Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Kupiłem miesiąć temu autko, i nie wiem jaki mam wlać olej tzn uzupełnić niewielki ubytek, wiem tylko, że mam olej Castrol GTX magnatec ale czy to jest mineralny czy półsyntetyczny tego niewiem. W związku z tym mam pytanie jak mogę rozpoznać lub jaki najprawdopodobniej jest stosowany w E-36. Proszę o pomoc....

Opublikowano

Witaj. Najlepszym rozwiązaniem było by dolanie tego samego oleju. Castrol GTX Magnatek jest pełnym syntetykiem co zresztą opisane jest na opakowaniu. Można wlać-dolać tańszy olej byleby był tej samej klasy tzn. masz syntetyk lejesz syntetyk , pół syntetyk to dolewasz pół syntetyk i tak dalej . Ważne jest by nie zmieszać np. mineralnego z syntetykiem bo można sobie ( autku ) zaszkodzić.

Pamiętaj nie posmarujesz nie pojedziesz.

 

Temat wiele razy wałkowany na forum :search:

Opublikowano

a jak nie wiem co było wcześniej i jest to 1.8 m40 91 rok?

wiedzialem ze byl castrol ale jaki to juz nie i koles w warsztacie mi zapakowal gtx 3 protect ale chyba źle zrobil bo gdy jest zimno na poczatku jak go uruchomie to klekocze a wczesniej tego nie mial. chyba za gesty mi nalal. juz rok na nim smigam i chyba za późno na zmiane z powrotem na syntetyk na którym zapewne chodzil. teraz zauwazylem ze pokazal sie nowy castrol gtx millage i nie wiem czy tego mu nie zalac 15w40 i pisza na nim ze dobry do silnikow które maja nakrecone powyzej 100.000

 

Co o tym myslicie?

Opublikowano
czyli olej Castrol GTX Magnatek jest syntetykiem??? ale czy on występuje w różnych odmianach??? bo byłem w hurtowni z olejami i gostek mi powiedział że muszę wiedzieć czy to jest 5W cośtam czy jakiś inny, mam z tym właśnie problem doradź mi proszę jaki kupić... a i jeszcze jedno magnatek jest na 100 % syntetykiem?
Opublikowano

Castrol gtx millage jest tak jak piszesz do ponad 100000km. ja cały czas jeżdżę na Castrol GTX 3 i niema problemu z silnikiem. Jest to olej mineralny ale właśnie mam rozebrany silnik - wątek Uszczelnienie silnika -i tak jak tam opisuje jest on czysty do bólu. Każdy dobry mechanik powie Ci że lepiej wlać wysokiej klasy minerał niż słabiutki syntetyk. Na jakim oleju powinna chodzić twoja bunia powinno pisać w książce serwisowej .

Zastanawia mnie tylko jedna sprawa - jeżeli Castrol millage jest do silników z dużym przebiegiem to czemu jest tańszy od np GTX3 . Przecież tak na chłopski rozum olej ten powinien być klasowo lepszym olejem aby lepiej smarować , uszczelniać i tym podobne i tym samym droższy , a jest tańszy więc może jest robiony z odzysku- stary przepracowany olej jest filtrowany , uszlachetniany i spowrotem do obiegu ?.

Nie wiem nie będę się tu upierał ale tak to odbieram.

Opublikowano
Witaj. Najlepszym rozwiązaniem było by dolanie tego samego oleju. Castrol GTX Magnatek jest pełnym syntetykiem ....
:nienie: http://www.castrol.com/castrol/subsection.do?categoryId=82916718&contentId=6006657 poza tym beznadziejny(własna opinia!)Na cokolwiek sie zdecydujesz NIE MIESZAJ OLEI KLASOWO i NIE PRZECHODZ Z MINERALA NA PÓŁSYNTETYK LUB Z PÓŁSYNT NA FULLY SYNT!!!!!!!!!-no chyba że bardzo chcesz to płukanko silnika+koniecznie wymiana obydwu simeringów na wale oraz uszczelki pod miską olejową!Jak tego nie zrobisz to któregoś pięknego dnia zobaczysz wielką plame oleju pod twoim autkiem :dance: Pozdrawiam :cool2:
Opublikowano
czyli olej Castrol GTX Magnatek jest syntetykiem??? ale czy on występuje w różnych odmianach??? bo byłem w hurtowni z olejami i gostek mi powiedział że muszę wiedzieć czy to jest 5W cośtam czy jakiś inny, mam z tym właśnie problem doradź mi proszę jaki kupić... a i jeszcze jedno magnatek jest na 100 % syntetykiem?

