Skocz do zawartości

Tarcze i klocki przód, 520d


lewybmw1

Rekomendowane odpowiedzi

Widze ze kolega zna sie "troche" na rzeczy.

Rozumiem ze potwierdzasz ze dla BMW nikt nie produkuje zadnej specjalnej serii tearcz czy klockow tylko branduja inaczej ten sam produkt?

Przyznaje ze nowoscia jest dla mnie info ze ATE nie produkuje tarcz!

 

 

20 lat specjalizacji w hamulcach także trochę się już wiedzy ma ;)

 

Wszystko zależy od fabryki gdzie składane jest BMW ale tak jak napisałem większość na dzień dzisiejszy dostaje tarcze i klocki Zimmermann, za czasów np E39 to był Jurid, teraz jest Zimmermann. Co roku jestem w Siensheim w fabryce Zimmermanna i ten sam produkt leci na pierwszy montaż właśnie dla BMW, Audi, Porsche, Mercedesa czy od roku też dla Land rovera, ten sam idzie w pudełka np BMW, które są potem sprzedawane jako OE BMW i to samo idzie w pudełka Zimmermanna.

 

ATE to konstruktor układów hamulcowych, sami nie produkują do nich elementów, tarcz, klocków i innych. Dla przykładu jeśli chodzi o tarcze to np do BMW w pudełku ATE przeważnie jest właśnie Zimmermann, dla grupy VAG najczęściej jest made in PRC (china), oprócz tego można trafić tarcze polskie, włoskie lub hiszpańskie. W przypadku klocków w pudełku ATE z reguły jest Ferodo (made in Czech Rep)

 

Z tego co też ostatnio się pozmieniało to bardzo dużo zarówno tarcz jak i klocków dla ATE zaczął produkować Galfer a to też produkt z górnej półki, przynajmniej jeśli chodzi o klocki.

 

 

Pozdrawiam

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 579
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Ja sie fachowcem w tym temacie nie czuje. Slyszalem jak pisalem u zrodla ze te wszystkie "oryginaly" to tylko marketing i naciaganie klienta ale jest tutaj na forum wielu uzytkownikow w tym paru mechanikow co to zaklinaja sie ze roznice w czesciach wyjmowanych z roznych pudelek widza. Sila marketingu jednak w dzisiejszych czasach jest przygniatajaca!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panie Adamie proszę nie wypisywać głupot, lub zapraszam do naszej firmy cała beczka jest krzywych zamienników czasami po paru tysiącach kilometrów, ATE jeden na trzy komplety się krzywią, Zimermany te które od Pana kupiłem pogieły się po 2tkm, odda mi pieniądze?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Adamie proszę nie wypisywać głupot, lub zapraszam do naszej firmy cała beczka jest krzywych zamienników czasami po paru tysiącach kilometrów, ATE jeden na trzy komplety się krzywią, Zimermany te które od Pana kupiłem pogieły się po 2tkm, odda mi pieniądze?

 

Od 1995 specjalizujemy się w układach hamulcowych, nie sprzedajemy w tygodniu kilka czy kilkanaście kompletów tarcz a kilkadziesiąt, z czego 80 % Zimmermanna, oprócz tego ATE, TRW, Bosch, Brembo i odsetek innych. Nie zdarzają nam się reklamacje a już na pewno nie na Zimmermanna.

Na tyle tysięcy kompletów tarcz Zimmermann, które sprzedaliśmy to na prawdę zdarza się, że może 1 na 500 wraca na reklamacje i to niespowodowaną złą jakością a złym montażem lub złym dotarciem.

