Skocz do zawartości

e90 325i Cisnienie na cylindrach


jony93

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj zrobilem pomiar kompresji na cylindrach oto sa rezultaty na pierwszym cylindrze 15bar swieca slucha na 2 cylindrze 14bar swieca zasmarowana na 3 cylindrze 15bar swieca przypalona na 4 cylindrze 15bar swieca biala czysta na 5 cylindrze 14.3bar swieca czysta na 6 cylindrze 15bar i swieca czysta. jaka moze byc przyczyna tego spadku kompresji na 2 i5 cylindrze ?? i jakie sa normy?? ( Przed pomiarem silnik zostal rozgrzany)

A oto zdjecia swiec z 2,3i 5 cylindra

 

Cylinder 2

 

 

http://images36.fotosik.pl/380/d4b0acb4c98e5950gen.jpg

http://images38.fotosik.pl/1947/29d6f33f2122f5abgen.jpg

 

Cylinder 3

 

 

http://images50.fotosik.pl/1854/dadfa4e6c3a57c23gen.jpg

http://images39.fotosik.pl/1940/6941868310586d55gen.jpg

 

 

Cylinder 5

 

http://images50.fotosik.pl/1854/7c6836d2cb1dffc2gen.jpg

http://images45.fotosik.pl/1721/54f88e0d4451fad8gen.jpg

-----------------------------------------------------




F06 640i Xdrive

-----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo zawory -prowadzenie i uszczelniacze albo pierscienie.

na gorszych cylindrach - trzeba bylo dluzej krecic zeby dostac to cisnienie?

norma generalnie jest okolo 10%. ale wazny jest tez czas w jakim napompuje to cisnienie. wez pod uwage ze ten olej na gorszych cylindrach troche uszczelnia cylinder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo zawory -prowadzenie i uszczelniacze albo pierscienie.

na gorszych cylindrach - trzeba bylo dluzej krecic zeby dostac to cisnienie?

norma generalnie jest okolo 10%. ale wazny jest tez czas w jakim napompuje to cisnienie. wez pod uwage ze ten olej na gorszych cylindrach troche uszczelnia cylinder.

 

 

No mniej wiecej z 10 obrotow robilem na kazdym no i musze dodac ze co 850km dolewam 1L oleju :( (10w60)

-----------------------------------------------------




F06 640i Xdrive

-----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to troche duzo. podejrzewam ze juz mechanik ci powidzial ze zeby ustalic przyczyne dol czy gora trzeba zdjac glowice. zrobic jej probe cisnienia ( sa rozne spososby) i obejrzec gladzie cylindrow.

auto jest na gwarancji wiec bede musial odstawic je do belgi a mieszkam we Francji wiec mam 260km do mechanika ;) jutro kontaktuje sie znim i oddam niech cos mysla

-----------------------------------------------------




F06 640i Xdrive

-----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wydaje mi się że nie wykręciłeś wszystkich świec ? Przy pomiarze ciśnienia sprężania powinny być bezwzględnie wykręcone wszystkie świece .

Tak a dlaczego trzeba wykrecac wszsytkie swiece ?? A co do powodu dlaczego sprawdzalem to jest jak pisalem 1L oleju na 800km .

-----------------------------------------------------




F06 640i Xdrive

-----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jony93 napisał :

 

" Tak a dlaczego trzeba wykrecac wszsytkie swiece ?? "

 

Jak wykręcisz to się dowiesz :wink: .

Na poważnie to , przede wszystkim dużo mniejsze opory dla rozrusznika dzięki czemu uzyskujemy odpowiednią prędkość obrotową wału co ma bezpośredni wpływ na poprawnie wykonanie pomiaru .Zapomniałem jeszcze dodać - gaz do dechy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robi sie to na wykreconych wszystkich swiecach aby silnik byl obciazony tylko tym cylindrem ktury jest mierzony (tylko w nim pompowal). druga rzecz jest taka ze na wkreconych swiecach znacznie oslabiasz aku i z kolejnym cylndrem kreci slabiej takze roznica miedzy 1 i ostatnim moze byc wspomniane juz 10%.

nawet moze zdazyc sie tak ze przy pomiarze pierwszych cyl silnik spreza powietrze na wszystkich cylindrach a na ostatnim tylko ten mierzony.

takze jest zasada aby wszysko bylo prownywalne - wszystkie swiece wykrecone i taki sam czas krecenia na kazdym cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gaz do dech po to aby każdy z mierzonych cylindrów mógł się bez problemów max.napełnić . To tak jak byś miał oddychać pełną piersią a ktoś by się za gardło dusił :wink: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za wytlumaczenie :). Jak myslicie po tym stanie swiec i pomiarach co moze byc za przyczyna ze bierze olej i to niemalo bo kaze sobie dozucac co 800/850km 1Litre oleju, ktos muwil ze przy takiej ilosci to na bank wina pierscieni .Wyciekow napewno niemam bo przy ostatniej wymianie olej( co do konca niebyla konieczna bo po przejechaniu 6tys km juz wymienilem dolewajac) oslony byly sciagane i dokladnie sprawdzany stan silnika czy cos tam niucieka.

