Skocz do zawartości

318i Wymiana płynu chłodniczego


matilapy

Rekomendowane odpowiedzi

lepiej jak samochod stoji na plaskim przy spuszczaniu czy przod moze byc wyzej? znalazlem ta srube tylko skad wziazc uszczelke po odkreceniu wydaje mi sie, ze stara nie bedzie sie nadawala

 

sproboje tak jak pisał " danielxc717 " z dolnym wezem chlodnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co tak kombinujecie. Ja ostatnio u siebie w m47 wymieniałem płyn i przez korek w chłodnicy, korek w zbiorniku wyrównawczym i śrubę w bloku spuściłem 7 litrów czyli 100% płynu. Auto normalnie na płaskim. Pod śrubę dajesz nową podkładkę którą kupujesz w aso za jakieś grosze i gitara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej dobry płyn (ja zalewam prestone) i będzie miał dobre właściwości na zimę i lato. Nie trzeba się pozbywać każdej setki jeśli tylko wymieniamy płyn. Gorzej jak jest syf w układzie np po uszkodzonej uszczelce i musimy wszystko dokładnie zlać. W takim przypadku jest Ty ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro bede odpowietrzał układ chłodniczy. Na plaskim podlozu odpowietrzac czy lepiej jak przod jest wyżej?

 

Tak mam zamiar odpowietrzac

1. Na początku ustawiam ogrzewanie samochodu na najwyższy tryb. Dmuchawę ustawiam na najniższy tryb i przekręcam kluczyk na zapłon

2. Wykręcam śrubę odpowietrzającą chłodnicy, jest obok korka wlewu. Jak będzie się wylewać przez nią płyn chłodzący bez pęcherzy powietrza - zakręam.

3. Wykręcam dodatkową śrubę odpowietrzającą na obudowie termostatu. Jak układ się odpowietrzy - zakręam. Nie we wszystkich wersjach ta śruba występuje, jak nie masz - nie musisz tego robić.

4. Odpalam silnik, ogrzewanie cały czas włączone, nie zakręcam korka wlewu. Lekko przegazuje auto, resztki powietrza wydostaną się z układu, a poziom płynu chłodzącego spadnie. Kontroluje go, jak będzie poniżej oznaczenia max - dolejam.

5. Rozgrzeje silnik do temperatury roboczej, zostawam na biegu jałowym i ponownie odkręć śruby odpowietrzające. Musi się z nich wylewać płyn chłodzący bez pęcherzy powietrza.

6. Zakręćam śruby, dolewam płynu do poziomu oznaczonego max, zakręć korek wlewu.

7. Nagrzaam silnik do momentu aż otworzy się termostat.

8. Gasze silnik. Kontrolę płynu chłodniczego przeprowadzamy po całkowitym ostygnięciu silnika. Ewentualne braki uzupełniamy. Gotowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam też jestem przed wymianom zbiorniczka wyrównawczego , ale pytanie mam odnośnie podniesienia auta podnośnikiem, otóż uniosłem auto na podnośniku żeby odkręcić osłonę pod silnikiem, po opuszczeniu auta wydaje mi sie że nie obniżyło się do takiego stanu jak przed podnoszeniem czyli przód jest wyżej, a tylna oś nie równo czyli siedzi na lewym tylnym niżej niż prawym , pytam bo po raz pierwszy uniosłem auto, czy wróci do normy jak od pale auto? mam układ dsc.

 

Dziś próbowałem odpowietrzyć układ.

1. Zalałem płyn przy odkręconych odpowietrznikach koło wlewu wody jak i koło termostatu, wlewając płyn aż do momentu pojawienia się wypływającego płynu z odpowietrznika koło wlewu, natomiast płyn nie wylewał sie z odpowietrznika koło termostatu, zakręciłem wiec wszystkie odpowietrzniki zostawiając odkręcony wlew wody , ogrzewanie włączone na maksa przy delikatnym nawiewie, odpaliłem auto i bąbelki powietrza wydostawały się przez wlew wody delikatnie dodając gazu. jak próbowałem odkręcić odpowietrznik koło wlewu lub termostatu zaczynało wyrzucać wodę we wlewie wody więc odciągnąłem trochę płynu strzykawką bo poziom wody coraz bardziej się podnosił( to był chyba błąd ). Zakręciłem wlew wody przejechałem się auto grzeje i trzyma temperaturę, po ostygnięciu odkręciłem kurek wlewowy i dolałem płynu. Jutro odkręcę kurek ustawie ogrzewanie i zobaczę czy lecą bąbelki powietrza. :(

Edytowane przez ipmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu. Czeka mnie wymiana płynu chłodniczego w M52. Dobrze rozumiem, że trzeba odkręcić korek nr 2:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CL31&mospid=48080&btnr=17_0168&hg=17&fg=05

Czy 11 tutaj:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CL31&mospid=48080&btnr=11_2166&hg=11&fg=10

To śruba spustowa płynu chłodniczego z bloku silnika? Trzeba ją wymieniać wraz z płynem? Jest tam jakaś uszczelka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie nie zlewałem z bloku silnika ponieważ jest tam trudno się dostać, a po rozmowie z ludźmi pracującymi w aso oni też tego nie robią (nie wiem czy to norma) ja wlałem 5l a cały układ ma 7l. Wydaje mi się ze jak sprawdzę jaką ma temperaturę płyn ( bo zalewałem go koncentratem plus woda destylowana 1:1) i będzie w normie to wydaje mi się że tak może zostać, a swoje właściwości układ będzie spełniał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.