Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Glownym powodem wiekszego spalania w automatach jest konwerter momentu obrotowego.

 

Konwerter momentu obrotowego przy jezdzie ma sprawnosc ok. 90-97% (a nawet prawie 100% jesli ma funkcje lock-up, czyli spinanie walu ze skrzynia na sztywno)

tak ale wszystkie ZF w BMW mają lock-up (dodatkowe sprzęgło mechaniczne), które działa przy małych/płynnych zmianach momentu obtotowego, czyli mówiąc prosto nie gazując/jadąc autostardą/w miarę stałą prędkością nie masz żadnych strat, czyli jest tak jak w klasycznym manualu, straty masz tylko wtedy gdy konwerter musi pracować (pedał maks w podłogę)...

dodatkowo większe spalanie automatu (max 1,5l dla 6 cylindrów) ma miejsce gdy weźmiemy do porównania optymalną pracę skrzyni manualnej, w przypadku rzeczywistym gdy wiele osób zapomina zmieniać biegi w optymalnym momencie spalania w autach mocno się zbliżają....

W skrajnym stanie pracy (samochod zatrzymany hamulcem) 100% momentu z silnika idzie w mieszanie oleju czyli sprawnosc wynosi 0% (benzyne zlopie, a nie jedzie :lol: ).

 

Generalnie im wolniej i bardziej zmiennie tym gorzej.

strata stojącego auta wynosi ~0,3l/h

Niestety na stronie ZF nie moge znalezc wykresow sprawnosci ich skrzyn. Jedyne co podaja w procentach to o ile teoretycznie lepsze sa nowsze skrzynie od starych.

jak znajdziesz :cool2: to napisz, fajnie jest wiedzieć "co się używa"...

a co do nowych skrzyń, są super ale jeszcze trochę czasu upłynie zanim firmy piszące dla nich oprogramowanie ogarną ich potencjał, o relanym wykorzystaniu nowego ZF 8 przełożeń można popatrzeć w nowej serii 5 - awaria za awarią (jedna z chorób wieku dziecięcego...), za ~1 rok pewnie wszstko będzie super ale obecnie to masakra dla użytkowników nowych pięknych aut....

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dziękuję za Wasze sugestie. Decyzję podjąłem, na razie wystawiłem na sprzedaż swoją E90 jeśli znajdzie się kupiec będzie automat. :D
Opublikowano
moja 335d Touring w mieście pali 12,4 czy to dużo?

 

Normalnie. Masz 335d wiec te wszystkie konie mechaniczne musza byc czyms karmione. Albo moc albo oszczednosc.

Pozdr.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Moja 325i tez w miescie pali 11 litrow. Mowie o jezdzie codziennej z rozgrzewaniem silnika. Jak jest ciepla i zresetuje kompa to spokojnie zejde ponizej 10 l :P

no rece mi opadaja jak slysze takie wypowiedzi moja 325i palila w miescie ok 14 litrow przy normalnej jezdzie i mowimy tu oczywiscie o miescie(łódź) a nie jakims miasteczku co nijak ma sie do spalania w miescie.320D pali ok 9 a gdy temp dochodzi do -10 to i 10 spali

Opublikowano

spoko, spoko 12,5 nie ma dramatu tylko czytam dane katalogowe i się śmieję kto je tam wpisał :))) dużo poniżej 10L

zatem czasem myślałem, że może mam coś padnięte i dlatego pali więcej niż w katalogu ale wątpie:)

Poprzednia 118D paliła mi 8-8,5 w mieście :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Sprzedałem swoje E90, auto było w idealnym stanie, pozbyłem się jej tylko ze względu na manual. Teraz szukam czegoś w równie ładnego, ale z automatem. Jeśli macie namiar na E90 z taką skrzyni, z przebiegiem do 100 tys. km, proszę o informację.

pozdrawiam

Olo

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Jakie są koszty eksploatacji takiej skrzyni? Jakie typowe usterki i koszty napraw. Dużo drożej wychodzi niż w manualu?

Czy w silnikach 197 i 231KM jest ta sama skrzynia?

Jak skrzynia znosi zchipowany silnik?

