Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów

Podczas dłuższej jazdy w trybie automatycznym skrzynia zgubiła piąty bieg i przeszła w tryb awaryjny, w trybie DS w dalszym ciągu przeżucia płynnie bez żadnych problemów, omijając 5 bieg wskakuje również 6tka. Niestety na piątym biegu samochód traci moc i skrzynia przechodzi w tryb awaryjny.

Komputer opisał błąd jako błąd piątego biegu. (przebieg 150 000)

 

Warsztat wstępnie wycenił naprawę na 4500 - wymianę koszyka biegu, lub 9000 wymianę mechatronika. Czy według Was te ceny są ok czy szukać tańszego warsztatu? I drugie pytanie czy nie lepiej od razu wstawić używaną skrzynie koszt około 3000 z tzw "gwarancją rozruchową?" ;)

 

Skoro koszt naprawy jednego biegu to 4500 to jeżeli okaże się, że pozostałe biegi też nie są w najlepszym stanie to koszt naprawy może przekroczyć koszt zakupu nowej skrzyni z BMW. Z doświadczenia z warsztatami wiem, że przy założeniu takiego kosztu dojdą jakieś nieoczekiwane sytuację i przy mojej znajomości mechaniki zapłacę dwa razy tyle.

 

Będę wdzięczny za Wasze opinie.

Opublikowano

Szukaj innego warsztatu !

 

Te skrzynie nie siadają od tak sobie , a przekładnie planetarne tym bardziej.

 

Zapisz błędu z kompa, skasuj je i adaptację.

Jeżeli błąd powróci to na początku ja bym się zabrał za tłoczki na mechatroniku i przeczyścić go.

 

Pewnie będzie jakaś głupota.

 

Ja swojego czasu miałem w e39 kabelek od wtyczki przerdzewiały i za nim do tego ASO doszło - to wydałem szmal na regenerację skrzyni i konwertera, podpory wału, poduszki skrzyni i inne.

Opublikowano
Dziękuje kolego bialaalpina w między czasie przetestowalem inne biegi na trasie i wydaje się wszystko ok, oczywiście pomijając 5 bieg przy zmianie z 4 na 6 skrzynia jak by wrzucała bieg dwukrotnie, ale to w miare logiczne. Wcześniej przeczytałem dużo na forum i nigdzie nie znalazłem przypadku braku 5 biegu, jak już to jedynka, wsteczny lub całkowity brak, więc spróbuje jeszcze w innym warsztacie. W niedzielę mam odstawić samochód więc w poniedziałek wieczorem będę miał opinie drugiego mechanika. W każdym razie samą skrzynie kupie używaną są dość tanie około 2500-3000, bo wiem że poprzedni właściciel jeździł dość ostro i nie chciałbym później naprawiać kolejnego biegu :)
Opublikowano

W cieplewie przy trasie 91 stara 1 masz po lewej stronie duży podobno B dobry zakład zajmują sie tylko skrzyniami biegów.

Zaraz koło biedronki ... Jak tylko wyjedziesz z pruszcża kier Łódź skrecasz w lewo na światłach...widać ich z głównej drogi duży wyraźny czerwony napis...naprawa skrzyn biegów.

