Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z M30 do M5X, czyli benzyna. Mowiles o przerobkach na jednomase a nie, ze tylko w dieslu. Wiecej takich przerobek znam z benzyn i tam robi sie to bez bolu.

Do 5 biegowej diesla zreszta tez pasuje, czyli M57, M47, M47N. Kolega ma jednomase w M47N compacie bo tam tez jest mniejsza ilosc zebow na wieloklinie skrzyni.

 

Do 330d M57N wieloklin ma wiecej zebow, tarcza od M57N2 pasuje i ona bodaj ma wlasnie tlumiki.

No tak czy siak, musi sie zgadzac ilosc zebow na wieloklinie i to jedyna rzecz, ktora determinuje, czy pasuje, czy nie pasuje. Kosmicznych technologii zadnych tam nie ma.

  • Odpowiedzi 163
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Hmm a co sadzicie nad zamontowaniem ori 2masa + spiek z tlumikiem drgan ten co na foto + wzmocniony docisk tez ten co jest na foto ? Moim zdaniem uzyskamy efekt bardzo mocnego sprzegla z lepszym tlumieniem drgan niz seryjne sprzeglo... Jakies opinie spostrzeżenia co do pomysłu?

 

Albo ori 2mas + tarcza ta co jest (spiek) lub kevlar + docisk z 530d e60 (ewentualnie z e60 docisk sachs performance)

 

Co do automatu z 535d to raczej odpada chce za wszelka cene zostac przy manualu

Opublikowano

Twoje rozwiazanie nr 1 mi sie podoba, choc szczerze chcialbym, zebys ten jednomas zalozyl i dal znac jak bedzie.

To, ze czlowiek ma obawy nie oznacza, ze one sie sprawdza :).

Jak sie okaze, ze lipa z dganiami, zrzucisz skryznie, zamienisz jednomas na dwumas i bedziesz mial lepsze tlumienie drgan niz w oryginale.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
no i e46 znów jezdzi =) co do rozwiązanie z jednomasem jest dobre moim zdaniem lecz nie do mojej skrzyni biegów... problem tkwi w jednomasie tzn tym z M50. wleciał nowy 2mas + mocniejszy docisk z tarczą zobaczymy ile wytrzyma ;) narazie klei świetnie ;) miał być już wykres lecz hamownia była zajęta. Najbliższy czas pokaże ile jeszcze można wyciągnąć z owego setup’u
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 8 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Opublikowano
Umm...chyba wypadało by opisać dalsze mody :P , ale chyba stworzę nowy temat z projektem... :D
Opublikowano

Jak to przejdzie bezproblemowo to będzie sukces.

BiTurbo z e60 z wcześniejszych projektów nigdy do końca nie chciały współpracować.

Opublikowano

Dokładnie... jest to wersja na jednej suszarce 218km... z racji tego, iż w poprzednim silniku były już rozjechane korekty na cylindrach (jeszcze były w zakresie), a jednym z najbardziej ekonomicznych rozwiązań jest swap a po bardzo długim czasie poszukiwania udało mi się dostać kpl swap z X3 e83 z 2006r. (silnik sam demontowałem z auta więc miałem możliwość wcześniejszego sprawdzenia). Wytyczne jakie sobie wyznaczyłem było

 

- silnik w aucie

- mały, udokumentowany przebieg

- M57N2 + kpl. elektryka z X3 (podczas bardzo długich poszukiwań myślałem również nad M57N)

 

w celu poszukiwań, zrobiłem ok 2000km PL / CZ / DE

 

Zaraz ktoś pewnie spyta "Dlaczego nie regenerowałeś wtrysków", więc ubiegam ten fakt mówiąc, iż wtryski 219 były sprawdzone, wyczyszczone i jest wszystko ok. a zaczęło się od rozpuszczenia wirnika turbiny...

 

f974e98eafe30c35med.jpg

efc681eb591510camed.jpg

7928bc6eb6cc29admed.jpg

 

Wtryski były sprawdzone w nadziei, że to one są odpowiedzialne za usterkę, lecz okazało się inaczej... Po wymianie całej zmiennej geometrii i regeneracji turbiny zaobserwowałem dużo wyższe EGT które się utrzymywało dużo dłużej niż wcześniej.

 

Diagnoza - puszczające zawory wydechowe... niby sprawa do zrobienia ale... silnik ma 270kkm, więc oprócz głowicy należałoby jednocześnie wymienić rozrząd, sprawdzić pierścienie i panewki + planowanie... myślę że w 7kpl. może bym się zmieścił... dlatego została podjęta decyzja "SWAP" :norty:

 

(jak by ktoś chciał wtryski 219 z 535d z przebiegiem 300km po przeglądzie lub hybrydę to może śmiało pisać)

Opublikowano
Czekam aż ktoś się rzuci na 3.0d 245/258 a najlepiej 245 bo ich najwięcej i mniejsze przebiegi bywają niż wyżej wspomniany.
Opublikowano
taa... lecz budżet mam ograniczony a i tak wydaje mi się ten egzemplarz okazyjny... właśnie przekładam miskę olejową wraz z smogiem... oczywiście nic nie pasuje P&P :( z tego co mierzę i oglądam to raczej wystarczy zrobić adapter przyłącza smoga do pompy + mocowanie smoga z V2A. Co do łap też są problemy ale do ogarnięcia (łapa od strony turbo, pasują 2 śruby na 4, łapa od strony alternatora pasują 2 śruby na 3)
Opublikowano

Walczyć trzeba, grunt że masz możliwości czasowe to robić i warunki żeby to robić samemu.

Wydawało mi się, że 245 będzie w podobnej cenie co 218 z takim przelotem niskim.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Pff... już wiem jakie są różnice w silnikach na aluminiowym bloku a jakie na żeliwnym... większość rzeczy custom... nawet dzwon skrzyni biegów trzeba przekładać... Ciekawe co będzie jak już silnik wleci pod maskę :D

ale codziennie do przodu :8)

 

368658b024fbd6ad.jpg

- miska e46 m57n

 

923ed76847794570.jpg

-mocowanie smoku olejowego

 

373de2ab3aaf5d83.jpg

b1a2e0e411e463cf.jpg

-przymiarka

 

Smok pochodzi z m57n gdzie był montowany na 2ch śrubach do pompy oleju, trzeba było wytoczyć złączkę bo w M57N2 jest na wcisk... Masę godzin obliczeń i projektów, ale finalnie smok jest oddalony od dna miski o +-10mm

 

f2a699526461e8a1gen.jpg

Patent na samoregulator, profesjonalny sprzęt kosztuje nawet 1500, za ściągacz do łożysk dałem 35zł + stara nasadka (chyba 30) + stare łożysko oporowe :D

 

9d73775b028ecb77.jpg

- po lewej kevlar po prawej OEM okładzina różnice widać gołym okiem :D

 

Zna ktoś magika od skrzyń biegów ?? Muszę dzwon przełożyć a zbytnio nie wiem jak rozłożyć skrzynię :lol:

 

CDN... :wink:

Opublikowano
Smok pasuje od E90 M57n2 . łapy trzeba robic samemu obydwie najlepiej z czego lewą idzie przerobić . W manualu będzie lipa , automat dużo fajniej w tych silnikach i o tej mocy chodzi . Jak byś chciał to mam od E92 6biegowy manual , sprzegło , dyfer , wał ...
Opublikowano
Co do łap to chcę zrobić adaptery. Info tyczące się smoku olejowego z E90 jest sprawdzone ? Czy ten smok pasuje do miski z M57N z E46 330cd ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.