobiłe bieżnie, zobaczył, że nowe tarcze, powiedział:

"Z ręcznym to Pan niedługo na regulację pojedzie, reszta super" :8)

 

Przy okazji kupiłem sobie zwykłe postojówki oram 6w, strasznie ujowo przy ksenonach świecą w porównaniu do ledów, ale przez to nie było się do czego czepić. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.