Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam pisze do was bo niewiem co mam myslec. Ostatnio zaczal mi wyciekac plyn chlodniczy i nie mialem pojecia z kad wiec postawilem samochod do mechanika. Mechanik stwierdzil ze jest winna pompy wody, wiec pytam sie ile ona kosztuje powiedzial mi ze od 290zl-423zl(cos w tych granicach). Rozebral i wyszlo na to ze ta niby najdrozsza, wymienil i nie cieknie ale mam teraz dziwne objawy na wstazniku temperatury wczesniej bylo szybko do 90C a teraz przejechalem nie dajac w gas 25km i doszlo do 85C, a wczesniej bylo normalnie. Mechanik jeszcze mi powiedzial ze uszczelka pod glowica niedlugo siadzie i ja z takim zapytaniem w jaki sposob on sobie to sprawdzil i ile jej wymiana kosztuje z robocizna E320D z gory dzieki :mad2:
Opublikowano

podaj ostatnie cyfry vinu to sprawdzimy jaką masz pompę. te ceny co podałeś to z robocizną?

niedogrzewanie najczęściej wiąże się z niesprawnością któregoś termostatu

z uszczelką pod głowica to ciekawe... może korzysta ze szklanej kuli ? :)

Opublikowano
podaj ostatnie cyfry vinu to sprawdzimy jaką masz pompę. te ceny co podałeś to z robocizną?

niedogrzewanie najczęściej wiąże się z niesprawnością któregoś termostatu

z uszczelką pod głowica to ciekawe... może korzysta ze szklanej kuli ? :)

ta cena to tylko pompa o robociznie nic nie mowie, niewiem jaka koncowka interesuje tego vinu podaje 10*KE53138 niewiem czy to wystarczy

Opublikowano
Jeśli nie masz plam oleju na styku bloku i głowicy to nie wiem jak on to zdiagnozował.

wiem ze cos tam troche cieknie ale z tego co wiem to chyba ropa itp bo olej watpie bo nie ubywa

Opublikowano
To coś nie umie tej pompy po numerze VIN znaleźć. Tak czy inaczej patrząc na Allegro ceny pomp wahają się od 100 do maksymalnie 350zł (wliczając wysyłkę).
Opublikowano

nr Twojej pompy to 11510393731

na alledrogo od 90 do 190 zika

 

zmień mechanika bo coś mi się wydaje że Twój Cię próbuje naciągnąć jeszcze na uszczelkę pod głowicą (a koszt jest sporo większy niż przy wymianie pompy)

 

a jeśli chodzi o niedogrzewanie to albo mu zawieź spowrotem niech w ramach gwarancji naprawia, albo kombinuj z termostatami. Uszczelce pod głowica daj spokój bo to nie małe koszty

Opublikowano
sama uszczelka coś koło 200-300 zł, ale dochodzi do tego koszt planowania głowicy, nowe śruby do głowicy, uszczelka pod dekiel, warto sprawdzić od razu świece i wymienić, uszczelki pod kolektory ssący i wydechowy, przy okazji płyn chłodniczy...i na pewno jeszcze kilkanaście rzeczy... :) nie każdy mechanik też umie ustawić wałki rozrządu w bmw ;) w sumie taka zabawa może wyjść grubo ponad 1tys, a przy Twoim mechaniku pewno pod 2tys :P
Opublikowano
sama uszczelka coś koło 200-300 zł, ale dochodzi do tego koszt planowania głowicy, nowe śruby do głowicy, uszczelka pod dekiel, warto sprawdzić od razu świece i wymienić, uszczelki pod kolektory ssący i wydechowy, przy okazji płyn chłodniczy...

Uszczelka + planowanie (w sumie planowanie to niecałe 100zł) + śruby (20/30zł) oczywiście. Po co wymieniać uszczelkę pod deklem, świece, uszczelkę pod kolektory czy płyn chłodniczy jeżeli wszystko z nimi jest ok?

Opublikowano
sama uszczelka coś koło 200-300 zł, ale dochodzi do tego koszt planowania głowicy, nowe śruby do głowicy, uszczelka pod dekiel, warto sprawdzić od razu świece i wymienić, uszczelki pod kolektory ssący i wydechowy, przy okazji płyn chłodniczy...

Uszczelka + planowanie (w sumie planowanie to niecałe 100zł) + śruby (20/30zł) oczywiście. Po co wymieniać uszczelkę pod deklem, świece, uszczelkę pod kolektory czy płyn chłodniczy jeżeli wszystko z nimi jest ok?

 

warto sprawdzić/wymienić jeśli nie wiemy w jakim są stanie żeby 2 razy nie robić tego samego (np jak się okaże że spalona świeca się urwie przy odkręcaniu), płyn chłodniczy powinno wymieniać też co jakiś czas, a uszczelki powinno się wymieniać żeby nie było przedmuchów ;) :cool2: a skoro już i tak będzie wszystko na wierzchu to chyba łatwiej pooglądać i ewentualnie wymienić. Autorowi wątku chciałem uświadomić jedynie jakie go koszty mogą czekać, żeby potem nie było :cry2: :mad2: :)

Opublikowano

Mi chodziło bardziej o taką sprawę, że jak oddasz samochód do mechanika na taką wymianę to faktycznie może Cię naciągnąć na te wszystkie rzeczy. Ja wymieniałem ostatnio u siebie uszczelkę pod głowicą i mogłem wszystko pooglądać. Uszczelki wszystkie były w dobrym stanie bez żadnych oznak zużycia. Płynu co uciekło trochę to uzupełniłem (inna sprawa jak uszczelka nie pęknie między dwoma cylindrami). Ale to faktycznie sprawa konkretnego przypadku.

Pozdrawiam.

Opublikowano
uszczelka kosztuje 100- 200 zł + koszty zrobienia głowicy, planowanie 100, sprawdzenie szczelności 50, wymiana uszczelniaczy 50 i dotarcie zaworów 100 zł( choć nie koniecznie). Ja u siebie rozbieralem i składałem sam ale jak sie orientowalem to za robote wołali ok 500 zł :roll:. W kolektorze ssącym sa pojedyncze uszczelki wciskane których raczej nie trzeba wymieniać chyba że mają jakieś ślady zurzycia, w wydechowym jest blaszana ktorej sie nie wymienia jesli sie nie wypali. Reszta, od rozrządu itp raczej zostaje. No i trzeba uważać przy wyciąganiu wtrysków zeby oringów nie pogubić, mi kiedyś wpadł jeden do silnika i byl problem zeby dostać takowe :D no i co do tego mechanika to hcyba cie troche troluje. jak Ci powiedzial ze uszczelka zaraz pójdzie to raczej chce cie na robote pociągnąć bo tego fizycznie nie da sie stwierdzić... to tak jakbyś mial na ulicy powiedziec ze zaraz spotkasz Sashe Grey :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.