Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wiatm mam pytanie czy po włorzeniu slilnika m20 2,5 litrowego na miejsce 2 litrowego bedzie problem z elektronika to znaczy czy komputer nie bedzie stwarzał zadnych problemów i czy będzie sterował silnikiem
Opublikowano
Jezli robisz swapa na inny silnik,to osprzet musi byc od 2.5,nawet jesli poprzedni byl takze m20.Jesli podepniesz pod kompa od 2.0,auto zapali,ale jego praca bedzie nierowna,a co sie z tym wiaze auto nie do jazdy.2.5 plus komputer,przeplywka,przydalaby sie pompa paliwa(ale nie jestem pewien,).Skrzyni,wal bedzie pasic.Jesli posiadasz sam silnik szukaj pozostalych gratow od 2.5.Bo po odpaleniu zamiast cieszyc sie z potencjalu 2.5 bedziesz sie tylko denerwowal.
Opublikowano

Przy SWAPie lepiej zeby caly osprzet byl od nowego motoru. Wtedy masz 100% pewnosc ze wszystko bedzie grać.

 

Dyfer w waskiej lampie 320i pamietam ze byl dluzszy jak w szerokiej, dlatego powinien pasowac pod B25 ;)

Nie prosta lecz zakręt jest wyzwaniem ;)

http://img346.imageshack.us/img346/5111/bkp2kl.jpg

Opublikowano
wustarczy ze zmienisz kompa na tego z 2.5 i przeplywke na numer z koncowka 082, bo 2.0 ma 083.

Oczywiscie rozmawiamy tu o motroniku 1.3

 

325i kolegi z `86 roku ma przeplywke 083.

Nie prosta lecz zakręt jest wyzwaniem ;)

http://img346.imageshack.us/img346/5111/bkp2kl.jpg

Opublikowano
Kolega miał gaz, ktory lubiał strzelać, wiec pewnie została wymieniona.

Nie prosta lecz zakręt jest wyzwaniem ;)

http://img346.imageshack.us/img346/5111/bkp2kl.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
wustarczy ze zmienisz kompa na tego z 2.5 i przeplywke na numer z koncowka 082, bo 2.0 ma 083.

Oczywiscie rozmawiamy tu o motroniku 1.3

 

325i kolegi z `86 roku ma przeplywke 083.

 

Ja też mam z końcówką 082 a silnik 2.0, hmmm a może ja mam silnik wstawiony od 2.5 i nawet o tym nie wiem :mad2: .....

 

Jak rozróżnić silnik czy jest wstawiony M20B20 2.0 czy M20B25 2.5 :?:

Opublikowano
wustarczy ze zmienisz kompa na tego z 2.5 i przeplywke na numer z koncowka 082, bo 2.0 ma 083.

Oczywiscie rozmawiamy tu o motroniku 1.3

 

325i kolegi z `86 roku ma przeplywke 083.

 

Ja też mam z końcówką 082 a silnik 2.0, hmmm a może ja mam silnik wstawiony od 2.5 i nawet o tym nie wiem :mad2: .....

 

Jak rozróżnić silnik czy jest wstawiony M20B20 2.0 czy M20B25 2.5 :?:

 

 

numer silnika - sprawdz jaki jest numer to raz, dwa numer glowicy - koncowka 731 (2.0) czy ...855(2.5) - numer jest pod kolektorem ssacym centralnie na srodku glowicy

[email protected]

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odnośnie kompa, to różnica polega tylko na mapie. Ogólnie silnik 2.5 będzie chodził docelowo na kompie z 2.0 i na odwrót. Jednak na początku może mieć problemy, zanim się zaadaptuje. Po każdym wyjęciu akumulatora mogą być jaja z adaptacją. Ponadto w zależności od przypadku może zgłaszać błędy, które fizycznie nie istnieją.

Ogólnie lepiej jest go, w miarę możliwości, przełożyć z silnikiem.

Kai
Opublikowano
Odnośnie kompa, to różnica polega tylko na mapie. Ogólnie silnik 2.5 będzie chodził docelowo na kompie z 2.0 i na odwrót. Jednak na początku może mieć problemy, zanim się zaadaptuje. Po każdym wyjęciu akumulatora mogą być jaja z adaptacją. Ponadto w zależności od przypadku może zgłaszać błędy, które fizycznie nie istnieją.

