Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam zapaliłą mi sie kontrolka od recznego(klocki) i cały czas sie pali na czerwona do tego jeszcze servis wiadomo :) wymieniłem klocki przod i tył bo były wytarte czujniki zuzucia klockow tez nowe kontrolka sie dalej pali i nie moge zresetowac na liczniku jest jakies ominiecie tych czujnikow czy musze jechac wpiac sie w obd????

 

 

 

http://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=kontrolka+klockow+e90&source=images&cd=&docid=8SeetxtZgLD1eM&tbnid=x6ixidrgX5ryWM:&ved=&url=http%3A%2F%2Fwww.bmw-klub.pl%2Fforum%2Fviewtopic.php%3Ff%3D70%26t%3D103931%26start%3D0&ei=J-N7Uf7UOI7LtAbrrYGgAQ&bvm=bv.45645796,d.bGE&psig=AFQjCNHemcwvGYQrQD8dV0PzIlTU5VIYOg&ust=1367159920892009

Opublikowano

Podepne sie pod temat...

Mam jeszcze wg BC 7000 km klocków z tylu... i systematycznie spada. Czy jak wymienię klocki lada dzień zanim wyskoczy opisywany wyżej komunikat mogę nie zmieniać czujnika?

Widział ktoś gdzieś na forum instrukcje krok po kroku wymiany klocków i tarcz w e90/91 z tylu? Ogolniki znalazłem ale tutoriala prawdziwego nie...może ktoś pomoże?

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Z tego co się orientuję to czujniki w sobie mają 2 stopnie zużycia. Prawdopodobnie jeden już przekroczyłeś więc czujnik raczej do wymiany na nowy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Kolego kupujesz nowe tarcze i klocki a 20 zl na czujniku chcesz oszczedzic? Tak jak wyzej czujnik ma dwa poziomy i jak pierwszy juz jest przytarty to trza wymienic przy wymianie klockow bo nic z niego juz nie bedzie. Edytowane przez feel_x

🙃🙃

Opublikowano

Tydzień temu zmieniałem klocki z tyłu i też myślałem, że czujnik będzie ok bo komp pokazuje 7000 km :shock: .

 

Po rozebraniu koła , klocki na kole z czujnikiem ( prawe koło tylnie ) miały około 2mm :shock: . Na lewym kole wewnetrzny klocek miał mniej jak 1mm :evil: .

 

Nie wiem jak bym mógł na tym jeszcze 7000 km zrobić jak pokazał komp .

 

Ale do rzeczy . Zmieniłem klocki , założyłem stary czujnik i klapa . Komp pokazał od razu , że 0 km do końca i jedź do BMW .

Więc następnego dnia zmieniłem czujnik z tym , że trzeba było demontować nadkole do tego .

 

Po założeniu nowego czujnika , skasowałem inspekcję za pomocą manetki i zegarów , po czym na kompie pokazało się 80 000 km

Opublikowano
Z tego co wiem na pewno potrzeba nowego czujnika i błąd kasuje na podpietym kompie na 100%. Bez nowego czujnika nic nie zrobisz.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Kolego kupujesz nowe tarcze i klocki a 20 zl na czujniku chcesz oszczedzic? Tak jak wyzej czujnik ma dwa poziomy i jak pierwszy juz jest przytarty to trza wymienic przy wymianie klockow bo nic z niego juz nie bedzie.

 

No własnie.

 

Jak wymienasz olej spróbuj przefiltrować stary przez bibułe to może będzie dobry....i zalejesz jeszcze raz :norty:

Opublikowano
No własnie.

Jak wymienasz olej spróbuj przefiltrować stary przez bibułe to może będzie dobry....i zalejesz jeszcze raz

Po przefiltrowaniu warto dodać trochę smalcu - poprawia smarowanie :wink: :mrgreen:

 

A tak na serio: czujniki są dwustopniowe. Czy ktoś wie który stopień co sygnalizuje? (jaki komunikat generuje?)

Kiedy tzn przy jakiej grubości klocka?

Pozdrawiam
Opublikowano

Co wy tam o tym oleju piszecie - smalec , przefiltrować .

 

Ja zmieniam olej komputerem - po prostu kasuje inspekcje i znów komp pokazuje, że mam nowy :twisted:

 

 

A co do czujnika To on nie jest dwustopniowy. On ma taki plastik , który się ściera. W tym plastiku są jakieś druciki metalowe ścierające się z plastikiem i komp samochodu odczytuje inny opór i pokazuje nam ile do końca mamy.

 

Jak to się zedrze do końca to po prostu nie ma obwodu - i pokazuje błąd.

 

Co do tych czujników to powinny one być na każdym kole !!! Bo przez ABS i ESP klocki na każdym kole zużywają się inaczej .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.