Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Miałem jechac oglądać to auto:

 

http://otomoto.pl/bmw-320-navi-biksenon-pdc-super-stan-C27082291.html

 

VIN: WBAPN31040A768958

 

Jednak co mnie zniechęciło:

Po rozkodowaniu VIN - rocznik 2009

Wymieniania przednia szyba

M - Podwozie sportowe -> wolałbym normalne...

Kraj pochodzenia - Holandia a nie Niemcy jak w ogłoszeniu...

I teraz mam dylemat...

 

Jakies podpowiedzi? sugestie?

 

Numer podwozia WBAPN31040A768958

Kod typu PN31

Typ 320D OL (EUR)

Typoszereg E E90 (MUE)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik N47

Pojemność skokowa 2.00

Moc 130

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor SPACEGRAU METALLIC (A52)

Tapicerka STOFF VERTEX/ANTHRAZIT (EBAT)

Data prod. 2009-11-14

 

Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S1CBA CO2 UMFANG Zakres CO2

S1CCA AUTO START STOP FUNKTION Auto start/stop function

S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration

S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE

S258A BEREIFUNG MIT NOTLAUFEIGENSCHAFTEN Ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu

S2BWA LM RAEDER DOPPELSPEICHE 268 Obr. BMW, st. le. podw. spr. 268

S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Zabezpieczenie śrub kół

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control z tyłu (PDC)

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe

S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Instalacja tel. kom. z Bluetooth

S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD

S6AAA BMW TELESERVICES BMW Teleservices

S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Sterowanie teleserwisem

S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe

S845A AKUSTISCHE GURTWARNUNG Akustyczne ostrzeżenie o pasach

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S868A SPRACHVERSION NIEDERLAENDISCH Wersja językowa, niderlandzki

S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej

S886A HOLLAENDISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, holenderski

S8S2A KODIERUNG ALARMSIGNAL Kodowanie sygnału alarmowego

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S8S3A AUTOM. VERRIEGELUNG BEIM ANFAHREN Automatyczne ryglowanie prz ruszaniu

S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Aktywacja syst. telem. char. dla kraju

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

 

Wyposażenie seryjne

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S4CGA INT.LEISTEN SATINSILBER MATT Listwy wewnętrzne "satin-silber" matowe

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Co ty z ta przednia szyba ? Ja swoja prowadzilem z De i w Polsce walnal kamien z pod ciezarowki i szyba poszla do wymiany ... wkur... sie jak 150 ale co ma ja sprzedac bo szyba jest nie ori ? Trzeba sprawdzic czy auto nie podzwonie bo powodow wymiany szyby moze byc mnostwo. Auto na fotkach w miare, wypas tez niezly. Troche daleko.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro auto zarejestrowane w PL to zapytaj gościa jaki ma rok porodukcji w polskich dokumentach. Skoro sam sprowadził powinien też znac nr resjestracyjny z Holandii i niech przesle skan ksiązki serwisowej oraz jakies zdjecie pod maską.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyba szczerze mówiąc mnie nie zniechęciła. To że daleko to też nie problem. Sprzedawca twierdzi że 100% auto bezwypadkowe, że można sprawdzać w każdy sposób i że przyjechało do PL juz z wymienioną szybą. Przebieg zdecydowanie realny. Martwi mnie to zawieszenie M... To jakies twarde?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyba szczerze mówiąc mnie nie zniechęciła. To że daleko to też nie problem. Sprzedawca twierdzi że 100% auto bezwypadkowe, że można sprawdzać w każdy sposób i że przyjechało do PL juz z wymienioną szybą. Przebieg zdecydowanie realny. Martwi mnie to zawieszenie M... To jakies twarde?

 

Szybą absolutnie sie nie sugeruj moze byc milion powodów dla których jest wymieniana. To ze jest nieoryginalna działa raczej na korzyśc sprzedajacego bo uwierz mi, ze jakby wymieniał ją handlarz to załozona byłaby oryginalna używka, szczególnie ze w BMW nie ma problemu z rokiem.