Ogólnie lepiej jest go, w miarę możliwości, przełożyć z silnikiem.

 

w takim razie u mnie jest coś pokręcone, silnik niby m20b20 2.0 (dłubany na osprzęcie AC), przepływomierz od 2.5, jaki jest komp nie mam pojęcia, ale po odłączeniu akumulatora na czas ładowania i po ponownym podłączeniu akumulatora, silnik zaczął wariować , nie trzyma obrotów, co jakiś czas gaśnie np. przy dojeździe do skrzyżowania z czerwonym światłem , po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do min. dławi się i dławi po czym 2-3 sec. i gaśnie :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w takim razie u mnie jest coś pokręcone, silnik niby m20b20 2.0 (dłubany na osprzęcie AC), przepływomierz od 2.5, jaki jest komp nie mam pojęcia, ale po odłączeniu akumulatora na czas ładowania i po ponownym podłączeniu akumulatora, silnik zaczął wariować , nie trzyma obrotów, co jakiś czas gaśnie np. przy dojeździe do skrzyżowania z czerwonym światłem , po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do min. dławi się i dławi po czym 2-3 sec. i gaśnie :(

 

Wiesz, takie objawy wcale nie zawężają pola poszukiwań. To może być pompa paliwa, filtr, przepływomierz i wiele innych. Musiałyś parę rzeczy posprawdzać, wtedy się co nie co wyjaśni.

Kai
Opublikowano

No a jak wygląda sprawa sprzęgła??

Pytam bo nosze sie tez z zamiarem wstawienia B25 i czy sprzęgło od B20 wytrzyma??

 

POZDR...

Opublikowano
Więc ja proponuję aby osoby odpowiadające szczególnie na posta autora tego tematu pisały kompleksowo, co należy zrobić przy wymianie M20B20 na M20B25, ot takie małe "ABC od 2.0 do 2.5". Co o tym sądzicie, chyba tak bedzie najlepiej?
Opublikowano
Bardzo dużo zależy od rocznika silnika wyjmowanego i wkładanego. Wydaje mi się, że kompleksowa odpowiedź z uwzględnieniem wszystkich zmian w poszczególnych rocznikach zajęłaby kilkaset linijek tekstu.
NSW
Opublikowano
Bardzo dużo zależy od rocznika silnika wyjmowanego i wkładanego. Wydaje mi się, że kompleksowa odpowiedź z uwzględnieniem wszystkich zmian w poszczególnych rocznikach zajęłaby kilkaset linijek tekstu.

 

nie przesadzaj...........

Opublikowano

etiop! jak masz okazje skombinowac silnik m20b25 to bierz i wymieniaj smialo.

U siebie w aucie styczen 88r mialem fabrycznie silnik m20b20 na motronicu 1.1 (0 261 200 152). Okazyjnie udalo mi sie nabyc silnik m20b25 171km nie wiem z ktorego roku ale pewnie kolo 85-87 bo jezdzil na motronicu ML3.3 (0 261 200 081).

 

Na poczatku wymienilem sam blok z glowica od 2.5 a cala reszta zostala po staremu czyli z 2.0 - kolektor, wtryski, reg cisnienia paliwa, wiazka elek. ,przepustnice, komp, przeplywomierz z koncowką 83 itd... generalnie wsio.

Tak jezdzilem bez zadnych problemow.

 

Dopiero wczoraj zalozylem kolektor z wtryskami niebieskimi (koncowka 715), reg cisnienia paliwa 3 bary i przepustnice od 2.5, cala reszta bez zmian z 2.0

 

Troche sie cykalem czy komp nie zwariuje z innymi wtryskami itd.

Autko odpalilo bez problemu, przez chwile komp sie dostroil na wolnych obrotach i chodzi jak marzenie. Caly dzis dzien jezdzilem i zero problemow. :dance:

 

Oczywiscie po kazdej zmianie czuc wyrazna roznice oczywiscie na plus :D

 

 

 

Edit:

Okazyjnie nabylem kompa motronic 1.3 (0 261 200 173) i wstawilem zamiast dochczasowego motronica 1.1 Wychodzi na to ze wiazka elek. w 2.0 jest taka sama jak w 2.5, czyste plug&play :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.