Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jako przykład podam iż ja posiadam silnik 3 litry w wersji 218KM i 500Nm zrobiłem sobie program ECO który miał przed wszystkim obniżyć spalanie, chciałem to zrobić po to aby sprawdzić ile realnie da się zejść z spalania.

Po zrobieniu programu ECO moja moc wzrosła o 18 KM a moment obrotowy o 60Nm.

W chwili obecnej zauważyłem spadek spalania w mieście Wrocław o 0,5 litra/100km przy średniej prędkości 27km/h. Natomiast na trasie przy średniej 130 km/h spalanie spadło o 0,3 litra/100km.

Testy nadal prowadzę i weryfikuję te średnie spalania.

Aaaa chyba najważniejsze najlepsze wyniki ECO osiąga się w autach z automatyczną skrzynią biegów.

 

Mam podobnie, także silnik 3.0d chip na 600nm 250 KM /oryginalnie 231/ ostatnie zużycie to 7.7l na 100 km - Warszawa i okolice poza godzinami szczytu. Oczywiście odpowiednia technika /przewidywanie sytuacji drogowych, mocne przyspieszania + możliwie długa jazda ze stabilną prędkością/.

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Moje pierwsze tankowania jednak odbyło sie dziś.

Dane z komputera to

6,1 przed chwila było 6,2

63 km/h

655 km przejechane

Spalanie dystrybutor to....... 6,11 L/100km

 

Jednak liczyłem ze może komp sie myli po chipie i troche inaczej nalicza... Osobiście bardzo mi sie ten wynik nie podoba. Pojeździe pewnie jeszcze z tydzień i zobaczę co wyjdzie ale raczej lepiej nie będzie bo w tym dystansie jest wiecej spokojnej trasy jak na codzień... Więc prognozuje 6,2-6,3 na koniec przyszłego tygodnia.

 

Nie takie były założenia. Miało być mniej paliwa i mocy wiecej jako efekt uboczny.

Napewno tez ma młyn wpływ nowa charakterystyka z która trzeba sie zapoznać...ale myśle ze po 1000km to już dosc i ten tydzień będzie w pełni obiektywny, jednak mówię wrażenia są nie fajne.... Co innego jazda :mrgreen:

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Moje pierwsze tankowania jednak odbyło sie dziś.

Dane z komputera to

6,1 przed chwila było 6,2

63 km/h

655 km przejechane

Spalanie dystrybutor to....... 6,11 L/100km

 

Jednak liczyłem ze może komp sie myli po chipie i troche inaczej nalicza... Osobiście bardzo mi sie ten wynik nie podoba. Pojeździe pewnie jeszcze z tydzień i zobaczę co wyjdzie ale raczej lepiej nie będzie bo w tym dystansie jest wiecej spokojnej trasy jak na codzień... Więc prognozuje 6,2-6,3 na koniec przyszłego tygodnia.

 

Nie takie były założenia. Miało być mniej paliwa i mocy wiecej jako efekt uboczny.

Napewno tez ma młyn wpływ nowa charakterystyka z która trzeba sie zapoznać...ale myśle ze po 1000km to już dosc i ten tydzień będzie w pełni obiektywny, jednak mówię wrażenia są nie fajne.... Co innego jazda :mrgreen:

Niestety Docent coś za coś :wink:

Opublikowano

Założenia były inne. Były dwa priorytety:

Obniżenie spalania i moc prynajmńiej zwykła seria 163/340 bo u mnie było 150/320

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Założenia były inne. Były dwa priorytety:

Obniżenie spalania i moc prynajmńiej zwykła seria 163/340 bo u mnie było 150/320

Ale to nie zmienia faktu że z czegoś te konie muszą być, z obniżenia spalania :?: na pewno nie ,ale przynajmniej w fotel Cie wgniata :wink:

Opublikowano (edytowane)

naprawdę myslicie, że przyrost mocy ze 150 koni na 190 zmiejszy spalanie :nienie: no bez jaj.

inaczej Bugatti paliłyby 3,5 litra na 100 km :norty:

wrzuć opony 195/60/15 wyłącz dodatkowe rzeczy typy klima i podgrzewanie siedzen, zacznij od eco jazdy i będziesz miał mniejsze spalanie - fizyki nie oszukasz.

