Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To nie przez wode (woda niszczy gdy jest dlugo w ukladzie, rdza, kamień, gotuje sie za szybko w porownaniu do plynu itd albo w zimie gdy rozsadzi silnik). Uszczelka pomiedzy glowica a blokiem uszczelnia kanaly z plynem chlodzacym, dlatego masz dym w ukladzie chlodzacym, lepiej z tym nie jezdzic. Dolac wode i do mechanika. I tak bedzie musial wszystko spuscic.
  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
To nie przez wode (woda niszczy gdy jest dlugo w ukladzie, rdza, kamień, gotuje sie za szybko w porownaniu do plynu itd albo w zimie gdy rozsadzi silnik). Uszczelka pomiedzy glowica a blokiem uszczelnia kanaly z plynem chlodzacym, dlatego masz dym w ukladzie chlodzacym, lepiej z tym nie jezdzic. Dolac wode i do mechanika. I tak bedzie musial wszystko spuscic.

 

moge zaryzykować i jechac 35 km do mechanika ? czy moze sie cos stać ?

Opublikowano
Dolewaj wode zeby nie wywalilo calej, chodzi o to zeby sie nie zagotowalo. Bo jak sie zagotuje silnik to juz lepiej bedzie znalezc nowy niz ten naprawiac.
Opublikowano
Dolewaj wode zeby nie wywalilo calej, chodzi o to zeby sie nie zagotowalo. Bo jak sie zagotuje silnik to juz lepiej bedzie znalezc nowy niz ten naprawiac.

 

no ok , ale nie mam pewnosci czy sie nie zagotuje.. niby wlałem tej wody tylko 0.4L , ale biorac pod uwage temperature jaka mamy + 35 km do przejechania to samochod napewno bedzie goracy jak smok.. jest jakas nadziaja ze sie nie zagotuje ?

Opublikowano

Tak, duzo. Nawet samo jej sciagniecie w celu zalozenia na nowo to wydatek bo planowac trzeba.

Warto by od razu przeszlifowac zawory i gniazda. Wymienic uszczelniacze zaworowe i ocenic stan rozrzadu. Co najmniej ustawic jesli nie wymienic. Ustawienie to oczywiscie mus. Do tego koszt nowych srub i uszczelek. Nowe plyny i filtry.

Opublikowano
Tak, duzo. Nawet samo jej sciagniecie w celu zalozenia na nowy to wydatek bo planowac trzeba.

Warto by od razu przeszlifowac zawory i gniazda. Wymienic uszczelniacze zaworowe i oceni stan rozrzadu. Co najmniej ustawic jesli nie wymienic. Ustawienie to oczywiscie mus. Do tego koszt nowych srub i uszczelek. Nowe plyny i filtry.

 

reasumujac jaka to moze byc kwota ?

Opublikowano

Czasem tyle, co silnik na swap ale po takie robocie, o ile pierscienie i panewki sa ok, masz silnik jak zegarek.

Czego nie mozna powiedziec o slupku niewiadomego pochodzenia, ktorego nikt Ci tez za darmo nie przelozy.

Opublikowano

Kochany ktos niedawno wypalil posta w dziale porad, jako odpowiedz na pytanie czy warto kupic BMW.

Jak nie masz kasy na nie tanie naprawy, to na pewno nie warto.

 

Pociesze Cie, ze generalka silnika praktycznie w kazdym aucie jest tak samo kosztowna. Musi Ci to ktos rozebrac, ocenic straty i wtedy bedziesz wiedzial jaki koszt. Ja Ci podalem czarny scenariusz.

Opublikowano
podtlenek lpg moze byc glowna przyczyna, uszczelka pada z reguly w wyniku nieregularnego przegrzewania glowicy
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam , duzo czasu minelo od kiedy borykam sie z tym problemem , i musze wam powiedziec, ze problem dalej jest...

 

oddałem samochód do znajomego mechanika , zrobiono mi tam uszcelke pod głowica + caly komplet tych uszczeleczek ktore tam ida wraz z planowaniem itd , do tego był przestawiony rozrzad oraz padniety 1 ślizg , wrocilem zadowolony do domu , samochod elegancko chodził , co widze na drugi dzien na kostce ? plama oleju... no wiec dzwonie do mechanika , powiweidzial ze juz nie ma mowy zeby gdzie kolwiek lecial olej wiec zostaje albo spod miski olejowej albo korka , ok zawiozlem samochod znowu , kolejna kasa i czekanie.. odbieram samochod i wszystko cacy do nastepnego dnia.. znowu plama oleju , juz sie zalamalem wiec podjechalem na stacje diagnostyczna , tam koles powiwedzial ze ewidentnie cieknie z przedniej oslony (simering walu korbowego przod) , ktory przeciez wymienialem 1 miesiac temu ;OOO z tych srób kolo kola pasowego ewidentnie zbiera sie na moich oczach po jezdzie kropla i spada , w dodatku po wymianie uszczelki miski olejowej samochod dziwnie chodzi , jak odpalam go to chodzi nie rowno , z wydechu slychac takie lekkie "pyr pyr" co 1 sekunde wlasnie jak by sie troszke dusil , gdy otwieram maske silnik strasznie drga , wydaje mi sie ze nigdy wczesniej az tak nie drgał , panowie co to moze byc ? czy to cos przy wymianie uszczelki pod miska olejowa sknocili czy to ten simering walu na to dziala ? bo wiem ze przy wymianie uszczelki miski trzeba bylo podniesc silnik 5cm do gory wiec moze cos zle pozniej spasowali ? nie mam juz kompletnego pojecia ocb...

 

aha i ta wymiana uszczelki walu korbowego to ciezka robota ? niby juz raz to wymianielm u jakiegos mechanika miech temu ale wtedy robilem jeszcze pare innych rzeczy i nie wiem ile on za to konkretnie wzial..

Opublikowano

aha i jescze jedno pytanie , jak leci olej z simeringu walu korbowego to moge z tym jezdzic i ewentualnie dolewac oleju czy raczej nie wolno bo moge cos narozrabiac powazniejszego ?

 

udalo mi sie zrobic 2 zdjecia ;

 

http://imageshack.us/photo/my-images/202/kj0z.jpg/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/823/8ldz.jpg/

Opublikowano
co do nierównej pracy silnika to powiedziałbym że właśnie teraz masz przestawiony rozrząd. Mierząc na bagnecie ile oleju Ci ubywa?
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano
co do nierównej pracy silnika to powiedziałbym że właśnie teraz masz przestawiony rozrząd. Mierząc na bagnecie ile oleju Ci ubywa?

 

 

mozliwe , ze podczas wymiany uszczelki pod miska olejowa przednia czesc podnoszac silnik 5 cm do gory przestawili rozrzad ? droga sprawa go ustawic ? a nie powinienem slyszec jakis dziwnych dzwiekow jak to byl by rozrzad ?

 

oleju mialem troszke ponad polowe , po 2 dniach jezdzenia juz na rowno pomiedzy podzialkami , teraz samochodem w ogole nie jezdze bo sie boje.. mam zastepczy od taty.. POLO 1.4 !! hehhe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.