Skocz do zawartości

Brak prądu - wszystko zgasło - e90


paypal

Rekomendowane odpowiedzi

Chłopaki - coś takiego to dla mnie nowość.

Z rana normalnie odpaliłem auto, przejechałem 20km po czym stanąłem pod domem na jakies 30 minut.

Nastepnie chce wejśc do auta - nie działa pilot.

Myślę - hgmm, może coś z baterią - otwarłem auto kluczykiem a tam echo - nie ma świateł w kabinie, nie działają piloty, nie działa stacyjka - NIE MA PO PROSTU NIC

Kiedyś padł mi aku, ale stacyjka sie zapalała, radio grało tylko nie kręcił.

Nie myśląc długo podłączyłem prostownik ale zanim zacząłem ładować zrobiłem krótkie spięcie tak aby sprawdzić czy wogóle prostownik działa.

Po tej czynności wszystko się zaświeciło, wróciło do normy, auto od kopa odpaliło, wszystko działa i chodzi.

 

Co to do cholery może byc ??

Jak mnie to na trasie łapnie to abba fatima

Akumulator z Boscha wymieniany i programowany 1,5 roku temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie jest to problem ładowania bo po wzbudzeniu auto odpaliło nawet od razu, raczej obstawiałbym problem z połaczeniami elektrycznymi, tak jakby aku był kompletnie odpięty, pytanie tylko czemu się wzbudził po podpięciu prostownika na chwile. posprawdzaj czy masz dobrze zamocowane klemy, czy nie ma jakiegoś luźnego kabla, czy masa dobrze przykręcona itd.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez raczej obstawiam ,ze cos jest luźnego-objawy były takie jakbys w ogóle nie miał pradu,a za chwile wszystko ok-mysle ze przez chwile auto nie dostawalo pradu :( :( :shock:
icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam również poluzowaną klemę.

Miałem identycznie jak kupiłem auto. Poprzedni właściciel podładowywał chyba aku bo auto trochę stało. I ostatecznie nie dokręcił klemy.

Najadłem się sporo strachu, że kupiłem dziadostwo. Kilka razy gubił prąd i musiał otwierać kluczykiem. Potem ruszyłem klemą i tak dowiedziałem się co jest przyczyną. Po dokręceniu klemy problem już nigdy nie powrócił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klemy od razu sprawdziłem zanim podłączyłem prostownik - obie siedzą twardo, nawet nie da sie ich ruszyć ręką.

Przy zwarciu tylko lekko dotknąłem klemę żabką prostownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo! przyjechałem do domu po trasie ok 30 km i zostawiłem samochód przed garażem po ok godzinie chcę wjechać do garażu a tu nie działa pilot ani nic, poleciałem po kompa i miałem napięcie na aku ok 9v, myślę sobie ze padł aku bo stary. Postanowiłem że go spróbuje załadować bo co mi szkodzi i podłączyłem go pod prostownik na ok 1,5 gdz i zapalił bez problemu i do dziś (2 miesiące) działa bez problemu ale na zimę i tak do wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, tylko u mnie aku ma 1,5 roku...

W czwartek ide na kompa - jeśli nie bedzie błędów sprawdze ładowanie i też będzie Ok, to oddam akumulator na naprawę gwarancyjną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam sprawdzić przekaźnik numer 15. Podejdźcie do samochodu po postoju dłużej niż 15 minut i naciśnijcie przycisk zamykania. Będzie słychać, prócz odgłosu zamka który próbuje się domknąć, serię odgłosów z pod maski. W tym momencie włącza się przekaźnik 15 i wzbudza sterowniki samochodu.

 

Przekaźnikiem 15 steruje CAS. Jeżeli ten nie zareaguje - nie zapali się ani oświetlenie wewnątrz, ani nie otworzą drzwi. Objaw jak opisany.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów żadnych nie było, ładowanie prawidłowe.