Jeździłem kiedys 118d z oryginalnym zawieszeniem M ale niestety tylko po mieście i dla mnie wygodniejszy jest zwykły zawias. Ale pewnie jakbym pośmigał po łukach z dużą prędkością to zmieniłbym zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej stawiał bym na komfort. Dlatego moje pytanie: Czy można z czasem przejść na zwykłe zawieszenie? Czy waszym zdaniem auto warte tych pieniędzy jeśli wszystko okazałoby się w miare OK?

Podejrzewam że wymiana elementów zawieszenia droższa niz przy normalnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej stawiał bym na komfort. Dlatego moje pytanie: Czy można z czasem przejść na zwykłe zawieszenie? Czy waszym zdaniem auto warte tych pieniędzy jeśli wszystko okazałoby się w miare OK?

Podejrzewam że wymiana elementów zawieszenia droższa niz przy normalnym?

 

Na pewno znajdziesz kogoś z forum , kto chętnie się z Tobą zamieni na zwykłe zawieszenie. Dla mnie zawieszenie M to podstawa. A auto wygląda ciekawie, więc warto obejrzeć na żywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm...

 

Samochód sprawdzony w grudniu z Niemiec... Czyli Niemiec kupiłby od Holendra? Zastanawia mnie czemu po 3 miesiącach do sprzedania, ale jak bede wszystko podejrzewał to nigdy nie kupie hehe. W dowodzie rejestracyjnym 2010... Dlaczego tak jest? Przebieg niesporawy jak na auto 2 i pół roku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg typowo holenderski, po 3 miesiącach do sprzedania bo właściciel troszke 'handluje samochodami" Zapytaj jaką kwotę napisze na umowie, ale dam głowę, ze na pewno nie pełną.

A w dowodzie 2010 bo pewnie taka pierwsza rejestracja, nie musiało być pierwszego przeglądu bo auto młodsze niż trzy lata. Wystarczyło sie pewnie usmiechnąć do Pani/Pana w WK i nikt nie weryfikował VIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm...

 

Samochód sprawdzony w grudniu z Niemiec... Czyli Niemiec kupiłby od Holendra? Zastanawia mnie czemu po 3 miesiącach do sprzedania, ale jak bede wszystko podejrzewał to nigdy nie kupie hehe. W dowodzie rejestracyjnym 2010... Dlaczego tak jest? Przebieg niesporawy jak na auto 2 i pół roku?

...sprawdz umowę właściciel Holandia a właściciel Niemcy i umowę DE/RP pod kątem odprowadzonego vat-u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w NL zrobiła 180tys w dwa lata to raczej na pewno jeździła w firmie. Miejmy nadzieje, ze sprzedający Niemiec nie był "słupem"

 

Sprzedający wystawia fakture bo pisze, że kupujący zwolniony z opłaty skarbowej. Więc spytaj go na jaką kwote bedzie faktura i czy VAT23% czy VAT-marża??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz więcej mi mowi żeby sobie odpuścić ten samochód. Mówie przez telefon że według Vinu auto z Holandii i że z 2009 roku, a sprzedajacy mówi że nic o tym nie wie i że to jest "normalnie 2010 rok a nie tak jak inni robią na Allegro że oszukują z rocznikami". Wystawia FV marża - czyli co z tym vatem?? O co kaman, że Niemiec był "słupem"? To dobrze że latała w firmie czy źle? Też mi sie wydaje że auto firmowe bo mało kto robi ponad 250 km dziennie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz więcej mi mowi żeby sobie odpuścić ten samochód. Mówie przez telefon że według Vinu auto z Holandii i że z 2009 roku, a sprzedajacy mówi że nic o tym nie wie i że to jest "normalnie 2010 rok a nie tak jak inni robią na Allegro że oszukują z rocznikami". Wystawia FV marża - czyli co z tym vatem?? O co kaman, że Niemiec był "słupem"? To dobrze że latała w firmie czy źle? Też mi sie wydaje że auto firmowe bo mało kto robi ponad 250 km dziennie...

