Skocz do zawartości

[323ti] ciężko wchodzące biegi


Sebastian.bmw

Rekomendowane odpowiedzi

Nagrałem nawet filmik z mym problemem: http://www.youtube.com/watch?v=WsDCTvl6yjE

To jest jedna sprawa, czuć znaczny opór przy zmianie, wbijaniu biegów. Dosłownie, trzeba je wbijać.

Drugim problemem jest sprzęgło. Nie wiem, czy obie rzeczy powiązanie mają jakieś. Wpierwej: sprzęgło odstaje do góry powiedzmy jakieś 3 cm od pozostałych dwóch biegów. Strasznie ciężko chodzi. Przy jeździe po mieście, po paru minutach noga już boli.

Trzecia sprawa, niesynchronicznie wskakują biegi. Tzn. w przypadku, gdy bardzo wolno puszczam sprzęgło i dodaje gazu, jest w porządku. Jednakże, gdy robię to nieco szybciej, to odczuwalne jest jakby delikatne uderzenie (coś jakby delikatne szarpnięcie).

 

Jakieś pomysły co z tym robić? Będę wdzięczny za wszelkie propozycje.

Edytowane przez Sebastian.bmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od sprawdzenia poziomu oleju i rodzaju oleju w skrzyni biegów, a jak jest ok, to demontaż skrzyni i sprawdzenie sprzęgła i przy okazji mechanizmu zmiany biegów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałem się dziś od mechanika, że:

co do skrzyni - jedynie wymiana skrzyni

co do sprzęgła ciężko chodzącego - wymiana sprzęgła.

 

Przynajmniej wiem na czym stoję. Teraz pytanie do Państwa, czy dało by radę wstawić skrzynię od innego modelu bmw, tak by poprzez zmianę zwiększyć moc silnika? Da się coś takiego zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocy silnika skrzynią nie zwiększysz. Możesz sprawdzić które skrzynie pasują do Ciebie i możliwe że jeśli pasują z innej pojemności to mogą być krótsze/dłuższe przełożenia i wtedy możesz osiągnąć lepsze przyśpieszenie przy krótszej skrzyni, a większą prędkość maksymalną przy dłuższej. To co napiszę dalej to już moje domysły więc trzeba by to skonsultować jeszcze z kimś z doświadczeniem odnośnie takich swapów ale wydaje mi się że ze względu na to że masz spory silnik wstawienie skrzyni z 1.6 (o ile pasuje) mogłoby skutkować lepszym przyspieszeniem (mniejszy silnik = krótsza skrzynia?) i nie wiem też co most na to powie:P.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie ma żadnego problemu podczas jazdy z np. wyskakiwaniem biegów, lub z synchronizatorami tzw. 'szukianiem biegów' i luźnym drążkiem skrzyni ? Jak dla mnie to najpierw ewidentnie sprzęgło, jeśli z Nim są jakieś jazdy to przede wszystkim ono, ja bym najpierw wymienił sprzęgło, zalał skrzynię nowym olejem i jak na początek o połowę mniej kosztów - bo skrzynia jakies 300zł będzie kosztować. Myślę, że możliwość obu padniętych rzeczy na raz jest znikoma, ale oczywiście mogę się mylić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko sprawa się nieco komplikuje. Bo, jeżeli miałbym teraz robić te wymiany, to wymieniałbym skrzynie i sprzęgło. Sam mechanik zauważył, że wówczas wymianę jednego miałbym jakby gratis.

Poproszę o zerknięcie na aukcję: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=3006800482

Sprzedawca stwierdził, że ów skrzynia będzie pasowała do mojego modelu. Moglibyście jeszcze swym okiem zerknąć na aukcję i potwierdzić to.