 

Co do Zimmermannów, które się Panu pogięły również obstawiam błędny montaż, zły dobór klocka lub złe dotarcie zestawu. Zapraszam na forum kolegów z BMW serii M, tam raczej tylko Zimmermanna polecają ;)

 

Pozdrawiam

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem u siebie i wiem,że oryginalne tarcze do F10/11 są zrobione z dwóch różnych materiałów tzn.że dla zmniejszenia masy część środkowa jest aluminiowa i są one nitowane a Zimmermann ma w ofercie tylko w całości wykonane ze stali. Natomiast ATE po wyjęciu z pudełka wyglądają dokładnie identycznie jak te z pierwszego montażu (również są z dwóch materiałów) więc jak to jest :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zimermann ten temat olał, a ATE jest tylko podróbką tego rozwiązania - ważyłem ori i ATE na wadze, ATE 2kg cięższe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panie Adamie proszę nie wypisywać głupot, lub zapraszam do naszej firmy cała beczka jest krzywych zamienników czasami po paru tysiącach kilometrów, ATE jeden na trzy komplety się krzywią, Zimermany te które od Pana kupiłem pogieły się po 2tkm, odda mi pieniądze?

 

Od 1995 specjalizujemy się w układach hamulcowych, nie sprzedajemy w tygodniu kilka czy kilkanaście kompletów tarcz a kilkadziesiąt, z czego 80 % Zimmermanna, oprócz tego ATE, TRW, Bosch, Brembo i odsetek innych. Nie zdarzają nam się reklamacje a już na pewno nie na Zimmermanna.

Na tyle tysięcy kompletów tarcz Zimmermann, które sprzedaliśmy to na prawdę zdarza się, że może 1 na 500 wraca na reklamacje i to niespowodowaną złą jakością a złym montażem lub złym dotarciem.

 

Co do Zimmermannów, które się Panu pogięły również obstawiam błędny montaż, zły dobór klocka lub złe dotarcie zestawu. Zapraszam na forum kolegów z BMW serii M, tam raczej tylko Zimmermanna polecają ;)

 

Pozdrawiam

Adam

Bez komentarza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem u siebie i wiem,że oryginalne tarcze do F10/11 są zrobione z dwóch różnych materiałów tzn.że dla zmniejszenia masy część środkowa jest aluminiowa i są one nitowane a Zimmermann ma w ofercie tylko w całości wykonane ze stali. Natomiast ATE po wyjęciu z pudełka wyglądają dokładnie identycznie jak te z pierwszego montażu (również są z dwóch materiałów) więc jak to jest :?:

 

 

Zimmermann jako pierwszy wprowadził tarcze modułowe właśnie na zamówienie BMW, jest to linia Formula Z, no ale nie wszystkie tarcze są dostępne w tej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmieszna dyskusja - nie wiem czy Wy aż tak bardzo jesteście przyzwyczajeni do swoich wyborów, że nigdy nie zmieniacie zdania :mrgreen: ale w BMW jednak jest inaczej i na pierwszy montaż idzie ta firma, która w danym okresie zostanie wybrana. Mówienie że na pierwszy montaż idzie ten czy tamten produkt to szczyt specjalisty, ale wiadomo, forum wszystko przyjmie :wink:

 

Ja dostałem informacje z "pierwszej ręki" i nie jest to "handlarz" zamiennikami na żadnym szczeblu, że jeśli cenie sobie jakość i bezpieczeństwo, to na przód najlepiej ori. Jak kasa trzymie, to zamienniki (tu podał kolejność firm, ale już nie pamiętam, bo tarcze zawsze wkładami ori). Jak ktoś ma dobre zniżki to tarcze ori można dostać w BARDZO dobrych cenach :cool2:

 

Ale nie wnikam, nie kręci mnie po prostu ten zamiennikowy ekshibicjonizm :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmieszna dyskusja - nie wiem czy Wy aż tak bardzo jesteście przyzwyczajeni do swoich wyborów, że nigdy nie zmieniacie zdania :mrgreen: ale w BMW jednak jest inaczej i na pierwszy montaż idzie ta firma, która w danym okresie zostanie wybrana. Mówienie że na pierwszy montaż idzie ten czy tamten produkt to szczyt specjalisty, ale wiadomo, forum wszystko przyjmie :wink:

 

