Skocz do zawartości

Tarcze i klocki przód, 520d


lewybmw1

Rekomendowane odpowiedzi

Klocki Zimmermann są jak najbardziej OK, gdyby było inaczej to BMW czy Porsche nie montowało by ich fabrycznie.

Oczywiście jak noga ciężka to można pomyśleć o Ferodo DS czy np Brembo Xtra.

 

Dawno Cię nie było hyhy. Klocki zimera są ok...jasne a co masz napisać jak tym handlujesz i wciskasz tu ludziom ;) Czy do BMW montują fabrycznie? Coś na poparcie tej tezy? Moja F wyszła na klockach trw kolegi G na textarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 579
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Klocki Zimmermann są jak najbardziej OK, gdyby było inaczej to BMW czy Porsche nie montowało by ich fabrycznie.

Oczywiście jak noga ciężka to można pomyśleć o Ferodo DS czy np Brembo Xtra.

 

Dawno Cię nie było hyhy. Klocki zimera są ok...jasne a co masz napisać jak tym handlujesz i wciskasz tu ludziom ;) Czy do BMW montują fabrycznie? Coś na poparcie tej tezy? Moja F wyszła na klockach trw kolegi G na textarze.

 

Dystrybutor to nie domokrążca więc nie wiem o jakim wciskaniu piszesz. Coś na poparcie ? Na przykład wizyty w fabrykach.

A Ty możesz to sobie sprawdzić na przykład po tym, że bardzo często jak wychodzi nowy model BMW to Zimmermann klocki do niego ma niemalże odrazu a inne firmy po kilku miesiącach :) Klocki Zimmermanna z .9 na końcu to dokładnie te, które są dostarczane na 1szy montaż, ta sama mieszanka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki Zimmermann są jak najbardziej OK, gdyby było inaczej to BMW czy Porsche nie montowało by ich fabrycznie.

Oczywiście jak noga ciężka to można pomyśleć o Ferodo DS czy np Brembo Xtra.

 

Dawno Cię nie było hyhy. Klocki zimera są ok...jasne a co masz napisać jak tym handlujesz i wciskasz tu ludziom ;) Czy do BMW montują fabrycznie? Coś na poparcie tej tezy? Moja F wyszła na klockach trw kolegi G na textarze.

 

Dystrybutor to nie domokrążca więc nie wiem o jakim wciskaniu piszesz. Coś na poparcie ? Na przykład wizyty w fabrykach.

A Ty możesz to sobie sprawdzić na przykład po tym, że bardzo często jak wychodzi nowy model BMW to Zimmermann klocki do niego ma niemalże odrazu a inne firmy po kilku miesiącach :) Klocki Zimmermanna z .9 na końcu to dokładnie te, które są dostarczane na 1szy montaż, ta sama mieszanka.

 

Moja F11 w 2015 roku ATE ori a w G31 2017 tez ATE seryjnie zalozone i tez tu w salonie BMW w Irlandii powiedzili ze ATE w obu moich przypadkach jest jako zamiennik gdybym chcial u nich je zalozyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale my rozmawialiśmy o producentach podzespołów a Ty piszesz o systemie hamulcowym ;)

 

Niestety większość dalej myśli że ate to producent tarcz i klocków ;) ostatnio zostałem wyśmiany przez "fachowców" na grupie fb. Żem debil i oszołom bo przecież mają klocki i tarcze ate hyhy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja co nieco powiem. Trzy tygodnie temu na przód do mojego F11 520d poszedł komplet:


1 24697-19,3 TEXTAR EPAD KLOCKI HAM. BMW P. F10/F11

2 34116794429 TARCZA HAMULC. O KONSTR. LEKKIEJ, WENT. BMW OE 2szt.

3 34116798879 SPRĘŻYNA 2szt.

4 34211161806 ŚRUBA IMBUSOWA 2szt.

5 83192158851 PASTA DO UKŁADÓW HAMULCOWYCH 2szt.

6 96990-0424 CZUJNIK KLOCKÓW HAM. P. 1szt

Całkowita wartość zamówienia (brutto): 1622,55 PLN


Wszystko poza klockami to części oryginalne. Klocki wybrałem Textara EPAD-y ponieważ to coś podobnego jak ATE Ceramic. Generalnie założenie było takie żeby mniej brudziły felgi.

Zrobiłem od wymiany 800km. Powiem tak - felgi faktycznie brudzą się wiele mniej jednak jeżeli chodzi o skuteczność hamulców to według mnie lipa. Wiem że F10/11 w najsłabszej wersji efektywnością hamowania nie grzeszy ale kilka razy miałem dohamowania ze 140-150km/h do 60km/h i nogę musiałem w kolanie prostować. Trochę wstyd bo tak myślę że gdyby przede mną jechała żona swoją Ibizą z 2004 roku i przy 140km kopnęła w hamulec to Beemką siedział bym jej na "zadku".

