Skocz do zawartości

320d m47 problem z mocą, LiveData DIS - analiza


Sokra

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Dopadły i mnie problemy z mocą, nagrałem trzy filmiki live data w DIS'e. Początek w filmikach to zmiana biegu na 4 i gaz do ziemi.

Jak zobaczycie, wartość zmierzona przy air mass znacząco odbiega od oczekiwanej, jeśli dobrze rozumiem to pada przepływka? Jest to już pewne czy może być jeszcze inna przyczyna?

 

http://www.youtube.com/watch?v=EsBcBBY4y3I

http://www.youtube.com/watch?v=1Ku6YoLb6zI

http://www.youtube.com/watch?v=PJ8O-mlsLNE

 

Auto po programie od forumowego kolegi TC.

 

// edit

 

nowe oprogramowanie wgrane jak sie nie myle to D5, przepływka z koncowka 527

Edytowane przez Sokra
BMW E46 320D 2000r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędu przekroczenia wartości początku wtrysku nie mam. Auto ma przerwe mocy w okolicy 2 tys obrotów tak jakby turbina przeładowywała. Nie dzieje sie to za karzdym razem, tylko losowo. Umieściłem filmiki bo się zasugerowałem dziwnym pomiarem przepływki. Podczas nagrywania akurat nie było takiego wyraznego spadku mocy. Jak dobrze myśle powodemprzeładowania może być walnięty zawór sterowania turbiną ?
BMW E46 320D 2000r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Sokra, o ile mnie pamięć nie myli to odkąd jestem na forum to taki temat zakładany jest co najmniej raz w miesiącu. Nie wiem może Twój przypadek jest jakiś inny, z innymi objawami ale z tego co widzę M47 i chwilowe zamulenie. Czyli standard. Są chyba w sumie dwa tematy, każdy po około 50 str. o odzyskiwaniu mocy w 320d i 330d przed i po modernizacji. Nie wspomniałeś o żadnych naprawach w tym kierunku, więc pewnie nic nie zrobiłeś. Znaczy się wymiana węży podciśnienia i elektrozaworów to nie naprawa, a raczej konserwacja :P

 

Węże podciśnienia to grosze, bo około 10 zł/m a z zapasem wystarczy Ci 5 m. Co do elektrozaworów/przetworników ciśnienia to Pierburgi na Allegro chodzą po 120 zł. Żeby nie wydawać kasy na marne to możesz je wyczyścić ale radziłbym kupić nowe, no chyba że chcesz pogonić auto za pół roku to może nie ma co inwestować. Albo jak radzi kolega K3m0T1989 zamienić elektrozawór od EGR z tym od turbo i obserwować. Może wystarczy wymienić jeden a drugi wyczyścić profilaktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piot5rek oczywiście że czytałem, wężyki dawno wymienione a elektrozawory wyczyszczone. Dużo jest opisów ale mało filmików z live data dlatego założyłem temat. Oczywiście mogę kupić nowe zawory i przepływkę, może akurat zostanie rozwiązany problem. Wolałbym jednak z waszą pomocą dojść dokładnie co może być przyczyna na podstawie live data bo na forum troche z tym kiepsko i jasno nigdzie nie jest napisane. Dzieki yoshimura01 dowiedzialem sie że w m47 przeplywka wlasnie tak dziwnie mierzy i żebym nie napisał na forum to pewnie zakładałbym już nową. Czy oprócz tych filmików które wstawiłem są jeszcze jakieś parametry dla silnika m47 które warto zmierzyć przy problemach z mocą?
BMW E46 320D 2000r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędu przekroczenia wartości początku wtrysku nie mam. Auto ma przerwę mocy w okolicy 2 tys obrotów tak jakby turbina przeładowywała. Nie dzieje sie to za każdym razem, tylko losowo. Umieściłem filmiki bo się zasugerowałem dziwnym pomiarem przepływki. Podczas nagrywania akurat nie było takiego wyraznego spadku mocy. Jak dobrze myślę powodem przeładowania może być walnięty zawór sterowania turbiną ?

 

Kolego,

nie rozumiem do końca problemu jaki masz z autem. Z zamieszczonych przez Ciebie filmach na pierwszy rzut oka wszystko jest ok. Napisz dokładnie jakie są objawy... Jeżeli jest tak ja mówisz że dochodzi do przeładowania to normalnym jest zbicie ciśnienia przez komputer. Możliwe że powinieneś się zgłosić do kolegi TC celu wykonania strojenia programu. Polecam także przejechać się na hamownie i jeżeli jest tak jak mówisz, to będzie wszystko idealnie widać na wykresie.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, pierwsze wrażenie było że coś nie tak jest z mocą. dochodze jednak do w niosku że to nie są typowe problemy. Np. jade sobie ze stałą prędkościa na 3 ok 2 tys obrotow i nagle lekkie szarpniecie obroty troche spadaja i zaraz wszystko wraca do normy. Dzisiaj zauważyłem stojąc na światłach że obroty poptrafią falować. Tak jakby silnik miał zgasnąc ale w ostatniej chwili wszystko wraca do normy. Wszystkie te objawy są losowe :/. Czyżby to był problem z układem wtryskowym? Filtr paliwa wymieniony ok 10 tys km temu. vp44 regenerowana w Diesel Technika niecały rok temu. wtrysk sterujacy wymieniony. Żadnych błędów z układem paliwowym na kompie nie ma.
BMW E46 320D 2000r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie w M47 jest taki problem, że można odczytać wartość z wtrysku sterującego i zadane przez pompę. Ciężko jest powiedzieć w jakim stanie są inne wtryski. Może warto by zrobić próbę przelewową wtryskiwaczy, dało by to jakąś wiedzę na ich temat. Takie zachowanie silnika nie jest normalne i szukałbym przyczyny właśnie w układzie paliwowym. Jak wygląda sytuacja ze spalaniem oraz czy zauważyłeś nadmierne dymienie podczas jazdy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

W końcu udało mi się znaleźć czas zając się problemem. Jakiś tydzień temu zamieniłem miejscami zaworki sterowania turbiną i EGR'em brak poprawy. Jednak zaworek przy turbinie w porównaniu z tym od EGR'a wydawał dzwięki jak grzechotka. Kupiłem nowy zawór i go podmieniłem. Poprawa była na jakieś 3 dni :) i problemy wróciły. Teraz oprócz poszapywania jest po prostu zwykłym mułem :/. Znowu nagrałem filmiki i film od przepływki zwrócił moją uwagę:

 

http://www.youtube.com/watch?v=HOlMcD9Yong

 

(od ok 5 sek jest trzeci bieg i but w podłodze, od ok 1.05 jest czwarty bieg i but w podłodze)

 

Jak widać wartość zmierzona znacznie odbiega od zadanej. Po nagraniu filmiku odczytałem błędy i oczywiście ukazał mi się taki:

 

http://img694.imageshack.us/img694/4149/p97k.jpg

 

 

Po wykasowaniu powraca. Odpinałem przepływkę i brak poprawy.

 

Obstawiam zatem że wszystkiemu winna jest przepływka. Jak ktoś byłby tak miły to proszę o potwierdzenie :) albo jakieś sugestie.

 

Pozdrawiam

BMW E46 320D 2000r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.