Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
na allegro nie widzialem pinizej 80, ale patrzylem w dziale czesci i tam byla na sprzedaz grzana skora wiec zapytalem o ten panel :) choc w ogloszeniu. nie bylo o nim mowy i Tobie tez tak radze, moze sie trafi ;) Edytowane przez eSoeSo
  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

http://img685.imageshack.us/img685/6816/dsc00306pf.jpg

 

Wymieniałem fotele u siebie w samochodzie i zauważyłem takie dwie wiązki wychodzące z podłogi po stronie pasażera. Ta mniejsza podejrzewam jest od pasów bezpieczeństwa a ta druga? Wie ktoś do czego słuzy i dlaczego nie ma jej po stronie kierowcy?

Opublikowano

no to nie wiesz od czego odpinałeś te wtyczki ?

 

nie wiem czy duża nie jest od napinacza. A ta mała nie wiem czy nie jest czasem od maty chociaż u mnie to inaczej wyglada.

szukam
Opublikowano

duża jest od wszystkiego co jest pod fotelem ta mała to jakas samoróba ;)

jesli jest cos dodatkowego typu grzanie lub pompowanie itp to dokładane są piny do duzej kostki ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Nie ma takiej opcji aby ta mała to była jakaś samoróba. Jest ona od pasów bezpieczeństwa. Chce sie dowiedziec od czego jest ta duża. Była wpięta w moje stare fotele które były gołe( zwykłe fotele) , opcji podgrzewania tez nie mam. Możliwe ze stare fotele miały w sobie maty grzewcze?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma takiej opcji aby ta mała to była jakaś samoróba. Jest ona od pasów bezpieczeństwa. Chce sie dowiedziec od czego jest ta duża. Była wpięta w moje stare fotele które były gołe( zwykłe fotele) , opcji podgrzewania tez nie mam. Możliwe ze stare fotele miały w sobie maty grzewcze?

 

Pewnie jak nie były elektryczne to przynajmniej miały maty zajętości dla poduszek pow.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, a ja mam problem tego typu. mam fotele podgrzewane w oryginale. pasażer działa bdb a kierowca już nie. tzn. gdy załacze guzikiem fotel, obojętnie czy na 1 czy na 3 to po kilku sekundach się rozłaczy... i nici z grzania. a zima się zbliża..i na skórze to zimno w tyłek.. co ma winę, przycisk, fotel, czy jakiś przekaźnik? :(
Opublikowano
Diagnostyka prawde powie ... skoro masz 3 stopnie grzania to juz mam zintegrowany panel ktory ma mozliwosc diagnozy poniewaz jest podlaczony do linii diagnostycznej w aucie

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Zaraziłem się tym tematem grzania siedzeń, mam obecnie elektryczne skóry ale nie grzane i tak myślę nad zmianą na elektryka + grzanie, mam problem dostać panel sterujący, potrzebuję z HK, dsc, i zjazdem górskim no i + grzane siedzenia, jak by ktoś o takim słyszał czy posiadał to proszę o info :) w planie mam kupić całe siedzenia najlepiej czarna skóra + elektryka + grzanie i w całość to zmontować,

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
Zaraziłem się tym tematem grzania siedzeń, mam obecnie elektryczne skóry ale nie grzane i tak myślę nad zmianą na elektryka + grzanie, mam problem dostać panel sterujący, potrzebuję z HK, dsc, i zjazdem górskim no i + grzane siedzenia, jak by ktoś o takim słyszał czy posiadał to proszę o info :) w planie mam kupić całe siedzenia najlepiej czarna skóra + elektryka + grzanie i w całość to zmontować,

 

Rzeczywiście, dostanie takich siedzeń graniczy z cudem o panelu już nawet nie wspomnę. Ja jakimś cudem trafiłem na taki panel z rozbitego sedana 330xd i dodatkowo mam przycisk od rolety ale akurat u mnie jest on zbędny. Szukałem go naprawdę dłuuuuugo, każdego dnia allegro itp.

 

http://img194.imageshack.us/img194/1139/10022011154.jpg

 

Jeśli chodzi o elektrykę siedzeń, to zrobiłem to inaczej. Kupiłem siedzenia Sportsize z anglika z pompowaniem i przełożyłem swoją skórę na tamte stelaże :) Teraz muszę dokupić jeszcze panel z pamięcią dla fotela kierowcy, a u pasażera zostawiam, tak jak jest, czyli również z pamięcią. Efekt końcowy super :8)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Koledzy odgrzewam kotleta :)

Można powiedzieć że jestem na etapie dokładania grzanych foteli w e46

Więc tak:

 

Panel mam taki, ktory jest już zamontowany..

http://img20.imageshack.us/img20/677/9rrv.jpg

 

Wiązka jest zrobiona na wzór oryginalnej, podpięta pod bezpieczniki, a przewody które wychodzą z panelu (2x zasilanie i sygnał) wypuszczone pod fotele..