Opublikowano

Ja mam 3 litry 328i modyfikowane tak, ze z 234 PS mam zhamowane 267 PS.

 

Spalanie średnio 12 litrow, jezdzac normalnie.

 

Na trasie mozna zejsc jadac rownomiernie 100-120 do nawet 6,8 - 7,5 L.

 

Miasto, dojazdy do pracy średnio 12,7 - 14 L.

 

Takie mi spalanie wyszlo srednio z okolo 20 tys km co zrobilem juz tym autem.

 

Wiem, ze to nie diesel, ale moze sie ktos wypowie co ma manuala i ile spala np Zent ??

Opublikowano
Ten wątek jest o kosztach serwisowania automatycznej skrzyni biegów a nie o spalaniu więc proszę o nie spamowanie
Opublikowano

I przede wszystkim o silniku dieslowym a nie o benzynie zczipowanej.

 

A jesli chodzi o chipowanie to skrzynia wytrzyma, gorzej z podzespołami ( turbina, itp ), wszystko zależy od stanu silnika i przebiegu w chwili chipowania i późniejszego użytkowania auta po czipie.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie manual spisuje się swietnie,biegi wchodzą precyzyjnie i lekko.Można przyczepić się zbyt krótkiej jedynki...ale moment 3.0d jest potężny wiec ruszamie z dwójki nie stanowi problemu.Awaryjnosc manuala jest żadna,nie słyszałem,aby komuś padła skrzynia. Jeździłem 3.0d z automatem i jakoś mnie nie powalil-trochę toporny i średnio szybki. Spalanie ok 1l na korzyść ręcznej skrzyni. Automat to także wymiana oleju i filtra. Reasumujac na pewno tańsza w eksploatacji jest skrzynia ręczna,ale kto co woli:)
Opublikowano

Od zawsze jezdzilem manualami wiec nie trzeba mnie do nich przekonywac.

Troche mi brakuje mocy i rozgladam sie za jakąs szesciocylindrowka a sporo z nich to automaty i nie wiem czy z gory je skreslac czy rowniez brac pod uwage.

wiem jakie sa wady i zalety automata w codziennym użytkowaniu ( zrobilem kilka tysiecy wypożyczonym automatem w stanach)

chce sie dowiedziec jakie sa wady automatu w kategoriach finansowych

 

Edit: Houek fakt w manualu skrzynia raczj sie nie psuje jedyne koszty to sprzeglo i kolo zamachowe raz 1xx tys. km

Opublikowano

jaką masz skrzynię (jaka Cię intersuje) zobacz na http://www.realoem.com

 

wytrzymałość skrzyń ZF masz tutaj, strona 4:

 

http://appsprod01.zf.com/zf.productDataBase/service/mediaFiles?levelTypeName=Products&levelID=12530&mediaFileName=6HP_2ndGen_EN_2006s.pdf

 

zdrowe chipy do wytrzymałości podanej na w/w stronie www

 

ogólnie skrzynie eksploatacyjnie nie dają kosztów, co 160tys. należy wymienić olej i filtr, średnie spalanie ropy manual/automat porównywalne, jak jeżdziłeś super ekonomicznie manualem to automat spali więcej o ~1l jak jeżdziłeś "normalnie" to różnicy w spalaniu nie zauważysz ...

 

jak jest usterka to przeważnie kończy się wymianą płytki sterownika i adaptacją skrzyni, koszt do 1tys. zł, jak padnie cała skrzynia to koszty duże...

 

zalety to, że nie ma wymian tak jak w manulu: sprzęgła, koła dwumasowego, docisku, funkcje te spełnia konwerter...

 

ogólnie do mocnego diesla polecam automat

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Zdecydowanie duzy diesel to automat.

Szczegolnie jezeli jezdzisz duzo w miescie. 325d ma duzo momentu a co dopiero 330d :cool2:

Nie widze przyjemnosci w kreceniu diesla

Co do spalania jak latasz w trasie nie powinno byc zadnych roznic

W 2010 roku bylo wraz z lci sporo zmian, ktore dotknely takze skrzynie.

Zmiany nastapily w manualnej - nowe synchronizatory jak tez automatycznej.

