Skocz do zawartości

Królowa Klekotyna


drumpit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich. Chciałbym wreszcie podzielić się z Wami widokiem mojej beci. Nie wiem, czy uda mi się dobrze wkleić zdjęcia... :oops:

 

http://i.imgur.com/6R3423A.jpg

 

To jesczce na zimówkach. Pierwsze zdjęcia. Kilka słów o autku...

Silnik-no cóż- tds-wieczny stres :D Jak na razie po roku użytkowania jest spokój. Wszystko działa i śmiga. Na początku wymieniłem cały rozrząd i uszczelniłem pompę.

Zeszłej wiosny było wiele stresu. Wystarczy poczytać moje posty...

Z wyposażenia: klima,drewno,wypychane lędźwia,podwójny szyberdach,alarm i centralny na pilota,ori hak,tempomacik,webasto,nivo,roletki na tyle i chyba tyle...

Dodam,że auto ma przebieg 274tys. km. Zostało sprowadzone z Renningen(okolice Stuttgartu) od jednego z naszych zachodnich przyjaciół. Mieszkała u niego w garażu od NOWOŚCI :lol: Mam więc komplety kluczyków,książkę serwisową(także do webasta) oraz cały segregator faktur z BMW -oczywiście ,jako fajny gadżet dokumentujący historię.

Auto nie ma korozji,co w przypadku oryginału jest już rzadkością w e34. Zakonserwowałem progi od środka-zobaczymy,co to da. Tą zimę auto przetrwało dzielnie. Ale dość gadaniny. Przejdźmy do zdjęć.

W bagażniku wszystko pięknie

 

http://i.imgur.com/Ca89BrA.jpg

http://i.imgur.com/OgJAR5L.jpg

... i trochę,żeby pocieszyć oko

http://i.imgur.com/AJ0BR41.jpg

http://i.imgur.com/KBD6Lua.jpg

http://i.imgur.com/AKc2lcK.jpg

http://i.imgur.com/DbKknVe.jpg

http://i.imgur.com/s21hTi1.jpg

http://i.imgur.com/tKk34W0.jpg

http://i.imgur.com/0Aw65JO.jpg

...i w środku...

http://i.imgur.com/tFYikN0.jpg

http://i.imgur.com/KDXFteA.jpg

http://i.imgur.com/jtpGDs9.jpg

http://i.imgur.com/PwILOsA.jpg

http://i.imgur.com/C4PcbyP.jpg

 

tu rozkodowany vin

Art.

 

Wartość

Numer podwozia WBAHG81060GH67029

Kod typu HG81

Typ 525TDS (EUR)

Typoszereg E E34 (2)

Seria 5

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M51

Pojemność skokowa 2.50

Moc 105

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor OXFORDGRUEN METALLIC (324)

Tapicerka STOFF CORD/SILBERGRAU (A1SL)

Data prod. 1996-05-07

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S220A NIVEAUREGULIERUNG Zawieszenie samopoziomujące

S235A ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR Hak holowniczy ze zdejmowaną głowicą

S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.

S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera

S274A BMW LM GUSSRAD/FLACHSTERNSTYLI Obr. BMW, st. le. Flachsternstyling

S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.

S404A DOPPEL-SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH DOUBLE COVER-SLIDING LIFTING ROOF

S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN Siłownik szyby elektryczny przedni

S413A GEPAECKRAUMTRENNETZ Siatka oddzielająca bagażnika

S417A SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. Roleta przeciwsłoneczna drzwi tylna

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S472A MITTELARMLEHNEN VORN FAHRER/BEIF. Podłokietnik przedni kierowcy/pasażera

S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S489A LORDOSENSTUETZE FUER BEIFAHRER Podparcie lędźwi pasażera elektr.

S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne

S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S530A KLIMAANLAGE Klimatyzacja

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S556A AUSSENTEMPERATURANZEIGE Wskaźnik temperatury zewn.