 

widzę, że dla mnie nie macie żadnych rad, a szkoda bo ja rozpoczełem ten temat :(

Opublikowano
(...) bo byłem w hurtowni z olejami i gostek mi powiedział że muszę wiedzieć czy to jest 5W cośtam czy jakiś inny, mam z tym właśnie problem doradź mi proszę jaki kupić...(...)

5W40, 10W40 itp. to oznaczenia temperatury pracy. Pierwsza cyfra oznacza minusową temperature w jakiej olej pracuje prawidłowo, a cyfra po literce W oznacza górną granicę temperaturową. Np. jak masz 10W40, to można spokojnie odpalać w temperaturze -10*C lub wyżej aż do +40*C. W pozostałym zakresie temperaturowym olej traci swoje właściwości smarujące.

 

(...) Na cokolwiek sie zdecydujesz NIE MIESZAJ OLEI KLASOWO i NIE PRZECHODZ Z MINERALA NA PÓŁSYNTETYK LUB Z PÓŁSYNT NA FULLY SYNT!!!!!!!!! (...)

Bardzo ważna rzecz :!:

Opublikowano
Ps.: Zapomniałem, ja używam 10W40, bo uważam, że on najlepiej wpasowuje się w nasze warunki atmosferyczne (chociaż tej zimy bywało po -30, to nie jest normalne zjawisko). I lej ten sam olej, znaczy się syntetyk...
Opublikowano
jeszcze sie zastanawiam, jezeli chodzil na syntetyku a raczej tak u szwabów na takich ganiaja i ja teraz zrobilem 10.000 km na mineralu to czy moglbym wrocic do chociaz na półsyntetyk, dobija mnie to klekotanie na poczatku po uruchomieniu, chyba od tego tez sie cos rozwali w koncu????
Opublikowano

 

widzę, że dla mnie nie macie żadnych rad, a szkoda bo ja rozpoczełem ten temat :(

Rada jest jedna i chyba wszyscy się zgodzą.JAK NIE JESTEŚ PEWIEN co do oleju jaki jest obecnie w aucie to nie kombinuj i nie dolewaj tylko SPUŚĆ go w kanał i zalej nowy :cool2: A uwierz mi że mniej cie to będzie kosztowało jak uszczelnianie silnika a w extremalnym przypadku jego remont!!!!!Znam Misia co dolał sobie syntetyka do minerała bo mu brakowało oleju a on NIE WIEDZIAŁ no i zrobiło mu sie masło które zapchało pompe olejową a reszty już nie musze wyjaśniać :mrgreen:Co do oleju to najbezpieczniej dobrej klasy minerał(zważywszy na wiek auta) a ewentualnie półsyntetyk!Uwierz mi że jak twój silnik powstawał na deskach konstruktorow to nie myślano jeszcze o olejach na bazie syntetycznej!!!!!Pozdrawiam :cool2:

Opublikowano
wrocic do chociaz na półsyntetyk, dobija mnie to klekotanie na poczatku po uruchomieniu, chyba od tego tez sie cos rozwali w koncu????

Widze że nie potrzebujesz dobrych rad! :mrgreen: To "klekotanie" to może być ale zaznaczam-może być spowodowane wlaśnie takimi eksperymentami!Jeśli to jest wyraznie słyszane u "góry" silnika i czasami jest czasami nie a po nagrzaniu ustaje to na99% szklanka zaworowa sie tłecze :dance: Powód-ktoś jezdził na np mineralku potem zmienił np na syntetyk(posiadający b.dobre właściwości myjące)no i mu wypłukało nagar który przez wiele lat sie osadzał a taraz szklanka dostaje nazimnym luzów traci ciśnienie ipuka :twisted2: Lekarstwo;wymiana wszystkich szklanek lub ostatecznie spróbuj z gęściejszym olejem :cool2:

Opublikowano

Bzdury !!

Klekocze ci dlatego że masz zalany mineralny olej i jak najszybciej zmieniaj go na półsyntetyk!!! 10000 km to żaden przebieg spokojnie możesz wrócić do lepszego oleju....

Jak już kiedyś pisałem dla mnie olej mineralny to nadaje się do smarowania drzwi do stodoły a nie silników.