 

Też założyłem taki zestaw klocki Textar + tarcze OE BMW (tylko u mnie są większe tarcze - S5AE) i zgadzam się z Twoją opinią. Nie dość, że skuteczność hamowania bardzo spadła, to po pierwszych dwóch hamowaniach 200 > 100 km/h tarcze się pogięły. Wydaje mi się, że to wina klocków. W tym miesiącu zakładam nowy komplet tarcze+klocki+piasty OE BMW i mam nadzieję, że będzie ok. Poprzedni zestaw miałem cały OE BMW i hamulce były jak brzytwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że się tarcza pogięła to nie wina klocków ;) Co do kolegi wyżej. Oczywiście że spadła skuteczność. Te wszystkie niby ceramiczne klocki jak dla mnie to o kant dupy. Co z tego że mniej pylą jak mają grosze współczynniki tarcia. Raz założyłem jurid white. To pare skrzyżowań przestrzeliłem na późnym pomarańczowym. Klocek dla mnie tragedia. Założyłem trw czy textar już nie pamiętam i całkiem inny hamulec.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
czy ktos testowal klocki na przod tanich firm w cenie ok. 80zł za komplet? rozrzut cen klockow jest pomiedzy 80zł do 800zł. najwiecej jest w cenie 80-150zł. musze dojechac tarcze maja teraz 35mm, kolega z warsztatu mojej firmy proponuje mi klocki od dystrybutora mannol za okolo 80zł albo orginalne za 320zł lub ate za 450zl. ma tez olej samochodowy mannol L04 po 8zł litr i do skrzy biegow 10 razy tanszy niz w ASO. serwisuje firmowe auta biora bez pakietow bo mamy swoj warsztat samochodowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniaja w wszystkich autach po taniosci, 3 lata i pozniej decyduja czy auto zostje jescze rok czy idzie na export. gwarancja jest tak czy inaczej na rok. na niektore auta kupuja pakiety serwisowe na niektore nie, zalezy jak sie wytarguja, jak sie skoncza to wymieniaja po taniosci. w starej firmie szef w wszystkich autach nakazywal dolewanie oleju zamiast wymiany. zreszta w niemczech jest tak od dawna. oszczednosci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie odnośnie klocków ceramicznych opowiem wam moja historie było to w passacie b6. Tarcze nacinane ate oraz klocki ceramiczne koszt około 1000 zł. Finał okazał się po przebiegu 90 tysięcy na tym komplecie a mianowicie jest to komplet jednorazowy po pierwsze klocki po zewnętrznej stronie się zatarły w jarzmie przez bardzo małe zużycie klocka. Ale od strony wewnętrznej tam gdzie jest tłoczek klocka praktycznie już nie było tarcza zjechana na max w sumie zakres pracy klocka zmniejszył się do połowy średnicy tarczy. Badziewie jakich mało. Znajomy miał podobna sytuacje na tym samym zestawie w innym aucie przy tym samym przebiegu. W pewnym momencie tył hamował mocniej od przodu. Jedyna zaleta to czysta felga. Zmieniłem potem na komplet boscha i dopiero wtedy autko zaczęło hamować. Klocki ceramiczne są po prostu zbyt twarde i zaczynaja lepiej hamować od zwykłych przy większych temperaturach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki ceramiczne są po prostu zbyt twarde i zaczynaja lepiej hamować od zwykłych przy większych temperaturach.

 

Co do pierwszej części Twojej wypowiedzi to się nie wypowiem bo nie wiem jak faktycznie wyglądało poza tym każdy ma prawo do subiektywnej opinii natomiast jeżeli chodzi o ostatnie zdanie to nie masz racji. Klocki ceramiczne nie są twardsze i wcale nie wymagają rozgrzewania do uzyskania właściwej skuteczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tego co kolega opisał czysty przykład zapieczonych/brudnych prowadnic.

Klocek przy poprawnie działającym zacisku nie ma prawa się tak zużyć.

Po drugie nacinane tarcze nie są polecane przez ATE

Po trzecie też mam ceramiczne i nie czoje różnicy w hamowaniu na zimnych tarczach/klockach. Może dla tego że nie paluje samochodu od razu po odpaleniu :wink:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam panowie odnośnie klocków ceramicznych opowiem wam moja historie było to w passacie b6. Tarcze nacinane ate oraz klocki ceramiczne koszt około 1000 zł. Finał okazał się po przebiegu 90 tysięcy na tym komplecie a mianowicie jest to komplet jednorazowy po pierwsze klocki po zewnętrznej stronie się zatarły w jarzmie przez bardzo małe zużycie klocka. Ale od strony wewnętrznej tam gdzie jest tłoczek klocka praktycznie już nie było tarcza zjechana na max w sumie zakres pracy klocka zmniejszył się do połowy średnicy tarczy. Badziewie jakich mało. Znajomy miał podobna sytuacje na tym samym zestawie w innym aucie przy tym samym przebiegu. W pewnym momencie tył hamował mocniej od przodu. Jedyna zaleta to czysta felga. Zmieniłem potem na komplet boscha i dopiero wtedy autko zaczęło hamować. Klocki ceramiczne są po prostu zbyt twarde i zaczynaja lepiej hamować od zwykłych przy większych temperaturach.