S651A BMW Bavaria C Reverse Radio BMW Reverse RDS

S731A ZUSAETZLICHER EDITIONSUMFANG Dodatkowy zakres edycji

P740A EDITION ZD Edition ZD

S773A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria

S806A 3.BREMSLEUCHTE Trzecie światło stop

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S169A KATALYSATOR FUER DIESEL Katalizator Diesel

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S860A SEITLICHE BLINKLEUCHTEN VORN Lampa kierunkowskazu dodatkowego

Na razie tyle. Czekam na komentarze! :8)

Edytowane przez drumpit
Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że ktoś o nią dbał. Wyposażenie w komplecie. Lubię ten kolor. Mam rozbitą e34 w tym kolorze :P . Dwie rzeczy mi tylko nie pasują... Touring i bocian bod maską ;)

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz rozbitą w tym kolorze to nie wyzbywaj się proszę... Obym nie musiał się do Ciebie zwracać po jakieś części karoserii...

Touring musi być ze względu na rodzinę i dalsze plany rodzinne :wink: Poza tym jestem muzykiem i często wożę perkusję(stąd mój nick). Co do klekota... Hmmm.Chodzi ładniej niż poprzednia 320d z common railem. Szukałem bardzo długo. Chciałem 2,5 w benzynce,ale po prostu nie było. A jak niemiec sprzedawał ładną to za 4000euro i bez klimy na przykład... Uparłem się,że musi być cała oryginalna i mieć max 2 właścicieli. Cóż-trafił się tadek.

Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój wrak to ISLANDGRUEN METALLIC. Z blach mam jeszcze to co nie zgniło i to co nie rozbite ;). Niebawem trochę wleci do mnie po lakierowaniu ;)

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich po przerwie. Dziś odebrałem nowe podłokietniki, tak więc środeczek mam w zasadzie jak nowy. Zdjęcia robione w garażu z lampą błyskową,więc nie oddają w pełni koloru(było już ciemno). Jest on identyczny z plastikami na boczkach i mieszkiem ręcznego. Musiałem kupić stare zużyte,ale skórzane. Inaczej się nie dało. Dałem za stare 50zł(były w straszącym stanie). Obszycie to koszt 120zł. Myślę,że było warto :wink: http://i.imgur.com/YTTVGdx.jpg

http://i.imgur.com/zQAFsec.jpg

 

Z ciekawostek-auto miało naprawioną UPG. Jak na razie wszystko super. Węże dużo miększe,korek nie syczy,przewód przelewowy suchy jak wiór. Muszę przejechać kilka tys. km,żeby być pewnym,że płynu nie ubywa,ale jestem dobrej myśli. Auto lepiej odpala na zimnym. Zaskakuje od razu i chodzi równiutko. Przedtem bywała chwila nierównej pracy.

Oprócz tego zdecydowałem się na remont skrzyni 5HP18. Wydałem 2600zł. Mam półroczną gwarancję bez limitu km. Srzynia chodzi jak nowa( poza nieszczęsnym rozlanym wyświetlaczem,który obecnie jest jedynym mankamentem wozu)

Wymieniłem także tulejkę wspornika środkowego i nastała nareszcie upragniona cisza przy przejazdach przez tory. Tyle. Ukłony dla wszystkich :D

Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłopot w tym,że obszycie materiałem jest słabo wykonalne... Ja byłem w 3 zakładach. Nikt nie chciał się tego podjąć-wyglądałoby paskudnie. A tak jest skórka. Nie odstaje od reszty tylko idealnie pasuje. Zrobię lepsze zdjęcia za dnia,które lepiej oddadzą kolor. Może to Cię kolego przekona. Ale to oczywiście moje zdanie,poparte doświadczeniami i jazdami od jednego tapicera samochodowego do drugiego itd. A swoją drogą-gratuluję wspaniałych elektrycznych foteli i kanapy. U mnie tapicerka jest w znakomitym stanie. Jedynie podłokietniki szpeciły,a po czyszczeniu zwyczajnie się popruły ze starości.Te są praktycznie niezniszczalne(odporne na brud,pot itd.)

