Skocz do zawartości

E9X Silniki diesla - różnice i zestawienie awaryjności


K8v8M

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie, niestety nie nacieszylem sie dlugo swoja 5-ką , dobrze że ma tyle poduszek i dobra strefe zgniotu. Na szczescie wszyscy zyja . Ale nie o tym chcialem.

Jako to, że jak raz sie wsiadzie do BMW to juz sie z niego nie wysiadzie , szukam kolejnej 5-tki i pewność mam jedna , ze w 2009 roku te silniki przeszly mala modyfikacje i sa o wiele mniej awaryjne, jesli chodzi o rozrzad ( nie wiem ile w tym prawdy, ale udalo sie ponoc uzyskac szerszy odstep do lancucha, co powoduje ze nie przecieraz sie tak szybko) Szukam tylko dalej informacji w którym miesiacu to bylo :) Bo aktualnie mam do kupienia piekna biala z marca 2009 roku, poprzednia byla z sierpnia 2009.

 

Moze pojawilo sie cos nowego co Wam wpadlo w oko na ten temat ??

 

Sprawdź jaki jest silnik jak N47D20C to jest poprawiona zębatka na wale , ale to nie znaczy że rozrząd jest bezawaryjny . Ja wymieniałam rozrząd tydzień temu w tym silniku a już zdążały się też pęknięcia łańcucha . Sprawdzisz po nr win np na stronie http://www.bmwstore.pl/pl/ . Jeżeli jest to silnik N47D20A ja bym sie nie ładował , będzie trzeba wymieniać wał , a w C tylko rozrząd :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 694
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Widze że co niektórzy kupują nie świadomi 3 z silnikiem N ,a potem płacz że musi wymienić rozrząd :D
Widzę że niektórzy są niereformowalni i muszą codziennie jeździć po silniku N :duh:

Jak trzeba to się rozrząd wymieni,masz z tym jakiś problem?

Nie kupiłeś N47 więc się odwal i poczytaj sobie o swoim niezniszczalnym i bezawaryjnym M47.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokażcie mi obaj znaffcy gdziekolwiek mój post z narzekaniem lub obawą o rozrząd w moim aucie.

Już pisałem,jak będzie potrzeba to zrobię rozrząd i będę jeździł dalej,to dla mnie nie problem.

 

Nie stać was na jazdę BMW? To sobie kupcie inne,lepsze auto. Wasz problem :8)

 

PPGG-żal to tobie dupe ściska,bo cie nie stać na BMW...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli ktoś robi wielki problem z wymiany rozrządu za 3 kzł kupując auto powiedzmy za 50kzł to znaczy, że go na nie nie stać! Na opony też Wam żal? Go psioczących na silniki N kupuje felgi, spojlery, splitery, dodatki performance i inne nic nie warte pierdoły, ale jak trza łańcuch zmienić to zbiorowy ryk :duh:

Ok, BMW nie dopracowało tego rozwiązania, ale każda marka ma swoje bolączki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś robi wielki problem z wymiany rozrządu za 3 kzł kupując auto powiedzmy za 50kzł to znaczy, że go na nie nie stać! Na opony też Wam żal? Go psioczących na silniki N kupuje felgi, spojlery, splitery, dodatki performance i inne nic nie warte pierdoły, ale jak trza łańcuch zmienić to zbiorowy ryk :duh:

Ok, BMW nie dopracowało tego rozwiązania, ale każda marka ma swoje bolączki.

Zgadzam się w zupełności i moim zdaniem temat powinien być zamknięty.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Ja do dam od siebie tylko tyle że po wymianie rozrządu można zrobić spokojnie 100 tys km jak nie więcej tym bardziej że ASO BMW podaje że obecne rozrządy do tych silników są już tak poprawione że nie powinny w ogóle się zrywać czy szurać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do opinii kolegów wyżej. Oczywiście łańcuch w N47 jest porażką BMW, ale poza tym ten silnik to naprawdę udana konstrukcja. Jeżeli ktoś tego nie rozumie, to albo nie użytkuje tego silnika, albo go nie stać na eksploatację.

Rozumiem, że wydanie 3k boli (właśnie to przechodzę), ale bez przesady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niektórych rzeczywiście NIE STAĆ na ten silnik :), mnie np nie stać wole 3.0 benzynę czuje się bezpieczniej. I uwierz, że 3k nie boli aż tak, problem jest taki, że można nie doczekać tej zmiany, albo zmienić jeszcze inne rzeczy i w efekcie wydać XX.000 zł ... a nie tylko 3k na rozrząd...

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do dam od siebie tylko tyle że po wymianie rozrządu można zrobić spokojnie 100 tys km jak nie więcej tym bardziej że ASO BMW podaje że obecne rozrządy do tych silników są już tak poprawione że nie powinny w ogóle się zrywać czy szurać.

 

 

Noo zwłaszcza, że w Fkach przy 30-40kkm zdarzają się że pękają, a szurają jak szurały :)

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.youtube.com/watch?v=YEYSUZcO6WY

 

 

To dwa pierwsze wyniki z yt. Ponoć to wszystko się poprawiło już w N47N z E90 a tu jednak nadal "coś boli". Szkoda, bo myślałem, że jako następne autko kupię właśnie Fkę z N47N, ale pewnie będzie trzeba poczekać na 2-3 latki z B47. Tym bardziej szkoda, bo muszę przyznać że bardzo fajnie się jeździ Nką, malutko pali i do tego imo poza wolnymi obrotami jest cicha (które w odniesieniu do obecnej Mki i tak mi nie przeszkadzają, mka to młockarnia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce mi się szukać :) było O TYM na zagraniczych forach tutaj na TYM forum cytowane nie raz.. jakbyś zdjął klapki z oczy to byś dostrzegł ..

