Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Przymierzam się wymienić łańcuch.Autko ma około 190tyś.

 

Co powinienem również sprawdzić lub też wyczyścić albo wymienić w trakcie wymiany.

 

Kazdy specjalista(mech.) inny dlatego wolałbym sie z lekka przygotować.

Opublikowano

Przede wszystkim to znaleźć mechanika, który poradzi sobie z wyjęciem i włożeniem silnika. I który wymieni ci obydwa łańcuchy a nie tylko górny...

A wymienia się oczywiście komplet czyli łańcuchy, zębatki i napinacze...

Masz jakieś niepokojące objawy, że chcesz wymieniać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyjmuje się tylko skrzynię, silnika nie trzeba ruszać. Tak było u mnie, masz wtedy idealny dostęp do wszystkich łańcuchów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyjmuje się tylko skrzynię, silnika nie trzeba ruszać. Tak było u mnie, masz wtedy idealny dostęp do wszystkich łańcuchów.

 

W automacie też?

Opublikowano
Przede wszystkim to znaleźć mechanika, który poradzi sobie z wyjęciem i włożeniem silnika. I który wymieni ci obydwa łańcuchy a nie tylko górny...

A wymienia się oczywiście komplet czyli łańcuchy, zębatki i napinacze...

Masz jakieś niepokojące objawy, że chcesz wymieniać?

 

Mechanika juz nalazłem..jest polecany na forum i już miałem okazje się z nim spotkać.Sprawdził auto i potwierdził moje obawy ale powiedział że nie jest tak jeszcze tragicznie(po głosie tego cykania)

Objaw sam usłyszałem wcześniej,charakterystyczne cykanie.Najgorsze że w niemieckich BMW serwisach mówią że nic nie słyszą.

 

 

Wyjmuje się tylko skrzynię, silnika nie trzeba ruszać. Tak było u mnie, masz wtedy idealny dostęp do wszystkich łańcuchów.

 

Tego nie słyszałem..ciekawe...czyli cena powinna byc mniejsza za wymiane czy się mylę?

 

Jeżeli bedzie jednak silnik wyjmowany to zapytam się jak na wstepie:

Co powinienem również sprawdzić lub też wyczyścić albo wymienić w trakcie wymiany

..nie wiem jakieś zapadki co się gdzieś urywają czy też wyczyścić gdzieś coś przy wtryskach?...coś wadliwego w tym modelu?

 

 

...

Opublikowano
Z ciekawości ile mechanik powiedział za wymianę rozrządu??
Opublikowano
w niemieckich BMW serwisach mówią że nic nie słyszą

to widzę, że mają tą samą wadę słuchu co w polskich ASO. U nas mówią, że nic nie słyszą albo, że tak ma być :?

To wymieniasz w DE? Ile za wymianę poza ASO?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyjmuje się tylko skrzynię, silnika nie trzeba ruszać. Tak było u mnie, masz wtedy idealny dostęp do wszystkich łańcuchów.

 

W automacie też?

 

 

Tak u mnie jest automat i w Inchcape wyjęli skrzynię, zdjęli tylny dekiel i wymienili rozrząd.

Opublikowano
Wyjmuje się tylko skrzynię, silnika nie trzeba ruszać. Tak było u mnie, masz wtedy idealny dostęp do wszystkich łańcuchów.

 

W automacie też?

 

 

Tak u mnie jest automat i w Inchcape wyjęli skrzynię, zdjęli tylny dekiel i wymienili rozrząd.

Ile to kosztowało ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Da sie to zrobic bez wyjmowania silnika , ale oczywiscie lepiej wyciagnac. Moj mechanik z koleji stwierdzil , ze nie zrobi sie tak dokladnie na samochodzie, bo

jest tam miejsca na reke dziecka :norty: Ale to kwestia kto robi i za ile.

Dodatkowo w polaczeniu z ta robota, mozna wymontowac miske olejowa i ja wyczyscic, bo jest tam napewno kupa szlamu. Moj zrobil to standardowo, po wymontowaniu silnika.

Btw,

Po wyczyszczeniu miski - olej po 4 kkm wyglada dalej b czysto, nie jak nowy ale widac roznice.

Jakby kto pytal - Castrol 5W40 :duh:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ile to kosztowało ?

 

 

Gwarancja :)

 

Da sie to zrobic bez wyjmowania silnika , ale oczywiscie lepiej wyciagnac. Moj mechanik z koleji stwierdzil , ze nie zrobi sie tak dokladnie na samochodzie, bo

jest tam miejsca na reke dziecka :norty: Ale to kwestia kto robi i za ile.

Dodatkowo w polaczeniu z ta robota, mozna wymontowac miske olejowa i ja wyczyscic, bo jest tam napewno kupa szlamu. Moj zrobil to standardowo, po wymontowaniu silnika.

 

 

No nie mów że jest tam tak mało miejsca jak wyjmiesz skrzynię, spokojnie jest dostęp do wszystkiego :) z tego co wiem to robili to zgodnie z zaleceniami BMW więc aby wymienić rozrząd trzeba wyjąć skrzynię. Miskę wtedy też można zdjąć a nawet nie wiem czy nie trzeba?