 

Dodane nast. dnia rano

http://i.imgur.com/Ofh5z6B.jpg

Lampa wyostrza ich kolor. Faktycznie kolor nie jest identyczny z fabrycznymi,ale zauważyłem to dopiero po zrobieniu tych zdjęć i nie przeszkadza mi to wcale. :mrgreen:

Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam po przerwie. Po roku czasu autko sprawuje się nad wyraz dobrze. Przed wakacjami zregenerowałem końcówki wtrysków, co zaskutkowało mniejszym o 0,5l zużyciem paliwa. Autko nabrało też mocy. Obecnie autostradą podróżuje się ciszej i bardziej komfortowo się przyspiesza... Z ciekawostek, wymieniłem też łączniki stabilizatora z tyłu (ósemki). Samochód jest sztywniejszy i bardziej zwarty. W końcu udało mi się wyjąć lampy i wyczyścić odbłyśniki i soczewki z milimetrowej warstwy osadu. Nareszcie widzę w nocy! Przed zimą przymierzam się do zmiany starego Webasto dbw46 (działa, ale strach to uruchamiać) na nowsze i niezawodne - Webasto Thermotop. Po wymanie UPG w zeszłym roku auto pokonało już prawie 15 000km - stan płynu nie uległ zmianie, co cieszy. Oprócz oleju i filtrów, zainwestowałem też w nowe opony Barum Brawuris 3. Obecnie moja Klekocja ma najechane 292tys.km - i pali na zimnym i ciepłym od strzała. Rudej na razie nie widzę - polecam smar z grafitem. Ogniska korozji po oczyszczeniu i nasmarowaniu tymże "preparatem" po prostu ZNIKAJĄ NA WIEKI-przerobione na 3 autach. Kilka fotek z wakacji...

 

http://i.imgur.com/TyR445S.jpg

http://i.imgur.com/lEzSLLd.jpg

http://i.imgur.com/zfwrxYy.jpg

http://i.imgur.com/wu7mQ6R.jpg

Edytowane przez drumpit
Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Modyfikacja maj 2015.

Autko ma nowe wahacze górne przednie firmy Lemforter. Tuleje oczywiście też. Ponadto zainstalowałem Webasto Thermotop. Nie ma problemu z jego działaniem, a w razie czego jest tam gniazdo diagnostyczne... A więc mam nadzieję, że w zimie nie odpalę już zimnego silnika. Z ciekawostek... Przyczyną niesprawności trzeciego światła stop był przetarty kabelek w klapie po prawej stronie. Wymieniłem także zatarty wentylator klimatyzacji oraz regulator siły hamowania w tylnej części podwozia. Przyczyną nie działania elektrycznego wypychania lędźwi był natomiast zabrudzony przełącznik. Trzeba go wyjąć, rozebrać, wyczyścić i nasmarować smarem (ja wybrałem miedziowy) a następnie poskładać i działa. Jeśli chodzi o wygląd-bez zmian.Jest pełen oryginał i tak ma zostać. Rdza nie atakuje - smar z grafitem jej to uniemożliwia.

Zastanawiam się tylko nad nowymi głośnikami, aby polepszyć audio. Radia nie zmienię, bo BMW Business - kaseciak ale sterujący zmieniarką - idealnie wpasowuje się w krajobraz kokpitu.

 

http://i.imgur.com/Bxo8CaQ.jpg

 

 

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez drumpit
Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nadszedł czas na poważny krok...

 

http://i.imgur.com/5vGsIi4.jpg

 

Kolejny wytwór elektroniczny polskich inżynierów poprawiających słabych i niedokształconych kolegów z Zachodu...

 

http://i.imgur.com/KmqRJ82.jpg

 

Drżały mi ręce, kiedy wyjmowałem ten sterownik. Ale wszystko się udało. Auto jeździ lepiej. Opcja optymalna to ok. 25KM więcej pod maską. Lepiej zmienia biegi i reaguje na pedał gazu. Jak na razie nikomu tego nie polecam, ale sam dałem się przekonać na eksperyment z moją Beatą. Koszt 250zł to niewiele. Zdam relację po wakacjach czy coś padło. Jak na razie-super.

Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Tak naturalnie od Bagora. Jak na razie 1000km prawie przekulane i wszystko ok. Trzeba uważać żeby nie szaleć w mieście bo może się silnik nie zdążyć wychłodzić i pęknie głowica. Jednym słowem-krok dla rozsądnych użytkowników TDSów. Pozdrawiam!
Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.