 

Twoj passat wymagał naprawy hamulców, nie czułeś oporu auta? bo jakoś nie jestem sobie w stanie tego wyobrazić. Do nacinanych tarcz,klocków ceramizowanych sie nie zakłada, tylko do normalnych tarcz. Zasada działania klocka na tarczy nacinanej jest zupełnie inna niz klocka ceramizowanego. Ja wymieniałem hamulce w e91 auto w wersji 320d po programie wlasnie na zestaw tarcze ate + klocki ate ceramic. Hamulce byly docierane przez dość długi czas. Rożnica w hamowaniu miedzy org bmw zestawem niczym sie nie rozniła. Zrobilem na tym zestawie ok 30tys bardzo czesto hamowalem z predkosci 240km/h. Teraz stoje przed wymiana klockow w mojej f11 i tez jestem w rozdarciu po tym co przeczytałem w tym temacie. Z ceramicznych bylem zadowolony ale w f11 mysle nad jakimś naprawde dobrym klockiem moze pylic byle nie piszczał. Auto mam również po programie na 230ps czesto tez jeżdżę szybko ktos poradzi jakies dobre klocki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoj passat wymagał naprawy hamulców, nie czułeś oporu auta? bo jakoś nie jestem sobie w stanie tego wyobrazić. Do nacinanych tarcz,klocków ceramizowanych sie nie zakłada, tylko do normalnych tarcz. Zasada działania klocka na tarczy nacinanej jest zupełnie inna niz klocka ceramizowanego. Ja wymieniałem hamulce w e91 auto w wersji 320d po programie wlasnie na zestaw tarcze ate + klocki ate ceramic. Hamulce byly docierane przez dość długi czas. Rożnica w hamowaniu miedzy org bmw zestawem niczym sie nie rozniła. Zrobilem na tym zestawie ok 30tys bardzo czesto hamowalem z predkosci 240km/h. Teraz stoje przed wymiana klockow w mojej f11 i tez jestem w rozdarciu po tym co przeczytałem w tym temacie. Z ceramicznych bylem zadowolony ale w f11 mysle nad jakimś naprawde dobrym klockiem moze pylic byle nie piszczał. Auto mam również po programie na 230ps czesto tez jeżdżę szybko ktos poradzi jakies dobre klocki?

 


F11 ma niestety spowalniacz a nie hamulec więc ceramiczne tam się nie sprawdzą najlepiej. Podaj VIN, sprawdzę który masz system hamulcowy i czy występują do Twojego modelu klocki Ferodo DS Performance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoj passat wymagał naprawy hamulców, nie czułeś oporu auta? bo jakoś nie jestem sobie w stanie tego wyobrazić. Do nacinanych tarcz,klocków ceramizowanych sie nie zakłada, tylko do normalnych tarcz. Zasada działania klocka na tarczy nacinanej jest zupełnie inna niz klocka ceramizowanego. Ja wymieniałem hamulce w e91 auto w wersji 320d po programie wlasnie na zestaw tarcze ate + klocki ate ceramic. Hamulce byly docierane przez dość długi czas. Rożnica w hamowaniu miedzy org bmw zestawem niczym sie nie rozniła. Zrobilem na tym zestawie ok 30tys bardzo czesto hamowalem z predkosci 240km/h. Teraz stoje przed wymiana klockow w mojej f11 i tez jestem w rozdarciu po tym co przeczytałem w tym temacie. Z ceramicznych bylem zadowolony ale w f11 mysle nad jakimś naprawde dobrym klockiem moze pylic byle nie piszczał. Auto mam również po programie na 230ps czesto tez jeżdżę szybko ktos poradzi jakies dobre klocki?

 


F11 ma niestety spowalniacz a nie hamulec więc ceramiczne tam się nie sprawdzą najlepiej. Podaj VIN, sprawdzę który masz system hamulcowy i czy występują do Twojego modelu klocki Ferodo DS Performance.

 

WBAMX11090C977683 btw jaka powinna byc tez grubosc tarcz z przodu w moim modelu? mierzyłem ostatnio i miały 23,1mm rant jest na ok 1mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle nad wymiana tarcz co prawda jeszcze nie kwalifikuja sie do wymiany ale na tarczy zauważyłem ze sa juz pewne wyżłobienia i nie wiem czy ma sens zakładanie nowego klocka czy nie lepiej komplet. Czaje sie na zimermanny sport + dobry klocek biore pod uwage DS ale tez firme Hella Pagid znajmoy zalozyl ostatnio do w204 caly komplet i hamulce sa po prostu brzytwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.