Skocz do zawartości

524td Słaby i wolny


m

Rekomendowane odpowiedzi

witam . prosze o porade kupilem niedawno 524 td 1991 i nie wiem czy tak ma byc . auto z wielkim mozołem wchodzi na obroty od 1000 1200 obr na 2 biegu lub przy predkości 80-90 na 5 biegu przez chwile nie ma zadnej reakcji a potem baaaaaardzo powoli sie rozpędza . dopiero jak ma 2200 2400 obr/min to jakos leci . czy to jest normalne ? turbo jest chyba ok. wszystkie filtry nowe . prosze o pomoc . sprawa nr 2 przy obrotach 1500 z komory silnika wydobywa sie jakies dziwne przytłumione dudnienie .cos jakby pękniety wydech.ale on jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel mial to samo w swojej bryce i jemu padl komputer, zalozyl new i teraz sie nie zastanawia czy jechac czy zwalniac ale idzie jak burza od 90 w zwyz. Jezeli nie chodzi ci obortomierz to polecam zajrzec do elektryka i najprawdopodobniej on potwierdzi to co na pisalem.

PS. Ja teraz tez mam dokladnie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

padł komputer i autko jezdzi w trybie awaryjnym .

ja miałem to co chwile po wizycie w wiejskich warsztatach ( podmiana komputerków ) niekoniecznie brak obrotomierza wskazuje uszkodzenie . działa ci wskaznik spalania ?? ;) komputery robiłem u pewnego speca w sosnowcu troche sie cenił ale auto nie do poznania tak poustawił ze zamykałem cały licznik i jeszcze był duzy zapas ;) ale niestety autko poszło na rozbiórke jak bys przejezdzał przez gliwice to sie odezwij bo 1 komputer mi jeszcze został ;) [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

padł komputer i autko jezdzi w trybie awaryjnym .

ja miałem to co chwile po wizycie w wiejskich warsztatach ( podmiana komputerków ) niekoniecznie brak obrotomierza wskazuje uszkodzenie . działa ci wskaznik spalania ?? ;) komputery robiłem u pewnego speca w sosnowcu troche sie cenił ale auto nie do poznania tak poustawił ze zamykałem cały licznik i jeszcze był duzy zapas ;) ale niestety autko poszło na rozbiórke jak bys przejezdzał przez gliwice to sie odezwij bo 1 komputer mi jeszcze został ;) [email protected]

 

w poniedziałek bede podłczał sie pod komputer w aso wiec powinno cos wykazac . dam znac co było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe tajniej chyba wyjdzie kupic kable i zrobic tos mamemu mój ojciec wydał majątek a nic mu nie powiedzieli ;) jedynie jakis spec co robi elektronike do innych aut z 3 komputerków zmontował 1 sprawny podobno poda jakis układ który jest taki sam w 2 komputerach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

padł komputer i autko jezdzi w trybie awaryjnym .

ja miałem to co chwile po wizycie w wiejskich warsztatach ( podmiana komputerków ) niekoniecznie brak obrotomierza wskazuje uszkodzenie . działa ci wskaznik spalania ?? ;) komputery robiłem u pewnego speca w sosnowcu troche sie cenił ale auto nie do poznania tak poustawił ze zamykałem cały licznik i jeszcze był duzy zapas ;) ale niestety autko poszło na rozbiórke jak bys przejezdzał przez gliwice to sie odezwij bo 1 komputer mi jeszcze został ;) [email protected]

Witam!Mam podobny problem ze swoim 324TD tzn jest zamulony nie dziala obrotomierz i ekonomizer nie mozna sie polaczyc z komputerem,mysle ze jest padniety! Zineq chetnie bym z Toba pogadal na ten temat na priwie moj numer GG 4907054 zapraszam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden koles z Myslenic ma takie komputerki ale ceni sobie 800 zl/szt, ja znalazlem za granica za 60 EU, do tego mowi tez ze lepiej wsadzic juz nowy licznik bo te stare "krecone" psuja kompy. Licznik ok 260 zl/szt.

PS. Ekonomizer tez mi nie dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Centrino:

Ja tez niewiem co ma licznik do kompa :] Nie znam sie na tym ale ten koles co ma te komputerki mowil ze to przez to.