-----------------------------------------------------




F06 640i Xdrive

-----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz pisalem moze byc prowadzenie zaworow + uszczelniacze lub tlok cylinder pierscien. po zdjeciu glowicy ogledziny gladzi cylindrow i badanie szczelnosci zaworow. zawory na gorszych cylindrach do wyjecia aby sprawdzic luz na tulejkach.

jak sie to wykluczy to tloki do wyjecia

 

a jeszcze jedno. w starszych autach napewno gaz do dechy a w tym to juz chyba bez roznicy bo zamiast linki do przepustnicy w pedale jest potencjometr. czyli i tak przepustnica jest lekko uchylona + bocznikowane powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje Jaga. auto bedzie jezdzilo nawet jak bedziesz dolewac litre na 100km. pol biedy jak wszystkie cylindry po trochu zasysaja olej natomiast gozej jak jeden lub dwa. wtedy dochodzi do momentu kiedy swiece na gorszych cylindrach zarzucane sa olejem i silnik zaczyna przerywac na wolnych obrotach, wystepuja problemy z odpaleniem i jest niebieska chmurka za autkiem.

u kolegi jest mozliwosc zwizana z gwarancja wiec czemu nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne bo u mnie w buni na ok 1000 km też ok 1 litra bierze, dolewam i jadę dalej nic się nie dzieje .Czytałem że tak te silniki biorą olej, a mam już 190 tyś na budziku.

 

Ja mam swoje od 3 miesiecy i zrobilem 2k km i caly czas pokazuje mi w idrive na maxa. A w miedzy czasie bylo troche problemow z pompa podcisnienia i troche oleju poszlo. Nadal nic nie dolewem. Skad wiesz ze musisz dolewac tego oleju ? Pokazuje Ci ze masz go mniej ? Aha ja mam n46 150 KM .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem u specjalisty od silnikow Bmw no i on stwierdzil ze mam pierscienie zapieczone wiec zaproponowal naprawe no raczej generalny remont bo twierdzi ze jak juz bedzie wyciagniety silnik to warto wszystko powymieniac uszczelniacze panewki .... no i ze to bedzie kosztowac okolo 4000€ :( na auto mam jeszcze gwarancje wiec moze salon sie zgodzi na naprawe uniego (gwarancja w salonie w Belgi a ja mieszkam w Francji ) ale zastanawiam sie czy jak by cos z ta gwarancja niebylo pewne do konca czy system zalania cylindrow Nafta by mi niepomugl?? co wy sadzicie otym??

-----------------------------------------------------




F06 640i Xdrive

-----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak on to stwierdził bez rozbierania silnika. Tak czy siak trzeba to zrobić aby się dowiedzieć. Jak będzie rozebrany to będzie wszystko widać. Jeśli ubezpieczyciel pójdzie na to no to poprostu robić. Chyba że ciężki przypadek to inny silnik.

Opisz jak to się skończy.

Odnośnie nafty lub temu podobnych można spróbować i w ten sposób można wykluczyć zapieczenie pierścieni ale to nie 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakim systemie zalania cylindrów naftą piszesz ? Miałoby to rozpuścić nagar i wzruszyć zapieczone pierścienie ?

Wersja druga: zalać i patrzeć w jakim czasie spłynie w dół ?

Dokladnie tak podobno w wielu przypadkach to pomoglo mam ochote sprubowac ale jestem juz umuwiony z salonem w Belgi w sobote 2marca wiec chyba nic niebede kombinowac z ta nafta. To prawda ze nie na rozgrzanym silniku na krotkim dystansie z dosyc agresywna jazda mozna tak zapiec sobie pierscienie??

-----------------------------------------------------




F06 640i Xdrive

-----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 3 miesiące temu...

Witam,

Mam pytanie. Ciśnienie na cylindrach mam od 1 do 6:

12

12

11,5

10,5

10,5

10,5

Świece wymienione, miałem problem z cylindrem nr 6, bo była wykrecona świeca z pęknięty porcelanka. Dramat bo możliwe że została w środku i porysowala. Czy jest taka możliwość??

 

Ostatnia czyli ta feralna 6 stan rochę zalewa, pali sie kontrolka silnika i silnik pracuje nie rowno.

Pytanie, co może być przyczyną?

Jutro jadę pod kompa sprawdzić ale wasze opinie są dla mnie wazne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.