Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No właśnie. Jak domowym sposobem mogę sprawdzić czy mam sprawne świece żarowe??

Prosiłbym o instrukcję krok po kroku.

Opublikowano
Ja u siebie sprawdzałem poprzez odkręcenie od każdej świecy przewodu zasilajacego i osobno do każdej podlączałem przewód plus, poprzez miernik z amperomierzem, dzięki temu wiedziałem, czy dana świeca ma pobór prądu czy nie. Mozna tez na krótko bez miernika, będzie widać czy dana swieca pobiera prąd poprzez iskrzenie w momencie przykładania do świecy przewodu zasilanego z bieguna plus. Jak ci wyjdzie że któraś nie pobiera prądu (nie iskrzy podczas zasilenia jej) to na 100 procent jest uszkodzona. Po wykreceniu jej, dla pewności sprawdzić możesz jeszcze na stole poprzez zasilenie jej np. prostownikiem, pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W zeszłym roku jak wymieniałem świece, wyglądało że grzały tylko 2 z 6, ale po podpięciu na krótko tylko jedna się żarzyła, druga niby brała prąd, ale nic poza tym, więc jak masz wymieniać, wymień wszystkie, będziesz miał problem z głowy na jakiś czas.

Najlepiej sprawdzać po wykręceniu, podajesz + i -, i widzisz jak świeczka grzeje.

W TDS jak i w starszym M57 są świece na 12V (nie wiem jak w wersji 193KM), więc sprawa jest prosta, ale w nowszych np M47N świeczki są na 5V, i podłączenie jej pod prostownik/akumulator gwarantuje jej spalenie, dlatego radzę uważać przy tego typu próbach :wink:

Opublikowano
Jak nigdy nie zmieniales swiec to kup wszystkie nowe. Iskra nie jest droga a daje rade. Najlepiej sprawdzac wyjete swiece, koniecznie podajesz prad grubymi kablami np rozruchowymi i obserwujesz jak sie swieca rozgrzewa. Czasem sa plamki, ktore nie grzeja, widac to od razu. Patent z iskrzeniem dobry, bo swiec nie trzeba wyciagac, ale na tej zasadzie, to mozna przejscie/opor miernikiem sprawdzic- jeszcze latwiej. Ja w TDS wymienialem swiece jak silnik byl jeszcze cieply, nic sie nie urwalo a roznie z tym bywa. Wtrysk kiedys chcialem wyjac na zimnym i nie dalo radu, po rozgrzaniu wyszedl bez problemu. Ja bym zastosowal jakas paste do swiec, zeby sie nie zapiekaly.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Są jakieś pasty do świec żarowych, kupiłem kiedyś jakąś markową, i powiem szczerze że jak pierwszy raz wykręcałem świece, to poszło łatwiej niż po tej paście :roll:

Może typowy smar miedziany da radę?

W sumie to pasta wyglądała bardzo podobnie jak ten smar miedziak...

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
czy wie ktos gdzie jest moguł siec w E39 m57 po lifcie,nie mogę go nigdzie wymacać,tam gdzie DDE go nie ma?
Opublikowano

jak wymieniać świece to tylko komplet

mieszanie nowych ze starymi powoduje że stare i tak w krótkim czasie się spalą więc szkoda roboty

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy wie ktos gdzie jest moguł siec w E39 m57 po lifcie,nie mogę go nigdzie wymacać,tam gdzie DDE go nie ma?

A pod kolektorem dolotowym sprawdzałeś?

Opublikowano
trudna tam cos wypatrzeć,ciasno i ida przewody wodne,chyba trzeba będzie ściągnąć kolektor aby było więcej miejsca
Opublikowano
to jak ,wyjmował ktos juz ten sterownik w 193KM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.