 

nawet jak wam sie zmniejszy o drobine spalanie to i tak koszty chipa sie szybko nie zwrócą , zresztą kto liczy dziesiąte litra . Jeśli tak to polecam jakieś 1.3 jtd :norty:

moje 320 dA pali srednio 8-10 litrów i jest super 50/50 trasa miasto.

zresztą powienien być zakaz wątków o spalaniu :mrgreen:

Edytowane przez rasta78
Opublikowano

Spalanie dystrybutor to....... 6,11 L/100km

Jednak liczyłem ze może komp sie myli po chipie i troche inaczej nalicza... Osobiście bardzo mi sie ten wynik nie podoba.

 

Ja bym umarł ze szczęścia :D. W moim przypadku ze 163KM w automacie nie schodzę poniżej 6,5 w trasie i 10 w miescie (przy aktualnej pogodzie bo w lato było lepiej) :D

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

Spalanie dystrybutor to....... 6,11 L/100km

Jednak liczyłem ze może komp sie myli po chipie i troche inaczej nalicza... Osobiście bardzo mi sie ten wynik nie podoba.

 

Ja bym umarł ze szczęścia :D Ja przy 163KM w automacie nie schodzę poniżej 6,5 w trasie i 10 w miescie :D

mam dokładnie tak samo w trasie ok 7-8 jak lecę ostro a w mieście typu P-Ń heh 10 i wiecej

Opublikowano

Docent ja miałem dziś spalanie 5,3l na odcinku 80km :norty: prędkość od 90 do 110km, droga boczna 80%

,a miasto 20%

Opublikowano
Na takiej drodze potrafiłem wycisnąć pońizej 5 ale trzeba sie mocno starać przy tych predkosciach... Teraz nie dałbym rady. Tylko poniżej 5 dla m47 to już nie jest jazda a gabinecie sie na ekonomizer

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

oczywiscie że przy takiej mocy nie da się uzyskać obniżenia spalania znacząco , być może w jakis okreslonych warunkach autostradowych ....

eko chip można zrobić na 170 -175 KM tak jak był pierwszy wykres z momentem płaskim jak stół przez cały zakres obrotów ... poza tym są specjalne sposoby na obniżenie spalania ale bądźmy szczerzy nie przy takiej mocy ....

ale już organizujemy jakis spot w trójmiescie więc Nasz klient Nasz Pan :) szczerze to nie wiedziałem że aż tak to spalanie jest ważne , zwłaszcza że po pierwszym wykresie szlismy dalej ;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

O cym Wy gadacie ? spalanie 5l. Nie do osiągnięcia przy normalnej jeżdzie . Teraz na Mazurach w nocy -17 C w dzień - 6 i spalanie średnie ok. 9 l.

Śmieszy mnie te Wasze 5l/100 co jest chyba sennym marzeniem w tym silniku . Rozumiem skasowanie bc i jazda po trasie z prędkością 80 km/h da taki wynik ale nie w normalnych warunkach :duh: Nie oszukujmy się co :mrgreen:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

U mnie przed chipem norma było okolice 5,7-5,9.

5,0 jest osiągalne ale nie jest to normalna jazda tylko jak w warunkach testowych -kiedy producent ustala spalanie w trasie...

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
O cym Wy gadacie ? spalanie 5l. Nie do osiągnięcia przy normalnej jeżdzie . Teraz na Mazurach w nocy -17 C w dzień - 6 i spalanie średnie ok. 9 l.

