Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam!Wiem,ze szpera to same plusy itp,ale jak sie to sprawuje w ciezkim e23.Mial ktos z tym cudenkiem doczynienia w e23.Za kazde info z gory dziekuje.pozdro
Opublikowano
Kupowac nie musze,dyferek pochodzi z mojego 1 rekina,stal sobie grzecznie 4 lata,walał sie pod nogami.Dzis cos mnie tknelo zeby looknac na tabliczke,ku memu zaskoczeniu okazalo sie ze to szpera 3.64.Do e23 zalozylem manualana skrzynie,ktora ze szpera powinna lepiej wspolpracowac niz automat.Najlepsze jest to,ze smigalem kiedys autem ze szpera nawet o tym nie wiedzac,ale wtedy dopiero rozpoczynalem swoja przygode z bmw :D
Opublikowano

Powiedzcie co daje szpera i czym sie rozni od zwykłego mostu i gdzie to sprawdzic czy ja mam :?:

Pozdrawiam

Opublikowano
Poszukaj,na kazdym forum jest to temat bardzo czesto poruszany.Zeby sprawdzic czy twoje auto ja posiada,musisz odczytac sybol z tabliczki znamionowej ktora znajduje sie na deklu od dyfra.Moze byc bardzo zasniedziale,wiec nie uzywaj szczotki drucianej bo mozesz zatrzec to co jest tam wybite.Uzyj najlepiej jakiesgos wd40.Na tabliczce masz wybite jakie jest przelozenie np 3.64 jesli przed tym jest litera S to znaczy ze masz szpere( S 3.64).
Opublikowano
Powiedzcie co daje szpera

 

lepsza trakcja ;szybsze pokonywanie zakrętów, jak się zaryjesz w śniegu po pachy, to ze szperą może się uda, bo bez tylko kręcisz jednym kołem...

warto...

ps.szef_22 tabliczka okej - o ile ktoś nie zmienił, u mnie była przykręcona inna, 3,66 - nie ma takiego przełożenia w e30, jak wyciągnąłem most i zacząłem liczyć obroty wyszło 3,73... teraz założyłem S3,91 ...

Opublikowano

Szefie, ja mam szperę w e23, z motorem 2.8l.

Jak jest sucho nie nie czuć. Jedynie przy ostrym starcie czuć że równo idzie....

 

Ale wystarczy trochę deszczu, piasku lub lodu i szpera jest ewidentnie odczuwalna.

 

Polecam :cool2:

Opublikowano

Jak jest sucho nie nie czuć. Jedynie przy ostrym starcie czuć że równo idzie....

miałem dopiero 2dni tej zimy(szpere założyłem w zimie) z suchym asfaltem, więc ciężko jest mi się wypowiedzieć, ale subiektywnie wydaje mi się, że zakręty można pokonywać szybciej niż przy otwartym dyfrze,

nie mówie o jeździe kontrolowanymi poslizgami, bo o tym każdy pisze, ze jest lepiej... chodzi mi o przelatywanie zakrętów na granicy utraty przyczepności

Opublikowano

kiedyś miałem mechanika który nie do końca kumał niuanse BMW i zmieniliśmy olej w dyfrze ze szpera na normalny przekładniowy....

wczoraj odebrałem auto od Marcina, po zalaniu dyfra specjalnym olejem

do szpery...

 

nie wiem czy to autosugestja, ale mam wrażenie że lepiej to wszystko chodzi (na boki :8) )

  • 7 miesięcy temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
kiedyś miałem mechanika który nie do końca kumał niuanse BMW i zmieniliśmy olej w dyfrze ze szpera na normalny przekładniowy....

wczoraj odebrałem auto od Marcina, po zalaniu dyfra specjalnym olejem

do szpery...

Dobrze, że nie wykorzystywałeś w pełni mozliwości szpery, bo wymiana na prawidłowy olej na nic by się zdała :mrgreen:

Wracając do tematu; jesli jest możliwość założenia szpery :?: Zakładać :idea:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

witam moze troche z pozno sie obudziłem z tym forum:) ale....

 

miałem e23 2.8 ze szpera i e23 3.5 ze szpera i tak:

 

e23 2.8 z szpera na suchym trudno ja wyprowadzić z równowagi i nie ma roznicy miedzy zwykłym mostem ale na mokrym juz szpera daje o sobie znac:) oczywiscie w pozytywnym tego słowa znaczeniu i roznica jest diametralna

 

e23 3.5 to juz inna rozmowa czy sucho czy mokro auto wpada w poslizg oczywiscie czesto wymuszony i kontrolowany ale prowadzi sie super z czasem skonczyła sie szpera i musiałem wrocic do zwykłego mostu auto miało gorsze przełorzenie wiecej paliło i bokami juz nie chodziło

 

pozdrawiam

Opublikowano
zgadzam sie z 1pawel1 (tez jezdzilem na 2.8i i 3.5i).. choc to 25% i przy 2.8 na wilgotnym albo piachu daje o sobie znac (choc dlugo nie wiedzialem ze mam szpere i sadzilem ze to zasluga mocy, i sam uwazajac ja za nieco niska, dziwilem sie ze tak latwo rzuca boki), ale na 3.5 juz zaczyna sie frajda... dodam jeszcze ze przy dobrze rozgrzanym dyfrze po dlugiej jezdzie to dopiero zaczyna pieknie lapac ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.