Skocz do zawartości

E39 528. Chłodzenie raz jeszcze - grzeje się.


laciak88

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To że Ci się włączał wentylator to normalny objaw. Przecież na boku chłodnicy masz nawet wkręcony czujnik temp który przy wysokiej temp włącza wiatrak od klimy by wspomagać wisko i nie jest to żaden ulep :)

 

Jak termostat się nie będzie otwierać do końca to woda w chłodnicy nie będzie na tyle gorąca i nie pozwoli uruchomić wiska, albo też układ nie nadąży z chłodzeniem. jestem ciekaw jak mechanik spr ten termostat. Bo często ze starości one się nie zamykają <<(najczęściej) albo w gorszym przypadku to nie otwierają wogóle bądź nie otwierają się do końca. Spróbuj włączyć ogrzewania i sprawdź czy temperatura spada. I nie jeździj za dużo bo uszkodzić możesz głowicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubiegłego lata walczyłem z układem chłodzenia.Po kolei wymieniane były : visco,termostat,korek w zbiorniku wyrównawczym i za każdym razem solidnie układ był odpowietrzany.Strumień przelewowy był jak należy.Obstawiałem nawet uszczelkę pod głowicą.Winną okazała się jednak pompa wody.Wirnik miał luz na oście.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudny temat na odległość. Ew możesz sprawdzić ręką przy zgaszonym silniku czy chłodnica jest gorąca-bardzo gorąca na całej jej powierzchni. Ciężko tak wsadzić rękę ale jakoś się przeciśniesz. Przy takiej temp powinno być taka by parzyła w rękę. Wymieniałeś kiedyś chłodnicę? Jeśli tak to pamiętasz jaką firmę? Dzwoniłem do sklepu z częściami do BMW i mówili, że tanie chłodnice nie wyrabiają z oddawaniem ciepła. Ja mam nissens i jest ok i taką polecali.

 

Skąd jesteś?

 

Jeszcze istnieje możliwość, że czujnik temp nawala. Można go mniej więcej sprawdzić. Odpalasz auto, włączasz temp cyfrowo, I czekasz na osiągnięcie ok 90st. Przy mniej więcej 93powinin się otworzyć termostat. Musisz ten lewy wąż idący z temrmostatu do chłodnicy dotykać najlepiej troszkę dalej niż termostat bo potrafi się nagrzać od bloku. I sprawdzać czy puścił w granicy 90st. Jeśli nie, a puści np przy 100st to masz uszkodzony czujnik temp i przekłamuje. Ale tylko i wyłącznie gdy termostat jest sprawny na 100%. W naszych autach czujnik ogromnie rzadko się psuje. Można pewnie w inpie sprawdzić jaka jest temp cieczy bo ona korzysta z drugiego czujnika temp. Ja podałem domowy sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie wygląda. Ciekawi mnie tylko czy jak potrzymasz na obrotach czy strumień ma przerwy czy leci jednostajnie. Potrzymaj na obrotach np minutę i sprawdź jak on wygląda. Nieoryginalna słabej firmy chłodnica też może być winna z tego co mówili w sklepie. A prowadzą tylko części do BMW więc znają temat.

 

Dolewasz co jakiś czas płynu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No według mnie to en strumyk nie powala.

Tyle co mu dawałeś obrotów to u mnie by rzygał aż by sie rozchlapywało za chłodnicę.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może źle odpowietrzony być jeśli strumyk jest za słaby albo zaczynają łopatki wirnika obracać się na ośce zamiast być sztywno osadzone. Ale to w przypadku pompy z plastikowym wirnikiem. Jakiś czas się obraca, ale nie do końca siedzi na frezach. Jak ją zerwie to oś będize się kręcić i łopatki będą stać w miejscu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wedłu mnie nadal słabo odpowietrzony bo czasem jak się ukłąd odpowietrza to przez pewien czas tak ten strumyk wygląda.