Porownujac 325d z 2007 roku i 320d LCI roznica jest ogromna - nie spodziewalem sie, ze w dieslu skrzynia moze tak plynnie pracowac :cool2: (...choc i tak tesknie za automatem :norty: )

 

Zmianom tez poddano zawieszenie. To nie tylko runflaty nowej generacji

Ponizej info od ZF'a

 

http://[/url] http://www.zf.com/corporate/de/press/press_releases/press_release.jsp?newsId=21743584

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

Diesel 3.0 w automacie....

 

Moje auto aktualnie ma przymusowy postój w serwisie /wymiana świec żarowych i padniętego sterownika/ i na pociechę dostałem w zamian 1er z dieslem 2.0 w manualu. W dodatku z M pakietem :duh: Kto to tak skonfigurował :mad2:

 

Jeśli chodzi o trakcję to chcę tą jedynkę, jeśli chodzi o osiągi, przyjemność z jazdy, to już tęsknię czwarty dzień za swoją trójką. Chciałbym aby serwis dał radę przenieść trakcję do mojego auta :wink:

 

W sprawie kosztów nie wiem nic i niech tak pozostanie. :!:

 

Spalanie, opieram się jedynie na tym, co komp pokładowy pokazuje /czy to prawda? nie wnikam/. Jedynka przy jeździe "na emeryta" potrafi mi pokazać wynik poniżej 5 litrów, mój na tych samych zasadach 1,5-2 litry więcej. Ale to raczej jazda na zasadzie extremalnych zboczeń :roll:

 

Normalniej, dynamicznie, zaryzykuję stwierdzenie, że 2.0 dużo mniej nie popije od 3.0 Tą jedynkę muszę trochę przycisnąć aby jechała podobnie do mojego auta i kończy to się spalaniem ok 7- 7.5 litra, gdzie do moich 8 litrów niedaleko.

 

Po czterech dniach osobiście bez wątpliwości wybieram 3.0 + automat. Po prostu wachlowanie w dieslu biegami to już nie dla mnie. A i ten automat z tym silnikiem radzi sobie na drodze. Jak trzeba, to pogonisz na drodze, skrzynia ma kilka trybów pracy, więcej info /niestety angielski/ w pdfie http://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=4&ved=0CEkQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.e90post.com%2Fforums%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D15587%26d%3D1139956533&rct=j&q=GA6HP26Z&ei=81WbToP2F5Ox8QPn26nKBQ&usg=AFQjCNH3cCliiTOvo0D69niUI_lfgAEpkg&sig2=R4LPDecpdw3g8gH8nIGjhg&cad=rja . Ta skrzynia siedzi w 3.0D

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

znam zalety automata, jestem w stanie zaakceptować wady

 

nie chciałbym mieć natomiast kolejnej po wtryskach i turbinie bomby zegarowej na którą można wydać pół pensji na naprawę.

Dalego pytam o koszty napraw. Mam znajomego który na dsg w golfie gti w ciagu niecałego roku wydał 15 koła

Opublikowano

Z ze skrzyniami w BMW chyba nie jest tak zle...w koncu nie sa to skrzynie BMW :norty:

Ostatnio jechalem z taksowkarzem w Bruxeli VW Caddy - maja w korporacji same auta z DSG, w przeciagu 2 lat ze 100 samochodow 70% mialo wymienione skrzynie DSG :cool2:

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
znam zalety automata, jestem w stanie zaakceptować wady

 

nie chciałbym mieć natomiast kolejnej po wtryskach i turbinie bomby zegarowej na którą można wydać pół pensji na naprawę.

Dalego pytam o koszty napraw. Mam znajomego który na dsg w golfie gti w ciagu niecałego roku wydał 15 koła

 

jak znasz wady:

- opóżnienie w realnym czasie zmiany bigu,

- automatyczna zmiana biegu powyżej określonych obrotów na wyższy/niższy,

- brak możliwości zblokowania kół przez redukcję

to na tym kończą się bolączki a zaczynają zalety.

 

skrzynie 2 sprzęgłowe z racji budowy są dużo bardziej narażone na usterki, nie mają po prostu "filtra mocy", które w tradycyjnym automacie pełni konwerter...