 

@ zimeq:

Chyba jade zaraz do elektryka i jak mam kompa zepsutego to sobie qpie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

I znow powracam do tego tematu, bylem u fachowca w autoryzowanym serwisie BOSCHa podpiaac komputer ale co sie okazalonie chce sie polaczyc, jedyne co zauwazylem to podczas proby laczenia w okolicy pompy wtryskowej cos "buczalo" ze zmienna czestotliwoscia. Teraz pyatnie: silnik byl remontowany, wg mechanika wszystko jest dobrze ustawione, a auto dalej jezdzi zbyt mulowato, ktory sterownik probowac wymienic, silnika, pompy wtryskowej? Czy to wogole wina sterownika?

PS. sterownik 0 281 001 077 steruje sielnikiem czy ten z koncowka 078? Przeczytalem juz tyle postow na forum ze niewiem co mam robic bo objawy mam podobne do wielu ludzi, a przewaznie wina sa sterowniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!Byc moze zauwazyles ze tez bralem udzial w tym temacie tzn ze mialem ten sam problem w tej chwili wymienilem u siebie sterownik pompy wtryskowej i wszystko sie ustabilizowalo tzn nie kopci,ozyl obrotomierz i ekonomizer i wreszcie jest czym jechac,probowales podmieniac u siebie te sterowniki??A moze zauwazyles ze samochod pali tyle samo jak go gnieciesz i jak jezdzisz oszczednie u mnie palil 10,teraz apetyt troche sie zmniejszyl a jak u ciebie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, autko pali ciagle tyle samo, tzn roznica niewielka podczas szybszej jazdy a oczszednoscia, kopcic kopci na niezbyt wysokich (jak dla ucha bo licznik nie dziala) obrotach. Co do podmiany to nie mam za bardzo gdzie, niewiem czy sie zgodzi jakis koles w sklepie wlozc mi ten sterownik. jeszcze takie pytanko - sterownik pompy jaki ma numer? 0 281 001 077 czy ...078? A jeszcze dla mnie to dosc dziwne ze obrotomierz zaczal dzialac... A czy teraz laczy ci sie z komputerem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie podlanczalem go pod komputer wiec nie wiem czy mozna sie polaczyc,jak byl uszkodzony ten sterownik to probowalem no i nie mozna bylo!Nie wiem ktory to jest sterownik pompy bo te numery nic mi nie mówia,koncowka jest inna ale to pewnie dlatego ze ty masz 524 a ja 324,wiem ze sterownik pompy ma mniejsza wtyczke i po tym mozna je rozroznic,ja mialem sterownik o numerze koncowym 090 a wlozylem 088 i jest ok wszystko dziala koles ktory mi to sprzedawal powiedzial ze auto z ktorego pochodzi ten sterownik moglo byc w innej opcji!Dziwne jest ze obrotomierz Ci czasem dziala u mnie byl calkiem martwy!Ja kupilem uzywany sterownik u chlopaka w Belchatowie za 250zl on ma sporo czesci do tego diesla ale warto pofatygowac sie osobiscie na podmiane on sie zgodzi i wtedy bedziesz pewny co bierzesz!Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wskazowki, co do obortomierza to jest on martwy, podnosil sie lekko tylko wtedy gdy odpiolem jedna z wtyczek z tylu licznika i to na jakies 2 sekundy a potem bezruch. Ja mam jeden problem bo w mojej okolicy nie ma nikogo juz z 524td, ale dogadalem sie z jednym kolesiem, ze jak wezme od niego sterownik i nie bedzie dziala to zabierze go spowrotem, a ja mu nie zaplace. Jesli ktos z czesci Polski miedzy Krakowem a Katowicami ma 524td i jest chetny do pomocy to pisac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od początku:

Jeżeli auto jest mułowate a do tego obrotomierz i ekonomizer nie dziala to padl komp odpowiadają cy za prace pompy+licznika+kilka innych rzeczy. samochod przełącza się wtedy w tryb awaryjny i ma około 60 % mocy. wystarczy wymienić kompa

SPRAWDZONE bo miałem to samo jakies 4 lata temu:)

Co do pomocy to nie ma sprawy malpa84 - mogę pomóc jak wpadniesz w okolice bytomia, chorzowa albo katowic.

 

a powód dlaczego te kompy padają?? to napewno nie liczniki a stan akumulatora - bardzo ważne jest aby mieć dobry aku. w innym przypadku dzieje się tak:

Wiadomo ze do odpalenia silnika potrzebna jest spora ilość energii jezeli aku jest słaby to komp przekazuje pomimo tego cała dostępną energie na odpalenie a potem do chodzi do powrotu prądu i przebicia na kondensatorach kompa. Z czasem kondensatory nie wytrzymują i przepalają się i do chodzi do spalenia układu.

pozdrawiam i powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.