Artuj - jak sprawdzić ten przekaźnik ? Od tego zdarzenia minęły dwa dni, codziennie robię po mieście 20-60km i nie ma teraz żadnych objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identycznie jak kolega, zdarzyło mi się to 3 razy, od wymiany akumulatora ( jakieś 7 mieś temu ) ani razu, u mnie też było, tak, że jak chciałem podłączyć pod maską kable do ładowania, dotknąłem masy kablem i wszystko wracało do normy.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam sprawdzić przekaźnik numer 15. Podejdźcie do samochodu po postoju dłużej niż 15 minut i naciśnijcie przycisk zamykania. Będzie słychać, prócz odgłosu zamka który próbuje się domknąć, serię odgłosów z pod maski. W tym momencie włącza się przekaźnik 15 i wzbudza sterowniki samochodu.

 

Przekaźnikiem 15 steruje CAS. Jeżeli ten nie zareaguje - nie zapali się ani oświetlenie wewnątrz, ani nie otworzą drzwi. Objaw jak opisany.

 

Pozdrawiam

Mozesz dodac info gdzie znalezc ten przekaznik ? W skrzynce bezpiecznikowej ? Foto mile widziane :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Odświeżam - kolejne dwa takie same przypadki tylko że dwa razy inaczej auto zareagowało.

Pierwszy - wszystko padło, poczekałem dosłownie 30sek i otwarłem klape, dostało jakiegos boźca i załapało.

Drugi dziś - podłączyłem prostownik nic, zrobiłem spięcie - nic. Podłączyłem i poczekałem po prostu 2 minuty - nagle łyp i załączyło sie śiatło w bagażniku - już wiedziałem ze wszystko wróciło do normy.

Wg mnie to na 99% to nie akumulato tylko właśnie jakis przekaźnik, jakieś może coś nie stykać, ale na pewno nie przy akumulatorze bo tam sprawdziłem wszystko po 3 razy.

Napiszcie prosze gdzie ten przekaźnik i który to dokładnie - mam dziś wyjazd na Chorwacje jak to znów padnie to chyba ja też padne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jestem po wizycie w serwisie

Auto było sprawdzane, wybudzane, pobory prądu itd - nic, zero, nie ma sie do czego przyczepić.

Jestem dalej w kropce.

 

P.s. porade o przekaźniku serwis wyśmiał, nie wnikałem, coś mi tam gośc tłumaczył, ogólnie stwierdził ze nie ma w e90 przekaźnika który po odcięciu blokuje prąd do całego samochodu. Robi to tylko klema "awaryjna" po wypadku, ale nawet wtedy działa podświetlenie w środku auta na podsufitce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest akcja serwisowa na to, to znany problem... tylko nie w polsce...... ale jezeli jej nie podstawisz pod nos w ASO to o tym nie wiedza... znajdziesz ja tutaj : http://www.edmunds.com/car-maintenance/guide-page.html (musisz podstawic swoje dane samochodu i poszukac to bedzie) stop wymieniac wszystko jak leci jak cos sie psuje tylko najpierw z morda i prawnikiem do BMW : u mnie odzyskalem dwa nowe katy (12K zlotych z robocizna, koszt adwokata 240 zl) a teraz koncze z nimi ustalania glowicy nowej (6K zlotych sama czesc ale tutaj pewnie bede musial partycypowac aby nie isc do sadu jakies 30% i nie wkladal u nich jak mi regenracja padnie). Naprawde macie bogate BMW z ktorego sciagac szmal a wiekszosc woli pyskowac u mechanikow prywatnych bo im zbiorniczek zle wmontowali. Nie rozumiem. Regula na calym swiecie jest ta sama : zerujesz na duzych (korporacje, banki, ubezpieczenia, panstwo) i dajesz zyc malym (prywaciaze, maly handel itd) oprocz polski bo oczywiscie latwiej pojsc z geba do mechanika zamaist ruszyc troche glowa i wytargac kase od BMW.

 

Nie, nie jestem mechanikiem, nie mam rodziny/znajomych mechanikow ale po prostu troche nie rozumiem.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tam w ogóle silników diesla po wprowadzeniu roku produkcji i serii

 

nerf tak to stany... a w europie nie ma takiej bazy dospepnej, poszukam bo w stanach tez jest moze mam wersje papierowa gdzies to zeskanuje. sorki ale nie jezdze traktorami a wiec nawet nie zauwazlem. To bylo zartobliwe slowo traktor, sa fajne te silniki, szkoda tylko ze czesto sie psuja. za to wybierz 316i/320 i ten sma problm wystepuje po uklad akurat w tym miejscu jest ten sam

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.