 

automat ZF jest pancerny, może się zepsuć jeżeli był nie właściwie używany, na to nie masz wpływu jak nie znasz Sprzedającego:

- zmiany D/R bez zatrzymania auta,

- starty z wciśniętym hamulcem,

- zmiana oprogramowania silnika powyżej normy producenta,

 

lub przypadek losowy typu: błąd materiałowy/produkcyjny/ludzki.

 

Zajechać automat jest właściwie nie możliwe ponieważ wszystkim steruje komp., jak "coś" zaczyna być nie tak np. temperatura oleju po "zabawie" na placu to auto wejdzie w tryb awaryjny, olej się schłodzi i będzie można dalej jeździć...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

przyczną zepsucia może też być zbyt ciężka przyczepa, należy uważać na kupno automatu w aucie z zamontowanym hakiem, wielu moich znajomych z widzenia (motoryzacyjnych baranów :mad2: ) ciągnie osobówkami dwuosiowe przyczepy kempingowe, zanim zaczną je ciągnąć "wyrywają" je z piachu w którym stały ~3 miesiące...

 

edit 1:

- w 325d jest skrzynia 6HP19... wytrzymałość do 400Nm,

- w 330d jest skrzynia 6HP26.... wytrzymałość do 600Nm

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

To straszna kicha bo 325d ma 400 niutow w serii wiec kompletny brak zapasu na program

takie 325d w automacie to pewnie gorzej jedzie niz moje 320d.

Pozostaje wiec ewentualnie 330d

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To straszna kicha bo 325d ma 400 niutow w serii wiec kompletny brak zapasu na program

takie 325d w automacie to pewnie gorzej jedzie niz moje 320d.

Pozostaje wiec ewentualnie 330d

 

325d w automacie zbiera się lepiej niz 2.0d.

Opublikowano
To straszna kicha bo 325d ma 400 niutow w serii wiec kompletny brak zapasu na program

takie 325d w automacie to pewnie gorzej jedzie niz moje 320d.

Pozostaje wiec ewentualnie 330d

 

325d w automacie zbiera się lepiej niz 2.0d.

A z tym byl sie nie zgodzil (chyba ze porownujesz nowe 325d 204KM i stare 320d 163KM)

Kiedys z AutoFus wzialem 320d w z silnikiem 177KM w automacie

Pojechalismy z bratem, ktory wzial od ojca 325d w manualu (wersja 197KM)

325d mimo ze w katalogu mial miec 7.6 do setki (Touring) nie mial najmniejszych szans w porownaniu z 320dA Sedan (katalogowo 8.0)

Roblilismy kilka startow a potem zmienilismy kierowcow i wynik byl ciagle taki sam. Do setki co najmniej pol dlugosci w plecy na korzysc 320d

Zalety 325d dzwiek (kultura zapalania, pracy i gaszenia), asystent ruszania pod gore, dluzszy 6 bieg (cisza przy bardzo duzych predkosciach w trasie) i troche lepszy dol okupione dwa litry wiekszym spalaniem i ciezkim przodem.

Jezeli mialbym wybierac ponownie to zdecydowanie 330d

Beste Maschine der Welt
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witajcie.

 

Planuje zakup nowego samochodu serii E9x. Moj pierwotny wybor to silnik 2.0 i manualna skrzynia biegow . Po przeczytaniu kilku tematow na tym forum mysle juz o zmianie na automat. Czy ma ktos z Was doswiadczenia z jazdy tymi samochodmi? Chodzi mi o porownanie jak sie ma spalanie do osiagow. Czy lepiej jest troszke dolozyc do automata, czy spalanie znaczaco wzrasta? A moze powinienem sie zastanowic nad silnikami 3.0 w manualu? Z przykroscia musze stwierdzic, ze jestem laikiem w tej dziedzinie i dla mnie liczy sie glownie komfort i w miare mozliwosci male spalanie, gdyz planuje jedzic samochodem za granice w dlugie trasy. Bardzo prosze o odpowiedzi od osob ktore naprawde jedzily tymi samochodami i maja doswiadczenie. Z gory dziekuje.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.