Link http://hukalowicz.firmy.net/

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Mam już pierwsze informacje od specjalisty :) Bieg 5 przywrócił się, natomiast czasami znika bieg 4, w związku z tym w pierwszej kolejności sprawdzimy kabelki i mechatronik - nawet nie wiedziałem że coś takiego istnieje. Jeżeli to nie pomoże wymienimy olej i będzie wiadomo czy te zabiegi pomogły, w każdym razie mechanik, który zajmuje się tymi samochodami od lat potwierdził zdanie kol. bialaalpina że te skrzynie nie padają od tak sobie na takim przebiegu, ale niczego nie można wykluczyć.
Opublikowano
No i od razu pytanie do Was, czy orientujecie się czy mechatronik można kupić taniej niż w serwisie, cena w serwisie to około 9000, na allegro nie znalazłem... :/
Opublikowano
Hejka. Mechatronik to kawal aluminium z malymi kanalikami a w nim zamontowane elektrozawory olejowe. One ino moga sie tam zepsuc. Na forum sa ludzi co to regeneruja. Cala regeneracja z nowymi uszczelkami tlokami olejem filtrem oleju kosztuje okolo 1600zl bez robocizny. A za nia to moze z 500zl - okolo 4 godzin pracy. Jak bede na kompie to wysle ci link. Co do oleju - nie zmieniaj go na darmo. Wymiana moze byc nie odczuwalna. Przy spuszczeniu oleju warto zajac sie mechatronikiem . Z doswiadczenia wiem ze automat moze i na wodzie jezdzic az do zatarcia nie bedzie roznicy ;-p
Opublikowano

viewtopic.php?f=15&t=182047

 

Tutaj masz linka. Przeczytaj , są tam zdjęcia i osoby , które sprzedają wszystkie części do skrzyń ZF .

Kasowałeś adaptację komputerem ?

 

Co do ceny mechatronika 9000zł . To jest cena za cały mechatronik . Ty co najwyżej potrzebujesz wymienić , któryś z zaworów i uszczelki.

Opublikowano
Dzięki za link, właśnie przeczytałem. Dzisiaj udało nam się ustalić że wszystkie kabelki itp są ok, a biegi zaczynają szwankować dopiero po rozgrzaniu po około 20-30 minutach jazdy, więc obstawiałbym faktycznie ten mechatronik, bo skrzynia chodzi idealnie na wszystkich biegach tylko na tym jednym czasami po rozgrzaniu wchodzi w tryb awaryjny. Chyba że jest to kwestia oleju, że po prostu się przegrzewa. W każdym razie na pierwszy rzut idzie olej i mechatronik a w ostateczności cała skrzynia.
Opublikowano

W każdym razie dobrze, że odradziłeś mi tą naprawę za 4500, bo mogłoby się okazać, że naprawiłbym skrzynie i wydał pieniądze a sprawa może się zamknąć na mechatroniku. Wydaje mi się, że naprawiać skrzynie opłaca się w przypadku nowych samochodów gdzie koszt skrzyni to 20-30k i nie ma używanych.

 

Zwłaszcza, że jak teraz przeczytałem wpisy kolegów to oboje po remontach samych skrzyń byli niezadowoleni...

Opublikowano
No i jutro wymienimy olej i zregenerujemy mechatronik koszt na razie około 1000 zł plus robocizna :), więc nie ma tragedii, zobaczymy jutro wieczorem czy to pomogło. Mam nadzieję, że ogarniemy temat do weekendu bo jadę w niedzielę do Białego Stoku i jak mi kucnie po drodze gdzieś w dziczy to będzie słabo :)
Opublikowano
Jeśli dalej będziesz miał problem to tak jak kolega pisał wcześniej Teomotors to jeden z najlepszych warsztatów od skrzynek. Ja mam do Poznania 370km ale i tak warto było tam jechać. 5 lat temu nikt nie dawał rady przy skrzyni w samochodzie mojego ojca a tam ogarnęli bez problemu. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sama wymiana oleju to koszt bliski 1000, ciekawe co wejdzie w skład regeneracji tego mechatronika...
Opublikowano
Chyba głownie chodzi o tłoczki i dodatkowe uszczelnienie, nie są to drogie rzeczy. Jutro będziemy wszystko wiedzieć. W razie czego mam u siebie w mieście całą skrzynię od ręki, więc raczej zaryzykuje montaż takiej cena 2500.
Opublikowano

No i jak zwykle się przedłużyło, kurier był dość późno i nie zdążyliśmy złożyć mechatronica, ale z tego co można powiedzieć na teraz to widać że tłoczki były dość mocno wyeksploatowane. Czyli teoretycznie jest szansa na powodzenie :)

