Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem z moją E30 1,6i M40 przy zapalaniu kiedy silnik jest zimny na ułamek sekundy słychać bardzo nieprzyjemny stukot zaworów. Kiedy silnik jest ciepły albo gdy zostawiam auto w garażu gdzie jest ciepło problemu niema.Co to może byc?? czy to poważne :cry2:
Opublikowano

Witam.

Ten temat był już milion razy na forum.

Klekotanie na zimnym to częsta dolegliwość M40.

Ten niemiły dźwięk to popychacze zaworów.

 

Jeżeli nie klekocze długo i głośno to nie ma się czym zbytnio martwić.

Radzę zalać lepszy olej :arrow: syntetyczny

 

Poszukaj więcej na forum, na pewno znajdziesz wszystko co cię interesuje.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

Witam

O olejach też już było ale... jeśli silnik jeździł do tej pory na mineralnym i ma duży przebieg to po wlaniu syntetyku może być nieszczęście :nienie:

szczególnie przy bardzo niskich temperaturach i gdy autko stoi na mrozie bardzo krótki "klekot" niczym nie grozi , pompa oleju musi mieć czas podać olej do regulatorów hydraulicznych a przez tą chwile pracują na sucho

Pozdrawiam

BMW i bassety to moja miłość
Opublikowano
Ja bym nie zmieniał i jeździł na takim jak jest zalewany od początku .chociaż jestem zwolennikiem syntetyków i taki mam w swoim samochodzie - castrol RS 10w/60 sport, ale tak i był od nowości (auto na 95tkm jestem drugim właścicielem)
BMW i bassety to moja miłość
Opublikowano
Ja moją bestyjke kupiłem w niemczech i nie mam zielonego pojęcia jaki tam był olej.Podejrzewam że syntetyk miała dopiero 91tyś km ale na wszelki wlałem pół syntetyka castrol gtx magnatek. Bo mój znajomy zalał z minerala na syntetyka i mu silnik wypukało. Co prawda zrobiłem nią 7tyś ale teraz boje się wlać znowu syntetyka. I co teraz :?:
Opublikowano
Jak kupowałeś auto to nie dostałeś książki serwisowej z której od razu wiadomo jaki był stosowany olej, nalepki pod maską też nie było?
BMW i bassety to moja miłość
Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie

niedługo mam zamiar posadzić troszku moja bete narazie samymi sport sprężynami -40mm czy po takim zabiegu musze robic zbieżność bo przecież e30 nie ma kontów??

Opublikowano
po każdej ingerencji w zawieszenie powinno się jechać na zbieżność - wystarczy, że poprzednie sprężyny były minimalnie różnej długości (np. nieseryjne, "tuningowane" przez kowala itp, lub po prostu wyrobiły się podczas jazdy: krawężniki, dziury itp) i już się wszystko zmieni

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano

z tym klekotem to rzeczywiście było mówione wiele razy ja tez mam ten sam problem klekot i klekot nawet po wlaniu dodatku do popychaczy narazie nic nie pomogło i raczej juz nie pomoże.Klekot pojawił sie po zmianie oleju z syntetyka na pół syntetyk i tak sobie klekocze mysle ze jak zrobi sie ciepło to zastanowie sie nad małym remontem.Tymczasem niema problemu z jazda z tym klekotem.

Pozdrawiam!!

Opublikowano
Jak kupowałeś auto to nie dostałeś książki serwisowej z której od razu wiadomo jaki był stosowany olej, nalepki pod maską też nie było?

mam ksiazke serwisowa z niemcowni, daty przegladow i kilometry sa ale ani slowa o oleju. i co kolega o tym mysli ?

Opublikowano

To przykre.

Serviceheft to w dosłownym tłumaczeniu "zeszyt serwisowy"tam jest, a właściwie powinno być wszystko o tym co było robione w aucie zresztą na pewno sam o tym dobrze wiesz, jak nie ma tak podstawowych informacji no to cóż. Ja bym nie kupił takiego samochodu.Może dlatego, że tą marką jeżdże od prawie 16 lat i swoje frycowe zapłaciłem :D

Pozdrawiam

BMW i bassety to moja miłość

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.