Albo pompa słaba albo coś zapchane.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na wolnych obrotach z przelewu się widocznie sączy ale nie tryska zaś po dodaniu obrotów już się leje żwawo przy powyżej 1tys już jest ciśnienie dość mocne. Dziwię się jak niektórzy mówią(nie w tym wątku), że na włączonym zapłonie bez uruchamiania silnika jest przelew. Pompka elektrycznie nie dała by rady moim zdaniem takie ciśnienie wytworzyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pompka elektryczna pod elektrozaworami nie da rady wytworzyć żadnego strumienia.

Są auta które mają dodatkową pompke na dole chłodnicy i tu nie jestem pewny czy by coś nie leciało. Ale nie miałem jeszcze z taką do czynienia więc nie powiem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka elektryczna pod elektrozaworami nie da rady wytworzyć żadnego strumienia.

Są auta które mają dodatkową pompke na dole chłodnicy i tu nie jestem pewny czy by coś nie leciało. Ale nie miałem jeszcze z taką do czynienia więc nie powiem.

 

Ja mam tą pompkę w m54,odpowietrzenie trwa 5 min. zapłon włączony,ogrzewanie na max,korek odpowietrznika i chłodnicy odkręcony,czekamy aż strumyk leci bez przerw,zakręcamy wszystko.

Nie trzeba palić silnika,dzwigać,przechylać i innych kombinacji robić.Totalnie prosta i mega szybka czynność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten strumyk jakiś mizerny :!: Szczerze powiem że tak kiepskiego jeszcze nie widziałem :shock:

Wygląda mi to jakby było coś zapchane lub wirnik pompy uszkodzony. Nie wiem czy czasami nie połamane łopatki pompy jeśli sa plastikowe, lub metalowy wirnik który ma luz na ośce pompy i nie obraca się razem z oską pompy.

Lecz pompę masz sprawdzoną z tego co wyczytałem.

Mój teść miał taki cyrk jak mu padł silnik który był wyciągany z budy w celu jego naprawy. Po remoncie auto sie cały czas przegrzewało, miał założone już wcześniej LPG i okazało sie że pomieszali węże jakoś miejscami od układu chlodzenia że ciecz nie krążyła w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Układ chłodzenia został sprawdzony jeszcze raz u innego mechanika:

- termostat ok

- visco ok

- pompa ok

- chłodnica ok

- korek ok

- odpowietrzony

i dalej się grzeje :|. Elementy były wymieniane na inne - sprawne, więc raczej z nimi wszystko ok. Brakuje już pomysłów. Co jeszcze może być przyczyną nadmiernego grzania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź tak ręką jaką różnicę temperatury mają węże od chłodnicy. Górny i dolny.

Czy jest porównywalna czy jest inna?

 

Na filmie widzę , że ta chłodnica to zamiennik. Znasz producenta?

 

A czy auto naprawdę się przegrzewa czy tylko pokazuje zbyt wysoką temperaturę? Czy poza wskazaniem na desce cos jeszcze się dziej? Włacza się elektryczny wiatrak na chłodnicy? Wisco się zapina?

Może temperatura wcale nie jest za wysoka? Czujnik może uwalony?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że chyba ten machanik nie jest taki że by tego nie spr, ale nie jedno się widziało :mrgreen: Jak termostat by się tylko lekko otwierał to chłodnica będzie gorąca i wszystko będzie wyglądało na sprawne ale układ nie będzie nadążał z chłodzeniem. Nic to nie kosztuje a warto to sprawdzić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danielxc717, dyzio255, dla pewności termostat został wymieniony na nowy. Chłodnica była podmieniana na inną (ponoć sprawną). Czujnik temperatury z bloku silnika został wymieniony - przekłamuje kilka (chyba 4 stopnie), ale przy 113 na kompie, to niewielka pociecha (swoją drogą skąd bierze info czujnik na kompa, a skąd na wskaźnik analogowy? Jak zapalę auto przy np.: 118 stopniach, (nagrzane po zgaszeniu), to temp dość szybko spada, ale wskazówka analogowa nie jest wychylona, co wskazywałoby na zbieranie danych z innego czujnika).