Opublikowano

Dokładnie. Co ma miska do wyjęcia silnika?

Ktoś wie czy w E60/61 też wystarczy wyjąć skrzynię? Teoretycznie powinno być więcej miejsca niż w E90

Opublikowano
Zdaje się, że misę olejową trzeba odkręcić by wymienić dolną część rozrządu.
arti200. Pozdrawiam!
Opublikowano
Z ciekawości ile mechanik powiedział za wymianę rozrządu??

 

Orginalne części kosztują około 2000zł robocizna drugie tyle w sumie jakies uszczelki to razem bedzie kosztowało około 4500zł

 

Co sądzicie o tych cenach?

Opublikowano

Hmm, co do ceny za wymianę rozrządu, to na ASO chyba standard, jeśli oczywiście bez wyciągania silnika.

Ja zapłaciłem za wymianę dwumasy, sprzęgła, oleju w skrzyni i filtra paliwa 600 zł, ale u zaprzyjaźnionego człowieka.

 

Jeżeli bedzie jednak silnik wyjmowany to zapytam się jak na wstepie:

Co powinienem również sprawdzić lub też wyczyścić albo wymienić w trakcie wymiany

..nie wiem jakieś zapadki co się gdzieś urywają czy też wyczyścić gdzieś coś przy wtryskach?...coś wadliwego w tym modelu?

 

Dobrze właśnie sprawdzić sprzęgło i dwumasę przy Twoim przebiegu i jeśli jeszcze tego nie robiłeś, albo wiesz, że nikt wcześniej nie robił, to możesz wymienić sobie olej w skrzyni, na pewno nie zaszkodzi - koszt, to około 100 zł za 2 litry oleju (wchodzi 1,6l), oczywiście zakupionego nie w ASO.

Opublikowano
Hmm, co do ceny za wymianę rozrządu, to na ASO chyba standard, jeśli oczywiście bez wyciągania silnika.

 

Z tego co mi wiadomo silnik bedzie wyciągany w tej cenie..pare postow czytałem jak ludzie płacą po 3500 za wymiane...zawsze to 1000 w kieszeni

Opublikowano
i to razem bedzie kosztowało około 4500zł

 

Co sądzicie o tych cenach?

4500 to dobra cena , do tego pewnie dojdzie olej i filtr - ok 600 , warto do tego wymienic olej w skrzyni ( producent zaleca co 150kkm ) jak juz jest rozebrane.

Mozna pomyslec o sprzegle przy okazji, aby miec spokoj na nastepne min 2 lata.

Nie wiem ile chcesz tym autem jeszcze smigac , ale olej w skrzyni mozesz wymienic :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
i to razem bedzie kosztowało około 4500zł

 

Co sądzicie o tych cenach?

4500 to dobra cena , do tego pewnie dojdzie olej i filtr - ok 600 , warto do tego wymienic olej w skrzyni ( producent zaleca co 150kkm ) jak juz jest rozebrane.

Mozna pomyslec o sprzegle przy okazji, aby miec spokoj na nastepne min 2 lata.

Nie wiem ile chcesz tym autem jeszcze smigac , ale olej w skrzyni mozesz wymienic :cool2:

 

 

a u mnie producent na skrzyni biegów napisał "NO OIL CHANGE" - może mam innego producenta :)

Opublikowano

Lancuch mialem wymieniany (poprzedni wlasciciel, w ASO, faktura na 10k 1,2 :duh: ) i po >47kkm jest dalej cisza (nic nie szura :8) ).

Odnosnie naklejki (No oil change), to jest podobno wg BMW, u mnie tez naklejka byla, ale jednak zdecydowalem sie wymienic (~215kkm): https://www.dropbox.com/sh/c9aez5xv83w07o1/Q-ohONgvHN ;)

  • 3 lata później...
Opublikowano

Ja jestem po wymianie. Wyglądało to tak:

Pół roku się pałowałem z inchcape we Wrocławiu bo auto miało do 105 tys. przeglądy u nich i jak pytałem na ostatnim [przeglądzie co tak cyka to powiedzieli że tak ma być, a 15tys później stwierdzili że niezwłocznie trzeba rozrząd wymienić. W trakcie akcji serwisowej wymienili tylko górny, każdy wie o co chodzi...

 

Finalnie kupiłem cała listę części jaka jest do wymiany gdy robi to serwis włącznie z górnym łańcuchem - jak komplet to komplet.

 

Ogarnięty mechanik zrzucił cały układ silnik ze skrzynią i sankami i dopiero zaczął grzebać. w 3 dni było gotowe. Wg niego łańcuch jeszcze mógł trochę pojeździć.

 

Koszt całości 5tyś. zł w okolicy Wałbrzycha. Wiem, że w Legnicy jakiś macher robi to za 1500-1800. Oczywiście wymienia tylko łańcuchy, ślizgi i koła zębate. Kto chce niech tam jedzie...

 

U mnie po wymianie wszystko w porządku. Jakby mi spalanie wzrosło o 0,5l ale może to sugestia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.