Oczywiście, masz racje, nie jest tak, że każde BMW ma tarcze x czy y, dlatego gdy mówi się o producencie dostarczającym na pierwszy montaż to chodzi o tego, który w największym stopniu to robi. Kiedyś w przypadku BMW był to Jurid, dziś Zimmermann, jutro ? kto wie ;)

 

 

Ja dostałem informacje z "pierwszej ręki" i nie jest to "handlarz" zamiennikami na żadnym szczeblu, że jeśli cenie sobie jakość i bezpieczeństwo, to na przód najlepiej ori. Jak kasa trzymie, to zamienniki (tu podał kolejność firm, ale już nie pamiętam, bo tarcze zawsze wkładami ori). Jak ktoś ma dobre zniżki to tarcze ori można dostać w BARDZO dobrych cenach :cool2:

 

W tym przypadku z Twojej strony mało profesjonalne stwierdzenie. Co masz na myśli pisząc o ori tarczach ? Jak zapewne wiesz BMW tarcz nie produkuje, ma swoich dostawców, kogo ? o tym wyżej :)

 

Pozdrawiam

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku z Twojej strony mało profesjonalne stwierdzenie. Co masz na myśli pisząc o ori tarczach ? Jak zapewne wiesz BMW tarcz nie produkuje, ma swoich dostawców, kogo ? o tym wyżej :)

 

BMW wszystkie części ma od swoich dostawców, to nie jest żadna tajemnica :wink:

 

Chodzi o kontrolę jakości, po prostu BMW ma pewne wymagania co do części, które dostaje od dostawców i muszą one zostać spełnione, jeśli mają iść przez ich serwisy, z marżą BMW. Zamienniki nie mają żadnych wymagań i tak jak piszą koledzy wyżej, można kupić niemalże identyczny zamiennik, ale nie ma gwarancji, że taki będzie. Może być, a może nie. Dlatego dopłacam do ori i nie patrze w strone zamienników tarcz :cool2:

 

Klocki ładuje ATE Ceramic, lubie oglądać moje czyste 19" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
(...) Zamienniki nie mają żadnych wymagań (...)

 

Ciekawa teoria ;)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eureka ! Teraz juz wiem ze produkty tzw. Zamienniki nie przechodza żadnej kontroli jakosci i są niebezpieczne, bezpieczeństwo i jakość moge zapewnić sobie tylko i wyłącznie oryginalnymi częściami.

 

 

OK :mrgreen:

 

P.S. Jak to ktoś przeczyta to jest w stanie w to uwierzyć :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych wymagań ze strony BMW - bo nie przechodzą przez ich procedury kontroli jakości. Widzę że trzeba pisać wszystko dosłownie jak dla dzieci :cool2:

 

Czyli, że każdy komplet który znajduje się w pudełku BMW przeszedł takie procedury ?

BMW podaje swoje wymagania co do parametrów materiału i jego właściwości oraz rodzaju obróbki i producenci, którzy chcą te tarcze produkować muszą je spełnić.

W pudełku BMW będziesz miał te same tarcze co w pudełku Zimmermann ;) Oczywiście nie w każdym przypadku bo nie tylko Zimmermann to robi dla BMW, podałem tylko przykład.

 

Pozdrawiam

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy komplet sprzedawany przez BMW musi je spełniać, przechodzenie każdej części przez testy to już inna para kaloszy :wink:

 

Przy zamienniku, czy spełnia te same normy, w dużej mierze zależy to od podejścia producenta - jeden może puścić to przez podobne procesy, inny nie. Tak jak napisałem wyżej, kupując zamiennik, mamy SZANSĘ na otrzymanie kopii części z ASO. Ale nie mamy pewności. Na tym polega różnica.

 

A nie każdy jest sprzedawcą części tudzież innym specjalistą, aby samodzielnie zweryfikować, czy część zamawiana lub trzymana w ręku jest odpowiedniej jakości. Dlatego ludzie kupują oryginały.