Visco się zapina. Przy włączonej klimie wiatrak się zapina, przy wyłączonej na postoju nie grzeje się aż tak (na autostradzie grzeje się i tak - nie ma różnicy czy z klimą czy bez). Węże ponoć wszystkie są odpowiednio ciepłe, nawet te gazowe - ale sprawdzę jeszcze sam różnicę, bo nie pamiętam.

 

Powinienem już podłożyć ogień pod niego czy jeszcze jest jakaś nadzieja? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

czujnik w głowicy ma dwa obwody jeden do kompa jeden do wskaźnika.

 

Jeśli węże chłodnicy mają taką samą temperaturę to chłodnica słabo spełnia swoje zadanie.

Dolny powinien byc chłodniejszy

 

Jeśli auto sie grzeje to wiatrak elektryczny będzie startował bez względu na to czy masz właczoną klime czy nie.

Jeśli tego nie robi to by znaczyło , że się nie grzeje.

 

A pompa wody jaka? Sprawdzana była?

Masz jedna pompę czy masz dodatkową elektryczną?

 

Nadzieja jest bo idzie zima i ciepło się przyda.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś mega pechowcem to termostat nawet i nowy może nie działać poprawnie. Już był przypadek na forum e39 że ktoś kupił w ASO i dalej nic dopiero 3 termostat mu działał poprawnie.

Jeśli chodzi Ci o sygnał na kompa ale tego co pokazuje na wyświetlaczu cyfrowo? Jeśli o ten to korzystają z tego samego czujnika. Analogowy wskaźnik trzyma pion już od 75st i dopiero wychyla się w prawo jak osiąga 115st.

Temp szybko spada bo nagrzana płyn od jest od temp kolektorów, bloku, i głowicy i się tam kumuluje bo nie jest przepompowywana. Jak odpalasz to pompa poda chłodniejszą ciecz-stąd ten szybki spadek temp.

 

Jedynie Cię ratuje wywalenie termostatu i sprawdzenie co się dzieje bez niego i nie patrz na to że mechanik mówił że jest sprawny i oby było to właśnie to.

 

EDIT. Z tym wężem kolega wyżej dobrze mówi. Podmiana była pewnie na chłodnicę używaną, a wiadomo jak z używanymi rzeczami jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety potwierdzam z uzywkami - kupiłem, żałuję, walczę z nieuczciwym facetem bo nie chce jej przyjąc/oddać kasy.

Stara jest 10000x w lepszym stanie, wystarczyło wyczyścić i jest jak nowa.

 

Aha, na pewno przeplyw idzie z góry na dół w chłodnicy, a nie odwrotnie?

Przeciez to dolny wąż sie sprawdza czy gorący, gdy otworzy się termostat, górny ma być chłodniejszy, czyli już wychłodzony przez chłodnicę (?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dyzio255, pompa metalowa, bez luzów. Mam elektryczną do ogrzewania resztkowego, ale to chyba nie ona, bo na zapłonie nic się nie dzieje.

 

danielxc717, no wiem jak z używkami jest, ale ponoć działała i mam taką nadzieję. Nie będę przecież kupował nowej, żeby okazało się, że nic to nie da. Popatrzę na te węże i jak będę miał chwilę, to wyciągnę termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Aha, na pewno przeplyw idzie z góry na dół w chłodnicy, a nie odwrotnie?

Przeciez to dolny wąż sie sprawdza czy gorący, gdy otworzy się termostat, górny ma być chłodniejszy, czyli już wychłodzony przez chłodnicę (?)

 

Odwrotnie moim zdaniem nie. Mamy w chłodnicy w sumie 3 węże. Tzw górny który idzie po prawej stornie od termostatu do chłodnicy i ten tzw dolny który idzie z termostatu po skosie w dół. Ale jest ostatni po prawej stronie na dole chłodnicy i chyba tamtędy idzie do bloku schłodzona ciecz? Czy się mylę bo teraz już sam nie wiem. Tez z lewej stronie co idzie po skosie jest od dużego obiegu i tam wpływa po otarciu termostatu gorąca nie schłodzona ciecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.