 

Akurat przebiegiem powinieneś się martwić najmniej, o ile auto było regularnie serwisowane :wink: i zadbane. Ja kupiłem swoją również z przebiegiem 180tyś. z tego samego rocznika, auto w 100% serwisowane, w stanie perfekcyjnym :cool2: lepszym niż 99% na all...o, czy ototamto :twisted:

Większym problemem są ściemy i palenie głupa sprzedającego oraz cena samochodu, która jest z pyty wzięta, więc można myśleć, że coś jest nie tak - bez dokładnego sprawdzenia się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeśli auto jest sprowadzone i handlarz zarejestrował je normalnie w PL na swoją firmę to nadal może być wałek z tym Vatem, że później przejdzie na kupującego? Tak mysle zeby umowic sie z tym Panem na sprawdzenie auto: http://www.zumi.pl/2139180,BMW_Serwis._Bmw__serwis_bmw,Skarzysko-Kamienna,firma.html Myslicie ze to dobry pomysł?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zapłaci aktualny właściciel. Podatku trzeba "szukac" w tansakcji Holandia/DE albo nawet DE/DE. W Skarżysku o ile pamiętam nie ma ASO więc nie mają dostępu do bazy danych a poza tym jakie masz gwarancje, że to nie koledzy handlarza ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra to jak to sprawdzić? Sprzedajacy raczej nie pokaże mi wszystkich umów między poprzednimi właściceliami, pewnie nawet jego dowodu zakupu nie pokaże. Wystawia tylko marże na kwotę na jaką sie dogadamy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

no to w razie co dogaduj się na pełną :mrgreen:

ostatni kolesiowi sypał się bolid , po VIN okazało się że Angol, a miał być Niemiec.

dał 18 koła a na fakturze miał 9500 :mad2:

handlarz tylko czekał żeby oddał mu samochód w ramach niezgodności z umową.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zapłaci aktualny właściciel.

 

A nie pierwszy który nabędzie auto i je zarejestruje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolejnym telefonie (Pan pewnie już ma mnie dosyć). Po 23 będe miał zdjęcia z ksiązki serwisowej oraz niemiecki brief (nie wiem jak to sie pisze), jeżeli dzisiaj wyciąnie go z księgowości. Nastepnie pytam czy jakiegoś wałka nie będzie z podatkiem VAT, Pan nie wie o co chodzi, a nastepnie mowi żę ja kupuje auto od niego, zarejestrowane na niego i nie mam czego sie obawiać...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...całe ryzyko pozostaje po Twoje stronie ... jeżeli nie można sprawdzic kto z kim zawierał umowy( przynajmniej kopie oryginałów ) od holandii przez niemcy aż do polaka to jego zapewnienia są nic nie warte ...pamiętaj, że w RP to Ty będziesz musiał z powództwa cywilnego dochodzic swoich strat bo US obciąży Ciebie .. ...ja Ci przedstawiam potencjalne ryzyko w przypadku nabycia pojazdu z wadą prawną ... i nie bądz naiwny pytając o wałek z vatem, że dostaniesz odpowiadz: tak zrobiłem go :mad2: ...

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak jak pisze kolega Pete - Faktura na pełną kwotę i ani złotówki mniej niż zapłacisz. Nie ma dogadywania, niech każdy płaci normalne podatki a nie tylko Ci najbiedniejsi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez to jest chore... Kupuje normalnie auto i nikt oprocz sprzedającego nie wie czy auto nie ma wady prawnej i nigdzie nie da sie tego sprawdzic... To chyba dla mnie zbyt duze ryzyko...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...tak to jest chore a sprawdzic można wszystko jednak potrzeba na to czasu i kilka "ojro" ... jak szanujesz swoje pieniądze to zaczynaj od papierów auta a nie od jego stanu technicznego oraz kupuj tam gdzie jest ASO i "googluj" handlarza ... oczywiście są wyjątki ale to tak jak 6 w Lotto ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem ci ajcek że jestem zdziwiony. Podczas poszukiwań e91 też obawiałem się wałka w vatem i podrzuciłem temat księgowej w naszej firmie. Z informacji otrzymanych z US dowiedzieliśmy się że o niezapłacony Vat ścigany jest pierwszy właściciel w Polsce, ten który widnieje na umowie kupna sprzedaży lub fakturze a kupowanie auta już zarejestrowanego jest w 100% bezpieczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.