Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jako ze podczas jazdy, przyspieszania 2000-3000rpm slychac dziwne wycie spod maski (jakby na wykonczeniu byla ktoras z rolek itp) robilem z kolega male rozeznanie co i jak.

Po zciagnieiu paskow pokreceniu rolkami wszystkie wydaja sie w dobrym stanie (autko ma 4 lata 150tys km). Gdy sie jednak odpali to na jalowym widac ewidentnie jak "podskakuje" gora - dol rolka napinacza. Ruch jest rzedu hmm 5mm moze wiecej. Czy to normalne zachowanie tej rolki czy tez oznaka ze jest do wymiany???

 

Ps Napinacz mam mechaniczny

 

Z gory dzieki za odpowiedz.

Opublikowano
ruch rolki jest możliwy ale tylko przy uruchomieniu silnika, jak już pasek osiągnie swoją predkość (obroty biegu jałowego) napinacz nie powinien sie ruszać. Moim zdaniem napinacz do wymiany, koszt ok 150-200 PLN w zależności od firmy

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
W wiekszosci przypadkow drgania napinacza sa skutkiem zużycia rolki (sprzęgiełka) alternatora. Widziałem przypadek w Mazdzie3, że taki efekt był przy zużyciu głównego kola pasowego wału.
Opublikowano
Kolego napisz w temacie jaki silnik jest w tej E91 - jeśli diesel to równie dobrze możesz obstawiać koło pasowe z amortyzatorem drgań na wale...
Opublikowano

Jesteście pewni, że alternator ma sprzęgiełko jednokierunkowe zintegrowane w kole pasowym? Obiło mi się kiedyś o uszy, że z uwagi na to, że koło pasowe na wale już samo w sobie tłumi drgania, alternator nie potrzebuje sprzęgiełka. W realoem oznaczone jest po prostu jako "koło pasowe".

 

Też mam problem z drgającym napinaczem. Nie jest źle, ale słychać jak czasami wpada w rezonans. Wymieniłem wszystkie rolki, napinacz, oba paski (kupiłem oryginalne), koło pasowe a nawet zregenerowałem wtryskiwacze (powodem była nierówna praca i utrata mocy). Silnik jak na diesla R4 pracuje aktualnie bardzo równo więc na pewno nie tutaj jest problem.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

M47N2 nie posiada sprzęgiełka alternatora a zwykłe koło pasowe tak jak koledzy wspomnieli.

Mam używany sprawny napinacz, jeśli by ktoś chciał podmienić u siebie to mogę odstąpić za parę groszy.

Opublikowano

Teraz to już totalnie zgłupiałem. Instrukcja serwisowa M47TU2 przewiduje wymianę koła pasowego ze sprzęgiełkiem, oraz bez sprzęgiełka:

http://bmw.workshop-manuals.com/3_Series_E91/320d_M47T2_TOUR/index.php?id=432 - sprzęgiełko

http://bmw.workshop-manuals.com/3_Series_E91/320d_M47T2_TOUR/index.php?id=431 - bez sprzęgiełka

 

Zamawiam w takim razie wersję ze sprzęgiełkiem . Ostatni element którego jeszcze nie wymieniałem. W poprzednim samochodzie (Passat 1.9TDI) również wymieniałem ten element i pomogło na skaczący napinacz, byłem przekonany, że w M47TU2 nie występował ten element.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Hmmm,

może wersje bez DPF i klapy gaszącej posiadają takie sprzęgiełko?

Jak wiadomo te wersje wygaszają silnik mniej delikatnie.

Opublikowano

silnik to n43

320i e91 wersja 170 konna

 

Jutro wymienie i napinacz i ta rolke obok alternatora bo sa w komplecie.

 

W razie gdyby nie pomoglo to da rady zmienic w tym silniku sama rolke /sprzegielko alternatora? Czy tez to jest calosc i trzeba kupic caly alternator?:/

Opublikowano

NApinacz wymieniony , rolka obok alternatora tez no i pasek bo wsio bylo w zestawie. Jak piszczalo/gwizdalo tak piszczy hehe

 

JEsli ma to byc jakies lozysku roli to juz malo zostalo tylko kompresor AC no i ta rolka/sprzegielko na alternatorze.

 

Jakies hmmmm porady panowie:>

 

Duzo roboty aby zmienic sama rolke na alternatorze? Wiem ze trzeba kupic specjalna nakladke na klucz aby to odkrecic

Opublikowano

Witam,

wymiana rolki (sprzęgła jednokierunkowego) w alternatorze to 15 minut roboty, fakt potrzebny klucz, zdjęcie paska i demontaż/montaż kolektora powietrznego. Wymieniałem niedawno, koszt całości 150 PLN. Sprawdź nazwę i numer producenta rolki zdejmując dekiel na rolce. W Inter Cars mają zwykle na stanie.

Pozdrawiam.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odkopuję wątek. Udało mi się usunąć nadmierne drgania napinacza paska wielorowkowego.

 

Nie wiem jak to możliwe, ale miałem u siebie zamontowane sztywne koło pasowe alternatora. Wymieniłem na takie ze sprzęgiełkiem i jest poprawa. Na zewnątrz nie słychać już denerwującego wpadania napinacza w rezonans (odgłos taki, jakby drgała niedokręcone osłona silnika).

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Panowie aby wymienic to kolo pasowe/sprzegielko/rolke alternatora w e91 musze go wymontowac?

Czy tez wystarczy zdjac dolot powietrza, pasek i po sprawie? Duzo z tym zabawy aby to wymienic?

 

Z gory dzieki za odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.