Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Poprzedni właściciel miał go od przebiegu 80tys. km. i lał Castrolla 0W40. Ja po kupnie przy 168tys. km też wlałem Castrol Sport 0W40 LL04 a 600 kilometrów temu przy przebiegu około 181tys. wlałem Millers XFS 0W40 LL04. Teraz dopiero o tym pomyślałem ale przy wymianie oleju wlało mi się troszkę dużo no i mam tak mniej więcej na kresce MAX albo może i ciut więcej.

Samochód parę dni temu po dłuższej i bardzo szybkiej jeździe stracił moc dwukrotnie więc może to dymienie było jakąś pośrednią przyczyną.

 

DPF wymieniony? Jezeli nie masz odpowiedz dlaczego traci moc... Albo wycinasz albo nowy ;-) Ja bym osobiscie bral opcje 1 bedzie wiecej mocy ;-)

 

U mnie to samo robi. I jakos do dzis wszystko smiga 295.000km ^^

Opublikowano
DPF sprawdzany w sobotę i ma w sobie 9 gramów sadzy więc podobno ok. Stracił moc dwukrotnie po ostrej jeździe i od tamtej pory jest ok z mocą. To nie DPF jest problemem.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Prawdopodobnie pierwszy. Moje przebiegi to 70% trasa no i nie oszczędzam mu gazu. E90 było podpięte na razie pod jakiś standardowy komputer z programem BOSCH ESI Tronic bo nie ma w okolicy nikogo kumatego z INPĄ i pokazało 9 gramów. Może błąd odczytu ale nie wiem. Wyświetliło też, że ostatnie wypalanie było 3300 godzin temu.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego wg. mojej wiedzy jest to normalne, zwłaszcza gdy masz rzadki olej. W dieslu ciśnienie w komorze spalania jest tak duże, że zawsze coś się przeciska między pierścieniami, zwłaszcza przy olejach 0W30 - 40 gdzie olej jest bardzo rzadki i nie uszczelnia tak połączenia tłok, cylinder. Co do dymienia w dieslu jednej marki a drugiej jest kwestia właśnie konstrukcji odmy i gdzie te gazy są odprowadzane. W samochodach BMW widocznie jest dopuszczalne trochę większe ciśnienie w karterze a w innych jakie masz w domu jest np. większa średnica rurki łączącej odme z dolotem i przez to nie widać tych spalin po odkręceniu korka oleju bo wszystko ucieka inną drogą. Zdejmij rurkę od odmy gdzie łączy się z dolotem, tam dopiero zobaczysz parowóz. Ale z tego co wiem i się orientuję to norma.

 

Część z tego dymu to oczywiście opary gorącego oleju więc sumasumarum wydaje Ci się, że strasznie kopci i jest tragedia a wcale nie jest tak źle :)

 

Zobacz przy wyższych obrotach silnika, wg. mnie powinno mniej kopcić bo gdy tłoki szybciej się poruszają spaliny nie nadążają się przeciskać między pierścieniami.

 

Przy zimnym silniku olej jest gęsty i wszystko dokładnie uszczelnia przez co nie ma dymienia + nie ma oparów bo olej zimny...

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

witam ja Dzisiaj sprawdzilem u siebie, i na zimnym silniku (chodzil z 3 minuty) tez dymi.

ja mam olej castrol 0w30.

wiec moze to normalne w tych silnikach, dodam ze odme mam nowa wymieniena niecaly miesiac temu (kompletna)

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Posiadam 330d z 2006r , oryginalny przebieg 145tys i tez dymi, nawet trochę przez zamknięty korek. Moc jest ok, wywala mi info o dpf ale dlatego ze auto było mulone w mieście i trochę stało . Teraz jest przepalane;). Monitoruje stan oleju , jest ok. Zrobie niedługo cały servis i zobaczymy. Nie martw sie nie tylko nam kopci, jest dość duzo takich jak my. Pozdr
  • 1 rok później...
Opublikowano
Ja mam M47 i dymienie również występuje. Zarówno na pólsyntetyku 10W40 jak i syntetyku Motula 5W40. Silnik jest w bdb kondycji. Odma jest okej. Po prostu tak już musi być. Też mnie to zmartwiło wcześniej, ale jak byłem na giełdzie samochodowej to z ciekawości sprawdziłem to w innych silnikach BMW i też to występowało. Gorący olej bardzo mocno dymi. Także niekoniecznie są to spaliny. Kiedyś, chcąc nasmarować łożyska (które były zabudowane (rolki od silnika)) włożyłem je do oleju i postawiłem olej na ogień. Łożyska ładnie się w środku nasmarowały a olej kopcił niemiłosiernie. Wydaje mi się, że to cała filozofia tego. Olej na ciepłym silniku dymi i tyle. W jednym silniku będzie ten dym uciekał korkiem, a w drugim nie.
Opublikowano
Poprzedni właściciel miał go od przebiegu 80tys. km. i lał Castrolla 0W40. Ja po kupnie przy 168tys. km też wlałem Castrol Sport 0W40 LL04 a 600 kilometrów temu przy przebiegu około 181tys. wlałem Millers XFS 0W40 LL04. Teraz dopiero o tym pomyślałem ale przy wymianie oleju wlało mi się troszkę dużo no i mam tak mniej więcej na kresce MAX albo może i ciut więcej.

Samochód parę dni temu po dłuższej i bardzo szybkiej jeździe stracił moc dwukrotnie więc może to dymienie było jakąś pośrednią przyczyną.

 

DPF wymieniony? Jezeli nie masz odpowiedz dlaczego traci moc... Albo wycinasz albo nowy ;-) Ja bym osobiscie bral opcje 1 bedzie wiecej mocy ;-)

 

U mnie to samo robi. I jakos do dzis wszystko smiga 295.000km ^^

 

za kraty bym cie wsadzil za to wycinanie , mozg sobie wytnij albo pozostalosci po nim :twisted: kur.. zeby wam sie wkoncu do dupy zabrali za te wycinki kupuja auta za kilkadziesiat tys bo BMW musze miec a jakfiltr sie zapycha to chuj wytne przeciez kasy nie mam. debile kupujcie benzyne a nie diesla

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.