 

Brakuje mi jedynie mat grzewczych i tutaj kilka pytań:

 

Skłaniam się raczej do mat grzewczych uniwersalnych, tylko zastanawiam sie które kupić..

http://allegro.pl/mata-grzewcza-grzejna-pod-tapicerke-12-v-duza-i3887037272.html

pierwsze to głe maty z mocą 20 Watt

czy tez te

http://allegro.pl/mata-grzewcza-grzejna-pod-tapicerke-12-v-komplet-i3886988253.html

te mają 36 Watt i jakieś sterownik.. Czy mi to jest potrzebne, skoro chce to zrobić jak w oryginale.. ??

i kolejne pytanie jak to podpiąć żeby była pełna regulacja, trzeba tam wlutowywać jakieś rezystory, termistory żeby działała pełna regulacja grzania ?? wiadomo o co chodzi.. świeci się 1 zielona kontrolka temp 20* 2 kontrolka 30* 3 kontrolka 45* (temp która podałem jest przykładowa) :)

 

Gdzieś kiedyś czytałem na forum że żeby takie maty zadziałały trzeba właśnie wlutować jakieś termistory (chyba 2 o różnych parametrach) ale nie mogę sobie przypomnieć gdzie to było..

czekam na jakąś odpowiedz

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam! Podłacze się do tematu, posiadam E46 coupe z 2004r z normalnymi siedzeniami( bez elektryki i grzania) i chciałbym wrzucic elektryczne przednie fotele od m sporta. Co musiał bym zrobić żeby wszystko działało ?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
zadajcie konkretne pytanie to postaram się odpowiedziec rozbierałem fotele seryjne i m-sport w drobny mak przekładałem maty grzewcze wszywalem tak ze temat znam. wpinalem się tez pod oryginalną instalacje w schowku.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, wie ktoś jak podłączyć przewód zasilający pod bezpieczniki?instalacja jest już poskładana, podpinałem ją w celu sprawdzenia pod aku i fwzystko działa jak nalezy :D zostało tylko podłączyć zasilanie pod skrzynkę ale nigdy tego nie robiłem więc proszę o wsparcie.Jak dobrać się do skrzynki??
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
zostało tylko podłączyć zasilanie pod skrzynkę ale nigdy tego nie robiłem więc proszę o wsparcie.Jak dobrać się do skrzynki??

Demontując schowek masz dość dobre dojscie do skrzynki z bezpiecznikami. "magistrala bezpieczników" składa się z 2 oddzielnych częsci, która jest skręcona 4 albo 5 śrubami typu torx. Do tego przyczepiony jest do niej tzw "ground moduł"

Najpierw odczepiasz ground moduł od magistrali bezpieczników.

Odkręcasz wszystkie śrubki, po tym magistrala powinna się rozdzielić na 2 części

Każda z częsci magistrali ma zabezpieczenie (niebieski i biały; długie, cienkie, plastikowe paski które blokują piny bezpieczników przed "wypadnięciem"

Wyciągasz to zabezpieczenie- pasek, do którego chcesz podcignąć przewód-bezpiecznik. (Nic na siłe, delikatnie bo te paski łatwo się łamią)

przewód z pinem wpychasz od tyłu (trzeba być ostrożnym żeby pin włożyć w odpowiednią dziurke-okienko, bo jak się zatrzaśnie to cholernie ciężko jest go z powrotem wyciągnąć)

składasz wszystko do kupy

Do dołożonego pinu dokładasz ospowiedni bezpiecznik...

Musi działać... :)

 

BTW. Ja jeszcze nie dołożyłem do siebie mat, ale na pewno zabiorę się za to do pierwszych przymrozków ;)

Na 95% zdecyduję się na maty grzewcze JAFRA o mocy 30 watt, z tym najprostszym przyciskiem (W moim przypadku i tak jest do wyrzucenia)

 

ogólnie podpinamy to tak:

Z wiązki sterownika idą na 1 fotel po 3 przewody. 2 grubsze jeden cieki .

Grubsze to + zasilanie, i masa

Cienki to sygnał z czujnika temperatury siedziska.

 

Cienki przewód podłączasz przez rezystor termiczny (robi za czujnik temperatury) podklejasz go do maty na jedną z żył grzejnych. Będzie mierzył temperaturę siedziska.