Śmieszy mnie te Wasze 5l/100 co jest chyba sennym marzeniem w tym silniku . Rozumiem skasowanie bc i jazda po trasie z prędkością 80 km/h da taki wynik ale nie w normalnych warunkach :duh: Nie oszukujmy się co :mrgreen:

U mnie jest -2 C miałem spalanie tak jak wyżej napisałem 5,3l na pokładzie 2 osoby, jak nie wierzysz to zapraszam do mnie ,to udowodnię :D

Opublikowano

W warunkach testowych zapewne bez problemu można zejść poniżej 4,5 litra dla M47TU2, a na normalnych drogach miesiąc temu wracając z Cieplic do Poznania wyszło mi spalanie wg. komputera 5.0l/100km ( 268km, średnia prędkość 68,9km/h) - raczej normalna jazda bez zamulania lecz i bez naginania przepisów przy każdej możliwości ( ilość patroli z suszarkami zaczyna być już denerwująca, nie wspominając o tym, iż powoli każda miejscowość zaczyna się i kończy fotoradarem ITD).

Tak więc dużo zależy od rodzaju trasy (ograniczenia, fotoradary i zakręty) oraz od kierownika:) Aby nie było, że tworzę herezje innym razem spalanie na tej trasie wyszło mi na poziomie 5.3 l/100km, a w mieszanych warunkach w obecnie mieszczę się w granicach 7-7,5l/100km ( z dystrybutora - 530D w automacie paliła mi wtedy około 10l/100km, na trasie około 7l/100km). A zwiększenie mocy zapewne może obniżyć spalanie tylko pod warunkiem dopasowania krzywej momentu dla szybszego osiągania przelotowej prędkości - tu pojawia się też kwestia wyczucia auta i obserwacji ekonomizera.

Opublikowano
Znowu licytacja komu ile pali. Nie róbcie śmietnika koledze bo znów jak się będzie człowiek chciał dowiedzieć konkretów, to bedzie musiał przeczytać raport spalania każdego z forumowiczów :duh:
Opublikowano
Aaaa chyba najważniejsze najlepsze wyniki ECO osiąga się w autach z automatyczną skrzynią biegów.

kolego chyba przy zalozeniu,ze w manualu ktos ma do d... technike jazdy to tak inaczej w naszych ASB to malo mozliwe

 

Kolego nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Chodziło mi o to że jak wgrasz program ECO do auta z automatem i do takiego samego z manualem to większe zmniejszenie spalania uzyskasz w automacie.

Jak masz manuala to możesz zejść z obrotami poniżej 1500 i tak sobie pyrkać ECO jazdę. Natomiast automat nie pozwoli na to gdyż zawsze trzyma wyżej obroty stąd i większe spalanie auta z automatem.

Dodakowo po programie ECO masz więcej momentu i wtedy automat zmienia charakterystykę pracy co daje efekt w spalaniu.

Opublikowano

olo46 dziekuje za słuszna uwage ... a pozostałych forumowiczów PROSZĘ ( w imieniu czytających ) o trzymanie się tematu.

Nie licytujmy się ile komu i w jakich warunkach ...

ja opisuje to tylko dlatego ze jest to punktem odniesienia ... jesli komus sie wydaje ze 6,1 po chipie to malo bo jemu pali 8 to znaczy ze albo ma za ciezka noge albo szukac usterek ... ja jezdze naprawde spokojnie i odnoszę się do moich warunków i stylu jazdy jesli ktos jezdzi agresywniej i poczyta co sie dzieje u nie tez bedzie w stanie wyciagnac odpowiednie wnioski.

... pisząc o innych samochodach prowadzonych przez innych kierowców na innych trasach robi się nieczytelny śmietnik.