 

pzdr. Łukasz

To jesli Ci sie nie chce, to bądź konsekwentny i zaprzestan wypisywania głupot. Nie było na tym forum opisanego przypadku zerwania lancucha w F30 dla przebiegu kilkudziesięciu tysięcy km.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest zerwany czy też nie, odgłosy łańcucha nie będą budzić we mnie zaufania. Po drugie szczególnie w F10tkach 520d się naczytałem o pladze padających wtrysków. Z resztą ja nikogo do niczego nie chcę przekonywać, każdy swoje racje ma, byle by tylko klapek na oczach nie miał (taka dygresja mała). Mnie po prostu trochę odstraszają tego typu awarie, ale jeśli ktoś się na to godzi to niech sobie kupi i czerpie radość z każdego przejechanego kilometra :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam się bez bicia że temat przeczytałem tylko w połowie (20 pierwszych stron). Moje spostrzeżenia jako osoby w pełni obiektywnej (nie mam BMW, chce kupić pod koniec roku):

-fajne zestawienie silników (chodzi o suche dane techniczne, jakie silniki montowano w jakich latach)

-autor tematu jest obiektywny jak A.Macierewicz. Wie swoje, a cały świat się myli

-autor na początku jako pierwszą informacje powinien zamieścić: "Zestawienie sporządzone na podstawie wątków z forum bmw-klub.pl (tylko i wyłącznie, inne fora w tym zagraniczne nie były brane pod uwagę), oraz na podstawie uszkodzeń występujących w E9x (inne pojazdy nie były brane pod uwage, nawet jak posiadają identyczny silnik co E9x). Dane nie uwzględniają ilości użytkowników z danym silnikiem (nie wiadomo jaką część osób stanowią osoby z silnikiem M47, a jaką część użytkowników ma silniki N47).

Dziękuje za uwagę i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-autor na początku jako pierwszą informacje powinien zamieścić: "Zestawienie sporządzone na podstawie wątków z forum bmw-klub.pl (tylko i wyłącznie, inne fora w tym zagraniczne nie były brane pod uwagę), oraz na podstawie uszkodzeń występujących w E9x (inne pojazdy nie były brane pod uwage, nawet jak posiadają identyczny silnik co E9x). Dane nie uwzględniają ilości użytkowników z danym silnikiem (nie wiadomo jaką część osób stanowią osoby z silnikiem M47, a jaką część użytkowników ma silniki N47).

Dziękuje za uwagę i pozdrawiam.

Było to wielokrotnie napisane w tym wątku, co wiecej dodam, ze zestawienie to zaledwie tylko połowa forum e90, bo juz mi sie wiecej nie chciało. Oczywiscie tylko ta nowsza połowa, w tej starszej połowie jest raczej 99 procent problemow dotyczących m47, bo N47 były jeszcze na gwarancji i mało osób je posiadało . Dodatkowo ja nie robie żadnych badań statystycznych tylko zrobiłem zestawienie linków do wątków. Dokąd te linki prowadzą i co opisują widać po ich kliknięciu o ile mój skrócony opis nie wystarcza. Krótko mówiąc prezentuje fakty, a wnioski niech sobie każdy sam wyciąga.

 

Ile jest na forum osób z N47 a ile M47 nie wiem. Wiem, że wielokrotnie wiecej wyprodukowano e90 z silnikiem N47 niż m47.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wiesz, nie każdy czyta cały wątek. A nie ukrywam bardzo mylące jest Twoje zestawienie. Na początku myślałem że to temat o wszystkich wadach, niezależnie czy opisanych tu, czy na innym forum. Tak czy inaczej temat potraktowałeś bardzo wybiórczo i nierzetelnie. A z jakich danych brałeś informacje powinieneś zamieścić w pierwszym poście, a nie na dziesiątej stronie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja o tym o co jest oparte to zestawienie jest zawarta w moim podpisie. Podpis ten jest także pod pierwszym postem. A to czy komuś sie nie chce czytać i myślec to juz nie mój problem. Ty jakoś do tego "doszedłeś". Uważasz ze inni to jacyś idioci, którzy nie dostrzega ze to sa linki wylacznie do tego forum w dziale e90?

Natomiast nie mam nic przeciwko temu byś zrobił swoje zestawienie niewybiorczo i rzetelnie. Zapewniam Cie ze dam do niego linka.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce mi się szukać :) było O TYM na zagraniczych forach tutaj na TYM forum cytowane nie raz.. jakbyś zdjął klapki z oczy to byś dostrzegł ..

 

pzdr. Łukasz

To jesli Ci sie nie chce, to bądź konsekwentny i zaprzestan wypisywania głupot. Nie było na tym forum opisanego przypadku zerwania lancucha w F30 dla przebiegu kilkudziesięciu tysięcy km.

 

Ty no ale to tu było parę razy :) jak zdejmiesz klapki z oczu i zaczniesz to dostrzegać, bo póki co odruchowo chyba twój mózg tego nie rejestruje .... co z tego że znowu ktoś to znajdzie i ci da na tacy jak za miecha znowu powiesz POKAŻ .. no ile można ...

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.