Co do odpowiedzi na pytania: biegi nie wyskakują, nigdy nie miałem takiego doświadczenia. Szukać biegów także raczej nie musiałem. Co do drążka, to ma on luzy, nie jest sztywno umocowany. Rusza się na prawo i lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam podobną sytuację, z tym że ja mam łożysko oporowe do wymiany, więc wymieniam już całe sprzęgło :P

Co do skrzyni to generalnie na forum doczytałem się, że pasują skrzynie od 1.6 1.8 2.0 2.5 tylko musi być numer katalogowy ten sam, zapewne Getrag i jeśli tak jest, to powinny pasować, lecz przełożenia są inne! Trzeba zajrzeć do skrzyni jaki jest na niej numer i sprawdzić z RealOEM. Analogicznie skrzynia od mniejszej pojemności będzie miała krótsze przełożenia, szybsze przyspieszenie, mniejszy V-Max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do skrzyni, to jednak wolałbym, po przemyśleniach, zamontować taki sam model.

I teraz bardzo poważny dylemat. Proszę o radę.

Wymieniając skrzynię oraz sprzęgło, muszę być przygotowany na wydatek około tysiąca, tysiąca dwieście, złotych.

Nie wiem, czy w ogóle to robić. Bo tak na prawdę chodzi tu wyłącznie o . . . wygodę. Sprzęgło ciężko chodzi, ale działa, po dłuższym czasie w trasie, a krótkim po mieście, kręgosłup boli, kolano.

Co do skrzyni, dyskomfort. Muszę wolniej biegi wrzucać.

A co do dwóch rzeczy jednocześnie : biegi muszę wrzucać wolniej, by nie szarpnęło, by nie było czuć uderzenia.

Jak się na to zapatrujecie? Kto pomoże radą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie trochę ciężej chodziła skrzynia i sprzęgło, oraz strasznie mnie drażnił dźwięk szumiącego sprzęgła i powiem Ci tak... jeśli chodzi o wygodę i sprawność, płynność działania wymiana sprzęgła warta jest wszystkich pieniędzy!! :lol: :norty: Tak się zastanawiam skąd cena 1200zł , myślę że w 900zł zmieścisz się spokojnie - zależy jakie sprzęgło masz w sumie , ale praktycznie jestem pewien, że dwumas. Komplet sprzęgła Sachs'a na dwumas w uśrednionej cenie znajdziesz za 350zł o ile się nie mylę, bo piszę z pamięci, nr. 3000 133 002. Skrzynie już nawet za 200-250zł, a za robociznę nie powinni Cię skasować więcej jak 300zł. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie trochę ciężej chodziła skrzynia i sprzęgło, oraz strasznie mnie drażnił dźwięk szumiącego sprzęgła i powiem Ci tak... jeśli chodzi o wygodę i sprawność, płynność działania wymiana sprzęgła warta jest wszystkich pieniędzy!! :lol: :norty: Tak się zastanawiam skąd cena 1200zł , myślę że w 900zł zmieścisz się spokojnie - zależy jakie sprzęgło masz w sumie , ale praktycznie jestem pewien, że dwumas. Komplet sprzęgła Sachs'a na dwumas w uśrednionej cenie znajdziesz za 350zł o ile się nie mylę, bo piszę z pamięci, nr. 3000 133 002. Skrzynie już nawet za 200-250zł, a za robociznę nie powinni Cię skasować więcej jak 300zł. :)

Skrzynia : około 300 - 400 zł

Sprzęgło : 350 - 410 zł

Robocizna : około 300 zł

Stąd takie moje kalkulacje. :-)

I dochodzi jeszcze drążek zmiany biegów, a konkretniej jego renowacja, by pozbyć się zbędnych luzów.

 

Kiedy będziesz wymieniał swoje sprzęgło?

 

Wcześniej napisałeś:

Co do skrzyni to generalnie na forum doczytałem się, że pasują skrzynie od 1.6 1.8 2.0 2.5 tylko musi być numer katalogowy ten sam, zapewne Getrag i jeśli tak jest, to powinny pasować, lecz przełożenia są inne! Trzeba zajrzeć do skrzyni jaki jest na niej numer i sprawdzić z RealOEM. Analogicznie skrzynia od mniejszej pojemności będzie miała krótsze przełożenia, szybsze przyspieszenie, mniejszy V-Max.

