Skocz do zawartości

"Dziwna" praca klimatyzacji


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Od pewnego czasu mam odczucia, że klimatyzacja nie pracuje w sposób prawidłowy. Czasem wyraźnie chłodzi, a czasem mam wrażenie, że powietrze nie jest schłodzone. Z zasady pracuje w trybie automatycznym na max. wydajności. Czy tez macie takie wrażenia? Filtr wymieniony, ale nic to nie dało. Mam zamiar wymienić olej w czynniku chłodzącym - czy wart to zrobić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz klime w jakims serwisie moze masz mały ubytek czynnika pracuje w klimatyzacji przemysłowej i wiem co mówie serwisom w autoklimach trzeba patrzec na ręce bo nic nie robią podłączą maszynę pokreci zaworami jest ok i kaska i nie daj sie władować w wymianę oleju to jakis nowy naciag jak wymienią olej w czynniku :mad2: masz w domu lodówkę i wymieniasz olej a instalacja w aucie i dom lodówce jest podobna różnica to tylko napęd sprezarki pozdrawiam :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz klime w jakims serwisie moze masz mały ubytek czynnika pracuje w klimatyzacji przemysłowej i wiem co mówie serwisom w autoklimach trzeba patrzec na ręce bo nic nie robią podłączą maszynę pokreci zaworami jest ok i kaska i nie daj sie władować w wymianę oleju to jakis nowy naciag jak wymienią olej w czynniku :mad2: masz w domu lodówkę i wymieniasz olej a instalacja w aucie i dom lodówce jest podobna różnica to tylko napęd sprezarki pozdrawiam :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a auto mocy nie traci ?? w momencie gdy klima przestaje "schładzać". Bo w mojej E46 był to problem z turbiną, która nie miała siły radzić sprężarki

 

ale bzzdury hah sprezarka klimy chododzi tez na wollnych obrotach jesli nie "ma sily rozpedzic sprezarki klimy "to wymien lozyska sprezarki klimy a nie turbo ..turbina wlacza sie przy okolo 2500 rpm ...eksperty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się dowiedziałeś ... zamontuj turbo. Wtedy Ci się będzie wszystko włączało ;)

 

Tak na poważnie, to w pierwszej kolejności zweryfikuj, czy prawidłowo pracuje wentylator na chłodnicy (otwórz maskę i sprawdź). Po włączeniu klimatyzacji wiatrak powinien wejść na całkiem wysokie obroty. Taki objaw występuje często w przypadku kiedy skraplacz (chłodnica klimatyzacji) nie nadąża oddprowadzać ciepła z uwagi na brak przepływu powietrza. Nie ma to większego znaczenia, jeżeli samochód porusza się z większą prędkością, na postoju jednak sprawa ma się zupełnie inaczej. To by tłumaczyło, dlaczego raz twierdzisz, że jest okej a raz nie okej. Problem z wiatrakiem może powodować wzrost ciśnienia w układzie i odłączanie sprężarki w celu zabezpieczenia przed uszkodzeniem całego układu a w skrajnych przypadkach zadziała zawór bezpieczeństwa.

 

W drugiej kolejności sprawdź temperaturę węży klimatyzacji pod maską po chwili pracy. Jeden z przewodów będzie zimny/lodowaty, drugi może być ciepły ale nie skrajnie gorący. Jeżeli będzie gorący, to może wskazywać na problemy z zaworem rozprężnym/filtrem przy tym zaworze.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale bzzdury hah sprezarka klimy chododzi tez na wollnych obrotach jesli nie "ma sily rozpedzic sprezarki klimy "to wymien lozyska sprezarki klimy a nie turbo ..turbina wlacza sie przy okolo 2500 rpm ...eksperty :D

 

tak się kolego składa, że turbo napędza klimę i całą sprężarkę, gdy klima chodzi wtedy jest straszne obciążenie na turbine. To nie są moje słowa tylko inżyniera. Nie wiem jak jest w benzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do serwisu klimtyzacji bo zaraz specjaliści forumowi powiedzą, że doktor habilitowany wspominał o koleracji żarówki światła cofania z działaniem klimatyzacji...

 

U mnie E91 rocznik 2005 serwis stwierdził według nich "standardową" usterkę - nieszczelna chłodnica klimatyzacji. Wstawili nową, plus jakieś zawory / filtry i inne rzeczy eksploatacyjne i jest cacy, samochód w kilkanaście sekund po odpaleniu w upale ładnie się schładza. A wcześniej nie dawał rady przy +15*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jedź do serwisu klimtyzacji bo zaraz specjaliści forumowi powiedzą, że doktor habilitowany wspominał o koleracji żarówki światła cofania z działaniem klimatyzacji...

 

U mnie E91 rocznik 2005 serwis stwierdził według nich "standardową" usterkę - nieszczelna chłodnica klimatyzacji. Wstawili nową, plus jakieś zawory / filtry i inne rzeczy eksploatacyjne i jest cacy, samochód w kilkanaście sekund po odpaleniu w upale ładnie się schładza. A wcześniej nie dawał rady przy +15*C.

