Skocz do zawartości

[F10/F11] Aktywny tempomat można przełączyć w tryb ręczny!


monogramus

Rekomendowane odpowiedzi

Aktywny tempomat można przełączyć w tryb ręczny (normalny tempomat z funkcją hamowania)

Aby to zrobić należy przytrzymać na kierownicy przycisk ze strzałką 3s, między zegarami pojawia się zielona ikona. Działa pow. 30km/h.

ROLKA - hamuje w dół, przyspiesza w górę

RES - przywraca wcześniej zapamiętaną prędkość

przycisk z zegarem/samochodem - wyłącza tempomat bez hamowania

Zwykły tempomat przydaje się jak śnieg zalepi radar lub w innych sytuacjach, jeszcze nie udało mi się sprawdzić czy działa pow. 180km/h (aktywny działa tylko do 180).

Szkoda, że odkryłem to po prawie 3 latach i po tej dłuuuuugiej zimie która właśnie minęła :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To super wiadomość , ale pewnie przez te trzy zimy trochę nerwów sobie naszarpałeś.

 

Bo wydawało mi się to z lekka dziwne że inżynierowie z BMW nie wzieli pod uwage sniegu który może unieruchomic aktywny tempomat.

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że czytałem jak kupiłem samochód, ale chyba wszystko za jednym razem, w domu, więc parę rzeczy mi umknęło, jak się okazuje jedna istotna :) Ale jak gadaliśmy na forum to kilka razy ktoś też pisał, że aktywny jest kiepski bo w śnieżycę pozbawia auto tempomatu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Mam ten aktywny tempomat, w zasadzie go nie używam na codzień, ale na trasę się przydaje. Natomiast 2x uratowało mi już skórę to automatyczne wyhamowanie auta przed uderzenie w przeszkodę. Zagapilem się po prostu. Dlatego chciałbym zapytać, czy po przejściu na ręczny tryb tempomatu, ta aktywna ochrona będzie włączona czy tez nie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, po przejściu w tryb manualny tempomatu, ostrzeżenie przed najechaniem też działa. To są dwa niezależne systemy, są sprzedawane razem bo używają tego samego radaru.

Są do tego stopnia niezależne, że jak np dojeżdżasz do skrzyżowania na aktywnym tempomacie, to tempomat potrafi nie zauważyć stojących samochodów i nie hamować, natomiast ostrzeżenie miga i brzęczy. Dziwne to, ale tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten system tak jak pisze Monogramus jest w komplecie z tempomatem stop-go.

Najpierw pokazał mi się czerwony samochód na head-upie, potem bodajże zaczął pulsować i pikać, a następnie auto zaczęło hamować. To byly ułamki sekundy, tyle z tego pamiętam. Potem ja juz też nacisnalem pedał hamulca. 2x mi się to zdarzyło, w mieście, przy niezbyt dużej prędkości. Zagapilem się na jakieś skąpo ubrane dupeczki...

To czerwone auto to mi się często pokazuje, jak np. jakieś auto przede mną hamuje a ja zbliżam się do niego z dużą prędkością. Ale wyżej opisana sytuacja, to przytrafiła mi się "tylko" te 2x.

Czy sam do końca by wyhamował to nie wiem, i chyba nie będę próbował sprawdzać :D ale jeśli tak się zdarzy, to nie omieszkam o tym napisać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Kriss! Zapomniałem właśnie napisać, że ten system też bardzo wysoko oceniam i polecam wszystkim. Co do samego aktywnego tempomatu, to na razie moje doświadczenia z nim są na tyle skąpe, że ciężko mi się jednoznacznie wypowiedzieć. Po wyjazdach wakacyjnych zapewne będę wiedział więcej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radar reaguje na kupę żelaza, nie na kartkę papieru, Balkan to idiota, zostało to udowodnione ze 2 lata temu na tym forum.

Mi raz system uratował skórę i to przed autem które stało na przystanku. Zahamowało do zera, ja patrzyłem na monitor (który w 2010r. był przeogromny :) ). Chociaż wiele razy potem próbowałem wywołać awaryjne hamowanie to nigdy mi nie starczyło zimnej krwi by wyczekać do końca.

Pamiętajcie, że gdy pojawia się "czerwony samochodzik" to system napełnia pompę hamulcową do pełna, a to już bardzo pomaga w awaryjnym hamowaniu (przy zapalonym pedał hamulca łapie od początku praktycznie z całą mocą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsza rzecz, to faktycznie może być tak, że radar nie reaguje na tekturę, druga choć nie jestem pewien, ale chyba w instrukcji obsługi jest napisane, że radar nie musi zadziałać na stojące pojazdy.

 

edit:

 

http://img208.imageshack.us/img208/3523/xjn6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko wyjaśnia. Nie mógł zareagować na saaba tak jak nie zareaguje na pieszego, łosia, bardzo niebezpieczny korek na autostradzie czy auto wyjeżdżające z podporządkowanej. Trochę lipa. Ciekawe jak jest z typową sytuacją na polskiej drodze krajowej, gdzie mamy co chwila sygnalizację świetlną. Tak naprawdę to kierowca nie może być pewny czy radar zatrzyma się razem z autem jadącym przed nim, czy może uzna, że auto już stoi, a więc niech to kierowca się martwi hamowaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktywny tempomat jest aktywny (mało stylistycznie :) ) jak świeci się pomarańczowy samochodzik, trzeba to obserwować wtedy nie ma niespodzianek.

Podobno nie reaguje też na motory, jednak u mnie w 80% łapie i motory i zaparkowane auta (moja prędkość <120km/h).

Ale wiadomo, trzeba cały czas obserwować drogę, system ten jest raczej po to by oszczędzać paliwo i dać odpocząć nodze, to nie jest autopilot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
Gdy świeci się czerwony samochód to zauważyłem że pedał hamulca robi się twardszy i ma mniejszy skok. Według mnie system tak na wszelki wypadek zwiększa ciśnienie w układzie by można było szybciej wyhamować. Myślę że test z kartonem owiniętym folią aluminiową może dał by odpowiedz. :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gdy świeci się czerwony samochód to zauważyłem że pedał hamulca robi się twardszy i ma mniejszy skok. Według mnie system tak na wszelki wypadek zwiększa ciśnienie w układzie by można było szybciej wyhamować. Myślę że test z kartonem owiniętym folią aluminiową może dał by odpowiedz. :mrgreen:

Kwestia kto i jak czesto wymienia plyn hamulcowy pewnie.


U mnie system działa podobnie jak w autach 2019-2020.

Hamuje sam przed samochodami, ludzmi, rowerzystami. Mam Nivi jesli ma to znaczenie.


Odleglosc hamowania jest do ustawienia w navi.


Dwa razy auto mi zaczelo dosc gwaltownie hamowac na autostradzie jak napotkalo cos? Barierke albo nie wiem... Oprócz tego super :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.