 

Cały czas mówię o tarczach, sam stosuję zamienniki do niektórych podzespołów mniej newralgicznych jeśli chodzi o bezpieczeństwo i nie widzę w takim podejściu żadnego problemu :cool2:

 

Tarcze BMW nigdy mnie nie zawiodły, niezależnie czy było to awaryjne hamowanie 2 tonową 7mką z 220 km/h, czy użytkowanie w dieslu z kosiarki lokalnie i po mieście. Wymieniałem niedawno tarcze w F10 profilaktycnie razem z klockami i nie uważam, że cena ori jest jakaś szczególnie wysoka. Te pary groszy za spokój chętnie dopłaciłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nigdy nie zakładałem tarczy oryginalnych do jakiegokolwiek samochodu. Nigdy, powtarzam nigdy, nie pogięły mi się jakiekolwiek tarcze. Może moi mechanicy po prostu je dobrze montują, dobrze oczyszczają piastę itd.

 

Co do ASO. Ostatnio znajomy chciał zmienić tylne klocki w F10 i z ciekawości spytał w ASO ile to kosztuje. I teraz uwaga.. ta dam.. 1000 zł. Ponieważ MUSZĄ oczyścić tam wszystko bla bla. W aucie 2 letnim z przebiegiem 50 tys km!!! Jako, że byle warsztat tego nie zrobi, bo trzeba z kompa odbezpieczyć hamulec postojowy, to wydawałoby się, że niektórzy są skazani na ASO. Na szczęście zrobił to za 70 zł w jednym z serwisów BMW nieautoryzowanych. Za klocki zapłacił 180 zł (Ferodo o ile pamiętam). Zostało mu 750 zł, jeżeli dla kogoś są to grosze to ok, ale wydaje mi się, że to jednak dużo pieniędzy i jak już ktoś chce je wyrzucić w błoto to są przyjemniejsze sposoby. ;)

 

Co do tarcz, to jeżeli Inter Cars podaje cenę detaliczną ATE 700 zł a w ASO z rabatem jest niższa cena, to byłoby skrajną głupotą tam kupować. Jeżeli jednak ktoś ma zniżki i może kupić te tarcze za 480 zł to trzeba by się zastanowić czy ponad 400 zł w kieszeni różnicy nie jest sporą kwotą. Decydując się na Zimmermanna różnica się już robi ponad 800 zł. Jeżeli faktycznie w pudełku ATE są tarcze Zimmermanna to już tym bardziej w sumie nie ma nad czym się zastanawiać.

 

Na szczęście każdy o swoich finansach sam decyduje. Jeden będzie spał spokojnie jak wyda więcej kupując w ASO, drugi wprost przeciwnie, będzie miał lżejszy sen, gdy zostanie mu te 800 zł w kieszeni. Życie to sztuka wyboru. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do kolegi Zodiac ktorego skadinad cenie za czesto trafne i rozsadne wypowiedzi na tym forum. Nie obraz sie ale wlasnie z takich ludzi jak Ty marketingowcy BMW mieliby ubaw po pachy. Zapewniam Cie ze nie ma zadnych dodatkowych procedur kontroli jakosci, specjalnych materialow itd. Jest tylko akceptacja danej jakosci produktu i potem walka na ceny i bonusy producentow ktorzy chca miec kontrakt z BMW. To samo tyczy sie oleju, amortyzatorow i innych czesci.

 

P.S Czesci maja oznaczenia. Te z oznaczeniem OE i OEM sa jakosci nie gorszej niz tzw oryginaly. Inne to loteria. Kupujac czesc OE ( jakosc ja na pierwszy montaz) nie bedzie sie ona roznic od tzw oryginalu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obrażam się, nie jestem specjalistą w temacie, to informacja jaką dostałem od specjalisty kilka lat temu właśnie podczas rozmowy o zamiennikach i planowanej wymianie klocków i tarcz. Polecił mi wtedy wahacze z zamienników (mówiąc że będą identyczne), klocki z zamienników (wedle uznania, samo BMW zmienia dostawców co jakiś czas), ale tarcze ori i tego sie trzymam :cool2:

 

Może to nie być prawda, może to ściema, mnie jednak nie przeszkadza kupowanie ori tarcz, ani też zamienników innych części :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie obrażam się, nie jestem specjalistą w temacie, to informacja jaką dostałem od specjalisty kilka lat temu właśnie podczas rozmowy o zamiennikach i planowanej wymianie klocków i tarcz. Polecił mi wtedy wahacze z zamienników (mówiąc że będą identyczne), klocki z zamienników (wedle uznania, samo BMW zmienia dostawców co jakiś czas), ale tarcze ori i tego sie trzymam :cool2:

 

Może to nie być prawda, może to ściema, mnie jednak nie przeszkadza kupowanie ori tarcz, ani też zamienników innych części :wink:

 

 

Po prostu nie istnieje cos takiego jak "ori" tarcze. Jak kupujesz czesci z oznaczeniem OE masz ta sama jakosc. Zdajesz sie na wybor BMW co wsadza do pudelka i ok Twoje prawo. Dobrze jest jednak wiedziec ze kieruja sie oni cena wybierajac dostawce a jakosc jest oczywiscie gwarantowana ale w nie wiekszym stopniu jak u zrodla czyli poddostawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Michael przestań się już wymądrzać i wprowadzać ludzi w błąd pokaż mi tarcze dwuczęściowe w zamienniku do 535d, pokaż mi drążki kierownicze LEMA z grubymi nakrętkami BMW, pokaż mi gumowe osłony amortyzatora SACHSA (na aftermarket plastik) itd, itp czekam na dowody, w przeciwnym razie tylko się ośmieszasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Michael przestań się już wymądrzać i wprowadzać ludzi w błąd pokaż mi tarcze dwuczęściowe w zamienniku do 535d, pokaż mi drążki kierownicze LEMA z grubymi nakrętkami BMW, pokaż mi gumowe osłony amortyzatora SACHSA (na aftermarket plastik) itd, itp czekam na dowody, w przeciwnym razie tylko się ośmieszasz

 

To ze nie ma czegos takiego w innym pudelku niz BMW nie znaczy ze to co jest jest jakies gorsze. W pudelku BMW siedzi tylko cos kupione przez BMW od jednego z poddostawcow Czy myslisz ze to z logo BMW jest najlepsze? Odpowiedz brzmi ze BMW na to wlasnie dostalo najlepsza oferte. Przeciez tak jest z czesciami do kazdej innej marki. Czy w pudelkach Fiata czy Chevroleta tez sa jedyne najlepsze czesci? A moze tylko BMW stosuje tajemnicze super wymagania i testy na dostarxzane im czesci? Pomysl drogi kolego.

 

I jeszcze jedno. Nie jestem mechanikiem i nie znak sie na jakichs oslonach czy nakretkach. Wg mnie moze sie zdarzyc ze wybor czesci jest maly lub nie ma go wcale i jestesmy skazani na czesci BMW czy innego producenta samochodow lecz ten temat dotyczy tarcz gdzie wybor jest akurat olbrzymi i to co probujemy sobie udowadniac to to ze zakup czegos bez logo BMW moze oznaczac jakosc nie gorsza w cenie ktora nie jest obciazona marzami kolejnych przepakowujacych w swoje pudelka posrednik9w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
powiem tak, moja teoria najbardziej jest zbliżona do Zodiaca, jesli chodzi o zawieszenie tez montujemy LEMA, nakretki zawsze można kupic z BMW, ale nazywanie tych produktów takimi samymi to spore nadużycie skoro są różnice, a różnice bywają wieksze i mniejsze a wiekszosci przypadków chodzi o koszty, jesli chodzi o tarcze nie dziwi Cie to ze tarcz BMW nie trzeba docierać a z zamiennikami trzeba jak z jajkiem, mnie cieszy to że moich klientów stać na oryginalne hamulce i nie mam problemów z reklamacjami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.