Skocz do zawartości

nierównomierne przyspieszenie


dash_a

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Panowie mam problem, gdy wcisne pedał gazu powiedzmy do połowy samochód przyspiesza lecz nierównomiernie tz przydusi się potem jakieś 10 tyś obrotów pociągnie w górę, znów się przydusi(przyspiesza lecz wolniej) i znów pociągnie i tak aż do końca obrotomierza.Na luzie silnik wkręca się bez problemów. Wymienione są świece i filtr powietrza, spalanie bardzo dobre,wolne obroty stabilne,paliwo lane na różnych stacjach i różnego rodzaju, podejrzewam przepływomierz powietrza - co wy na to?[/url]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr powietrza mam w kształcie kwadratu, myślę że toorginalny...?!, ponoć da się sprawdzić przepływomierz tak: "zmierzyć wyjście napięcia z przepływomieża, w trakcie pomiaru poruszać przepustnicą przepływomierza zakres powinien się zmieniać od 0 do 5 volt", sprawdzę to w tym tyg w praktyce i zobaczymy co wyjdzie z pomiarów :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak szybko wymieniles ten filtr, zrobiłeś to sam czy mechanik wymienił.

Możesz opisać jak to się robi, bo też zamierzam wymienić, a lubie troche pomajsterkować.

 

Może jakiś rysunek w realoem. gdzie on sie znajduje (ten filtr)

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wsumie podobne objawy, tylko w mniejszym "natężeniu" i na zimnym silniku jedynie.Wiadomo - nie kręce powyzej 2500 jak sie nie nagrzał jeszcze, ale itak czuc delikatnie takie nierownomierne przyspieszanie, bardzo słabo odczuwalne, praktycznie tylko ja to czuje. Filtr powietrza/paliwa/sonda lambda/filtr oleju i sam olej zmienione jakies 1500km temu. Co moze byc przyczyną tego zachowania ?? Spalanie w normie, jak sie nagrzeje to tez idzie jak burza pomimo ze to tylko 316i :]

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie jak jest zimny w przedziale 1500 - 3000 nierównomierne przyspieszanie. Spalanie w normie w mieście 9-10 l/100km a mieszany ok 8l /100km.

Swiece wymienione, przewody do swiec również, filtr powietrza.

 

Może to przez filtr paliwa, który tłumi (jak zanieczyszczony) dobry dobór mieszanki.

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa można bez probelmu wymienić samemu, trzeba wejść pod auto,stanąć mniej więcej na wysokości fotela kierowcy,jest tam taka plastikowa,czarna osłonka przykręcona 2 śrubkami,zdejmujemy ją i jest filtr przykręcony do podłogi jedną obejmą, wężyki zaciśnięte na końcówkach filtra małymi obejmami, odkręcamy je(wycieknie troszkę paliwa od strony pompy paliwa). Wymieniamy filtr(na filtrze jest strzałka w którą stronę należy go założyć) i zakręcamy - obejmki na wężykach, obejmę mocowania filtra i osłonkę. Tak to wygląda w 316i, pewnie w innych modelach jest podobnie. U mnie też na zimnym silniku dusił się bardziej i tylko ja to wyczuwałem, nawet mój mechanik się przejechał i tego nie odczuwał. Jeśli wszystko zostało wymienione tz świece,przewody, filtry,sonda to można jeszcze sprawdzić przepływomierz na dwa sposoby - albo zmierzyć napięcie na przewodzie na wyjściu z przepływki albo odłączyć przewody od przepływomierza wtedy autko powinno zgasnąć(z tego co się oriętuję,mogę się mylić). [/i]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenę pewnie podał ci za orginalny filtr,polskiego filtrona kupisz za 30zł,niektórzy nie polecają,a ja w swoich poprzednich dwóch BMW zakładałem polskie i byo wszysko ok.Dołączając się do rad kolegów powiem tylko aby użyć nowych cybantów(zacisków)bo stare po powtórnym zakręceniu potrafią jednak przepuścić
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze powinismy w naszych samochodach najpierw dbac o wymiane podstawowych elementow eksploatacyjnych a dopiero pozniej pytac co sie moglo stac. Ja w kazdym moim samochodzie zawsze regularnie wymienialem filtr powietrza i paliwa, swiece, raz na 2-3 lata kable WN, czyscilem kopulke i oczywiscie zmienialem terminowo olej. To co mozna zrobic samemu lepiej dopilnowac i nie zalowac 20 czy 30 zlotych bo to sie pozniej odbija na portfelu. Mysle, ze dobrym pomyslem tez jest jechac na przeglad, a nie (co niestety jest czeste) dawac na flaszke za podbicie dowodu. Generalna zasada - lepiej zapobiegac niz zwalczac. Mamy samochody z segmentu aut luksusowych (tzn. ja mialem compacta, ale wczesniej E-32 :) ) i trzeba je wlasnie tak traktowac. Moze to sa banaly, ale warto czasem to przypomniec. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ten filtr paliwa za 49zł firmy mayba czy coś takiego produkcji niemieckiej. Filtron oferowano mi za ok 60 zł, dzisiaj zakładam i zobaczymy czy jest jakaś róznica w przyspieszaniu pomiedzy 1500 a 3000 obr/min.

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienił filtr paliwa iii autko sie poprawilo, tak jak przypuszczalem. Filtra nie wymienialem a sam na nim przejechalem 15 tys. a wczesniej to nie wiem ile ktos jeździl. Autko stalo sie jakby mocniesze. w przedziale 1500 - 3000 obr/min nie ma przerywania.

 

Poza tym wymienilem olej (wraz ze skasowaniem inspekcji olejowej) i kompletny rozrząd, zapłaciłem za całość 340 zł . Moj był tylko olej i filtr paliwa, reszte zorganizowal mechanik.

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Podepnę się tutaj bo problem mam podobny. Tak do 3,5k obr/min czuć jakby co chwile coś łapało za zderzak potem już idzie ładnie.Problem przygnębia mnie tym bardziej że w ciągu ostatnich 2 tygodni wymieniłem bardzo dużo części na nowe - był problem z wytartym wałkiem i nie wkręcaniem się na obroty. No więc co zostało zrobione:

 

-nowy wałek, dźwigienki, popychacze;

-wymieniona uszczelka pod głowicą;

-nowe uszczelniacze, dotarte zawory;

-wymieniony pasek, rolki, napinacz;

-zalany Mobilem 10W40 + nowy filtr

-wymieniony filtr paliwa + powietrza;

-nowe przewody WN + świece ( to na jesieni ale od tamtej pory przejechane może 6k km )

-dziś wymieniona kopułka + palec;

 

Po remoncie chodzi cichutko, wkręca się do odcinki i generalnie jest ok gdyby nie to zamulane przyspieszanie.

Na jesieni, byłem na diagnostyce i nie wykryto żadnych błędów ( nie wiem czy aby sprawdzić przepływomierz trzeba badać auto właśnie pod tym kątem czy taki ogólny test wykaże że coś jest nie tak, co do sondy to napięcie wahało się od 0,2 do 0,8 volta na wolnych ).

I teraz to już nie wiem gdzie uderzyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.