Skocz do zawartości

zabezpieczenie antykradzieżowe


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem od dwóch dni posiadaczem e70 , dopiero poznaję auto i jego obsługę ( do tej pory nie miałem do czynienia z Idrivem i resztą bajerów ale powoli to ogarnę z pomocą forum). Mam pytanie odnośnie zabezpieczenia antykradzieżowego:

czy e70 to chodliwy towar dla złodziei czy trzeba speca aby zawinął auto spod marketu?

Mam autocasco i garazuję auto ale ciekawi mnie czy mam drżeć jadąc na zakupy czy głowa spokojna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm...

Jesli bedziesz mial pecha to ci zwina :)

 

Teraz jest "myk" na dokodowywanie pustych kluczykow do CAS'a poprzez zlacze diagnostyczne OBD.

Wersja najbardziej hardcorowa to wciagniecie samochodu na lawete, wtedy zadne zabezpieczenie ci nie pomoze.

 

Ja swoje zlacze OBD przenioslem w inne miejsce i jestem troszke bardziej spokojny :)

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam krótko nowego E70. Zamontowałem GPS z monitoringiem i coś mojego, czyli weryfikację użytkownika. Zakodowanie pustego kluczyka nic nie zmieni bo weryfikacja działa niezależnie od tego czy samochód jest uruchomiony czy nie, bądź czy zmienia położenie np. jadąc na lawecie i wtedy automatycznie wysyła sygnał do centrum monitoringu . Po prostu każda zmiana stanu jest weryfikowana ze wzorcem użytkownika. Czy to wystarczy to się okaże bo na "naszych specjalistów" nie ma mocnych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im wiecej zabezpieczen tym lepiej :)

Jesli sa jeszcze "niestandardowe" to juz w ogole :)

Ociecie zaplonu oraz pompy paliwa to 2 najpopularniejsze i obawiam sie, ze "fachowcy" sa juz na nie odpowiednio przygotowani.

 

Przeniesienie zlacza zajelo mi ze 3h, lacznie z odgrzybieniem klimatyzacji oraz dokladnym wyczeszczeniu/polerowaniu zdjetych plastikow.

Przedluzacz OBD kosztuje na alledrogo okolo 40 zl z przesylka :).

 

W E90 jest wysmienite miejsce, gdzie mozna to zlacze przeniesc i wyglada to prawie jak fabrycznie :)

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do rozmowy ponieważ tez chce zrobić coś nietypowego w zabezpieczeniu auta.Ktoś kiedyś pisał na tym forum ze pozamieniał przewody na wtyku do komputera .Zastanawiam się czy to chodziło o wtyk OBD . Może ktoś coś napisać w tym temacie .

Gdzie jest umiejscowimy komputer w E87 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna pozamieniac piny we wtyczce.

Niektorzy zamieniaja mase z plusem zasilania.

Ale jesli zapomnisz poinformowac o tym mechanika, ktory bedzie chcial sie podlaczyc pod twojego kompa, to moze byc lekko zdenerwowany jak upalisz mu glowice diagnostyczna :D

Dodatkowo, sam bedziesz musial sobie przerobic kabel diagnostyczny, jesli bedziesz chcial cos kodowac w samochodzie.

 

Ja, z wykorzystaniem przedluzacza OBD-OBD, przenioslem feralne zlacze diagnostyczne w inne miejsce.

Dzieki temu zlodziej bedzie musial rozpieprzyc pare plastikow zeby sie dostac do modulu CAS i dograc "pusty kluczyk".

 

Co rozumiesz przez komputer?

Modul CAS (Car Access System), ktory jest przeporgramowany przez zlodzieja przy probie kradziezy, znajduje sie po lewej stronie kierownicy pod plastikami.

Mniej wiecej pod przelacznikiem swiatel.

Z niego wychodzi wlasnie zlacze diagnostyczne.