 

W trakcie zaważyłem kilka rzeczy:

- tłoczków jest 7 a nie jak w komplecie 6,

- mechatronik ma inny schemat niż 6hp26

- rozkładając go na części warto uważać na rzeczy znajdujące się w środku - kulki, sprężynki itp, nie wiem jakie może mieć to znaczenie, ale lepiej żeby było zgodne ze schematem :)

Opublikowano
Co do zestawu z tłoczkami to powinno ich być 6 . 7 tłok jest sprzedawany osobno i on reguluje ciśnienie w mechatroniku - jak się mylę to mnie poprawcie .
Opublikowano

Niestety zregenerowanie mechatronika i wymiana oleju, w moim przypadku nie pomogła z nie wchodzącym biegiem, a taki był cel całej operacji, dlatego mimo iż widać że skrzynia na nowym oleju i z naprawionym mechatronikiem chodzi lepiej to i tak zdarza się, że wpada w tryb awaryjny na 5 biegu, niestety nie można go usunąć. Jutro wymieniam skrzynie.

 

Gdyby ktoś w przyszłości wymieniał tłoczki w mechatroniku w tej skrzyni służę pomocą. A tymczasem dziękuję kolegom za cenne opinie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A zawory sprawdzał ktoś ? jak już mechatronik był na wierzchu to wypadało by je przetestować, u mnie powodem szarpania skrzyni były już " nie trzymające ciśnienia zawory " może u ciebie zawór od 5 biegu juz jest na wykończeniu? ale to tylko moja zgadywanka bo nie jestem w tym temacie fachowcem.
Opublikowano

W każdym razie skrzynia, którą udało mi się kupić jest praktycznie nowa, jestem bardzo zadowolony, nie wiedziałem, że skrzynia automatyczna może tak chodzić. Jak ktoś będzie kupował używaną skrzynie to mogę polecić dobrą firmę wydałem 2200 + robocizna, wcześniej olej, miska i tłoczki.

 

Ważne sprawy:

- różna numeracja skrzyń wg katalogu 6HP19Z według tabliczki 6HP21,

- wymieniając skrzynie na używaną należy wymienić simmering i montować razem z gruchą :)

- wymiana tłoczków mechatronika jest dość tania, ale pomogła tylko na szarpanie, nie na brak biegu.

 

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc i mam nadzieję, że temat w przyszłości się komuś przyda.

Opublikowano

Hejka

 

Fajnie, że masz już auto ok .

 

Szkoda , że nie udało się uratować starej. Zostawiłeś ją w warsztacie w rozliczeniu ?

 

Czy po naprawie mechatronika zrobili reset skrzyni i adaptację ?

Sprawdzali ciśnienie oleju w skrzyni ?

Opublikowano
Mechatronik był już w nowej skrzyni, więc stary leży razem ze skrzynią, myślisz że komuś by się przydała taka popsuta skrzynia? Nie wiem czy sprawdzali ciśnienie, ale chodzi jak marzenie i zdążyłem już zrobić 500 km, bo dużo spraw przez ten tydzień mi się nazbierało a zastępczą Oktawią nie za bardzo się jeździło :) No i ostateczna diagnoza to uszkodzone sprzęgło, czyli jednak nie koszyk biegu.
Opublikowano

Hej

 

Mi chodziło , czy sprawdzali w starej skrzyni ciśnienie oleju.

 

No ale skoro masz już nową :twisted: to tylko się cieszyć.

 

Starą na pewno sprzedasz zakładowi , który się zajmuje ASB . To w tej skrzyni jest sprzęgło ? Wiem, że jest konwerter i tarczki sprzęgłowe między biegami. I one mogą się zużywać - ale wymiana ich to też nie jakiś problem.

Wymieniłeś na tę samą skrzynię czy dałeś inny model ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.