Skocz do zawartości

330d na sterydach...


SmokE88

Rekomendowane odpowiedzi

Z M30 do M5X, czyli benzyna. Mowiles o przerobkach na jednomase a nie, ze tylko w dieslu. Wiecej takich przerobek znam z benzyn i tam robi sie to bez bolu.

Do 5 biegowej diesla zreszta tez pasuje, czyli M57, M47, M47N. Kolega ma jednomase w M47N compacie bo tam tez jest mniejsza ilosc zebow na wieloklinie skrzyni.

 

Do 330d M57N wieloklin ma wiecej zebow, tarcza od M57N2 pasuje i ona bodaj ma wlasnie tlumiki.

No tak czy siak, musi sie zgadzac ilosc zebow na wieloklinie i to jedyna rzecz, ktora determinuje, czy pasuje, czy nie pasuje. Kosmicznych technologii zadnych tam nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 163
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hmm a co sadzicie nad zamontowaniem ori 2masa + spiek z tlumikiem drgan ten co na foto + wzmocniony docisk tez ten co jest na foto ? Moim zdaniem uzyskamy efekt bardzo mocnego sprzegla z lepszym tlumieniem drgan niz seryjne sprzeglo... Jakies opinie spostrzeżenia co do pomysłu?

 

Albo ori 2mas + tarcza ta co jest (spiek) lub kevlar + docisk z 530d e60 (ewentualnie z e60 docisk sachs performance)

 

Co do automatu z 535d to raczej odpada chce za wszelka cene zostac przy manualu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje rozwiazanie nr 1 mi sie podoba, choc szczerze chcialbym, zebys ten jednomas zalozyl i dal znac jak bedzie.

To, ze czlowiek ma obawy nie oznacza, ze one sie sprawdza :).

Jak sie okaze, ze lipa z dganiami, zrzucisz skryznie, zamienisz jednomas na dwumas i bedziesz mial lepsze tlumienie drgan niz w oryginale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
no i e46 znów jezdzi =) co do rozwiązanie z jednomasem jest dobre moim zdaniem lecz nie do mojej skrzyni biegów... problem tkwi w jednomasie tzn tym z M50. wleciał nowy 2mas + mocniejszy docisk z tarczą zobaczymy ile wytrzyma ;) narazie klei świetnie ;) miał być już wykres lecz hamownia była zajęta. Najbliższy czas pokaże ile jeszcze można wyciągnąć z owego setup’u
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 8 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Dokładnie... jest to wersja na jednej suszarce 218km... z racji tego, iż w poprzednim silniku były już rozjechane korekty na cylindrach (jeszcze były w zakresie), a jednym z najbardziej ekonomicznych rozwiązań jest swap a po bardzo długim czasie poszukiwania udało mi się dostać kpl swap z X3 e83 z 2006r. (silnik sam demontowałem z auta więc miałem możliwość wcześniejszego sprawdzenia). Wytyczne jakie sobie wyznaczyłem było

 

- silnik w aucie

- mały, udokumentowany przebieg

- M57N2 + kpl. elektryka z X3 (podczas bardzo długich poszukiwań myślałem również nad M57N)

 

w celu poszukiwań, zrobiłem ok 2000km PL / CZ / DE

 

Zaraz ktoś pewnie spyta "Dlaczego nie regenerowałeś wtrysków", więc ubiegam ten fakt mówiąc, iż wtryski 219 były sprawdzone, wyczyszczone i jest wszystko ok. a zaczęło się od rozpuszczenia wirnika turbiny...

 

f974e98eafe30c35med.jpg

efc681eb591510camed.jpg

7928bc6eb6cc29admed.jpg

 

Wtryski były sprawdzone w nadziei, że to one są odpowiedzialne za usterkę, lecz okazało się inaczej... Po wymianie całej zmiennej geometrii i regeneracji turbiny zaobserwowałem dużo wyższe EGT które się utrzymywało dużo dłużej niż wcześniej.

 

Diagnoza - puszczające zawory wydechowe... niby sprawa do zrobienia ale... silnik ma 270kkm, więc oprócz głowicy należałoby jednocześnie wymienić rozrząd, sprawdzić pierścienie i panewki + planowanie... myślę że w 7kpl. może bym się zmieścił... dlatego została podjęta decyzja "SWAP" :norty:

 

(jak by ktoś chciał wtryski 219 z 535d z przebiegiem 300km po przeglądzie lub hybrydę to może śmiało pisać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taa... lecz budżet mam ograniczony a i tak wydaje mi się ten egzemplarz okazyjny... właśnie przekładam miskę olejową wraz z smogiem... oczywiście nic nie pasuje P&P :( z tego co mierzę i oglądam to raczej wystarczy zrobić adapter przyłącza smoga do pompy + mocowanie smoga z V2A. Co do łap też są problemy ale do ogarnięcia (łapa od strony turbo, pasują 2 śruby na 4, łapa od strony alternatora pasują 2 śruby na 3)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pff... już wiem jakie są różnice w silnikach na aluminiowym bloku a jakie na żeliwnym... większość rzeczy custom... nawet dzwon skrzyni biegów trzeba przekładać... Ciekawe co będzie jak już silnik wleci pod maskę :D

ale codziennie do przodu :8)

 

368658b024fbd6ad.jpg

- miska e46 m57n

 

923ed76847794570.jpg

-mocowanie smoku olejowego

 

373de2ab3aaf5d83.jpg

b1a2e0e411e463cf.jpg

-przymiarka

 

Smok pochodzi z m57n gdzie był montowany na 2ch śrubach do pompy oleju, trzeba było wytoczyć złączkę bo w M57N2 jest na wcisk... Masę godzin obliczeń i projektów, ale finalnie smok jest oddalony od dna miski o +-10mm

 

f2a699526461e8a1gen.jpg

Patent na samoregulator, profesjonalny sprzęt kosztuje nawet 1500, za ściągacz do łożysk dałem 35zł + stara nasadka (chyba 30) + stare łożysko oporowe :D

 

9d73775b028ecb77.jpg

- po lewej kevlar po prawej OEM okładzina różnice widać gołym okiem :D

 

Zna ktoś magika od skrzyń biegów ?? Muszę dzwon przełożyć a zbytnio nie wiem jak rozłożyć skrzynię :lol:

 

CDN... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smok pasuje od E90 M57n2 . łapy trzeba robic samemu obydwie najlepiej z czego lewą idzie przerobić . W manualu będzie lipa , automat dużo fajniej w tych silnikach i o tej mocy chodzi . Jak byś chciał to mam od E92 6biegowy manual , sprzegło , dyfer , wał ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.