Zaobserwowałem, że numer podany obok napisu GETRAG nie jest zbieżny z numerem bmw. Mało tego, z tego co doczytałem w internecie, moja skrzynia powinna mieć oznaczenie 220.0.0225.98. I co zwróciło moją uwagę, sprzęt ten szedł również do silników 1.8, 2.0, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już jestem po wymianie sprzęgła, dokładnie wczoraj już odebrałem autko :) No jak pospiesznie spojrzałem na aukcję to do 323, 523 od 200zł się zaczynały skrzynie. sprzęgło spokojnie znajdziesz za 350zł Sachs'a. Hm bardzo możliwe, że już wcześniej ktoś zmieniał skrzynię :?: Ale w tym temacie niech się wypowie kto ma większą wiedzę, bo ja tutaj mogę tylko teoretyzować :) Co do Twoich gdybań, powtórzę, że na forum również się doczytałem, że skrzynie od 1.8 , 2.0, 2,5 i 1.6 chyba też, pasują zamiennie, z różnicą przełożeń. To Info również do potwierdzenia :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na zgaszonym silniku biegi wchodzą luźno a po odpaleniu nie wchodzą , lub z oporem , to najczęściej winna jest pompka sprzęgła , ewentualnie zapowietrzone sprzęgło . Mi też chcieli wymienić połowę auta ale , że mam znajomego z dużym IQ to naprawa wyniosła 60zł (wymiana pompki sprzęgła i płynu hamulcowego , lącznie z odpowietrzaniem ) a biegi wchodzą idealnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerowałem mechanikowi wysprzęglik. Tę rzecz odrzucił zdecydowanie. Z jego diagnozy wynika, że on nie ma nic do rzeczy w tym przypadku.

Olej miałem bodaj wymieniany jakiś rok, półtora roku temu, bowiem też był podobny problem z biegami. Tylko kurczę, nie mogę sobie przypomnieć, czy był wymieniany, czy tylko sprawdzany. A z tymi biegami to jest tak ciągle, raz lepiej, raz gorzej. Jednakże, jeżeli chce się sprawnie zmieniać biegi, to czuć, że całość nie gra jak trzeba.

 

Psychicznie już się przygotowuje do wymiany skrzyni i sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło zamówione. Problem mam z dobraniem odpowiedniej skrzyni.

Czy jest możliwe, że oznaczenie skrzyni, konkretnie : GETRAG 220.0.0225.98 może oznaczać skrzynie z różnym przełożeniem do różnych silników?

Po kolei, interesuje mnie ten sprzęt: http://allegro.pl/skrzynia-biegow-bmw-3-5-e39-e46-e36-1-8-1-9-2-0-i3031259812.html

sprzedawca twierdzi, że według katalogu, do którego ma dostęp, skrzynia ta nie jest odpowiednia do mojego samochodu.

Ale to samo pytanie zadając sprzedawcy z tej aukcji: http://allegro.pl/show_item.php?item=3006800482 - twierdzi, że powinna w stu procentach pasować i być odpowiednia. A przecież, sprzedawca z tej pierwszej aukcji, również wymienia jako możliwość do montażu w tych silnikach.

Tutaj natomiast : http://allegro.pl/skrzynia-biegow-bmw-e39-2-3-95-03-i3022780220.html , widnieje także oznaczenie GETRAG 220.0.0225.98 jako, że odpowiadające do silnika m52b25, czyli takiego jaki mam w mojej e36.

 

Mało tego, kolega, który posiada taki sam model jak mój, opisuje http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=25809 ,że w na jego skrzyni są właśnie powyższe oznaczenia GETRAG.

 

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.