Skocz do zawartości

falujące obroty na gazie, gaśnięcie na benzynie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Od razu piszę, iż przeczytałem chyba ze 100 postów na temat falujących obrtów ale mało z nich pasuje do mojego przypadku. U większości obrty skacza do np. 2000 tys i albo sie utrzymuja albo spadają.

 

Od jakiegoś miesiąca (samo z siebie) skaczą obroty na gazie. Tzn. tak: odpalam rano, muszę trochę pojezdzic na Pb zeby sie rozgrzal i przezucil na gaz. W tym czasie na benzynie co dojadę do np. skrzyżowania od razu mi gaśnie, zdarza się, że spadną oborty do 200 i tak sie utrzyma może z 10 sekund ale i tak poźniej zgasnie. Gdy przeżucę już na gaz to i dojeżdzam do skrzyżowania i stoję na hamulcu to oborty skaczą, np: 900 - 400 - 900 - 400 itd. i tak w kółko, wrzucam na P to czasami ustępuje a czasami nie, ustepuje jesli np. dodam gazu ale po chwili znowu to samo.

 

I teraz mam pytanie, czy te skaczące obroty na gazie to mają coś wspólnego z silniczkiem krokowym od Pb?

 

Od razu jaśniej napisze, że na benzynie nie skaczą tylko od razu gaśnie.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Marek- BMW Klub Polska
BMW i wszystko jasne!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za to co napisze, ale serce sie raduje, ze nie zdecydowalem sie na zagazowanie mojej beci, kiedy czytam o problmach "po gazie".

Nic nie doradze, ale zycze powodzenia w poszukiwaniu usterki.

Ja nie narzekam nie mam problemów z gazem za to moje serce się raduje jak pod dystrybutorem płacę 25PLN zamiast 40PLN za taką samą jazdę :D :D :D

Zresztą po to gazowałem auto nie dla przyjemności :duh:

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja LANDI (potocznie zwana "Lisek")

 

Nie czyściłem jeszcze silniczka krokowego, może to coś pomoże, ale wątpie... bo co ma krokowy od Pb do gazu

 

Kicha jst i tyle/ Sam juz nie wiem za co mam sie brac najpierw

 

Nie jest to gaz sekwencyjny, a instalacja byla zakladana jakis rok temu.

BMW i wszystko jasne!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze cos nie tak jest z instalacja gazowa? Kiedys u mojego ojca tez rozne cuda sie dzialy na gazie i na benzynie, okazalo sie ze jakis komputer sterujacy od gazu siadl. Wtedy na gazie palil i gaz i benzyne :) Niby sie nie jezdzilo na benzynie a z baku ubywalo :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem tak nie mam gazu a ostatnio miałem okolo 4 razy taki przypadek ze odpalilem przejechalem ze 20km gasze go za 5 min odpalam chce jechac a obroty w dol ja mu wiecej paliwka ciut w gore i znowu w dol i gaśnie jesli mu sie ostro nie depnie . Ale mam nadzieje ze mu to przejdzie . No i naszczescie dzialo sie to tylko te kilka razy i zawsze po odpaleniu nigdy w trakcie jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem tak nie mam gazu a ostatnio miałem okolo 4 razy taki przypadek ze odpalilem przejechalem ze 20km gasze go za 5 min odpalam chce jechac a obroty w dol ja mu wiecej paliwka ciut w gore i znowu w dol i gaśnie jesli mu sie ostro nie depnie . Ale mam nadzieje ze mu to przejdzie . No i naszczescie dzialo sie to tylko te kilka razy i zawsze po odpaleniu nigdy w trakcie jazdy

 

A jak spadały ci obroty to trzęsło autem tak jak by nie pracował na wszystkie cylindry,i z poczatku nie reagował na pedał gazu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz mam pytanie, czy te skaczące obroty na gazie to mają coś wspólnego z silniczkiem krokowym od Pb?

Pozdrawiam

 

Coś tam chyba mają bo gaziarze często odłączają silniki krokowe zakładając LPG zresztą kolega Barto w ubiegłym tygodniu o tym pisał.

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam że po to zakładają krokowca do gazu żeby jeżdząc na lpg to on odpowiadał za wolne obroty a oryginalny za jazdę na PB !

Zobaczył bym jeszcze membramę i wogóle cały parownik (może się zasyfił,albo stwardniała membrama) ale to tyczy się gazu !

Co do PB to;

-sprawdz jak pracuje sonda (czy płynnie) jak się będzie "wieszać"to nie będzie błędu ale auto będzie źle pracować zarówno na PB i LPG

-przepływomierz przesmaruj,

-sprawdz nieszczelności od przepływomierza do przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!!!

Zaóważylem że masz maly problem z PB a nie z gazem czyli na gazie chula a na belcie nie. Wszyscy mówią o czujanikach, silnikach krokowych itd. Ale może to wyda Ci się glupie co powiem ale może coś w tym być posluchaj jak chodzi mompa paliwa może to w ukladzie paliwowym tkwi problem może nie dostaje paliwa też kiedyś mialem tak że gaz smigal dobrze ale na paliwie spadaly mi obroty do 300 i zaraz gasl sprawdzilem węże od paliwa i filtr paliwa co się okazalo filtr byl tak zabity że to byl cód że przez niego przechodzilo jakiekolwiek paliwo. Może u ciebie też w tym tkwi problem nie wiem ale spróbować nie zaszkodzi!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

wczoraj sam rozłożyłem i złożyłem instalacje gazową. Gasł mi na gazie, Pb OK. Wcześniej falowały obroty na gazie.

Postaram się przekazać moje spostrzeżenia:

1) NIE ISTNIEJE COś TAKIEGO JAK SILNIK KROKOWY W INSTALACJI GAZOWEJ - TO JEST ELEKTROZAWóR O PłYNNEJ REGULACJI.

2) sprawdzamy czy elektrozawory są ok. Aby to zrobić podłączamy "+" elektrozaworu do "+" aku, jeśli pyknie to OK, jak nie to lipa (u mnie walnięty był zawór przy zbiorniku).

3) falujące obroty na biegu jałowym to efekt zbyt ubogiej mieszanki gazowo-powietrznej. Aby to rozwiązać najpierw wymieniamy filtr gazu. Jeśli nie pomoże czyścimy reduktor z oleju jaki osadza się wewn., u mnie była śrubka po odkręceniu której wyleciał syf. Ja dodatkowo rezebrałem to cudo i przeczyściłem do czysta. Jeśli nadal licho odkręcamy srubkę niskich obrotów, aż silnik dojdzie do ~900 i tak zostawiamy. Teraz po puszczeniu gazu z 5000 spada mi do ~700 i wraca na ~900.

4) Sprawdzanie elektrozaworu między parownikiem a mieszalnikiem (błędnie nazwany silnikiem krokowym). Wyjmujemy cudo nie odłączając przewodów elektrycznych. W jego miejsce wstawiamy "śrube" lub rurke. Odpalamy na Pb i przełączamy na gaz. Podczas zapalania cylinder zamykający przepływ gazu powinien się ruszyć (zmiana napięcia w instalacji). Po przełączeniu na gaz powinien się trochę otworzyć, po dodaniu gazu do dech powinien całkowicie otworzyć przepływ.

5) Warto sprawdzić też filtr powietrza.

 

W razie pytań służe pomocą.

 

Potrzebne narzęcia:

- śrubokręt płaski i krzyżakowy

- klucze 13 i 17

- do czyszczenia parownika - pędzel i benzyna ekstrakcyjna

- zdrowy rozsądek :o

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.