Komputer sterujacy praca silnika (modul DDE) znajduje sie pod maska ( pod podszybiem po lewej stronie, jesli patrzysz od przodu)

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedz .Pod hasłem komputer chodziło mi moduł pod który podłącza się złodziej , jak dobrze zrozumiałem to jest to CAS. Trochę kiepsko ze do tego modułu tak łatwo się dostać i wystarczy rozwalić parę plastików bo jak nic nie zrobi przez złączę to będzie się tam prawdopodobnie próbował dostać ( jak bedzie miał jeszcze co podłączyć) .

O tym powiadomieniu diagnosty że sa skrosowane przewody to oczywiste ale pamieć jest zawodna..................no i moze sie okazać ze diagnosta więcej zarobi :lol: i będzie miał po mojej wizycie nowy sprzęt.

Ale tematu nie odpuszczam , ma ktoś może schemat elektryczny gniazda OBD do E87 a jeszcze lepiej schemat całej instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Wychodzi na to ze najlepiej pozamieniac piny w OBD i dorobic sobie "przedłużacz z przeplotem" ;) taki np 10cm który będziemy dawali mechanikowi podczas diagnostyki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Analogowe kd-3000 z bezprzewodowymi kartami dostępu, odcinanie zapłonu (rozrusznika), przekaźnika pompy paliwa +dodatkowy przekaźnik po drodze, elektrozawór na przewodzie paliwa pod spodem auta + zawór zwrotny, do tego odcinanie zamka bagażnika (do aku sie nie podepną), sygnały poprzez konwerter can-analog (nie do wykrycia po canie), odcinanie can i zasilania w obd.

 

+

analogowy alarm umieszczony głęboko za deską, syrena z własnym zasilaniem, styk maski.

 

Po takim czymś tak się wymęcza że następnym razem wrócą z lawetą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie łudziłbym się że aż tak. To tak jak bys miał dobry antywirus i wierzył, że nic ale to nic sięnie prześliźnie przez firewalla. Też mam solidny autoalarm montowany w BMW Wlazło, ale pamiętaj, że złodziejstwo zawsze che być dwa kroki do przodu, więc nikt ci 100% gwarancji nie da :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilkunastu minutach odpuszcza.

W "nagrode" surwi*le odpala w srodku gasnice, potna fotele i deske, wyrwa lusterko wsteczne, itp.

Osobiscie nie mialbym skrupulow przed wbiciem kilofa w plecy takiemu cwaniakowi jesli nakrylbym go na kradziezy mojego samochodu.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Po kilkunastu minutach odpuszcza.

 

Mam przykład na to, że nie odpuszczą.. Nawet pod okiem kamery.

Szczerze, nóż się w kieszenie otwiera, kiedy Ci nieudacznicy w wieśniackich czapeczkach kradną komuś coś, na co pracowało się kupę czasu.

Pół roku temu byłem świadkiem próby włamania, jednak gnoje są dość zwinne, zabrakło mi parę metrów, żeby unicestwić jednego z tych cymbałków.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Panowie nie radze wam zmieniać kabli we wtyczkach OBD ponieważ jak delikwent (złodziej) podepnie swoja odpylarka i mu wypalisz sprzęt to oczywiście auta nie zawianie ale macie pewne ze rozkurwi wam wnętrze a za dwa dni spali wam furę tak jak wy spaliliście jego sprzęt.

 

Mam znajomego bardzo dobrego fachowca w tych sprawach i takie numery robił z wtyczkami parę lat wstecz i dużo osób to spotkało auta nie odjechały ale się spaliły i nie dotyczy to tylko Marki BMW ale tez Audi Lamborgini Aston Martin czy Porche.

 

Najbardziej skutecznie i co sie sprawdza to ukryte zabezpiecz wl roboty , np odcięcie pompy paliwa bądź odcięcie położenie czujnika wału silnika.

Jeśli jest skrzynia automat to można odłączyć sterownik skrzyni dodatkowo mimo ze auto odpali to nie ruszy bo skrzynia będzie zablokowana.

e91 LCI'10 135 KW Touring, Panorama, CIC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.