Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

popisałem się inteligencją i wlałem olej do wspomagania kierownicy do zbiornika płynu chłodniczego. Zorientowałem się dopiero po zrobieniu 2500 km! Muszę spuścić ten olej czym prędzej, powiedzcie czym ewentualnie skutkuje taka pomyłka?

Opublikowano

z dobre 0,5 litra o dziwo temperatura podczas jazdy nie ulega zmianie na wyższą...

Taką płukankę można zrobić samemu czy to bardziej skomplikowana sprawa?

Opublikowano
Płukanie jak najszybciej trzeba zrobić, ale niestety musisz wymontować nagrzewnicę i chłodnicę bo stamtąd samo nie wypłynie. Jednak jak nie używałeś ogrzewania to olej nie dostał się do nagrzewnicy więc ją można będzie pominąć.
Opublikowano
Pytanie jak skuteczny jest w rozpuszczaniu mazidła powstałego z oleju połączonego z płynem. Być może, że u Ciebie nie będzie problemu z wypłukaniem tego oleju bo chyba dość wcześnie to zauważyłeś. Spróbować możesz na pewno nie zaszkodzi.
Opublikowano

Coś takiego może zdarzyć się każdemu więc głowa do góry ......... co do konkretów jeśli mnie by to spotkało to :

 

- zastosowałbym środek do płukania chłodnic;

 

- spuścił praktycznie cały płyn chłodnicy ............, a pamiętać trzeba o korku spustowym w bloku silnika ;) (2.0d 150 KM z prawej strony);

 

- pokusiłbym się dodatkowo o demontaż chłodnicy i dodatkowe/indywidualne wypucowanie od wewnątrz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z dobre 0,5 litra o dziwo temperatura podczas jazdy nie ulega zmianie na wyższą...

Taką płukankę można zrobić samemu czy to bardziej skomplikowana sprawa?

 

Przejechałeś na tym 2500km a troche to jest i nic sie nie dzieje , osobiście wymieniłbym tylko płyn na nowy. Jezdził dalej i oberwował

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega załatwił tak samo peżota, tylko olejem silnikowym. :mrgreen:

Jemu narobiło strasznie dużo majonezu w układzie chłodzenia, więc najpierw przelewaliśmy układ wodą na zimno, co by z grubsza wypłukać, a potem zalaliśmy całość ciepłą wodą ze zwykłym proszkiem do prania, przejazd kilka kilometrów żeby wypłukało, spuszczanie całości i tak kilkukrotnie. Ogólnie po 5 razach było już okej.

 

Mam jeszcze taki płyn co wiąże olej wlany do wody (czy coś podobnego z nim robi), który też podobno świetnie sobie radzi w takich przypadkach, niestety nie jest to ogólnie dostępne, ale podpytam co to za specyfik, to podzieje się informacją. Wiem że u ojca w pracy stosowali w przemysłowych silnikach jak puszczały olej do układu chłodzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.