Jesli ktoś ma chip w silniku jak w temacie to prosze pisac o spostrzezeniach przed i po ... aby ktos dla kogo stworzyłem ten temat mogl kiedys to przeczytac i przemyslec ...

inne silniki ... fajnie piszcie tez przed i po ... ale zaznaczcie bardzo wyraznie czy jest to M47 czy N47 a nie tylko 320d ... troche za mało. oczywiscie 3,0D zapraszam do wprowadzania danych ... świadomie pisze danych a nie do dyskusji ... bo w temacie DZIENNIK nie ma miejsca na dyskusje tylko fakty.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Aaaa chyba najważniejsze najlepsze wyniki ECO osiąga się w autach z automatyczną skrzynią biegów.

kolego chyba przy zalozeniu,ze w manualu ktos ma do d... technike jazdy to tak inaczej w naszych ASB to malo mozliwe

 

Kolego nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Chodziło mi o to że jak wgrasz program ECO do auta z automatem i do takiego samego z manualem to większe zmniejszenie spalania uzyskasz w automacie.

Jak masz manuala to możesz zejść z obrotami poniżej 1500 i tak sobie pyrkać ECO jazdę. Natomiast automat nie pozwoli na to gdyż zawsze trzyma wyżej obroty stąd i większe spalanie auta z automatem.

Dodakowo po programie ECO masz więcej momentu i wtedy automat zmienia charakterystykę pracy co daje efekt w spalaniu.

Ze co przepraszam? Chyba masz jakieś archaiczne automaty. Nie jeździłem jeszcze BMW w którym automat by trzymał obroty pow 1500. Bym wręcz powiedział ze automat trzyma zawsze niższe obroty niż ja w manualu. Jak tylko sie da to 1100-1300 rpm automat trzyma zależnie od biegu. Oczywiscie przy wyższych prędkościach to niemożliwe.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Ja mam M47T2 w automacie i spalanie po chipie się nie zmieniło. Jeżdżę głównie po mieście klima fotele włączone spalanie w zimę 10.4 a w lato ok 9 bez szaleństw z przyspieszaniem. Jak czytam o wynikach 6.1 to śmiać mi się chce bo to nie jazda. Kiedyś uzyskałem wynik 5.1 jak jechałem do warszawy autostrada w remoncie 70km/h ale moze to przez automat. Jak wam pali 6 czy 6.2 to moim zdaniem bez różnicy jeżeli fun z jazdy po chipie jest wiekszy.
Opublikowano
Ze co przepraszam? Chyba masz jakieś archaiczne automaty. Nie jeździłem jeszcze BMW w którym automat by trzymał obroty pow 1500. Bym wręcz powiedział ze automat trzyma zawsze niższe obroty niż ja w manualu. Jak tylko sie da to 1100-1300 rpm automat trzyma zależnie od biegu. Oczywiscie przy wyższych prędkościach to niemożliwe.

 

Chłopie przeczytałeś całość ze zrozumieniem ! Znasz zasadę działania automatu ! Wiesz że do 2500 obr masz lekkie wysprzęlglenie cały czas w automacie !

To co piszesz to herezje. Ciekawe czy zejdziesz do 800 obrotów na minutę i tak będziesz mógł jechać sobie spokojnie, ja tak w manualau zrobię a Ty w automacie tak zrobisz !

 

Niektórzy powinni czytać swoją wypowiedź przed wysłaniem :duh:

Opublikowano
Jak czytam niektóre posty, to nie zdziwię się jak niedługo się okaże, że m47n2 pali mniej niż n47. Bo to, że jest mniej awaryjny zostało już dawno ogłoszone :mad2:
Opublikowano
I co niektórzy dalej piszą nie na temat załóżcie sobie nowy dział na pogaduchy :D i co jeden to mądrzejszy :mad2: Docent już napisał do czego ten dział służy.
Opublikowano
I co niektórzy dalej piszą nie na temat załóżcie sobie nowy dział na pogaduchy :D i co jeden to mądrzejszy :mad2: Docent już napisał do czego ten dział służy.

1) To nie dział, a wątek. :wink:

2) Ty również zaliczasz się do tych niektórych. :D

3) Jeżeli łamię regulamin, to proszę usunąć moje posty. :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.