 

Z ciekawości - ile kosztowała ta usługa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Problem rozwiązany. uzupełniono czynnik w układzie (brak ok 200g) i jest OK. Przy okazji przeszedłem krótki kurs diagnostyki i opiszę moje objawy szczegółowo - może komuś pomoże w diagnozie. Jeśli brakuje czynnika klima chłodzi z mniejsza wydajnością, a wtedy temperatura powietrza schłodzonego bardzo zależy od ustawienia dmuchawy. Im większa prędkość tym temperatura wyższa. W E90 dodatkowo można sprawdzić jeszcze przez pomiar temperatury w środkowych kratkach nawiewu. Od strony szyby bocznej pasażera z przodu zwykle bywa najzimniejsze, a od strony kierowcy najcieplejsze. U mnie było z jednej strony było 10 a z drugiej 20 st.C. Pomiar robimy tak. Klima ustawiona na manualnie z nawiewem tylko na środkowe kratki temperatura ustawiona na obie strony 16 st. C., dmuchawa ustawiona na najniższe obroty. Silnik na wolnych obrotach. Jeśli klima jest sprawna to po kilku minutach temperatura w wszystkich kratkach powinna wynosić poniżej 10st. C.- typowo 6-8 st. C.

Jeszcze jedno - przy uzupełnianiu czynnika warto dopilnować by dodano barwnik UV. Jeśli układ jest nieszczelny łatwo będzie znaleźć miejsce miejsce nieszczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

podepnę się pod temat

ja ma trochę inny problem mianowicie klima po kilku minutach od odpalenia auta wskakuje na maksymalne obroty i wieje bardzo zimnym powietrzem

przy ustawieniu np. na 25 stopni (przy temp na zew 20) wieje praktycznie ciągle na maxa

nic nie daje ustawianie pokrętła niebieski/czerwony

dodam, że auto było po postoju w garażu gdzie temperatura jest ok 12 stopni więc klima nie powinna mieć czego schładzać

podejrzewam uszkodzenie jakiegoś czujnika temp. wew albo może całego sterownika (climatronica być może tam też są czujniki bo są małe wloty powietrza)

może mi podpowiecie od czego zaczynać poszukiwania bo jak pojadę do zakładu od klimy to pewnie wymienią czynnik odgrzybią dadzą nowy filtr itp... skasują 500 zł a efektu może nie być żadnego

aktualnie niestety nie mam dostępu do kabla w celu sprawdzenia auta :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wciśnięte AUTO

jednak przy ustawieniu temp. wew. na 25 stopni "wali" cały czas takim zimnym powietrzem, że nie idzie wytrzymać w samochodzie (temp na zew. była ok 16)

mówię o sytuacji kiedy auto stało całą noc w garażu podziemnym i jest mocno wychłodzone więc climatronik nie powinien aż tak mocno chłodzić

przekręcenie pokrętła na ciepłe praktycznie nic nie daje a do tej pory była odczuwalna różnica

 

a tak przy okazji po jakiego cholerę są te pokrętła (niebieski/czerwony) skoro ustawiam temp na 21 stopni. To jest ciepłe 21 stopni ? I zimne 21 stopni ?

klimatronik sam powinien chyba wiedzieć jaką temperaturę ma zadaną (pewnie za chwilę zaczną się wywody na temat tego, że nie znam zasad działania klimatyzacji i dlatego mam wrażenie, że wieje zimnym itp... ale na co dzień jeżdżę kilkoma autami i przesiadam się z VW na Range Rovera i BMW i żadne z tych aut nie ma takiej dodatkowej regulacji)

 

a z moją klimą niewątpliwie coś się dzieje niedobrego :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
podepnę się pod temat

ja ma trochę inny problem mianowicie klima po kilku minutach od odpalenia auta wskakuje na maksymalne obroty i wieje bardzo zimnym powietrzem

przy ustawieniu np. na 25 stopni (przy temp na zew 20) wieje praktycznie ciągle na maxa

nic nie daje ustawianie pokrętła niebieski/czerwony

dodam, że auto było po postoju w garażu gdzie temperatura jest ok 12 stopni więc klima nie powinna mieć czego schładzać

podejrzewam uszkodzenie jakiegoś czujnika temp. wew albo może całego sterownika (climatronica być może tam też są czujniki bo są małe wloty powietrza)

może mi podpowiecie od czego zaczynać poszukiwania bo jak pojadę do zakładu od klimy to pewnie wymienią czynnik odgrzybią dadzą nowy filtr itp... skasują 500 zł a efektu może nie być żadnego

aktualnie niestety nie mam dostępu do kabla w celu sprawdzenia auta :(

 

Sprawdz filtr kabinowy i jego rurki przeplywowe kolega tak mial kiedys i okazalo soe ze filtr mial tak zawalony ze jak go wyjalem i rzucilem na ziemie to tuman kurzu sie podniosl na ponad metr :duh:

 

A regulacja jest po to zeby np osoby ktore zle znosza klime szybko soe nie przeziebialy, bo moze wnetrze schladza sie wolniej ale nie napierdziela mroznym przeciagiem tylko delikatnie sie wychladza, podbne rozwiazanie jest w pheatonie ale tam jest to regulowane oslonami na kratkach

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.