Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, w moim samochodzie 520i E-39 przygasają przednie i tylne światła, a nawet halogeny, ale po przejechaniu ok. 20 kilometrów wszystko wraca do normy. Jaka może być tego przyczyna?
Opublikowano
Na początek sprawdź główne połącznia biegunów akumulatora ( minus z masą samochodu i plus z głównymi zaciskami na instalacji. Druga sprawa to pomiar napięcia ładowania.
Opublikowano
Stawiam na regulator napiecia

 

ja tez. Rozumiem, ze przygasanie jest jakby cykliczne i zalezne od obrotow silnika? jesli tak to najlepiej napraw caly alternator - czyli wymien lozyska, szczotki i regulator napiecia. A najlepiej wymien tez stojan na taki po regeneracji

pozdrawiam

t.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stawiam na regulator napiecia

 

ja tez. Rozumiem, ze przygasanie jest jakby cykliczne i zalezne od obrotow silnika? jesli tak to najlepiej napraw caly alternator - czyli wymien lozyska, szczotki i regulator napiecia. A najlepiej wymien tez stojan na taki po regeneracji

 

Tak, typson, i zaleć wymianę całego auta :)

 

Spoko, pomiar napięcia na akumulatorze i alternatorze da wynik (przy włączonym silniku), dodatkowo można zmierzyć napięcie na bezpiecznikach świateł. Jeżeli się różnią - kable, jeżeli takie same, ale za małe - zerkamy w alternator, po kolei wyglada to tak:

- pasek napędzający,

- regulator (zintegrowany jest ze szczotkami),

- pierścienie.

Jeżeli już alternator będzie wyciągany, to warto zobaczyć stan jego łożysk.

Kai
Opublikowano

Tak, typson, i zaleć wymianę całego auta :)

 

Spoko, pomiar napięcia na akumulatorze i alternatorze da wynik (przy włączonym silniku), dodatkowo można zmierzyć napięcie na bezpiecznikach świateł. Jeżeli się różnią - kable, jeżeli takie same, ale za małe - zerkamy w alternator, po kolei wyglada to tak:

- pasek napędzający,

- regulator (zintegrowany jest ze szczotkami),

- pierścienie.

Jeżeli już alternator będzie wyciągany, to warto zobaczyć stan jego łożysk.

 

hehe, Mistrzu, w efekcie napisales to co ja ;)

 

Cykliczne przygasanie swiatel jest spowodowane uszkodzeniem regulatora. Nie wiem czy miernik to wychwyci raczej oscyloskop lub chocby miernik napiecia przemiennego. Poza tym jak na moj gust wyciagajac alternator az sie prosi o wymiane lozysk (regulator pada po conajmniej 150kkm przebiegu) oraz o diagnoze i ew wymiane stojanu. Lozyska to koszt kilkudziesieciu pln, stojan tez kolo 100

pozdrawiam

t.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, typson, i zaleć wymianę całego auta :)

hehe, Mistrzu, w efekcie napisales to co ja ;)

 

Prawie, różnica polega na tym, że jak to problem tylko regulatora, to zrobią mu to w 10minut za parę złotych bez rozgrzebywania auta. Natomiast jak już będzie musiał wyciągać alternetor, to już full service wskazany - fakt (ja to mam już za sobą).

Kai
Opublikowano
Dziękuję za odpowiedzi na mój post. Już teraz wiem, że to na pewno regulator napięcia szwankuje.Pozdrawiam.
  • 4 lata później...
Opublikowano
a czy regulator napięcia działa przy zgaszonym silniku? Zauważyłem że jak mam silnik zgaszony to właśnie tak cyklicznie przygasają światła. dziej się to z postojowymi z przodu i z tyłu, nawet z podświetleniem tablicy rejestracyjnej. Wcześniej miałem ciągle niedoładowany akumulator. Teraz z aku jest dobrze ale mam za to to przygasanie :/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak najbardziej.Alternator żeby dał prąd,musi wziąc prąd ,prąd potrzebny jest do wzbudzenia alternatora.Mi kiedyś jak regulator zrobił zwarcie to nie odpaliłem auta i zniszczył akumulator że musiałem kupic nowy.
ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.