Skocz do zawartości

MALY REMONCIK - silniki 1.6 i 1.8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
mam pytanko do kolegow a mianowicie czy dul silnika m-40 1.6 a 1.8 jest ten sam bo przymierzam sie do przekladki motoru i chcialbym wiedziec co ewentualnie trzeba zmienic aby calosc spasowac prosze o rady dzieki karol :mad2:
NIE MA JAK 192 KM
Opublikowano
a jeszcze jedno pytanko bo mam teraz silnik 1.8 czy mozna wsadzic 1.6 oczywiscie oba m-40 co trzeba jeszcze wymienic zeby to funkcjonowalo jak trzeba :modlitwa:
NIE MA JAK 192 KM
Opublikowano

jeśli masz teraz silnik 1,8 a wsadzisz 1,6 to nic nie musisz zmieniać!!!!!!

ja mam silnik 1,6 i wsadziłem komputer od 1,8 i na nim cały czas jeżdżę i jest super!! a przepływka i może też zostać bo często jest stosowana w silnikach 1,6 , silnik krokowy jest ten sam więc nic nie ruszasz!! bo te dwa silniki różnią się tylko i wyłącznie skokiem jaki jest na wale czyli całym wałem i ma dłuższe korbowody i niczym więcej bo głowica jest taka sama a za nią i kolektor ssący i reszta jest identyczna....

przerobiłem ten temat chyba z milion razy przy okazji swojego autka....

Opublikowano

Jezeli sa identyczne,to rzeczywiscie powinny miec ten sam osprzet.

Ale z tego co wiem numeracja sterownika przeplywki,i kroka sa zupelnie inne niz w 1,6.A przeplywka chyba ma inna srednice na wyjsciu niz w 1,6

Moze ja cos pokrecilem :P ,ale dobrze by bylo to dokladnie sprawdzic.

!,6 moze chodzi na osprzecie od 1,8 ,ale wydaje mi sie ,ze moga byc jakies roznice w osiagach i spalaniu.

pozdrawiam

Opublikowano

Sytuacja rzadko spotykana na forum: wymiana silnika z mocniejszego na słabszy. Jak ma się już bmw to raczej człowiek myśli w drugą stronę. Ciągle tych koni za mało, wię przekładka ze słabszego motoru na mocniejszy to jest większe wyzwanie.

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano
chodzilo mi w tym temacie o mozliwosc spasowania dolu silnika od 1.6 i zalozeniu gory od 1.8 m-40 i pozostawieniu calego osprzetu bo okazalo sie u mnie ze klekot to ani popychacze dzwigienki walek tylko sworzen korbowodu jest wykulany.A mam dol silnika 1.6 w stanie idealnym no i swoja glowice po wymianie wszystkich dupereli i chcialem zasiegnac opini kolegow co do mozliwosci spasowanie calosci pozdro karol :?: :?: :?: :reading2:
NIE MA JAK 192 KM
Opublikowano
tak jak napisałem wyżej !! wał jest inny a głowica ta sama!!! więc możesz założyć dół od 1,6 bo góra pasuje i będzie to normalnie chodzić i nie odczujesz zbytniej różnicy...
Opublikowano
nie powiem ci o ile on jest dłuższy ale jak porównasz w ETK 1,6 i 1,8 to wał i korbowody mają inne numery a reszta osprzętu ma wszystkie identyczne czyli pierścienie itd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.