Skocz do zawartości

E34 M50B25 bez vanosa, Motronic DME 3.1 czym ruszyć ?


efendi

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

czym ruszyć M50B25 lub M50B20 bez vanos'a montowany w E34 i E36 do roku produkcji 09/92. Siedzi tam sterownik BOSCH Motronic 3.1 - proszę nie mylić z 3.3.1 ???

 

Mam taki silnik z takim sterownikiem w E34, interfejs ADS i:

- INPA wiadomo nie działa bo brak skryptów,

- DIS v44 nie działa - nie łączy się z DME (wszystko inne bez problemu jak ABS, AirBAG, ZKE itp.)

- DIS v57 z kodowaniem v44 nie działa - nie łączy się z DME (wszystko inne bez problemu jak ABS, AirBAG, ZKE itp.)

- oryginalny GT1 w warsztacie nie działa - nie łączy się z DME (wszystko inne bez problemu jak ABS, AirBAG, ZKE itp.)

 

w podpowiedziach DIS'a wyczytałem że podobno ten sterownik czyli DME i inne odpowiedzialne za prace silnika np. EML są podpięte do PIN'u 17 w gnieździe diagnostycznym - u mnie brak tego PIN'u. Dodatkowo DIS proponuje posprawdzanie napięć w gnieździe diagnostycznym - napięcia są jak należy...

 

gdzie szukać przyczyny ? Uwalony sterownik pod kątem diagnozy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bardzo możliwe ze komp uwalony skoro nic go nie wykrywa.

Ja mam m50b25 vanos bez ews i inpa też nie czyta tego silnika.Mój przedmówca zamieścił tu pliki

http://bmw-diag.pl/Thread-brak-komunikacji-e36-DME-3-3-1

które wgrałem u siebie(wielkie podziękowania dla grzesiek2304) i inpa działa ale silnik jest czytany jak by był bez vanosu.Zwykłe 3.1.Nie mam odczytów czujników stukowych i vanosów,wogóle nie ma takich okien w funkcji values.

Może wgraj te pliki u siebie(wcześniej skopiuj swoje) i zobacz co z tego wyjdzie.Najwyżej się nie połączy a sprawdzić warto.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe ze komp uwalony skoro nic go nie wykrywa.

Ja mam m50b25 vanos bez ews i inpa też nie czyta tego silnika.Mój przedmówca zamieścił tu pliki

http://bmw-diag.pl/Thread-brak-komunikacji-e36-DME-3-3-1

które wgrałem u siebie(wielkie podziękowania dla grzesiek2304) i inpa działa ale silnik jest czytany jak by był bez vanosu.Zwykłe 3.1.Nie mam odczytów czujników stukowych i vanosów,wogóle nie ma takich okien w funkcji values.

Może wgraj te pliki u siebie(wcześniej skopiuj swoje) i zobacz co z tego wyjdzie.Najwyżej się nie połączy a sprawdzić warto.

 

kolego nie myl silnika z vanosem z silnikiem bez vanosa bo tam są 2 różne sterowniki... Ty masz DME 3.3.1 a ja mam Motronic'a 3.1

 

jak GT1 nie ruszył to już raczej tylko uwalony sterownik lub nie podpięty do gniazda

Grzesiu, rozmawiałem z poprzednim właścicielem i mówił że kilka lat temu (3-4) normalnie GT1 widziało auto. A z drugiej strony mógłbyś się rozwinąć na temat tego jak może być uwalony sterownik skoro silnik pracuje ? - uwalona sekcja odpowiedzialna za diagnoze....

 

co do niepodpięcia do gniazda, skoro poprzedni właściciel się połączył na GT1 a ja na GT1 się nie mogę podłączyć to czy mogę założyć że gdzieś po drodze kable dostały po dupie ? Mam schemat elektryczny i z tego co widzę to kable (fioletowo-biały i prawdopodobnie zielono-biały) czyli nasze RXD i TXD nie są bezpośrednio połączone na zasadzie komputer <--> gniazdo diagnostyczne tylko po drodze są jeszcze połączenia do innych modułów i może tam gdzieś coś poszło nie tak i nie łączy... na tym GT1 (dotykowy ekran, głowica bezprzewodowa) na którym mnie teraz próbowano zdiagnozować był DIS v57 (E60 na pierwszej stronie)... Nie wiem już sam. Chyba muszę się dobrać do tych kabli.

 

Mam M50B25 bez vanosa, Motronic DME 3.1 i DIS v44 działa i wykrywa sterownik i jest live data podgląd parametrów

no to szczęściarz z Ciebie.

 

 

 

Poza tym ostatnio żeby się uświadczyć w przekonaniu zrobiłem na swoim lokalnym forum małą "akcję" serwisową ---> zaprosiłem na darmową diagnozę DIS ludzi z okolic którzy mają ten sam sterownik, przyjechały 3 sztuki E34 z m50b25 bez vanosa i w żadnej z nich nie mogłem się połączyć z silnikiem, podjechał też kolega który ma auto z m50b25 vanos i tutaj połączenie było ok --> w ten sposób wykluczyłem też wadliwe działanie interfejsu. Tak więc jeżeli w 3 pozostałych autach nie udało mi się połączyć z Motronickiem 3.1 to teraz co mam założyć że wszyscy mają uwalony sterownik czy problem z instalacją ? np. złamany przewód czy cuś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby dis v44 działał poprawnie ze starszymi bmw czyli z okrągłym złączem diagnostycznym musisz w DIS V44

Zmienić protokół na Fister vm off do aut z

okrągłą 20 pinową wtyczką

U mnie brak pinu nr.17 w gnieździe diagnostycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby dis v44 działał poprawnie ze starszymi bmw czyli z okrągłym złączem diagnostycznym musisz w DIS V44

Zmienić protokół na Fister vm off do aut z

okrągłą 20 pinową wtyczką

U mnie brak pinu nr.17 w gnieździe diagnostycznym

 

to wiem akurat to mam zrobione = brak kolorowych pasków w DIS'ie

 

na tych ustawieniach widzi kolegi E34 '93

w tym tygodniu postaram się przedzwonić dokładnie te kable... bo mówie, w awarie sterownika nie wierze bo w takim razie te 3 inne sztuki też by miały... mało prawdopodobne :)

 

zresztą znalazłem tutaj bodajże też kogoś na forum co miał problem z podłączeniem się do M30 w E34 a z innymi modułami działało, napisałem do niego i w odpowiedzi dostałem właśnie info że to z kablami miał problem po drodze ze złącza do kompa.

 

A powiedz mi jeszcze kolego co u Ciebie w aucie widzi ten DIS prócz silnika, ABS i ZKE ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik, ABS i ZKE,airbag można się nawet połączyć z zegarami połączyłem się ze wszystkimi modułami jakie jest wyposażone moje bmw to jest rocznik 92 tak że dużo tego nie ma zrobię fotki jak to wszystko wygląda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik, ABS i ZKE,airbag można się nawet połączyć z zegarami połączyłem się ze wszystkimi modułami jakie jest wyposażone moje bmw to jest rocznik 92 tak że dużo tego nie ma zrobię fotki jak to wszystko wygląda

 

dzięki Darek, fotek nie trzeba, wierze na słowo, wiem jak wyglada diagnoza auta z 03/93, moje jest akurat z 12/91 ale tak czy inaczej zakładam że wygląda to tak samo. A mi właśnie łączy się tylko z ZKE i ABS - air bag już nie i zegary też nie tak więc stawiam na wiązki :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.