 

czyli podłączasz między cienkim a masa podająca zasilanie na fotel.

Maty górna i dolną podłączasz równolegle

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Sprawa podłączenia podgrzewanych foteli w E46 wygląda następująco:

 

1) Jeśli nie mamy panelu z przyciskami, tylko zaślepki do wyłamywania (najczęściej jest jeden przycisk, np. ASC), to musimy kupić dwa przyciski podgrzewania.

 

Pin 1 przycisku ---> (+ 12V 2,5mm) ---> Pin 25 pod siedzeniem

Pin 2 przycisku ---> (sterowanie 0,35mm) ---> Pin 23 pod siedzeniem

Pin 3 przycisku ---> (masa 2,5mm) najbliższa masa

Pin 4 przycisku ---> (podświetlanie 0,75mm) kabel od przyciemniania deski

Pin 5 przycisku ---> (wzbudzenie po zapłonie 2,5mm) skrzynka z bezpiecznikami F22

Dodatkowo Pin 24 pod siedzeniem (masa 2,5mm) podłączamy do masy przy prawym lub lewym progu w zależności od tego o którym siedzeniu mowa

 

Mam auto z 2002 i przycisk ASC, dokupilem 2 przyciski, poprowadzilem juz kable do foteli, ale zostaly mi zasilajace przycisk czyli pozycja pin 5. Nie mam u siebie na pinie F22 w bezpiecznikach wyprowadzenia (puste miejsce), czy nie powinienem zamontowac oba kable foteli pod bezpecznik 42 tj. 30A ?

 

Edit: Zrobionem dzięki za pomoc ;)

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Czy ktoś jest w stanie mi pomóc i powiedzieć czy na ten kabelek sterowania 0,35mm2 (pin 2 w oryg. pojedynczym przycisku grzania) powinienem podać masę symulując jakąś określoną rezystancję? Bo po podaniu bezpośrednio "-" przycisk nie działa. Wiem że w oryg. grzaniu jest to sygnał przez bezpiecznik termiczny umieszczony w macie grzejnej więc wg mnie wystarczyłby podanie minusa na ten przewód (zgodnie ze schematem serwisowym BMW) ale w ten sposób nie działa. Czy nie jest to może jednak termistor i elektronika w przycisku oczekuje pewnej wartości rezystancji którą chce przełożyć na temp?

 

Uprzedzając ewentualne pytania na tą chwilę sprawdzam działanie wszystkiego na stole, a w aucie mam zamiar zrobić to porządnie uwzględniając te zabezpieczenie.

 

Dziękuję z góry

 

Dla zainteresowanych link do schematu:

http://www.ow.no/archive/eba/88.PDF

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Hej!

Sprawa wygląda tak. W mojej e46 mam oryginalną instalację pod grzane fotele. Niestety nowe fotele nie mają grzania. Chcę pod oryginalną instalację podłączyć uniwersalny pokrowiec z podgrzewaniem. Ktoś wie czy da się to zrobić?

  • 5 lat później...
Opublikowano
Sprawa podłączenia podgrzewanych foteli w E46 wygląda następująco:


1) Jeśli nie mamy panelu z przyciskami, tylko zaślepki do wyłamywania (najczęściej jest jeden przycisk, np. ASC), to musimy kupić dwa przyciski podgrzewania.


Pin 1 przycisku ---> (+ 12V 2,5mm) ---> Pin 25 pod siedzeniem

Pin 2 przycisku ---> (sterowanie 0,35mm) ---> Pin 23 pod siedzeniem

Pin 3 przycisku ---> (masa 2,5mm) najbliższa masa

Pin 4 przycisku ---> (podświetlanie 0,75mm) kabel od przyciemniania deski

Pin 5 przycisku ---> (wzbudzenie po zapłonie 2,5mm) skrzynka z bezpiecznikami F22

Dodatkowo Pin 24 pod siedzeniem (masa 2,5mm) podłączamy do masy przy prawym lub lewym progu w zależności od tego o którym siedzeniu mowa



/quote]

Panowie odgrzeję troszkę temat mógłby mi ktoś rozwinąć myśl Pin 5 chodzi mi o ten bezpiecznik F22 wpisuję jego nazwę w google i nic nie potrafię znaleźć. Ponadto mam zdjęcia dawcy i z tego co widziałem przewód pinu 5 wchodzi w kostkę stacyjki a nie idzie do skrzynki bezpieczników chyba, że jakoś od stacyjki jest kontynuacja wiązki do bezpieczników tylko gdzie znajduję się ten bezpiecznik :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.