Zresztą jeden z naszych kolegów z forum zrobił bardzo interesujący test który pokazywał co się dzieje z olejem mineralnym przy - 20 *C

Nie zgodzę się tez z kolegą TrzmieL co do temperatur przydatności olejów. Według twojej teorii wynika że olej pełni syntetyczny np. Mobil 1 5W-50 w mrozy szybciej zgęstnieje od półsyntetyka Mobil S 10W-40

Według tabeli olej klasy lepkości oleju

 

http://img228.imageshack.us/img228/7692/1305141jpg8ge.png

 

Jasno wynika że 10W-40 zachowuje swoje właściwości smarne do - 20 *C a 5W-50 do -30*C

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
Swoją drogą o olejach było już wystarczająco dużo napisane i nie ma racji bytu robienie sztucznego tłoku na forum kolejnymi postami.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano
chyba pojade i go oddam a wezme gtx3, lepiej dodac 50 dyszek niz pozniej cos ma sie rozsypac

 

jasne ze wymien na gtx-3

ten millage czy cos tam to jest wielka lipa!!!!

BMW 318i E30
Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie, czy istneje możliwość zmieszania oleju na zewnątrz i czy wtedy będzie można zaobserwować czy coś się złego dzieje z tymi dwoma olejami? tzn niechciałbym się pomylić jeśli mam w silniku półsyntetyk a chcę dolać mineralny i na odwrót.

Trochę zagmatwałem pytanie ale mam nadzieje że mi odpowiecie.....

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
po co te insztajnowskie doswiadczenia z mieszaniem oleju.jedziesz do hurtowni oleju i kupujesz 5L tego samego oleju na ktorym jezdzisz. :mad2: i wymieniasz :duh:
Opublikowano

Co do oleju gtx-3 (15w40) mam takim olejem zalanego is-a

 

i uwiez mi andraszyk lipa straszna...

 

grama oleju niespala, ale klepia szklanki(na zimnym)

 

ja przy najblizszej okazji schodze na cos rzadszego.

i chyba na Mobila.

 

A w 535 mam Gtx magnateka (semi-syntetyka), i jest ok

ale tam nie ma tele hydraulicznych pierdulek(silnik M30).

 

Ja na twoim miejscu sprubowalbym polsyntetyka wlac.

ale nielej 15w40.

Opublikowano
Co do oleju gtx-3 (15w40) mam takim olejem zalanego is-a

 

i uwiez mi andraszyk lipa straszna...

 

grama oleju niespala, ale klepia szklanki(na zimnym)

 

ja przy najblizszej okazji schodze na cos rzadszego.

i chyba na Mobila.

 

A w 535 mam Gtx magnateka (semi-syntetyka), i jest ok

ale tam nie ma tele hydraulicznych pierdulek(silnik M30).

 

Ja na twoim miejscu sprubowalbym polsyntetyka wlac.

ale nielej 15w40.

jak ci klekocze to przy rzadszym oleju bedzie jeszcze bardziej,ja po zalaniu półsyntetykiem wracałem po tysiacu km do minerała bo takim był w szwabowie zalewany od nowego,musiałem tak zrobic bo nie mogłem opanowac wyciekow,takze nie zawsze jest madre przejscie na rzadszy olej.pozdro

Opublikowano

Ooo a to moze niebede swirowal z tym olejem...

 

bo rzeczywiscie zaczyna mi sie pocic w okolicach przedniego oringa...

 

Ale slyczalem setki razy ze rzadszy olej rozwiarze problem szklanek.

 

chociaz osobiscie uwarzam ze problem to mi tozwiarze ich wymiana :mrgreen:

Opublikowano

cześć

 

kupiłem niedawno auto i jest z tego co wynika z karteczki na silniku zalane półsyntetycznym SCHELLEM.

przy wymianie chciałem wlać full syntetyk

ale widzę żę jest jakieś ryzyko ...... czy zawsze skończy się to wyciekami czy można zaryzykować ???

auto ma przejechane 180tys ... (niby)

 

co radzicie zrobić ????????????

 

pozdrowienia :arrow:

Opublikowano
cześć

 

kupiłem niedawno auto i jest z tego co wynika z karteczki na silniku zalane półsyntetycznym SCHELLEM.

przy wymianie chciałem wlać full syntetyk

ale widzę żę jest jakieś ryzyko ...... czy zawsze skończy się to wyciekami czy można zaryzykować ???

auto ma przejechane 180tys ... (niby)

 

co radzicie zrobić ????????????

 

pozdrowienia :arrow:

Witam

Lej syntetyk i sie nie przejmuj

Zadaj pytanie na forum ,czy komus sie rozszczelnil silnik po zmianie na syntetyk.

Odpowiedzi twierdzacej nie uwidzisz.

pozdrawam

Opublikowano
ja dałem taką TWIERDZĄCĄ odpowiedź ale chyba nie czytasz uważnie postów.....U MNIE SIE ROZSZCZELNIŁ OD PÓŁSYNTETYKA więc przy syntetyku byłoby jeszcze gorzej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.